1. #61
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Grasduin door de diverse topics hier en je waant je op een Harry Potter fanclubforum.

    al die afgodsbeelden daar zitten duivels in
    Engelen hebben snelheid van het licht
    Dwergen die het verspreiden van tawhid tegenwerken...
    Reactie op Durani die claimt dat je de doden mag vragen, en anaal gemeenschap mag (X rated)
    Een paar Wiskundige wonderen vand de koran
    Is de aarde rond, ovaal, plat, of wat denken jullie en why?
    honden zijn duivels

    En ik ben Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Geen idee. Leg mij kwantummechanica eens uit.
    Dat weet je wel, als geen andere maar het past alleen niet zo goed in je straatje... en als je weinig snapt van kwantummechanica dan ben je niet zo ver verwijderd van de bedenkers van deze theorieën, die snappen daar ook de ballen van maar beetje bij beetje...

  3. #63
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Dat weet je wel, als geen andere maar het past alleen niet zo goed in je straatje... en als je weinig snapt van kwantummechanica dan ben je niet zo ver verwijderd van de bedenkers van deze theorieën, die snappen daar ook de ballen van maar beetje bij beetje...
    Er is geen straatje waar iets moet inpassen. Dat was jouw eerste foute aanname.

    Maar als jij dan toch begrijpt wat kwantummechanica precies inhoudt dan is het een eitje voor jou om te verklaren waarom engelen vleugels hebben waarmee ze aan lichtsnelheid door het vacuüm vliegen.

    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #64
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Het is Islam & ik hoor.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Er is geen straatje waar iets moet inpassen. Dat was jouw eerste foute aanname.

    Maar als jij dan toch begrijpt wat kwantummechanica precies inhoudt dan is het een eitje voor jou om te verklaren waarom engelen vleugels hebben waarmee ze aan lichtsnelheid door het vacuüm vliegen.

    lichtsnelheid en vacuum... een engel dringt zelfs door tot in de baarmoeders van vrouwen... tijd, ruimte en massa, al die natuurlijke wetten, die gelden niet voor engelen en in bepaalde maten ook niet voor de djinn. Dus daar loop je al tegen aan... Lichtsnelheid is voor de mens misschien het snelst van wat de natuurlijke wetten toestaan, maar ja, engelen en de djins zijn daar dus niet aan onderhevig anders konden we die waarnemen.


    Anyway, denk niet dat er veel te vertellen valt over engelen en hun snelheid buiten datgene wat de koran en de hadith daarover zeggen.

  6. #66
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    lichtsnelheid en vacuum... een engel dringt zelfs door tot in de baarmoeders van vrouwen... tijd, ruimte en massa, al die natuurlijke wetten, die gelden niet voor engelen en in bepaalde maten ook niet voor de djinn. Dus daar loop je al tegen aan... Lichtsnelheid is voor de mens misschien het snelst van wat de natuurlijke wetten toestaan, maar ja, engelen en de djins zijn daar dus niet aan onderhevig anders konden we die waarnemen.


    Anyway, denk niet dat er veel te vertellen valt over engelen en hun snelheid buiten datgene wat de koran en de hadith daarover zeggen.
    Waarmee ook jij bevestigt dat het engelen-vliegen-aan-lichtsnelheid verhaal ontsproten is aan het fantasierijke brein van een overenthousiaste mirakelzoeker.
    Waarom zei je dat dan niet meteen ...
    Schrik van uit de gratie van jouw confraters te vallen? Zoals ook de onfortuinlijke Zapdoz te beurt lijkt te vallen, gewoon omdat 'm zijn kritische mening geeft.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #67
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Dus je zegt duidelijk dat ik een atheist ben en zodoende een Kafir. Die Takfir staat genoteerd, ga vooral je gang doe maar nog meer Takfir op mij, des te beter voor mij op een dag kom ik deze schuld innen bij je
    Wauw.. Take it easy... Ik heb op niemand takfeer gedaan... Ik doelde op Hobbit waar mistermaster mee in dialoog was... We weten hopelijk allemaal dat de snelste weg richting achterlijkheid, jezelf superieur achten is...

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarmee ook jij bevestigt dat het engelen-vliegen-aan-lichtsnelheid verhaal ontsproten is aan het fantasierijke brein van een overenthousiaste mirakelzoeker.
    Waarom zei je dat dan niet meteen ...
    Schrik van uit de gratie van jouw confraters te vallen? Zoals ook de onfortuinlijke Zapdoz te beurt lijkt te vallen, gewoon omdat 'm zijn kritische mening geeft.
    maar... dit neemt niet weg dat Allah voor ons begrip de snelheid van een bepaald engel in zijn rang gelijk heeft gemaakt aan dat van het licht. Engelen zijn namelijk in rang en status, de ene heeft meer power dan de andere. Daar waar de ene engel de afstand op lichtsnelheid aflegt doet de engel Gabriel het in een fractie. Wanneer de koran of hadith iets hierover zegt, en dat gebeurd ook in de betreffende vers, dan dient men na te gaan wat de achterliggende reden daarvan is. Komen we uit op een getal dat exact de lichtsnelheid is, dan was dat de achterliggende reden dat het in de koran benoemd wordt... wat hebben wij anders aan die informatie dan dat het ons de positie van de koran bevestigd...

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Waarom heeft niemand nog de berekeningen laten zien? Zal ik dan even een poging doen?


    De maan legt ongeveer een afstand af van 2.158.506 km per keer, in 1000 jaar tijd is dat 25.902.068.371 km

    Om deze afstand in 1 dag af te leggen is de snelheid
    25.902.068.371/(24*60*60)=299.792 km per seconde * 1000 = 299.792.458 meters per seconde
    lichtsnelheid is 299.792.458 m/s
    Wat is precies het probleem dan?


    Maar nogmaals, dit wil niet zeggen dat lichtsnelheid de maximumsnelheid is van een engel maar eerder in zijn taak die hij gekregen heeft om te volbrengen.De boodschap is eerder een bewijs van, zo niet een bevestiging van...



    SubhanaLlaah... dit wist ik dus nog niet... TS bedankt ik was in de war met een andere topic over engelen en meteorieten....

  10. #70
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Waarom heeft niemand nog de berekeningen laten zien? Zal ik dan even een poging doen?


    De maan legt ongeveer een afstand af van 2.158.506 km per keer, in 1000 jaar tijd is dat 25.902.068.371 km

    Om deze afstand in 1 dag af te leggen is de snelheid
    25.902.068.371/(24*60*60)=299.792 km per seconde * 1000 = 299.792.458 meters per seconde
    lichtsnelheid is 299.792.458 m/s
    Wat is precies het probleem dan?


    Maar nogmaals, dit wil niet zeggen dat lichtsnelheid de maximumsnelheid is van een engel maar eerder in zijn taak die hij gekregen heeft om te volbrengen.De boodschap is eerder een bewijs van, zo niet een bevestiging van...



    SubhanaLlaah... dit wist ik dus nog niet... TS bedankt ik was in de war met een andere topic over engelen en meteorieten....
    De huidige theorie onder de wetenschappers is dat alles wat sneller zou gaan dan lichtsnelheid terug de tijd in gaat...

  11. #71
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    En toen kwamen we op die wormholes, back in time

  12. #72
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Waarom heeft niemand nog de berekeningen laten zien? Zal ik dan even een poging doen?


    De maan legt ongeveer een afstand af van 2.158.506 km per keer, in 1000 jaar tijd is dat 25.902.068.371 km

    Om deze afstand in 1 dag af te leggen is de snelheid
    25.902.068.371/(24*60*60)=299.792 km per seconde * 1000 = 299.792.458 meters per seconde
    lichtsnelheid is 299.792.458 m/s
    Wat is precies het probleem dan?


    Maar nogmaals, dit wil niet zeggen dat lichtsnelheid de maximumsnelheid is van een engel maar eerder in zijn taak die hij gekregen heeft om te volbrengen.De boodschap is eerder een bewijs van, zo niet een bevestiging van...



    SubhanaLlaah... dit wist ik dus nog niet... TS bedankt ik was in de war met een andere topic over engelen en meteorieten....
    Is dat de snelheid van de engelen vooruit of achteruit?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Is dat de snelheid van de engelen vooruit of achteruit?

    Eigenlijk geen van beide...het is omlaag en terug omhoog

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Maar HoBBiT... wat is nu eigenlijk precies het probleem dan waar jullie het niet zo met elkaar over eens kunnen zijn?

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    De huidige theorie onder de wetenschappers is dat alles wat sneller zou gaan dan lichtsnelheid terug de tijd in gaat...
    vroeger bedacht ik een theorie dat als je maar snel en lang genoeg rondjes draait dat je op een gegeven moment jezelf gaat inhalen

    Maar over tijdreizen gesproken, tot nu toe blijft dat allemaal Science fiction. Hoe kan je een bericht terug sturen naar het verleden waarmee je in het verleden duidelijk maakt dat het uit de toekomst komt? Star Trek zit vol van zulke momenten vol raadsels... (zoals S5E06 - Timeless van de serie Star trek Voyager)