1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Thumbs up Infodag Ned. Palestina-komitee. Zeer interessant!!

    Citaat Geplaatst door Dienna
    In de weken van verhevigde confrontatie tussen Israel en de Palestijnen hebben mensen het Nederlands Palestina Komitee (NPK) benaderd met het verzoek om in het vervolg geïnformeerd te worden over activiteiten, dan wel om aan activiteiten van het NPK te gaan deelnemen. Wij willen graag aan deze verzoeken voldoen.

    Om een en ander kracht bij te zetten willen wij u uitnodigen voor een informatieve bijeenkomst op zaterdagmiddag 15 juni (tussen 13.00 en 17.00 u.) in de Kargadoor, Oude Gracht 36 te Utrecht.


    Op het programma staan de volgende punten:
    * Een presentatie van de uitgangspunten, werkzaamheden en activiteiten van het NPK door voorzitter Wim Lankamp en door de bestuursleden Kees Wagtendonk en Benji de Levie

    * Verslag van een recent bezoek van Ed Hollands e.a. (Autonoom Centrum) aan de Bezette Gebieden, ondersteund met videomateriaal

    * Een voordracht door Robert Soeterik (Middle East Research Associates) met als titel: 'De multi-dimensionale asymmetrie in het Israelisch-Palestijns conflict'

    * Bespreking van vormen van samenwerking, het opstarten van nieuwe initiatieven, van nieuwe afdelingen/werkgroepen, enzovoort

    Rondom alle programma-onderdelen is er ruimte voor vragen en voor discussie. Aan de bijeenkomst zullen naar schatting rond 25 personen (Nederlanders zowel als Palestijnen) deelnemen.


    Wij hopen u op 15 juni te verwelkomen. Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot het secretariaat van het NPK (zie boven).


    Met vriendelijke groet,



    Kees Wagtendonk
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2002

    Hoi,

    Lijkt me zeker wel interessant kom zeker inshallah.

    Zo zie je maar weer he, als het een gala of een show was JAH iedereen staat te springen om te gaan ( te wachten) WANNEER KOMT HET.. Maar een lezing of wat dan ook, nee daar niet want het is toch niet interes. want je valt toch in slaap maar op een feest ga je je **** bewegen die houdt je wakker. Maar waarom combineren wij het dan niet we GAAN daar EN daar. Dat is toch niet zo moeilijk of toch wel. Al- hamdu li- Llaahi het feesten wordt steeds en steeds minder (wallah ik dans nooit), maar ik ga naar elke bijeenkomst.

    M.vr.g.

    S

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Als ik die zaterdag kan, dan ga ik zeker, incha'allah!
    NIZNO ED POTS!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2002

    Hoi Dienna,

    Maar het is echt waar hoor, lezing of bijeenkomst over iets belangerijk de zaal is helft leeg maar als er een feest georg. wordt, nou alle plekken zijn bezet ze motten nog stoelen en kurken beneden in de gang halen. Maar ja, zo zie je maar weer. DAS VEEL BELANGERIJK MENSEN MENSEN TOCH waar zijn we toch mee bezig??

    M. VR. G.
    S.....

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2002

    Dienna,

    Wallah,,, dood is onder je voet. Stel je gaat dood op een feest waar gedanst en gedronken wordt wajaaaaaaaaaaaaaaaw weet je waar ze naar toe gaan?? ze gaan rechtstreeks naar de hel.

    Ik hoop dat er TIG broeders en zusters die het goed hebben ook, aan mensen denken die het slecht hebben.

  6. #6
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Citaat Geplaatst door LZN Bekijk reactie
    .
    ik zal komen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Er moet mij iets van het hart. Waarom zijn er geen boeken over Palestina, geschreven door Moslims?

    Er is één boek dat door een Moslim geschreven is, over Hamas in het Engels. Kijk eens voor de gein op bol.com en zoek op palestina.

    Alle VELE boeken zijn door kufar geschreven over Palestina - ook in het Engels. En het zal je verbazen hoe massaal er door de kufar wordt geschreven over Palestina.

    Moslims houden kennelijk netjes hun monden dicht, maar waarom?
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  8. #8
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Er moet mij iets van het hart. Waarom zijn er geen boeken over Palestina, geschreven door Moslims?

    Er is één boek dat door een Moslim geschreven is, over Hamas in het Engels. Kijk eens voor de gein op bol.com en zoek op palestina.

    Alle VELE boeken zijn door kufar geschreven over Palestina - ook in het Engels. En het zal je verbazen hoe massaal er door de kufar wordt geschreven over Palestina.

    Moslims houden kennelijk netjes hun monden dicht, maar waarom?
    Kijk eens onder abdul al bari 3atwan. عبد الباري عطوان

  9. #9
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Enkele titels als ik je kan helpen:

    1. النكبة الفلسطينية والفردوس المفقود

    2. كتاب صلاح خلف: فلسطيني بلا هوية


    3. كتاب: الثوريون لا يموتون أبدا

    4. كتاب التطهير العرقي في فلسطين

    5. كي لا ننسى: قرى فلسطين التي دمّرتها إسرائيل سنة 1948 وأسماء شهدائها

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Bi2r Bekijk reactie
    Kijk eens onder abdul al bari 3atwan. عبد الباري عطوان
    Alleen over terrorisme op bol.com, kijk maar: https://www.bol.com/nl/c/boeken-abde...326575/N/8299/
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #11
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    6. تاريخ فلسطين الحديث

    Nr 6 kan interessant zijn ...

    7. دليل الفصائل الفلسطينية

    8. الكفاح المسلح والبحث عن دولة: الحركة الوطنية الفلسطينية

    Nr 8 ook interessant

    9. فلسطين أرض الرسالات السماوية

    Nr 9 voor de islamliefhebbers

    10. "القضية الفلسطينية؛ خلفياتها التاريخية وتطوراتها المعاصرة

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Bi2r Bekijk reactie
    Enkele titels als ik je kan helpen:

    1. النكبة الفلسطينية والفردوس المفقود

    2. كتاب صلاح خلف: فلسطيني بلا هوية


    3. كتاب: الثوريون لا يموتون أبدا

    4. كتاب التطهير العرقي في فلسطين

    5. كي لا ننسى: قرى فلسطين التي دمّرتها إسرائيل سنة 1948 وأسماء شهدائها
    Ik ga daar nooit van mijn lang zal ik leven een boek in het Arabisch over lezen. Of Engels of Nederlands.

    Arabisch is bij mij gereserveerd voor fiqh en 'aqeedah teksten en bovenal de Arabische Koran.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  13. #13
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Alleen over terrorisme op bol.com, kijk maar: https://www.bol.com/nl/c/boeken-abde...326575/N/8299/
    A country of words??

  14. #14
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Abdul Bari is geen goede voorbeeld want hij is een panarabier .... maar wel pro palestina

  15. #15
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Ik ga daar nooit van mijn lang zal ik leven een boek in het Arabisch over lezen. Of Engels of Nederlands.

    Arabisch is bij mij gereserveerd voor fiqh en 'aqeedah teksten en bovenal de Arabische Koran.
    Ik snap het niet ... hoezo niet ya akhi?

    al Quds = wa9f islami na mekka en medina.