1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    04-01-2016

    Waargebeurd verhaal

    Zij bracht het licht in mij
    Wandelend op de wereld niet wetend wat mij te wachten stond en wat voor beproevingen ik allemaal wel niet kreeg , maar ik ben gezegend met de beproevingen die ik van Allaah subhana wa taa ´ ala gekregen heb.

    Ik ben gevallen , maar ben ook zo vaak opgestaan . Ik heb mensen ontmoet , maar ik heb zovele mensen kwijtgeraakt in me leven. Zowel goeie als slechte vrienden . Personen die ik beschouwden als familie en in lieten in me hart die mij het aller hardst gestoken hebben en het klein beetje geluk die ik had weggenomen en afgepakt. Ze zagen mij altijd als het kleine meisje met grote dromen die nooit waar zal komen.
    Ik was het meisje dat totaal niet islamitische was opgevoed en meer van het vrije leven genoot . Ik had een hele andere gedachtegang op de wereld dan wat ik er nu erover heb. Mijn zicht over de wereld is vele malen kleiner geworden , waardoor mijn streven naar Jannaah zo groot voor mij is.
    Mijn ouders waren niet zo streng voor me . Kon dragen wat ik maar wil en uit huis gaan wanneer het me uit kon komen . Wel zeker zat er natuurlijk een grens bij het laat thuis komen naar huis , maar juist omdat me ouders me die vrijheid gaven was het vertrouwen jegens hen nooit geschaad.

    Maar de liefde tussen hen 2 was nooit zo perfect geweest als toen ik het van kleins af aan hun zag .. Er was veel geweld en gescheld aan huis , waardoor ik mijn zus en broertje soms de dupe ervan waren geweest en alles eraan deden om onze lieve moeder te beschermen tegen de geweld van me vader.

    Mijn vader ging onlangs voor een bepaalde tijd uit huis , omdat hij het zogezegde het gehad heeft thuis en niet meer bij ons wilde zijn . Ik heb toen met knikkende knieen en tranen in me ogen zijn koffers in gepakt hem met tranende ogen gekeken en hem naar de deur zien gaan lopen zonder enkele emotie de deur dicht zien slaan .

    Al hoewel toen me vader bij een andere huis is gaan wonen deed mijn moeder altijd wel koken voor hem omdat haar liefde omwille van Allaah altijd zo puur is geweest . Moge Allaah haar behouden en haar rijkelijk doen belonen- Ameen ´
    Ik moest het dan altijd van haar brengen naar het huis waar me vader op dat moment toen woonde. Ik droeg zelf een normale skinny jeans broek me haar in een knotje en een oversizede vest . Had toen snel het eten aan me vader gegeven en liep de deur uit onderweg naar huis zonder wat tegen hem te willen zeggen dat ik hem mis en dat hij thuis moet komen.
    Onderweg naar huis zag ik een bedekte meisje met een zwarte gewaad kledij op mij af komen lopen . Toen ik haar zag straalde ze subhanAllaah zo ´n nour uit en gaf zij mij de salaam . Ik keek naar mezelf en dacht dat ik vergeleken met haar zo erg me moest schamen en zei in volle vlucht een salaam terug naar haar en liep snel weg.
    Een week later was ik met enkele vriendinnen aan het shoppen in de winkel het werd een beetje laat en nam gewoonelijk de tram naar huis toe. Ik stapte in en zat lekker op een plek met muziek in me oren , waarop ik werd getikt door een dame . Ik keek naar rechts en zag een meisje die van top tot teen gekleed was in een donkere gewaad en mij heel lief aankeek . Ik herkende haar meteen het meisje van vorige week die me groette met de salaam . We spraken met mekaar en konden het prima met elkaar vinden . Ik vroeg der waar ze zolaat vandaan kwam , want dacht altijd dat meiden die zolang gekleed waren nooit zo laat buiten mochten komen . Ze keek me lachend aan en zei dat ze van een lezing was gekomen in den haag en onderweg naar huis . Ik keek haar beschamend aan en voelde me zo erg warm worden van de diepe schaamte als ik der zou zeggen dat ik uit de stad vandaan ben gekomen voor het wereldse leven .
    Ze stelde me gerust en nodigde me uit om een keertje een zusterdagje bij te wonen in den haag. Ik stemde mee en dacht waarom niet even wat goeds doen kan toch geen kwaad. We spraken met mekaar af om daar naar toe te gaan en werd door de personen daar zo vriendelijk verwelkomt . Ik kreeg een plek thuis en voelde me helemaal welkom . Ik werd omarmt en geknuffeld en leerde die dag zoveel dingen wat mij van binnenin deed toen veranderen . Ik leerde de mensen kennen die mij het besef gaven om aan Allaah te denken de beste vrienden die je maar kunt wensen.
    Ik ben toen sinds die dag zovaak met haar opgetrokken en het klikte meteen met haar het was meer dan een vriendin zij behoorde tot een familie van wie ik veel hield en alles kwijt kon. Zij deed subhanAllaah zo erg haar best om mij tot de goeie pad te krijgen . Ik ben toen langzaam mede danks zij haar (moge Allaah haar behouden en der verblijden in Jannaah ´Ameen. ) een hijaab en een lange gewaad gaan dragen .
    We deden alles samen zij gaf mij de kijk om anders over het leven te denken dan eerst en meer te streven naar Jannaah ´. Haar doel voor dit leven was mij zien gelukkig te zijn in alle momenten waarop Allaah er tevreden erover kon zijn . En ik hoop in shaa Allaah dat zij alle rust krijgt die ze verdiend in Jannah en haar geluk boven ervan geniet. Na maanden ben ik gehecht aan haar geworden ik was altijd elke dag van de week met haar . We waren de 2 harten die niet van mekaar konden worden gescheiden . Na een tijdje begon ze ziek te raken en werd er keer op keer onderzoek na onderzoek gestart bij der. De doktoren kwamen met de diagnose van ´leukemie´. Mijn lieve vriendin had kanker overgezaaid naar haar lever en nieren. Ze gaven haar max 1 jaar te leven . Ik kon mijn oren niet geloven en ik keek haar aan met tranende ogen aan beseffend dat ze over enkele tijd niet bij mij zal zijn . Beseffend dat ze niet naast me kan staan om onze dromen waar te maken . Beseffend dat ze me niet ziet diplomeren tijdens me eindexamens. Beseffend dat we een korte tijd met mekaar hebben voordat zij het wereldse leven verlaat.
    Dagen werden maanden en zo ging de tijd sneller en sneller voorbij . We hadden een te doen lijst opgesteld die we samen zouden gaan doen nadat ik klaar zou zijn met diplomeren, maar nooit aan kunnen beginnen vanwege de rust die ze wilde en de chemokuren die haar afzwakte .
    Ik heb haar zien afzwakken , maar ze had de sterke kracht altijd voor 1 Schepper te willen buigen . Altijd wilde ze qiyaam al layl (nachtgebeden ) bidden of de qoraan wil lezen . Ze deed zo haar best met haar geloof zij was mijn grote voorbeeld.
    1 jaar was bijna voorbij en mijn lieve diamant was nog steeds aan het knokken met het vreselijke ziekte. Ik was elke dag bij der en hield haar altijd bij me vast en dicht tegen me aan. Ik had nog 1 week tegaan voor me diploma uitreiking en ik wilde haar zo graag meenemen naar en haar laten zien dat ik het heb behaald . Een paar dagen van tevoren kreeg ik toen een telefoon van haar lieve mama dat ze is gestorven op 30052014 om klokslag 17:12. Ik wist niet wat mij overkwam . Ik huilde me kapot ik wilde de pijn uit me hart weghalen en mezelf voor op de trein gooien en met haar willen zijn. Ik kon bij niemand terecht en stootte mezelf af van de wereld. Wilde met gerust gelaten worden en alleen zijn . Lieve nisrine ik mis je met de dag erger en erger moge Allaah ons bij mekaar doen brengen en snel doen herenigen in Jannaah.
    Ze was een zuster met een hart van goud , een persoon die mij het licht in het leven gaf dat er hoop is in het hiernamaals. Ik ben haar dankbaar voor dit alles en zal haar nooit vergeten.

    Moge Allaah ons snel bij mekaar doen brengen en ons samen buren maken in Jannaah - ameen
    Mama

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    69
    18-10-2004

    Subhana Allah.. La hawla wala qawata ila bi Allah..

  3. #3
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Moge Allaah jullie herenigen in Djannatoel Firdaws, Ameen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Islaam – It just makes…. sense!