1. #1396
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik denk dat Ankara dan in ieder geval minder middelen heeft hen als Turkse staatsburger te zien en te behandelen.

    Ik ga niet over de gevoelens van mensen, prima om je roots te respecteren en te eren. Maar niet als gelijkwaardig aan het leven waar je leeft voor generaties op rij.


    Ik persoonlijk vind dat wel absurd, een ongezond soort nationalisme. En een rem op zijn en identificatie met waar je bent


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarom niet? Ik zou graag willen dat mijn kinderen en klein kinderen zich bewust blijven van hun afkomst. Dat zij kinderen zijn van Afrika en dat ze daar trots op mogen zijn. Dus hieruit kunnen we concluderen dat absurd subjectief is.

    Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem

    Maar mensen staan gewoon in hun recht. Om hun mening over een geval in het buitenland te uiten. Zolang het op een vredig manier verloopt dan is er niks aan de hand.

    Maar jij zegt dus als wij de dubbele nationaliteiten weghalen.
    Dan zullen de Turken zich niet meer verbonden voelen met Turkije?

  2. #1397
    MVC Lid

    Reacties
    346
    23-11-2016


  3. #1398
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Dubbele nationaliteit in Nederland[bewerken]
    Op 1 januari 2011 woonden er in Nederland 1,2 miljoen personen met zowel de Nederlandse als ten minste één andere nationaliteit. Bijna de helft van deze gevallen betreft het mensen met naast de Nederlandse ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit.[6] Het aantal mensen met een dubbele nationaliteit is in tien jaar tijd bijna verdubbeld. De stijging van het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit kwam tot 2003 vooral door naturalisaties. Bij hun naturalisatie krijgen mensen de Nederlandse nationaliteit maar ze kiezen er meestal voor om ook hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Wettelijk gezien mogen mensen die kiezen voor naturalisatie sinds 1 oktober 1997 hun oude nationaliteit niet meer behouden. Vanaf die datum geldt in Nederland de hoofdregel dat iemand, die door naturalisatie Nederlander wordt, zijn oude nationaliteit moet opgeven "tenzij dat in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd" . Er zijn daarnaast nog een aantal uitzonderingen.[7] Dit moet de genaturaliseerde persoon zelf regelen. Als men binnen drie maanden na de naturalisatie geen verzoek indient tot afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit bij de IND en bij de autoriteiten van het land van herkomst, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.[8]

    Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

    @TDM: deze manneke vergeet te vertellen dat er verhoudingsgewijs veel en veel meer Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen in Nederland dan de overige getoonde nationaliteiten van het tabelletje.

    Of hij dit nu bewust of onbewust doet, laat ik even in het midden.
    Maar als hij ff wat verder had gegraven dan was hij hier heel snel achtergekomen.
    Het aantal getoonde personen met een dubbele nationaliteit in het grafiekje, correspondeert meteen ook ongeveer met het aantal personen van die betreffende herkomstlanden die in NL wonen.
    Om 1 vb. daaruit te pikken: Egyptische Nederlanders, daar zie je staan +/- 15.000 personen met een dubbele nationaliteit (Egp + NL) wonend in NL. Ga je kijken naar het aantal Egyptische Nederlanders, welke in Nederland wonen, dan zie je dat het totaal ongeveer evenveel is als diezelfde aantal met een dubbele nationaliteit.

    In de praktijk zie je ook dat de Nederlandse overheid niet of nauwelijks werk maakt van het bestrijden van dubbele nationaliteiten. Men kan op een later tijdstip altijd weer om de oorspronkelijke nationaliteit van het land van herkomst verzoeken. Onbegonnen werk dus!
    Daarbij speelt ook nog dat bij Marokkaanse Nederlanders er (technisch gezien) geen afstand van de Marokkaanse nationaliteit gedaan kan worden.
    Vraag het maar aan hun über-excuus Marokkaan Aboutaleb. Witter kan je ze niet krijgen!

    Maar goed, ik heb die Jakkes vaker van zulke slinkse fratsen zien uithalen.
    Alles uit de kast trekken, wat maar in zijn voordeel werkt. Trap er niet in.

  4. #1399
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient die te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem
    Ik heb even een stukje gepakt van één van jouw quotes en ik wil je een erg directe vraag stellen. Als je geen antwoord wilt geven snap ik dat.

    De wet waarover jij hier spreekt, is dat de Nederlandse wet of de Islamitische? Welke wet is sterker volgens jou, de menselijke of de 'goddelijke'.

  5. #1400
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

    etc etc.
    Ik denk dat niemand een dubbele nationaliteit zal weigeren, het lijkt mij dan ook vrij logisch dat mensen uit welk land dan ook hun eigen nationaliteit behouden naast de Nederlandse. Ikzelf zou dat ook doen.

    Het probleem op dit moment is dat Erdogan europeanen met een Turkse achtergrond als 'zijn burgers' ziet. Dit terwijl het gewoon Nederlanders, Duitsers of wat dan ook zijn. Het kan niet zo zijn dat generatie na generatie van in Europa geboren 'Turken' een Turks paspoort hebben.

  6. #1401
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik denk dat Ankara dan in ieder geval minder middelen heeft hen als Turkse staatsburger te zien en te behandelen.

    Ik ga niet over de gevoelens van mensen, prima om je roots te respecteren en te eren. Maar niet als gelijkwaardig aan het leven waar je leeft voor generaties op rij.


    Ik persoonlijk vind dat wel absurd, een ongezond soort nationalisme. En een rem op zijn en identificatie met waar je bent
    Net zoals deze obsessie met Nederland een sterk gevoel geeft van ongezonde nationalisme.
    Heavy

  7. #1402
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

    @TDM: deze manneke vergeet te vertellen dat er verhoudingsgewijs veel en veel meer Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen in Nederland dan de overige getoonde nationaliteiten van het tabelletje.

    Of hij dit nu bewust of onbewust doet, laat ik even in het midden.
    Maar als hij ff wat verder had gegraven dan was hij hier heel snel achtergekomen.
    Het aantal getoonde personen met een dubbele nationaliteit in het grafiekje, correspondeert meteen ook ongeveer met het aantal personen van die betreffende herkomstlanden die in NL wonen.
    Om 1 vb. daaruit te pikken: Egyptische Nederlanders, daar zie je staan +/- 15.000 personen met een dubbele nationaliteit (Egp + NL) wonend in NL. Ga je kijken naar het aantal Egyptische Nederlanders, welke in Nederland wonen, dan zie je dat het totaal ongeveer evenveel is als diezelfde aantal met een dubbele nationaliteit.

    In de praktijk zie je ook dat de Nederlandse overheid niet of nauwelijks werk maakt van het bestrijden van dubbele nationaliteiten. Men kan op een later tijdstip altijd weer om de oorspronkelijke nationaliteit van het land van herkomst verzoeken. Onbegonnen werk dus!
    Daarbij speelt ook nog dat bij Marokkaanse Nederlanders er (technisch gezien) geen afstand van de Marokkaanse nationaliteit gedaan kan worden.
    Vraag het maar aan hun über-excuus Marokkaan Aboutaleb. Witter kan je ze niet krijgen!

    Maar goed, ik heb die Jakkes vaker van zulke slinkse fratsen zien uithalen.
    Alles uit de kast trekken, wat maar in zijn voordeel werkt. Trap er niet in.
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik beschouw een dubbele nationaliteit ook niet als een probleem. Het verrijkt ons en ik vind dat kiezen voor de ene of het ander een vreemd gebeuren.

    Er word hier steeds gezegd dat we ons bezig houden met nationalisme. Maar ondertussen word ons de Nederlandse normen en waarden opgedrongen tot we zelfs met een oranje pet moeten feesten voor de koning.

    Ach ja boeien.
    Heavy

  8. #1403
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Ik heb even een stukje gepakt van één van jouw quotes en ik wil je een erg directe vraag stellen. Als je geen antwoord wilt geven snap ik dat.

    De wet waarover jij hier spreekt, is dat de Nederlandse wet of de Islamitische? Welke wet is sterker volgens jou, de menselijke of de 'goddelijke'.
    Je mag gewoon vragen wat je wilt. Ik schuw er niet voor om.je gewoon te beantwoorden.

    Ik heb het in dit geval over de wetten van het land. Alls we zouden leven in een kalifaat dan zouden de wetten van Allah in werking worden gezet.

    Uit de wetten van Allah vanuit de Koran of Hadeeth. Wordt er Moslims duidelijk verteld dat wij de wetten van het land dienen te accepteren en respecteren. Tenzij het in strijdt is met onze religie dan dienen we het aan te pakken of verhuizen. Indien verhuizen niet mogelijk is en het ons onder dwang word opgelegd dan treft ons geen blaam.

    Als jij mij vraagt wat ik belangrijker vind. Wetten gemaakt door mensen of wetten gemaakt door mijn schepper. Dan heb ik me keuze vrij snel gemaakt. De wetten van mijn schepper is gevuld met wijsheid die ons mensen het beste uit onszelf laat halen. Wetten die ervoor zorgen dat wij beschermd worden van gevaar en hoe wij maatschappelijk betrokken dienen te zijn voor het goede.

    Terwijl ik alles behalve tevreden ben over de Nederlandse wetten bijvoorbeeld die daar niet naar streven. Wetten die bijvoorbeeld gokken, Alchohol, drugsgebruik, prostitutie enzovoort stimuleert. Nee ik kan daar niet achter staan.

    Dat gezegd hebbend ik respecteer en accepteer de wetten van het land. Iets wat dus ieder Moslim dient te doen als die niet woonachtig is in een kalifaat.
    Heavy

  9. #1404
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Als je niet zeker weet of dit bewust of onbewust is dan moet je dat eerst even vragen. Uit deze cijfers is het moeilijk te achterhalen: hoe groot percentage Duitsers hebben zich bijvoorbeeld laten naturaliseren en hun Duitse nationaliteit opgegeven. Dus het gaat inderdaad over percentage. Maar waar haal je de wetenschap vandaan dat er meer Marokkanen dan geemigreerde Duitsers hier wonen? Dat is niet uit deze staat te halen. Misschien hebben er veel hun vorige nationaliteit opgegeven. Dan zijn het namelijk geen dubbel nationalen maar Nederlanders... Dat is namelijk de wet: indien men hiernaartoe emigreert dan geef je je eigen nationaliteit op. Die staan dus niet in deze tanbel, oelewapper. Precies daar gaat het om...
    Bovendien is het steeds maar doorgeven van de nationaliteit wel iets typisch voor Marokkanen en Turken.

    Bedankt voor het schelden en de verdachtmaking maar weer. Wat ben je toch een ordinaire vent.


    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

    @TDM: deze manneke vergeet te vertellen dat er verhoudingsgewijs veel en veel meer Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen in Nederland dan de overige getoonde nationaliteiten van het tabelletje.

    Of hij dit nu bewust of onbewust doet, laat ik even in het midden.
    Maar als hij ff wat verder had gegraven dan was hij hier heel snel achtergekomen.
    Het aantal getoonde personen met een dubbele nationaliteit in het grafiekje, correspondeert meteen ook ongeveer met het aantal personen van die betreffende herkomstlanden die in NL wonen.
    Om 1 vb. daaruit te pikken: Egyptische Nederlanders, daar zie je staan +/- 15.000 personen met een dubbele nationaliteit (Egp + NL) wonend in NL. Ga je kijken naar het aantal Egyptische Nederlanders, welke in Nederland wonen, dan zie je dat het totaal ongeveer evenveel is als diezelfde aantal met een dubbele nationaliteit.

    In de praktijk zie je ook dat de Nederlandse overheid niet of nauwelijks werk maakt van het bestrijden van dubbele nationaliteiten. Men kan op een later tijdstip altijd weer om de oorspronkelijke nationaliteit van het land van herkomst verzoeken. Onbegonnen werk dus!
    Daarbij speelt ook nog dat bij Marokkaanse Nederlanders er (technisch gezien) geen afstand van de Marokkaanse nationaliteit gedaan kan worden.
    Vraag het maar aan hun über-excuus Marokkaan Aboutaleb. Witter kan je ze niet krijgen!

    Maar goed, ik heb die Jakkes vaker van zulke slinkse fratsen zien uithalen.
    Alles uit de kast trekken, wat maar in zijn voordeel werkt. Trap er niet in.

  10. #1405
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik heb het over een deel van de Turken. En hoe daar de dubbele nationaliteit wel een probleem geeft.

    Eerlijk blijven Doed.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik beschouw een dubbele nationaliteit ook niet als een probleem. Het verrijkt ons en ik vind dat kiezen voor de ene of het ander een vreemd gebeuren.

    Er word hier steeds gezegd dat we ons bezig houden met nationalisme. Maar ondertussen word ons de Nederlandse normen en waarden opgedrongen tot we zelfs met een oranje pet moeten feesten voor de koning.

    Ach ja boeien.

  11. #1406
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik heb het over een deel van de Turken. En hoe daar de dubbele nationaliteit wel een probleem geeft.

    Eerlijk blijven Doed.
    Ben ik nog steeds niet met je eens. Ten eerste hoeft de meerderheid niet op te draaien voor een deel van de mensen.
    Ten tweede dat gevoel van trots voor hun vaderland is schijnbaar zo groot. Zij zullen zich echt niet meer Nederlands voelen als je hun Turks paspoort afpakt. Sterker nog dit zaal geen positief effect maar juist het tegenovergestelde. Mensen hebben dan meer reden om Nederlanders te haten die hun voor de zoveelste keer tegenwerkt en onderdrukt.
    Heavy

  12. #1407
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik zeg ook niet dat je het eens met me dient te zijn. Het moet alleen wel gaan over wat ik zei, en niet wat ik niet zei.

    En och... wat zijn wij toch vreselijk onderdrukkend...



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ben ik nog steeds niet met je eens. Ten eerste hoeft de meerderheid niet op te draaien voor een deel van de mensen.
    Ten tweede dat gevoel van trots voor hun vaderland is schijnbaar zo groot. Zij zullen zich echt niet meer Nederlands voelen als je hun Turks paspoort afpakt. Sterker nog dit zaal geen positief effect maar juist het tegenovergestelde. Mensen hebben dan meer reden om Nederlanders te haten die hun voor de zoveelste keer tegenwerkt en onderdrukt.

  13. #1408
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik zeg ook niet dat je het eens met me dient te zijn. Het moet alleen wel gaan over wat ik zei, en niet wat ik niet zei.

    En och... wat zijn wij toch vreselijk onderdrukkend...
    Praat ik dan over een ander voorbeeld? Ik heb hef over die deel van Turken waar jij het over hebt. Jullie zijn niet vreselijk.onderdrukkend maar zeker wel onderdrukkend.
    Dat constante geklaag van wees net als ons en hou je religie thuis. Geef ons een hand en praat gewoon Nederlands. Beetje kort dit allemaal.maar ik heb het over dit soort zaken.

    In Frankerijk worden vrouwen zelfs gedwongen hun hoofddoek af te doen op school. Dat is gewoon onderdrukking wat je er ook van kunt vinden.
    Heavy

  14. #1409
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Perchevael Bekijk reactie
    Bizar, een land dat ze alles geeft en dat dan nog meer haten.
    Een land dat ze alles geeft? Blijkbaar geeft die land hun inwoners niet de ruimte om te zijn wie ze willen zijn.

    Ik zou zeggen hou die assimilatie thuis en hou je aan de integratie afspraak.
    Heavy

  15. #1410
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    We zitten niet in Frankrijk Doed.


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Praat ik dan over een ander voorbeeld? Ik heb hef over die deel van Turken waar jij het over hebt. Jullie zijn niet vreselijk.onderdrukkend maar zeker wel onderdrukkend.
    Dat constante geklaag van wees net als ons en hou je religie thuis. Geef ons een hand en praat gewoon Nederlands. Beetje kort dit allemaal.maar ik heb het over dit soort zaken.

    In Frankerijk worden vrouwen zelfs gedwongen hun hoofddoek af te doen op school. Dat is gewoon onderdrukking wat je er ook van kunt vinden.