1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    oneindig zoektocht

    Ik geloof dat je oneindig opzoek bent. Je kunt niet stilstaan bij één ideale. Je bent vrij om te bewegen in liefde. Uiteindelijk kies je wel voor iemand dat je het meeste aantrekt, maar een menslijke hart heeft geen grenze in liefde. In mijn eigen zoektocht heb ik zo veel geleerd, het belangerijkste is dat liefde en haat geen twee verschillende gevoelens zijn.


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Zijn liefde en haat twee verschillende gevoelens??

  3. #3
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Zoektochten in de liefde staan garant voor ontevredenheid en teleurstelling.
    Waarom? Omdat je meer en meer gaat 'zoeken', en er is een dikke kans dat je erin doorslaat.

    Er zijn wel boeiendere onderwerpen om zoekende in te zijn en jezelf in te ontwikkelen... liefde, wat dat ook mag zijn, neem je zoals het komt.

  4. #4
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Zijn liefde en haat twee verschillende gevoelens??

    Ja.

    Cliché maar waar; de grens is erg dun

    (d.w.z. ze wisselen elkaar wel eens af... komt vooral door gekwetste ego's etc.)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Er is geen grens. Je moet het het bekijken als een termometer, haat is koud en liefde is warm. Het is één geheel dat in beweging is. Door deze manier heb ik geleerd om warm te blijven.

  6. #6
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Er is geen grens. Je moet het het bekijken als een termometer, haat is koud en liefde is warm. Het is één geheel dat in beweging is. Door deze manier heb ik geleerd om warm te blijven.

    Vind je niet dat je jezelf en je gevoelens beperkt door iets aan te leren, en dat dan aan te houden?

    Wat ik evt. zou willen leren is om minder mijn gevoelens te uiten wanneer het een bad timing is, maar dat was het dan ook wel weer

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Dat is ook wel straf, als je iets goed aanleert, is het niet goed omdat je het aanhoud. Jij wilt aanleren hoe je je gevoelens kunt beheersen wanneer het slecht uitkomt voor je zelf. kun je me een voorbeeld geven, aub.

  8. #8
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Dat is ook wel straf, als je iets goed aanleert, is het niet goed omdat je het aanhoud. Jij wilt aanleren hoe je je gevoelens kunt beheersen wanneer het slecht uitkomt voor je zelf. kun je me een voorbeeld geven, aub.

    Bijvoorbeeld als ik al een ruzie heb veroorzaakt... 't andere persoon helemaal para op mij, en dan wordt ik zelf helemaal gestoord ook nog

    (ik, terwijl ik boos ben = geen pretje)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Oke, je bent geen gemakkelijke als je kwaat bent. Het is mischien een rare vraag maar van waar ben je?

  10. #10
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Oke, je bent geen gemakkelijke als je kwaat bent. Het is mischien een rare vraag maar van waar ben je?

    Idd een rare vraag... heeft dat er iets mee te maken?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Wel, ik ben een berber. Mijn vader komt uit de rif gebergte en mijn moeder uit een haven stad. Nu, je woede erf je uit je opvoeding. Ik ben opgevoed door mijn moeder die me een kalme kwaliteit heeft gegeven (ben ik heel dankbaar voor), mij vader is iets anders, hij heeft me gedreven tot de rand van waanzin. En dat heb je met vele berbers, heel ruw en aanvallend( niet in algemen hoor) maar dat is mij. Je ben een evenwicht met je gevoel, maar herken je van waar het komt? Daarom die vraag. In je achtergrond kun je een oorzaak vinden. Of, overdrijf ik te veel?

  12. #12
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Wel, ik ben een berber. Mijn vader komt uit de rif gebergte en mijn moeder uit een haven stad. Nu, je woede erf je uit je opvoeding. Ik ben opgevoed door mijn moeder die me een kalme kwaliteit heeft gegeven (ben ik heel dankbaar voor), mij vader is iets anders, hij heeft me gedreven tot de rand van waanzin. En dat heb je met vele berbers, heel ruw en aanvallend( niet in algemen hoor) maar dat is mij. Je ben een evenwicht met je gevoel, maar herken je van waar het komt? Daarom die vraag. In je achtergrond kun je een oorzaak vinden. Of, overdrijf ik te veel?

    Jahoor.. als ik naar mijn achtergrond kijk, tuurlijk vind ik dan een verklaring van wie ik zulk gedrag gezien heb... helaas.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Waarom neem je het dan over?

  14. #14
    Supernova

    Reacties
    5.028
    13-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door contsantes Bekijk reactie
    Waarom neem je het dan over?

    Het is niet iets wat je bij gezond verstand doet... het is iets wat gebeurt in momenten dat je je zelfbeheersing verliest.

    Wat voor mij meestal wel werkt is, dat het gewoon beter is om nix te zeggen dan onzin uit te kramen en later excuses te moeten aanbieden... of gewoon tegen de persoon in kwestie zeggen "ok dit gaat te ver... laat het niet uit de hand lopen, we praten later wel ofso"

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17
    23-01-2007

    Geloof je me als ik zegdat ik in 7jaar niet ben kwaat geweest.