1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    30-12-2017

    Bijna trouwen, maar erg zoekende naar mezelf.

    Salam aalaikoem broeders en zusters. Zou erg graag advies willen over onderstaande dillemma!


    Een aantal maanden geleden Iemand leren kennen en na een maand de stap genomen om haar hand te vragen.
    Gedaan en inmiddels is de trouwdatum over een maand in sha Allah. Alleen zit ik erg in de knoop met mezelf.
    Momenteel ben ik erg zoekende in het leven, naar mezelf. Dit is vooral een mentale en emotionele zoektocht.
    Ik ervaar bijna geen innerlijke rust in mijn hart, hoofd en ziel. Net zoals iedereen een levensverhaal heeft heb ik de mijne die hier veel invloed op heeft gehad. En ben bang dat ik deze stap te snel genomen heb, heb veel meegemaakt vanaf heel jong. Wat ik nooit echt verwerkt heb. En heb eigenlijk nooit echt een gelukkig leven gehad met mezelf، altijd opzoek geweest naar externe factoren om mijn intern goed te voelen. En dit werkt natuurlijk alleen tijdelijk, nou ben ik bang dat ik teveel verwacht van het huwelijk. Zaken zoals innerlijke rust vinden in mijn partner, het kunnen verwerken van emotionele en mentale obstakels met partner en daarin de vraag of zij het geduld heeft om hier mee om te gaan. Hoe lief ze ook is, hoe groot haar hart ook is, ben bang dat we beide door de doelen, karakters en liefde verblind zijn. Ik weet gewoon dat ik met nog zoveel wat mijn emotioneel en mentaal onstabiel maakt in een huwelijk. Ik zou graag advies willen over mijn dilemma:
    -Trouwen ondanks alle onverwerkte, mentale en emotionele obstakels met als risico de vrouw uiteindelijk te kort te doen met als risico te scheiden omdat ik er bijv nog niet klaar voor ben?
    -Of dit nu stop zetten en aan mezelf te werken om mijzelf en de vrouw vrouw hierin beschermen door te voorkomen ipv van achteraf te genezen?

    Zie graag jullie wijze adviezen tegemoet! Baraka Allah fikoem!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4
    30-12-2017

    Hoor graag van jullie, Baraka Allah fikoem!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    29-07-2015

    Salaam alaikum,

    Lastig probleem zeg.
    Allereerst: ik ben geen psycholoog dus spreek puur vanuit mijn eigen mening en perspectief.

    Heb je hier wel over gesproken met je aanstaande? Ik denk dat ze het recht heeft en behoefte zal hebben om hiervan te weten.
    Dan kunnen jullie het hier ook samen over hebben: welke invloed dit zal hebben op jullie relatie in het huwelijk en welke verwachtingen jullie hier beiden bij hebben.

    Heb je salat istigara gebeden toen je de stap aanging om haar hand te vragen en dus het huwelijk met haar aan te gaan? En nu weer opnieuw nu deze twijfels toeslaan?
    Zoja: wat is je uitkomst mbt het gevoel wat je erbij hebt?

    Voor het aangaan van een huwelijk moet je je als persoon tot op bepaalde hoogte wel al ontwikkeld hebben en er voor je gevoel en mentaal en naar levensomstandigheden 'aan toe zijn' en behoefte aan hebben.
    Echter, je bent als persoon 'nooit klaar' met je ontwikkeling. Je gehele leven zal je je karakter en persoonlijkheid blijven ontwikkelen. Dit is ook iets wat je in een huwelijk samen hopelijk doet: streven naar het worden van een betere versie van jezelf.
    Er zullen allerlei obstakels en beproevingen op jouw of jullie pad komen, die je ook moet overkomen en verwerken en die invloed zullen hebben op de relatie of op jou als persoon.
    Dat hoort immers allemaal bij het huwelijk.

    Daarnaast is het huwelijk in onze deen al vanaf relatief jonge leeftijd aanbevolen, om fitna te voorkomen. Het kan ook van sjetaan zijn dat je nu vlak voor de bruiloft en het officieel trouwen met zoveel twijfel en onrust wordt geconfronteerd.

    Ik weet echter niet over wat voor soort bagage en onrust jij het hebt en hoe ernstig jou dit belemmert in je denken, doen en laten in persoonlijke zin, laat staan wat voor invloed dit kan hebben op de ander en op jullie relatie. Dat bedoel ik ook met dat je daar eerlijk over moet praten met haar.

    En wat is je eigen verwachting dan qua tijdspanne dat je dit wel hebt 'opgelost'?
    En om welke redenen heb je voor deze specifieke vrouw gekozen? Als je haar nu laat gaan en je bent over 2 jaar wel klaar om te trouwen, wie stelt dan dat je een soortgelijke vrouw zult treffen?

    101 vragen die je echt jezelf kritisch moet stellen....

  4. #4

    Reacties
    131
    30-05-2011

    En hoe gaat het nu met je topicstarter?

    Verdriet is als het water van de fontein


  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Hoe gaat het nu? Heb je nog iets gehad aan voorgaande tips?
    Trouw datum nadert, heb je al eea kunnen bespreken met je aanstaande? Zou ik wel doen is niet eerlijk naar haar toe zo last minute voor de bruiloft
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    Ait wayagher

    Reacties
    6.605
    26-07-2011

    Ben je al getrouwd weha?
    #Tomboy||#Melilla #Hoceima