1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    2.310
    27-07-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Kennelijk, er komen alleen idioten op deze topic af die een vocabulaire hebben van 0,0

  2. #47
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Riffie007
    Oow nu is het opeens koningshuis moet ook van het volk afblijven en hij was een dictator. Vreemd toenet beweerde je wel wat anders.
    Wat ijl je nu met je dicatator, wat een zwakke, gare argument. Hij behandelde alleen ons, de Rifijnen achterstalig, met je dictator. Niet heel het volk van marokko. Nee nee, vooral wij werden geminacht.
    Heb jij mij dan elders iets anders zien beweren? Gelieve dit dan te citeren, want voor zover ik weet heb ik hem niet de hemel in geprezen. Of gezegd dat hij 't volk goed behandelde.



    Weet je, ik heb een tip voor je: DENK voordat je beweringen strooit. Zeg eens wat moesten wij doen? Moesten ons gewoon laten 'naaien', en zeilig kijken hoe wij niks kregen. En gewoon over ons heen laten lopen, net als of het een enge droom was, die wel voorbij zou gaan. Ig, kijk in onze geschiedenis, hoe lang en hoe veel moeite hebben we gedaan om ons staand te houden. Tegen wie hebben wij allemaal gevochten. En dat moeten opeens allemaal opzij zetten omdat 1 persoon ons niet mocht?? Dacht het niet, wij wilden en zouden gelijk behandeld worden, met of zonder geweld. Kijk, dat bedoel ik, je zegt van Mo 6 gaf gelijk rechten, ja dus geen opstanden. MAAR dat was bij Hassan II niet het geval, hij gaf geen gelijke rechten.
    Die ene persoon, bestuurde wel het land. En tegen Hassan II zou je toch 'niets' kunnen doen. Dit omdat hij een berberhater was. Hetgeen wat wel is gedaan is weer beboet met vele moorden. Mo geeft het wel en zijn vader gaf 't niet? Maar wat moet je beginnen tegen een dictator? Je weet dat tegen welke opstand dan ook enkel 't bloed zou gaan vloeien van onschuldige mensen. Hij zit veilig en wel in zijn paleis. En nadat hij onder schot werd gehouden, heeft hij toch maar weer mensen laten 'verdwijnen'. Geen impact op hem achtergelaten.

    Je moet niet denken, dat Hassan II, alleen ons heeft geraakt. Je moest eens weten meid wat er gebeurde bij die aanslag, je moet eens weten waar hij verstopte, en pas daarna werd het beter. Pas toen we ons hadden laten zien, waar wij toe instaat waren. Ewaa kom jij maar, zielig onderduiken, omdat het bij hem 'lukt' volgens jou.
    En ja het is beter dan toen, maar niet omdat wij om jou advies zijn afgegaan..
    Nogmaaks: Eerst DENKEN
    En of ik eerst denk, maar kennelijk heb jij oogkleppen op en lees je enkel wat je wilt lezen. Nee het is niet beter gegaan, omdat 'de berbers' een statement hebben gemaakt. Het is enkel beter gegaan omdat hij is gestorven. Anders zouden de Imazighen nog in ellende leven.



    Je irriteerde me, met je blinde argumenten. Maar met kikker bedoelde ik vooral, op je grote sprongen en belangrijke gebeurtenissen die je bent 'vergeten'

    Goh, ik irriteerde je. Wat een paar woorden op een scherm wel niet teweeg kunnen brengen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #48
    Cute Innocentness

    Reacties
    758
    16-09-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Kennelijk, er komen alleen idioten op deze topic af die een vocabulaire hebben van 0,0
    Als jij de topic zelf had geopend dan had ik nog zoiets van best aardig gezegd. Gelukkig voor jou is wisper allias het prototype 'meelopertje' er nog.

  4. #49
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door PushUpBH
    Als jij de topic zelf had geopend dan had ik nog zoiets van best aardig gezegd. Gelukkig voor jou is wisper allias het prototype 'meelopertje' er nog.
    Ik drop je wel even op de negeerlijst. Heb ik tenminste in deze topic geen last van je.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #50
    Cute Innocentness

    Reacties
    758
    16-09-2005

    Doe dat vooral zwak gedrocht, echt een actie die je staat.

  6. #51
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Best handig zo een lijst Scheelt weer heel wat bullshit.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #52
    MVC Premium

    Reacties
    321
    28-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Womanizer1977
    Wat een zwakzinnige reactie zeg...zeg je dat ook tegen je vriendinnetjes uit de Rif, scheinheilige troela.

    Het koningshuis hebben wij niets mee te maken, wij staan pas sinds 1956 onder het bewind van die aasgieren, daarvoor regeerde Spanje daar en daarvoor Abd-krim die een eigen republiek had gesticht, de jaren voor Abd-krim regeerden de Imagharen in de Rif.
    de enige scheinheil dat ben jij. Met je wij zijn in het verste verte niet hetzelfde. Het is een feit dat er zulke dingen zijn gebeurt in de rif. Maar vergeet niet toen er zulke dingen in de Rif gebeurde, waren het de mensen uit Casablanca die in opstand kwamen tegen de koning.

    Toen koning Mohammed de vijfde zag wat de fransen de Rif aandeden. Bood hij weerstand.

    Meneer Womanizer jij mag Hasna niet beoordelen want jij bent GEEN haar beter.
    Ik vindt het eng dat mensen als jullie bestaan en vrij rondlopen.

    Over abd-krim, hij heeft geen staat gesticht. Berberse stammen onderlingen kregen ruzie over wie de leiding zou hebben.
    Ga ff wat beter in de geschiedenis verdiepen.

  8. #53
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    399
    23-12-2004

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Heb jij mij dan elders iets anders zien beweren? Gelieve dit dan te citeren, want voor zover ik weet heb ik hem niet de hemel in geprezen. Of gezegd dat hij 't volk goed behandelde..
    Hmz, wat wil je nog meer bewijs? Hoe is deze hele discussie tot stand gekomen. Klik naar je eerste achterlijke reactie. Van het koningshuis blijf je af?? Komt dat bekend voor. En wil je ook nog uitleg?? of begrijp je het vanaf hier?


    Citaat Geplaatst door Selaila
    Die ene persoon, bestuurde wel het land. En tegen Hassan II zou je toch 'niets' kunnen doen. Dit omdat hij een berberhater was. Hetgeen wat wel is gedaan is weer beboet met vele moorden. Mo geeft het wel en zijn vader gaf 't niet? Maar wat moet je beginnen tegen een dictator? Je weet dat tegen welke opstand dan ook enkel 't bloed zou gaan vloeien van onschuldige mensen. Hij zit veilig en wel in zijn paleis. En nadat hij onder schot werd gehouden, heeft hij toch maar weer mensen laten 'verdwijnen'. Geen impact op hem achtergelaten..
    Ja, hij bestuurde het land? Ja, zo? Dus moesten we gewoon stil zitten en bang worden? Nee, vandaar die opstand, vandaar dat we in actie kwamen. Ja klopt, beboet zijn wij ook, maar het staat vast dat wij hem ook goed hebben geraakt. Want de aanslag vond plaats op zijn verjaardag, weet je al wie op dat moment er allemaal waren. Volgens jou, moesten we gewoon stil zitten en ons laten onderdrukken, en wie weet wat er dan met ons gebeurd zou zijn. Nee, we laten niet over ons heen lopen. Geen impact zegt ze?? Wat, wil je nu ook beweren dat hij tot zijn dood slecht is geweest, wil je zeggen dat hij helemaal niet verandert was en meer deed voor ons. En denk na, wat bracht het in de toekomst voor ons, zij wisten nu dat wij er ook waren, en dat ze ons niet moeten vergeten. En DAT hebben we hem duidelijk gemaakt.
    En we zijn niet gaan schuilen omdat hij een 'dicator' van de BERBER kant was, gek wat zou dat zwak zijn. Berber of niet, hij bestuurd een land met verschillende volkeren? Een land waar wij voor hebben gevochten? Nou dat moet hij ook de verantwoordelijkheid dragen van allebei de volkeren. En niet van een kant.

    Citaat Geplaatst door Selaila
    En of ik eerst denk, maar kennelijk heb jij oogkleppen op en lees je enkel wat je wilt lezen. Nee het is niet beter gegaan, omdat 'de berbers' een statement hebben gemaakt. Het is enkel beter gegaan omdat hij is gestorven. Anders zouden de Imazighen nog in ellende leven.
    Hahha, dat bedoel ik. Wat er grotendeels bij jou valt te lezen, is gebasseerd op onzin. Je moet je geschiedenis is beter bestuderen of boeken gaan lezen, van wat er werkelijk gebeurd is. Een herhaling: En denk na, wat bracht het in de toekomst voor ons, zij wisten nu dat wij er ook waren, en dat ze ons niet moeten vergeten. En DAT hebben we hem duidelijk gemaakt.

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Goh, ik irriteerde je. Wat een paar woorden op een scherm wel niet teweeg kunnen brengen.
    Nee, het zijn niet de woorden, maar de gene die ze hier bracht. En natuurlijk de onwetendheid van diegene.

    Riffie007: If you like it or not...

    Je Suis Venu, J'ai Vu, J'ai Vaincu


  9. #54
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Hmz, wat wil je nog meer bewijs? Hoe is deze hele discussie tot stand gekomen. Klik naar je eerste achterlijke reactie. Van het koningshuis blijf je af?? Komt dat bekend voor. En wil je ook nog uitleg?? of begrijp je het vanaf hier?
    Begrijpend lezen is een hele kleine moeite.

    Ja, hij bestuurde het land? Ja, zo? Dus moesten we gewoon stil zitten en bang worden? Nee, vandaar die opstand, vandaar dat we in actie kwamen. Ja klopt, beboet zijn wij ook, maar het staat vast dat wij hem ook goed hebben geraakt. Want de aanslag vond plaats op zijn verjaardag, weet je al wie op dat moment er allemaal waren. Volgens jou, moesten we gewoon stil zitten en ons laten onderdrukken, en wie weet wat er dan met ons gebeurd zou zijn. Nee, we laten niet over ons heen lopen. Geen impact zegt ze?? Wat, wil je nu ook beweren dat hij tot zijn dood slecht is geweest, wil je zeggen dat hij helemaal niet verandert was en meer deed voor ons. En denk na, wat bracht het in de toekomst voor ons, zij wisten nu dat wij er ook waren, en dat ze ons niet moeten vergeten. En DAT hebben we hem duidelijk gemaakt.
    En we zijn niet gaan schuilen omdat hij een 'dicator' van de BERBER kant was, gek wat zou dat zwak zijn. Berber of niet, hij bestuurd een land met verschillende volkeren? Een land waar wij voor hebben gevochten? Nou dat moet hij ook de verantwoordelijkheid dragen van allebei de volkeren. En niet van een kant.



    Hahha, dat bedoel ik. Wat er grotendeels bij jou valt te lezen, is gebasseerd op onzin. Je moet je geschiedenis is beter bestuderen of boeken gaan lezen, van wat er werkelijk gebeurd is. Een herhaling: En denk na, wat bracht het in de toekomst voor ons, zij wisten nu dat wij er ook waren, en dat ze ons niet moeten vergeten. En DAT hebben we hem duidelijk gemaakt.

    Leef in die illussie.

    Nee, het zijn niet de woorden, maar de gene die ze hier bracht. En natuurlijk de onwetendheid van diegene.

    Aldus Riffie007
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #55
    Cute Innocentness

    Reacties
    758
    16-09-2005

    Selaila is op haar mondje gevallen, het is de gewoonlijke procedure dat jij Riffie007 zo op haar negeerlijst wordt gezet. Dus neem het niet te persoonlijk.

  11. #56
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Citaat Geplaatst door rivaaltje
    de enige scheinheil dat ben jij. Met je wij zijn in het verste verte niet hetzelfde. Het is een feit dat er zulke dingen zijn gebeurt in de rif. Maar vergeet niet toen er zulke dingen in de Rif gebeurde, waren het de mensen uit Casablanca die in opstand kwamen tegen de koning.

    Toen koning Mohammed de vijfde zag wat de fransen de Rif aandeden. Bood hij weerstand.

    Meneer Womanizer jij mag Hasna niet beoordelen want jij bent GEEN haar beter.
    Ik vindt het eng dat mensen als jullie bestaan en vrij rondlopen.

    Over abd-krim, hij heeft geen staat gesticht. Berberse stammen onderlingen kregen ruzie over wie de leiding zou hebben.
    Ga ff wat beter in de geschiedenis verdiepen.
    hahaha ik beweer nergens dat er in casa geen opstanden uitbreken tegen de regering, ook daar werden deze hard neergeslagen.

    over abd-krim, deze riep in 1923 de rif-republiek uit met een eigen munt-eenheid, de republiek heette dawla jumhuriya rif, munteenheid riffians, hier zijn talloze boeken over geschreven.

    Lees het boek 'a country with a goverment and a flag' van Penell
    'rebels in the rif', 'the aith wayagher of the morrocan rif'

    de namen van de regeringsleden zijn tot op de dag van vandaag nog gewoon bewaard gebleven:


    - De minister-president (Amir): Si Mohamad Ben AbdelKarim > 40 jaar oud
    - De vice-president: Si M’Hammed Ben AbdelKArim > 30 jaar
    - Minister van financiën: Si AbdelSalaam > 50 jaar
    - Minister van buitenlandszaken en Marine: Si Mohamed Azarkaan > 35
    - Minister van defensie: Si Ahmed Bou Draa > 38 jaar
    - Minister van binnenlandszaken: Si el Yazid el Ouriagheli > 45
    - Minister van justitie: Si Mohamed ben Amar AbdAllah a Temsamani
    - Minister van Habous (schatkist) Si Ahmed ou Guerrour
    - Motasserif en Amin el Oumana: Si Mohamed Boujibar > 30
    - Adjunct minister van binnenlandszaken: Si Mohamed bou Quechouch>40
    - Adjunct minister van justitie: el Fikri Si Mohamed Cherqi
    - Id. Adjunct minister van justitie: Si AbdAllah Bou Draa
    - Hajib: Si Mohamed Cheddi > 25
    - Caid Mechouar: Abdelkrim ben Hadou Si Ziane > 30
    - 1ste Secretaris van Abdelkarim: Si Mohemed ben Hadj Moehamadi > 30
    - 2de Secretaris van Abdelkarim: el Hadj ben Hitmi > 30
    - 3de secretaris van Abdelkarim: Caid Seddik > 22
    - 4de secretaris van Abdelkarim: Si Hassan el Quadiri (Algerijnse afkomst)
    -Chef de la garde d’AbdelKrim (chef lijfwacht van AbdelKarim): Caid Hadidane > 30
    - Sorte de chef de Cabinet Aux Affaires Etrangeres (chef van het kabinet en binnenlandse zaken): Si Hammou ben Hadj > 25
    - Sorte d’introducteur aux Ambassadeur (begeleider van Ambassadeurs)> Si Mohmed ben Ziane Amghar > 25
    - Sorte dيntendant aux vivres: Si Abdelkrim Aheetach >35
    - Charge de la vente de biens des tranfuges (opdracht voor de verkoop van de overlopende goederen): Si Ahmed Ajrod
    - Charge de recevoir les hotes (opdracht voor het ontvangen van de gasten): Si Chaib el Hassan
    - Charge du materiel militaire (opdracht voor militaire zaken): Si Ahmed Zemmouri
    - Charge des approvisionnements (opdracht voor voorraad voorzieningen): Si Amar ben Mohamed > 45

  12. #57
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    399
    23-12-2004

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Begrijpend lezen is een hele kleine moeite.
    Jep, vooral van mensen die dingen beweren waar ze helemaal NIKS van weten. Kortom: Blinde argumenten.




    Wat is je probleem, kun geen tegen argumenten verzinnen? Weet ik, dit is namelijk gebasseerd op feiten, van iemand die WEL wat weet over de belangrijke gebeurtissen in de geschiedenis....

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Leef in die illussie.
    Hhaha, leef jij maar met je zelfverzonnen, letterlijke 'onzin theorieen'. Één ding ben blij dat jij niet leefde in die tijd, sjonge dat bestonden we volgens mij niet meer. Maar het tegendeel is weer bewezen...

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Aldus Riffie007
    Jep, dat is de nickname, die je reacties vernietigde. Geen argumenten, geen inhoud. Alleen nog onzin, met andere woorden: Jammer voor je, discussie verloren en gesloten


    Citaat Geplaatst door PushUpBH
    Selaila is op haar mondje gevallen, het is de gewoonlijke procedure dat jij Riffie007 zo op haar negeerlijst wordt gezet. Dus neem het niet te persoonlijk.
    Hoe zeggen ze dat ook al weer PushUp? Waarheid komt hard aan..

    Het staat hier onder hé: If you like it or not...

    Riffie007: If you like it or not...

    Je Suis Venu, J'ai Vu, J'ai Vaincu


  13. #58
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Selaila snolski wil je m'n topic niet verpesten?

  14. #59
    Geloof in de Tawhied

    Reacties
    1.013
    28-04-2005

    11 jaar later na de opening van deze topic, zijn er weer demonstraties begonnen in Al Hoceima de rest van de Rif en land volgt mee nadat de 31- jarige vissersboer Mohsin Fikri is doodgedrukt in de vuilniswagen met toestemming van de megzen. Men pikt de onderdrukkingen en uitbuitingen niet meer. Het regime dient haar verantwoordelijkheid te kennen en de mensen een waardig bestaan te geven. Je gaat toch niet aan de universiteit studeren om uiteindelijk tomaten te verkopen of wanneer je ernstig ziek bent, word je aan je lot over gelaten en dien je zoveel mogelijk smeergeld te betalen voor een simpele scan los van de medicatie en controles en andere behandelingen.

    En de koning investeert miljoenen in mawazine festivals en laat het arme volk zitten. Schande Wollah moesiba ka7la.

    Houd je vast aan eerlijkheid, eerlijkheid leidt naar goedheid en goedheid leidt naar het paradijs..!


  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door MissMaroca Bekijk reactie
    11 jaar later na de opening van deze topic, zijn er weer demonstraties begonnen in Al Hoceima de rest van de Rif en land volgt mee nadat de 31- jarige vissersboer Mohsin Fikri is doodgedrukt in de vuilniswagen met toestemming van de megzen. Men pikt de onderdrukkingen en uitbuitingen niet meer. Het regime dient haar verantwoordelijkheid te kennen en de mensen een waardig bestaan te geven. Je gaat toch niet aan de universiteit studeren om uiteindelijk tomaten te verkopen of wanneer je ernstig ziek bent, word je aan je lot over gelaten en dien je zoveel mogelijk smeergeld te betalen voor een simpele scan los van de medicatie en controles en andere behandelingen.

    En de koning investeert miljoenen in mawazine festivals en laat het arme volk zitten. Schande Wollah moesiba ka7la.
    Lever je paspoort in en vraag een Algerijnse aan.