1. #1
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Londen, Hyde Park, Speakers corner - Discussies over religie & het leven - VideoLijst

    Salam aleykoum(Vrede zij met jullie),

    Ik wil hier dus mijn topic openen met betrekking tot speakers corner. Ik kijk al een tijdje gefascineerd naar wat er in Londen is ontstaan. Namelijk een stuk grond waar mensen met verschillende visies over het leven en religie samenkomen en discusseren. Dat gaat vaak op verschillende manieren. Het kan een leerzame, grappige en misschien zelfs onaangename manier gaan.

    Maar uiteindelijk is het interessant om te weten waar mensen over spreken en wat het nou eigenlijk inhoudt?



    Ik hoop dat jullie er ook de interesse in kunnen vinden en net als mij echt een fan worden van speakers corner.

    Waarschuwing: Het is wel in het Engels en zonder ondertiteling, Dus degene die het niet kunnen verstaan. Ga nou eens een keer Engels leren.

    Even nog wat info dus,

    Speakers' Corner is een gedeelte in het noordoosten van het Hyde Park, een koninklijk park in Londen, waar al van oudsher sprekers in het openbaar hun mening verkondigen over politiek, cultuur en religie, vaak staande op een zeepkist. Ook andere parken in Londen hebben zo'n plaats, maar Speakers' Corner is de enige die ook echt zo gebruikt wordt. Slechts twee onderwerpen zijn verboden om over te praten: de Britse koninklijke familie en het omverwerpen van de regering van Groot-Brittannië.

    Oorspronkelijk stonden op de plek van Speakers' Corner de galgen van Tyburn. De ter dood veroordeelden mochten voor ze werden opgehangen nog eenmaal vrijuit hun zegje doen. Sinds 1783 werd hier niemand meer opgehangen, maar de gewoonte dat mensen hier in het openbaar hun mening konden geven bleef bestaan.

    In navolging van Londen is er sinds 1 september 2000 ook een Speakers' Corner in Singapore en verder in Sydney, Port of Spain en Amsterdam. In Amsterdam bestaat de Speakers' Corner sinds 2005 in het Oosterpark als Spreeksteen.
    P.S: Wil je echt een diep debat aangaan betreft de onderwerpen, ik geef je de refenties om de spreker(s) te benaderen. Indien dat mogelijk is natuurlijk

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Bismillah,

    Voor dat ik deze topic blijf vullen. Laten we een voorbeeld nemen aan de mensen daar en spreken zonder te beledigen.
    Wijsheid en Dwaasheid zijn vijanden van elkaar en moet je nooit mixen. Ghair Insha Allah.

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.462
    16-01-2012

    Ik ben pas geleden ook op Speakers Corner gestuit op YouTube. Hele interessante discussies die er onstaan inderdaad.

    Ik kijk, post, up mee.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    http://forums.marokko.nl/showthread....347&highlight=

    atheïsten en christen worden daar 1 voor 1 kapot gemaakt

  6. #6
    anti-hero

    Reacties
    1.228
    15-09-2016

    Ik zal morgen wel even een kijkje nemen, ben benieuwd!
    Divide and rule (or divide and conquer, from Latin dīvide et īmpera) in politics and sociology is gaining and maintaining power by breaking up larger concentrations of power into pieces that individually have less power than the one implementing the strategy. The concept refers to a strategy that breaks up existing power structures, and especially prevents smaller power groups from linking up, causing rivalries and fomenting discord among the people.[1]

  7. #7
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Boring.. Wordt moe van al dat gedoe om geloven heen (ja het atheïsme is ook een geloof)

    Laat mensen lekker geloven waarin ze willen. Zware tijdverspilling om te gaan discussiëren met anders gelovigen. Immers ze zijn doof en blind en zullen het nooit snappen tenzij Allah hen hun gehoor en zicht terug schenkt.
    Umm Hurairah.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Boring.. Wordt moe van al dat gedoe om geloven heen (ja het atheïsme is ook een geloof)

    Laat mensen lekker geloven waarin ze willen. Zware tijdverspilling om te gaan discussiëren met anders gelovigen. Immers ze zijn doof en blind en zullen het nooit snappen tenzij Allah hen hun gehoor en zicht terug schenkt.
    Het is geen verplichting zuster. Dit is voor mensen die een interesse hebben net als een ander naar sport kijkt bijvoorbeeld. Ik vind het enorm leerzaam en entertainend want ik heb onder andere door dit dingen geleerd over Islam en andere visies.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Jood vs Moslim
    Is profeet Mohammed vrede zij met hem voorspeld?


    https://www.youtube.com/watch?v=_xwtS_47Dxo
    https://www.youtube.com/watch?v=_xwtS_47Dxo


  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Boring.. Wordt moe van al dat gedoe om geloven heen (ja het atheïsme is ook een geloof)

    Laat mensen lekker geloven waarin ze willen. Zware tijdverspilling om te gaan discussiëren met anders gelovigen. Immers ze zijn doof en blind en zullen het nooit snappen tenzij Allah hen hun gehoor en zicht terug schenkt.
    Aparte meid jij

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Moslim vs Christen
    Is Jezus vrede zij met hem God of een mens?


    https://www.youtube.com/watch?v=yxjhFyvHAGA
    https://www.youtube.com/watch?v=yxjhFyvHAGA


  12. #12
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Het is geen verplichting zuster. Dit is voor mensen die een interesse hebben net als een ander naar sport kijkt bijvoorbeeld. Ik vind het enorm leerzaam en entertainend want ik heb onder andere door dit dingen geleerd over Islam en andere visies.
    In feite is het afgeraden om te gaan discussiëren met ongelovigen over de islam.. Weet niet of je dat weet..
    Umm Hurairah.

  13. #13
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Aparte meid jij
    Hoezo dat nou weer?
    Umm Hurairah.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Boring.. Wordt moe van al dat gedoe om geloven heen (ja het atheïsme is ook een geloof)

    Laat mensen lekker geloven waarin ze willen. Zware tijdverspilling om te gaan discussiëren met anders gelovigen. Immers ze zijn doof en blind en zullen het nooit snappen tenzij Allah hen hun gehoor en zicht terug schenkt.
    Dan geeft Allah hen het gehoor en zicht terug, en is er niemand om daar iets zinnigs mee te doen ...

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    In feite is het afgeraden om te gaan discussiëren met ongelovigen over de islam.. Weet niet of je dat weet..
    Deze mensen doen Da3wa. Zij verspreiden informatie over ons geloof zodat mensen het kunnen horen. Zij weerleggen visies van andere geloven zodat die mensen meer gaan nadenken over datgene waar zij jn geloven.

    Islam eindigt niet bij jou met alle respect. Je verwacht volgens mij dat iedereen een plotse openbaring krijgt en opeens moslim word. Islam moet je leren en hoe meer mensen over Islam horen hoe meer ze open zullen staan en interesse tonen.

    Ga me alsjeblieft niet vertellen dat we niet ons geloof mogen verspreiden. Degene die het zullen horen staan ervoor open en degen die het verwerpen hun harten zal verzegeld zijn. Ga jij maar even langs iedereen en kijken of die een zegel op zijn of haar hart heeft.