1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Mildheid en geduld tegenover Islamhaters

    De regel zegt dus: wees vriendelijk tegenover alle niet-muslims. Het toepassingsgebied zegt: pas deze regel toe in alle omstandigheden, behalve tegenover diegenen die jullie voor jullie godsdienst vervolgen. Ook volgend vers sluit daarbij aan:
    "Jullie die geloven! Neem Mijn en jullie vijanden niet als medestanders waarbij jullie hun blijken van genegenheid geven. Zij hechten geen geloof aan de waarheid die tot jullie gekomen is en zij verdrijven de gezant en jullie omdat jullie in God, jullie Heer, geloven. (Koran 60:1)
    Dit vers handelt over een situatie van godsdienstvervolging waarbij de 'heidense' inwoners van Mekkah de muslims vervolgden omwille van hun geloof ("omdat jullie in God geloven"). Het lijkt nogal logisch dat de Koran adviseert geen vriendschapsbanden aan te gaan met diegenen die muslims omwille van hun geloof vervolgen. Immers:
    "... zij zullen niet nalaten jullie verderfelijke schade te berokkenen. Zij zouden voor jullie graag onheil willen. De haat blijkt openlijk uit hun monden, maar wat hun binnenste verbergt is erger." (Koran 3:188)
    Echter, zelfs tegenover diegenen die de Islam vijandig gezind zijn wordt mildheid voorgeschreven, en wordt muslims aangeraden hoop te koesteren want:
    "Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig". (Koran 60:7).
    De gemeenschap van muslims wordt in de Koran getypeerd als een "gemeenschap van de middenweg". [6] Extremen worden te allen tijde geschuwd, ook in de reactie tegenover mensen die vijandig staan tegenover de Islam:
    "Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, gemeld door al-Tirmidhi).
    In plaats van verhitte discussies aan te gaan die de gemoederen nog meer kunnen opjagen, raadt de Koran aan zulke potentiële conflicten te vermijden. Muslims wordt voorgeschreven niet in te gaan op provocaties, ze gewoon te negeren, en af te wachten tot het gesprek bij een ander onderwerp aanbelandt:
    "Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
    In afwachting van een wending van het gesprek, wordt muslims voorgeschreven geduld te beoefenen en God te gedenken:
    "Verdraag wat zij zeggen dus geduldig en prijs de lof van jouw Heer ..." (Koran 50:39)
    Muslims wordt overigens algemeen voorgeschreven gedrag telkens te beantwoorden met gedrag dat beter is. Op die manier, zal je vijand uiteindelijk je vriend worden, zegt de Koran:
    "Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    MIsschien is het handig om eerst te definiieren wat een 'islamhater' precies is volgens jou.

  3. #3
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    MIsschien is het handig om eerst te definiieren wat een 'islamhater' precies is volgens jou.
    Ik ben het volledig met je eens.

    En ter verduidelijking voor FCE/Catenaccio/Ivanovic:
    als je bij voetbal niet precies definieert wat "buitenspel" is,
    krijg je ook misverstanden ...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    De regel zegt dus: wees vriendelijk tegenover alle niet-muslims. Het toepassingsgebied zegt: pas deze regel toe in alle omstandigheden, behalve tegenover diegenen die jullie voor jullie godsdienst vervolgen. Ook volgend vers sluit daarbij aan:
    "Jullie die geloven! Neem Mijn en jullie vijanden niet als medestanders waarbij jullie hun blijken van genegenheid geven. Zij hechten geen geloof aan de waarheid die tot jullie gekomen is en zij verdrijven de gezant en jullie omdat jullie in God, jullie Heer, geloven. (Koran 60:1)
    Dit vers handelt over een situatie van godsdienstvervolging waarbij de 'heidense' inwoners van Mekkah de muslims vervolgden omwille van hun geloof ("omdat jullie in God geloven"). Het lijkt nogal logisch dat de Koran adviseert geen vriendschapsbanden aan te gaan met diegenen die muslims omwille van hun geloof vervolgen. Immers:
    "... zij zullen niet nalaten jullie verderfelijke schade te berokkenen. Zij zouden voor jullie graag onheil willen. De haat blijkt openlijk uit hun monden, maar wat hun binnenste verbergt is erger." (Koran 3:188)
    Echter, zelfs tegenover diegenen die de Islam vijandig gezind zijn wordt mildheid voorgeschreven, en wordt muslims aangeraden hoop te koesteren want:
    "Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig". (Koran 60:7).
    De gemeenschap van muslims wordt in de Koran getypeerd als een "gemeenschap van de middenweg". [6] Extremen worden te allen tijde geschuwd, ook in de reactie tegenover mensen die vijandig staan tegenover de Islam:
    "Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, gemeld door al-Tirmidhi).
    In plaats van verhitte discussies aan te gaan die de gemoederen nog meer kunnen opjagen, raadt de Koran aan zulke potentiële conflicten te vermijden. Muslims wordt voorgeschreven niet in te gaan op provocaties, ze gewoon te negeren, en af te wachten tot het gesprek bij een ander onderwerp aanbelandt:
    "Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
    In afwachting van een wending van het gesprek, wordt muslims voorgeschreven geduld te beoefenen en God te gedenken:
    "Verdraag wat zij zeggen dus geduldig en prijs de lof van jouw Heer ..." (Koran 50:39)
    Muslims wordt overigens algemeen voorgeschreven gedrag telkens te beantwoorden met gedrag dat beter is. Op die manier, zal je vijand uiteindelijk je vriend worden, zegt de Koran:
    "Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
    zijn dit de nieuwe wetten in SA..
    #omslag

  5. #5
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    MIsschien is het handig om eerst te definiieren wat een 'islamhater' precies is volgens jou.
    Types als Baxi,Ejsnah,OBB,Joosje,Al Mahi

    En dan vergeet ik er nog een stuk of 10 die hier dagelijks inloggen om te kankeren op de Islam

  6. #6
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Misschien is het handig om eerst te definiieren wat een 'islamhater' precies is volgens jou.
    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik ben het volledig met je eens.

    En ter verduidelijking voor FCE/Catenaccio/Ivanovic:
    als je bij voetbal niet precies definieert wat "buitenspel" is,
    krijg je ook misverstanden ...
    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Types als Baxi,Ejsnah,OBB,Joosje,Al Mahi

    En dan vergeet ik er nog een stuk of 10 die hier dagelijks inloggen om te kankeren op de Islam
    Ik ?
    Absoluut niet !!!




    .
    .
    .




    Ik stond vóór de laatste man
    toen de bal gespeeld werd ...

  7. #7
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Types als Baxi,Ejsnah,OBB,Joosje,Al Mahi

    En dan vergeet ik er nog een stuk of 10 die hier dagelijks inloggen om te kankeren op de Islam
    Rechter: ik veroordeel u hierbij tot 3 maanden voorwaardelijk wegens opruiing !

    Verdachte: maar waarom dan, mijnheer de rechter ?

    Rechter: omdat u een type bent als FCE/Catenaccio/Ivanovic ...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Types als Baxi,Ejsnah,OBB,Joosje,Al Mahi

    En dan vergeet ik er nog een stuk of 10 die hier dagelijks inloggen om te kankeren op de Islam
    Goede definitie.

    Probeer het nog een keer. Waar eindigt kritiek en begint haat?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-05-2016

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Goede definitie.

    Probeer het nog een keer. Waar eindigt kritiek en begint haat?
    Ik zou zeggen dat haat begint wanneer de opmerkingen die gemaakt worden niets te maken hebben met het onderwerp waarover gesporken wordt, maar juist bedoeld zijn om iemand te kwetsen.

  10. #10
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door marouane.c Bekijk reactie
    Ik zou zeggen dat haat begint wanneer de opmerkingen die gemaakt worden niets te maken hebben met het onderwerp waarover gesproken wordt, maar juist bedoeld zijn om iemand te kwetsen.
    Voldoen de volgende willekeurige reacties hieraan:

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132958950

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132953647

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132960584

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    De eerste twee regels van deze post:
    Mildheid en geduld tegenover Islamhaters
    De regel zegt dus: wees vriendelijk tegenover alle niet-muslims.
    Wil dat zeggen dat alle niet-moslims islamhaters zijn?




    beetje banaal als je het mij vraagt, maar als je de reacties van sommigen ziet (ik noem geen namen maar van sommigen van hen beginnen de namen met: Citroenschijfje en TDM), kan dit wel eens breed geloofd worden...

  12. #12

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Goede definitie.

    Probeer het nog een keer. Waar eindigt kritiek en begint haat?
    Bij de meeste mafkezen hier is dat exact hetzelfde punt... sterker nog, nog vóór het kritiek is, is het al haat...

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Types als Baxi,Ejsnah,OBB,Joosje,Al Mahi

    En dan vergeet ik er nog een stuk of 10 die hier dagelijks inloggen om te kankeren op de Islam
    Duidelijk dat jij de definitie van haat niet snapt.

    Jij verward deze met de definitie van kritiek.

    Tevens heb ik geen kritiek op de islam, maar op geloof in het algemeen.

  15. #15
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Niks mis mee
    Tsja ...

    Om in jouw leefwereld te blijven:
    al je reacties zijn - met gestrekt been - op de man/vrouw gericht,
    zonder de bedoeling de bal te spelen ...