1. #31
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Niet normaal dit. IK begin echt een stronthekel te krijgen aan die Erdogan en de Turken die hem onvoowaardelijk steunen zonder kritiiek.

    Wat een verschil met vorig jaar toen ik nog blij was dat de coup mislukte.

    IK hoop dat die NAVO wordt opgeheven,kijken of die Turken dan nog Russiche vliegtuigen durven neer te halen.


    Geen respect meer voor Erdogan en zijn aanhangers.



    Zelfs de openbare orde is in het geding. ZIEK dit. Dat Nederland geen maatregelen neemt tegen Turkije.

  2. #32
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door flowerbomm Bekijk reactie
    Dan moet Nederland ook niet met de Turkse politiek bemoeien
    De Turken moeten hun politiek niet aan Nederland opdringen. Je moet de zaken niet omdraaien.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  3. #33
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Gideon_ Bekijk reactie
    Ik adviseer de Turkse dictatoren om als tegenactie alle vliegtuigen met Nederlandse vakantiegangers de landingsrechten te ontnemen.
    Beter nog: ook de Duitse variant.
    Dan boycotten de Turken vooral zichzelf. Het gaat toch al klote met de Turkse toeristische sector.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  4. #34
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    Dit gaat wel ver en een Turkse reactie is onvermijdelijk.

    Als het zo doorgaat is wellicht het volgende vliegtuig dat uit Turkije komt een F-16 en wordt het een groot vuurwerk in Nederland.

    Popcorn in de buurt houden en hopen dat alle bommen gedropt zijn voordat jouw stad wordt bereikt!
    Turkije gaat echt geen NAVO bondgenoot aanvallen.

    Ziet dan niemand dat dit gebral van alpha mannetje Erdogan alleen maar voor binnenlands gebruik is. De aap staat boven op de rots te krijsen en de schaapjes op de begane grond geloven hem blindelings.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Rataplan Bekijk reactie
    Paniek voetbal van NL. Erdogan heeft zijn zin gekregen. Nederlandse Turken, in t algemeen emotioneel en nationalistisch, zullen massaal JA stemmen voor t referendum.

    Echt een overdreven en domme zet van t kabinet.
    Had niets uitgemaakt, Erdogan was uit op een confrontatie want dat doet het goed bij zijn electoraat.

    Als hij wel een toespraak had mogen houden, had men gezegd dat ze NL en de EU onder de duim hebben,
    want ze kunnen gewoon een toespraak houden.

    En als deze vazal een toespraak mag houden in NL van deze mensen, dan zou "onze" Wilders
    ook een toespraak moeten kunnen houden in Turkije. En zo niet, mond houden.

    Beide zijn populisten die gesteund worden door slecht geinformeerde mensen die vaker
    als niet tot in hun tenen rascisten zijn.

  6. #36
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door kenjouniet Bekijk reactie
    Ik heb wel zin in een potje boksen met de racisten in dit land laat de pvv maar winnen lust ze rauw
    Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Rutte met dit besluit vandaag een grote stap heeft gezet naar verkiezingswinst. Dus gelukkig zal Wilders waarschijnlijk weer niet aan de bak komen.

    Win win situatie.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    Dit gaat wel ver en een Turkse reactie is onvermijdelijk.

    Als het zo doorgaat is wellicht het volgende vliegtuig dat uit Turkije komt een F-16 en wordt het een groot vuurwerk in Nederland.

    Popcorn in de buurt houden en hopen dat alle bommen gedropt zijn voordat jouw stad wordt bereikt!
    Dit is precies het soort stemvee wat aangetrokken wordt door Erdogan,
    totaal los van enig besef.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    744
    07-02-2017

    Oud-minister Bot: beslissing Turkse minister te weren zeer onverstandig

    "Ik denk dat het vooral om electorale overwegingen gaat." Dat zegt oud-minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) over het besluit van Mark Rutte om de Turkse minister Mevlüt Cavusoglu niet naar Nederland te laten komen voor een toespraak.




    "Hiermee komen de verhoudingen nog meer op scherp te staan. Wij beroepen ons altijd op de democratie en de mensenrechten, hiermee zijn we op het verkeerde spoor", zegt Bot. De Turkse minister zou om 18:00 uur in Rotterdam spreken. Hij wilde pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.




    Mark Rutte plaatste een verklaring op Facebook: "Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen."



    'Met de haren erbij gesleept'
    Bot neemt daar geen genoegen mee. "Dat vind ik er met de haren bij gesleept. Ik begrijp dat Rutte er veel aan gelegen is om Wilders geen stof tot aanval te geven, maar ik vind het zeer onverstandig."




    http://www.rtlnieuws.nl/nederland/ou...r-onverstandig

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Rutte met dit besluit vandaag een grote stap heeft gezet naar verkiezingswinst. Dus gelukkig zal Wilders waarschijnlijk weer niet aan de bak komen.

    Win win situatie.
    Zo zie ik het ook, Wilders lekker onder zijn vleugels geschoten en die vazallen van Erdogan buiten de deur gehouden.


    Idd een win-win situatie.

    Jammer voor de Turken, want Turkije zal afgelijden in de ellende.
    Maar ja ze hebben zelf voor de man gekozen.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    744
    07-02-2017

    "CDA-leider Buma merkte op bij Tros Kamerbreed: „Gelukkig hebben we die visumplicht nog voor Turkije. Die hadden we bijna afgeschaft.” Mocht de Turkse minister via Brussel ons land binnen willen komen, dan kunnen we hem altijd nog een visum weigeren, zei Buma.


    De visumplicht geldt alleen niet voor afgevaardigden van de regering. In theorie kan de Turkse minister nog altijd via een buurland naar Nederland komen. Maar zijn (gewapende) beveiligers zouden dan echter in Nederland worden geweigerd of zelfs aangehouden. Met de eerdere weigering van Nederland om een ministersbezoek te faciliteren (geen auto met chauffeur, geen ontmoeting, geen beveiliging), lijkt dit voor Ankara geen aantrekkelijke optie. Maar het mág wel, zei premier Rutte eerder. „Hij mag hier wel gewoon het Mauritshuis bezoeken,,.”


    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...rdrijft__.html


    De Turkse minister kan ook nog bij de grensovergang van België naar Nederland overstappen in de auto van de Turkse ambassadeur

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Bot is een CDA-er. Bot is ook nog die typische diplomaat, pappen en nathouden.
    Hij wil niet begrijpen dat met die megalomane machtswellusteling Erdogan niets conform de normale diplomatieke regels valt te regelen.
    Erdogan wil een vernislaagje leggen over zijn dictatuur en niemand die hem zal afhouden van wat hij wil.
    In eigen land gooit hij tegenstanders in de gevangenis, sluit media die kritiek hebben, of laat ze verder beheren door zijn trawanten, ontslaat mensen.

  12. #42
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Zo zie ik het ook, Wilders lekker onder zijn vleugels geschoten en die vazallen van Erdogan buiten de deur gehouden.


    Idd een win-win situatie.

    Jammer voor de Turken, want Turkije zal afgelijden in de ellende.
    Maar ja ze hebben zelf voor de man gekozen.
    En laten we realistisch zijn. Ik denk dat het overgrote deel van het Nederlandse volk het eens is met dit besluit. Wat het dus gewoon een zeer democratisch besluit is.

    Dat zou Erdogan toch moeten respecteren, als democraat?
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    En laten we realistisch zijn. Ik denk dat het overgrote deel van het Nederlandse volk het eens is met dit besluit. Wat het dus gewoon een zeer democratisch besluit is.

    Dat zou Erdogan toch moeten respecteren, als democraat?
    "Dat zou Erdogan toch moeten respecteren, als democraat?"

    Ja dat denk ik ook :P.

    Het maakt Erdogan allemaal niets uit, als HIJ maar kijgt wat HIJ wilt.
    De rest kan doodvallen.

    Maar evengoed prettig om te zien dat deze man vandaag niet welkom is
    in ons ’nazi-overblijfselen en fascisten’ land.
    Blijf dan gewoon weg, en roep op je onderdanen niet te blijven in zo een
    land. Maar dat zal NOOIT gebeuren want ze hebben zoals altijd wel
    buitenlandse valuta nodig.

  14. #44
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Turkije gaat echt geen NAVO bondgenoot aanvallen.

    Ziet dan niemand dat dit gebral van alpha mannetje Erdogan alleen maar voor binnenlands gebruik is. De aap staat boven op de rots te krijsen en de schaapjes op de begane grond geloven hem blindelings.
    Weet ik ook wel. Dit blijft op het niveau van het op het matje roepen van de ambassadeur en opgeblazen dreigementen en als het echt ver gaat wat economische maatregelen.

    Erdogan weet inderdaad hoe hij de gevoelige snaar moet raken bij zijn aanhangers en de Turken in het algemeen.

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Dit is precies het soort stemvee wat aangetrokken wordt door Erdogan,
    totaal los van enig besef.
    Zou mooi zijn als er bij jou een bommetje neervalt. Graag gedaan!
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    857
    10-01-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Bot is een CDA-er. Bot is ook nog die typische diplomaat, pappen en nathouden.
    Hij wil niet begrijpen dat met die megalomane machtswellusteling Erdogan niets conform de normale diplomatieke regels valt te regelen.
    Erdogan wil een vernislaagje leggen over zijn dictatuur en niemand die hem zal afhouden van wat hij wil.
    In eigen land gooit hij tegenstanders in de gevangenis, sluit media die kritiek hebben, of laat ze verder beheren door zijn trawanten, ontslaat mensen.
    Jij bent zo gebarainwashed. Nederland is trots op jou! Jij bent het bewijs dat hun eenzijdige gemanipuleerde nieuwsberichten werken!