1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    344
    24-07-2002

    Rajaa, je inbox zit vol......Legen!!
    Ik was nog liever een pad die van de dampen van een kerker leeft.
    Dan een deel van datgene wat ik liefheb, voor het gebruik van een ander vrijhoudt.

  2. #17
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door an3sdej
    Rajaa21, ik ben eens wezen kijken op de website van de Pal. Nat. Auth. onder ministry of parlimentery.

    Hieronder de url. Op die site staat de kaart van GEHEEL de staat Israel met een moskee in het midden. Heeft de PA dan toch een dubbele agenda v.w.b. het vernietigen van de staat Israel? Waarom staat daar niet het kaartje van de aan hen door de VN toegewezen gebieden?


    http://www.mopa.gov.ps/
    Ja Andrei wat vrede betreft moet je niet bij de leiders in beide kampen zijn. Hoewel ik meer symphatie voor de claimen van het bezette volk kan opbrengen denk ik dat beide partijen concessies zullen moeten accepteren.
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  3. #18
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Schorpioentje
    Rajaa, je inbox zit vol......Legen!!
    at your service!
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  4. #19
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Hein


    Dit lijkt me eerlijk gezegd nogal overtrokken. De Israeli's die ik sprak tijdens mijn reis daar (weliswaar een jaar of 5 geleden) waren ongeveer 50/50 verdeeld in hun meningen over de mogelijkheid van één staat (de Palestijnen die ik sprak waren positiever, maar dat kan komen omdat ik mij verzekeringstechnisch in mijn huurauto met Israelische kentekenplaat niet in Palestijnse gebieden kon vertonen en dus alleen met Palestijnen kon praten die op Israelisch grondgebied woonden). Datzelfde beeld is in Israel al decennia lang te zien in de stemuitslagen, waar elke regering, links of rechts, steeds maar een krappe meerderheid behaalt - afhankelijk van de veiligheidssituatie op dat moment.
    Ook de berichten over weigerende militairen, Joodse artsen die spreekuur houden in de bezette gebieden, en de groeiende weerstand van de 'intelligentsia' tegen de huidige politiek zijn hoopgevend.

    Je hebt wel gelijk dat de staat Israel op zich 'puur Joods' is, in zoverre dat het, zij het bedekt, aan Joden privileges schenkt die het anderen onthoudt. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is de 'Law of Return', die aan elke Jood vrijwel blindelings verblijfrecht geeft binnen Israel. Met deze wet is de vorming van één staat inderdaad onmogelijk, omdat deze in de kern puur fascistisch is. Deze wet moet minimaal worden uitgebreid tot de vluchtelingen van de afgelopen eeuw, maar liefst nog worden afgeschaft en vervangen door een 'normale' immigratiewet.

    Maar, zouden mijn punt (1) en (2) bereikt zijn, dan zou er toch een relatieve rust zijn ontstaan, waar vrij verkeer van personen en goederen tussen Israel en Palestina mogelijk is, men economisch van elkaar afhankelijk is, en men dus min of meer met elkaar samenleeft. De vorming van één staat biedt dan eigenlijk alleen maar voordelen, namelijk vrije vestiging, besparingen op de kosten van overheid en bureaucratie, enz. Het enige wat dat dan nog in de weg staat zijn fascistisch-idealistische motieven (zowel aan Israelische als Palestijnse zijde), die m.i. over vijf of tien jaar verwaterd zouden moeten zijn vanwege de voordelen van de unie.

    Zouden de Palestijnen dit scenario accepteren, Rajaa? Wat denk jij daarover?
    Ik denk zeker dat dergelijke signalen hoopgevend zijn, maar maar mij geen illusies over de omvang hiervan. Het is waar dat de verschillen tussen links en rechts in de verkiezingsuitslag doorgaans gering zijn, maar evenzo is het waar dat de maatregelen van links en rechts niet bepaald hemelsbreed verschillen. Zie hier bijv. de waterpolitiek en de nederzettingenpolitiek. Men kleed het iets anders aan..

    Terugkeer van de vluchtelingen van de afgelopen eeuw: Erg mooi streven van je Hein, eerlijk waar. Ik ben er alleen vrij zeker van dat dat voor Israel onbespreekbaar zal blijven. Keer op keer zijn hier ook onderhandelingen op vastgelopen. Een alternatief zou zijn terugkeer naar een te vormen staat Palestina naast Israel. Dit is helaas niet reeel aangezien er nu al op 20% (bezette gebieden) van het gebied 4,7 miljoen palestijnen wonen... Tel er daar nog eens 3,5 miljoen bij op en houdt rekening met de schandalige waterverdeling in het voordeel van Israel (in Gaza bijv. per hoofd van de bevolking 1714 tegenover 136 kubieke meter!!) en een ramp is onvermijdelijk.
    Ja ga in een nederzetting wonen en er wordt voor je gezorgd.

    Maatregel 1 en 2 ben ik zeker een voorstander van Hein.
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    26
    25-09-2001

    [i]1 ding is zeker en dat is joden willen geen vrede met Arbieren.. Oplossing voor deze problemen is dat moslims een totaal oorlog moeten voeren met joden om een toekomst te kunnen opbouwen...[i]
    Jdid thala fieh oua laqudim matfaratsch fieh

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Mouunir, Wat een onzin. Hein verwoordde het al goed.

    Tevens denk ik als er oplossingen voor de veiligheid en leefbaarheid voor beide gebieden gevonden zijn, er best vrede kan komen. De joods Israëlische burgers snakken ook naar vrede.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door an3sdej
    Mouunir, Wat een onzin. Hein verwoordde het al goed.

    Tevens denk ik als er oplossingen voor de veiligheid en leefbaarheid voor beide gebieden gevonden zijn, er best vrede kan komen. De joods Israëlische burgers snakken ook naar vrede.
    andries ..israeliers snakken naar vrede ...?? wel een beetje dubbelzinnig als je bedenkt dat juist het israelische volk willens en wetens heeft gekozen voor de hardliner sharon , zij hebben gekozen voor de escalaties en het is ook terecht dat zij mede de consequenties dragen , het feit dat israeliers in angst leven vind ik een stukje gerechtigheid !!
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Iwa a drari de Joden de zee in drijven is niet meer dan een propaganda spreuk, die de zionisten gebruiken om vooral europianen te overtuigen van hun gelijk. De massale 'terugkeer' van de joden naar palastina werd niet alleen maar gestimuleert door joodse propaganda maar ook door angst te zaaien tussen joden die toen der tijd buiten palastina leefden. De joodse geheime diensten moorden regelmatig joodse mensen in de joodse wijken zodat deze zich onveilig voelen en zich gaan verbeelden hoe veilig ze zouden zijn in de beloofde land en dan uiteindelijk terugkeren.

    ps: De joden leefden vredig in de islamitische rijk niet omdat wij moslims van natuur schatjes zijn maar simpler gewoon omdat de koraan ahl al kitab (joden en christenen) beschermt. Toen de moslims uit Spanje werden verjaagd besefden de Joden dat zij alleenmaar in de islamitische rijk veilig zijn en vluchten met de moslims mee noord afrika in. Er was geen verschil tussen Joden en moslims kwa omgaang, de joden hoefden alleenmaar een extra belasting te betallen en dat is de militaire belasting dit moesten zij betallen omdat zij niet in het leger hoefden, voor de rest waren zij hetzelfde.

    ps: toen der tijd waren de arabieren machtig genoeg om de joden de zee in te drijven en toch hebben zij het niet gedaan.........

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Origineel gepost door TNAwie
    Iwa a drari de Joden de zee in drijven is niet meer dan een propaganda spreuk, die de zionisten gebruiken om vooral europianen te overtuigen van hun gelijk. De massale 'terugkeer' van de joden naar palastina werd niet alleen maar gestimuleert door joodse propaganda maar ook door angst te zaaien tussen joden die toen der tijd buiten palastina leefden. De joodse geheime diensten moorden regelmatig joodse mensen in de joodse wijken zodat deze zich onveilig voelen en zich gaan verbeelden hoe veilig ze zouden zijn in de beloofde land en dan uiteindelijk terugkeren.

    ps: De joden leefden vredig in de islamitische rijk niet omdat wij moslims van natuur schatjes zijn maar simpler gewoon omdat de koraan ahl al kitab (joden en christenen) beschermt. Toen de moslims uit Spanje werden verjaagd besefden de Joden dat zij alleenmaar in de islamitische rijk veilig zijn en vluchten met de moslims mee noord afrika in. Er was geen verschil tussen Joden en moslims kwa omgaang, de joden hoefden alleenmaar een extra belasting te betallen en dat is de militaire belasting dit moesten zij betallen omdat zij niet in het leger hoefden, voor de rest waren zij hetzelfde.

    jij hebt gelijk tnawie. nu geloof ik eg dat nie alles wat jij uitkraamt tnawies zijn....

    ps: toen der tijd waren de arabieren machtig genoeg om de joden de zee in te drijven en toch hebben zij het niet gedaan.........

  10. #25
    account overgenomen

    Reacties
    314
    18-10-2011

    Citaat Geplaatst door mouunir Bekijk reactie
    [i]1 ding is zeker en dat is joden willen geen vrede met Arbieren.. Oplossing voor deze problemen is dat moslims een totaal oorlog moeten voeren met joden om een toekomst te kunnen opbouwen...[i]
    Rabat - Tel Aviv
    Love the women

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Citaat Geplaatst door an3sdej Bekijk reactie
    In principe is het ook zeer vreemd dat een groep mensen dat samen één geloof deelt, een claim op een stuk grond legt op basis van de geschiedenis 2000 jaar geleden.
    Enige kleine stukje land dat zei nog hebben, Palestina is gebaseerd op een Britse kolonie(bezetting), nog erger.

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.144
    03-03-2020

    19 jAAr oud snapie?
    Knap van je zion BrAnus
    je doet erg je best ik snapie

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Citaat Geplaatst door YaAli Bekijk reactie
    Enige kleine stukje land dat zei nog hebben, Palestina is gebaseerd op een Britse kolonie(bezetting), nog erger.

    Palestina staat 7x in het oude testament beschreven, dus daar gaat je theorie...
    Wist je dat jou mutah groot ouders de kruisvaarders hielpen tegen salahedine Ayoubi RA? Het verbaasd me trouwens niet eens, jullie sekte oprichter was een jood...

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door global30 Bekijk reactie
    Palestina staat 7x in het oude testament beschreven, dus daar gaat je theorie...
    Wist je dat jou mutah groot ouders de kruisvaarders hielpen tegen salahedine Ayoubi RA? Het verbaasd me trouwens niet eens, jullie sekte oprichter was een jood...
    klopt een waardeloze homofiel was het

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Citaat Geplaatst door global30 Bekijk reactie
    Palestina staat 7x in het oude testament beschreven, dus daar gaat je theorie...
    Wist je dat jou mutah groot ouders de kruisvaarders hielpen tegen salahedine Ayoubi RA? Het verbaasd me trouwens niet eens, jullie sekte oprichter was een jood...
    Wat is je argument, omdat de naam 'Palestina' eerder voor iets ander werd gebruikt kan het huidige 'Palestina' niet bestaan? Dezelfde naam kan voor meerdere dingen worden gebruikt.