1. #1
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    Democratie bestaat niet: dit is de reden waarom stemmen geen nut heeft



    “Presidenten worden uitgekozen, niet gekozen.” Dit zijn de woorden van Franklin D. Roosevelt, de 32e president van de Verenigde Staten. Kun je met je stem een verschil maken of staan verkiezingsuitslagen van tevoren al vast?

    In Amerika lijken presidentskandidaten vandaag de dag meer op wandelende billboards voor de grote corporaties door wie ze worden overladen met geld. President Eisenhower waarschuwde ons al voor het ‘militair-industrieel complex’ en de desastreuze opkomst van ‘misplaatste’ macht die wereldwijd een enorme invloed zou kunnen hebben.

    De 13e president van de VS, Woodrow Wilson, zei: “De grootste spelers op het gebied van handel en industrie zijn bang voor iets. Ze weten dat er een macht is die zo georganiseerd, zo subtiel, zo verweven, zo alomvattend is dat ze maar beter kunnen fluisteren als ze die macht verfoeien.”

    Bedrijven staan boven de overheid: zij bepalen het beleid

    Politici worden zwaar beïnvloed door grote corporaties, daar wordt geen geheim meer van gemaakt. President Obama wees bijvoorbeeld Michael Taylor, voormalig vicepresident Public Policy van Monsanto, aan als plaatsvervangend hoofd van de voedselveiligheidsautoriteit FDA. Je kunt over dit soort dingen meer lezen in het artikel 10 Ways Big Business Controls The Government van The Guardian.

    In onderstaand fragment uit de documentaire Thrive wordt de wereldwijde verdeling van de macht verder uitgelegd. “Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen,” zei autofabrikant Henry Ford eens, “dan breekt morgen de revolutie uit.”



    Hoe kun je in een democratie leven als er volgens sommige historici alleen al in de VS ieder jaar 500 miljoen documenten achter slot en grendel verdwijnen?

    “Het is ironisch dat de VS verwoestende oorlogen begint in Irak en Afghanistan om daar zogenaamd democratie te introduceren. Het land kan zelf niet langer een democratie worden genoemd aangezien er duizenden miljarden naar projecten gaan waar noch het Congres, noch de president iets van weten,” zei de Canadese oud-minister van Defensie Paul Hellyer.

    Hoe kun je als historicus onderzoek doen naar de geschiedenis van een land als het grootste deel geheim wordt gehouden? In Canada beginnen overheidswetenschappers zich te beklagen over het feit dat de regering hen voortdurend de mond snoert.

    Zelfs uitvindingen en patenten worden tegengehouden in verband met geheimhouding. In het jaar 2014 zijn er om deze reden alleen al 5000 uitvindingen geblokkeerd, het hoogste aantal sinds 1994

    http://www.ninefornews.nl/democratie...een-nut-heeft/

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    “Presidenten worden uitgekozen, niet gekozen.”

    Zijn er nog mensen die serieus geloven dat ze stemmen tellen en het volk bepaalt wie ministerpuppet word?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Als ik jou was zou ik maken dat je wegkomt.
    Dit is democratie, Marokko wordt geregeerd door de leider der gelovigen. Democratie is niks dus probeer dat andere eens bevalt je vast beter.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Als ik jou was zou ik maken dat je wegkomt.
    Dit is democratie, Marokko wordt geregeerd door de leider der gelovigen. Democratie is niks dus probeer dat andere eens bevalt je vast beter.
    Ik ziet hier prima.
    Wil helemaal niet weg, hoe kom je daarbij ?

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    6.278
    04-10-2014

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Als ik jou was zou ik maken dat je wegkomt.
    Dit is democratie, Marokko wordt geregeerd door de leider der gelovigen. Democratie is niks dus probeer dat andere eens bevalt je vast beter.
    O ja, als je een afwijkende mening hebt, niet in democratie gelooft, moet je opzouten.

    Serieus?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    Citaat Geplaatst door vredesduifje Bekijk reactie
    O ja, als je een afwijkende mening hebt, niet in democratie gelooft, moet je opzouten.

    Serieus?
    Je mag van hem niet voor jezelf denken.
    Aparte gozer.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door vredesduifje Bekijk reactie
    O ja, als je een afwijkende mening hebt, niet in democratie gelooft, moet je opzouten.

    Serieus?
    In een democratie ben je vrij om op te rotten ja,.
    Dat linkse fascisten dat geen vrijheid vinden weet ik e vind ik bizar. Beesten vrijlaten mag wel maar mensen vrijlaten heet al snel fascisme.

    Waarom wil jij mensen die democratie haten per se hier houden? Of: waar bemoei jij je eigenlijk mee?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Democratie waar het Westen haar mond vol van heeft is niets meer dan een veiling voor de Ultra rijken, wie het meeste geld biedt krijgt de macht.
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Izzy Bekijk reactie
    Ik ziet hier prima.
    Wil helemaal niet weg, hoe kom je daarbij ?
    Ik vind het zo zielig dat je nergens lijkt te horen, da;'s alles.

    Je kan kritiek hebben maar jij lijkt me eerder erg te lijden onder dat gruwelijke "democratie" en dat raakt me.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    In een democratie ben je vrij om op te rotten ja,.
    Dat linkse fascisten dat geen vrijheid vinden weet ik e vind ik bizar. Beesten vrijlaten mag wel maar mensen vrijlaten heet al snel fascisme.

    Waarom wil jij mensen die democratie haten per se hier houden? Of: waar bemoei jij je eigenlijk mee?
    Dit is alleen geen democratie dus je tekst slaat weer helemaal nergens op.
    Je bent trouwens iets met Pedos in je tekst te zetten.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Izzy Bekijk reactie
    Dit is alleen geen democratie dus je tekst slaat weer helemaal nergens op.
    Je bent trouwens iets met Pedos in je tekst te zetten.
    Ik ben jou niet.
    En jij begrijpt democratie niet. Stemmen heeft wel degelijk nut maar stemmen is iets anders dan bevelen: je stem telt mee, niet dat jouw stem alles bepaalt.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.315
    23-04-2015

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Ik ben jou niet.
    En jij begrijpt democratie niet. Stemmen heeft wel degelijk nut maar stemmen is iets anders dan bevelen: je stem telt mee, niet dat jouw stem alles bepaalt.
    Ik begrijp heel goed dat het zinloos is om te stemmen want je hebt helemaal niks te vertellen.heel het volk niet.
    Maar als jij dat nog wil geloven moet je zelf weten.

    Kan je weer weer lekker op jou grote PVV leider stemmen over een jaartje.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Ik ben jou niet.
    En jij begrijpt democratie niet. Stemmen heeft wel degelijk nut maar stemmen is iets anders dan bevelen: je stem telt mee, niet dat jouw stem alles bepaalt.
    Jou democratie waar jij het over hebt is gekaapt door de rijken, zij zijn de genen die miljoenen spenderen tijdens verkiezingen voor hun kandidaat. Wat denk je dat er gebeurt als hun kandidaat daadwerkelijk de macht krijgt en president etc wordt ?
    Die gene is dan de slaaf van de mensen die miljoenen in hem hebben geïnvesteerd. Wetten etc worden aangepast of veranderd om hun te pleasen. Weg is jou democratie !
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Izzy Bekijk reactie
    Ik begrijp heel goed dat het zinloos is om te stemmen want je hebt helemaal niks te vertellen.heel het volk niet.
    Maar als jij dat nog wil geloven moet je zelf weten.

    Kan je weer weer lekker op jou grote PVV leider stemmen over een jaartje.
    Daarom zeg ik: democratie is niet dat iedereen alleen naar jou luistert, en dat is waar je er weer eens niks van snapt.

    Maar stem niet hoor, je kan je niet en slachtoffer voelen en verantwoordelijk doen: je moet kiezen.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door Canislupus Bekijk reactie
    Democratie waar het Westen haar mond vol van heeft is niets meer dan een veiling voor de Ultra rijken, wie het meeste geld biedt krijgt de macht.
    Ik woon aanzienlijk liever in een democratie dan in een seculiere of religieuze dictatuur.