1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.571
    08-12-2010

    Allee maar op geld uit zijn

    Ik irriteer mij dd laatste tijd dood. Aan een schoonzus die mijn man letterlijk de les voorleest. Mijn ouders gaan naar Marokko he!! Dus zakgeld en ticket zoeken en dan bellen en vragen of mijn man het vis ideal wil betalen. Ik heb zoiets van het zijn ook jouw ouders. Terecht of niet?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.571
    08-12-2010

    Ik ben absoluut geen kreng en het zijn zijn ouders. Meer als normaal om ze te helpen. Maar kom op joh

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.571
    08-12-2010

    Dat opleggen en ieder keer een hint. Mijn man heeft altijd respect voor zijn oudere zus. Maar omdat hij zich schaamt gaat ze dwars door hem heen. Ewa swejshwej

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door vrouwtje-van-mo Bekijk reactie
    Dat opleggen en ieder keer een hint. Mijn man heeft altijd respect voor zijn oudere zus. Maar omdat hij zich schaamt gaat ze dwars door hem heen. Ewa swejshwej
    jiji bent een trutje die met een paar jaar ,et deze man bent,,,,,i tegenstelling tot jou schoonzus heeft zij al een broer zus relatie van meer dan 20, 30 of 40 jaar en voordat jiji ooit met je dikke koeien reet aan kwam kakken gingen zij al op deze manier met elkaar om,,,,en voor dat jiji met ie dikke koeien reet aan kwam kakken hebben zij al,zo veeeeel lief en leed met elkaar gedeeld waardoor ze zo met elkaar om kunnen gaan,,,,,,,,,,

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Je hebt gelijk.
    Jullie hebben een eigen gezin met kinderen, dat is duur zat.
    Stel je voor dat jij ook werkt en je man betaald continue dingen voor zijn ouders, alsof je dweilt met de kraan open.

    Maar ik zie het vaker dat zonen moeten opdraaien voor hele rare kosten zoals tickets, boodschappen, etc.
    Sorry maar deze oudjes hebben hun eigen pensioen en zelfs meer te besteden dan een gezin met kinderen.
    Waarom altijd willen leunen op je kinderen nadat ze zelfs getrouwd zijn en hun eigen huishouden runnen??

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    656
    18-09-2012

    Walou lhayat : jou mening deel ik inderdaad ook. Tenzij de ouders echt moeilijk rondkomen. Dan is het een ander verhaal en vind ik dat kosten tickets verdeeld moeten worden onder het aantal kinderen. Iedereen moet bijleggen. Inderdaad veel ouders komen hmdl makkelijk rond maar leggen extra kosten op de kinderen die zelf nog vanalles moeten opbouwen en soms zelf moeilijk rondkomen met 1 inkomen bv.
    Ts : kun je dit bespreken met jou man of gaat hij de tickets sowieso betalen? Heeft hij nog meer broers/zussen?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    843
    16-09-2015

    zoiets noemen we afgunst. jaloers op je schoonzus die daardoor geld kan overhouden als je man voor zijn ouders betaald. hebben veel Marokkaanse wijfe last van, van die groene monster die afgunst heet.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Selemoheleikom,ik zou me er niet mee bemoeien.Hij is tenslotte een volwassen man.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door zotte_ik Bekijk reactie
    Walou lhayat : jou mening deel ik inderdaad ook. Tenzij de ouders echt moeilijk rondkomen. Dan is het een ander verhaal en vind ik dat kosten tickets verdeeld moeten worden onder het aantal kinderen. Iedereen moet bijleggen. Inderdaad veel ouders komen hmdl makkelijk rond maar leggen extra kosten op de kinderen die zelf nog vanalles moeten opbouwen en soms zelf moeilijk rondkomen met 1 inkomen bv.
    Ts : kun je dit bespreken met jou man of gaat hij de tickets sowieso betalen? Heeft hij nog meer broers/zussen?
    Dat is ook precies wat ik bedoel.
    De kinderen runnen ook hun eigen huishouden en moeten nog vanalles opbouwen.
    Die willen ook een spaarcentje opzij zetten voor later, een studiepot voor kinderen, etc.
    En vervolgens gaan oudjes met een dikke pensioen, huis in Marokko + spaarcentje in Marokko hun eigen kinderen belasten met vlieg tickets, hadj tickets, woninginrichting?
    Ik begrijp niet waarom dit normaal wordt gevonden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Dat is ook precies wat ik bedoel.
    De kinderen runnen ook een hun eigen huishouden en moeten nog vanalles opbouwen.
    Die willen ook een spaarcentje opzij zetten voor de later, een studiepot voor kinderen, etc.
    En vervolgens gaan ouders met een dikke pensioen, huis in Marokko + spaarcentje in Marokko hun eigen kinderen belasten met vlieg tickets, hadj tickets, woninginrichting?
    Ik begrijp niet waarom dit normaal wordt gevonden.
    Jouw gedachtegang is de typische westerse mentaliteit.

    Het is normaal en verplicht ya3ni wajieb dat je zorg draagt voor de ouders.

    Ik zou weglopen als mijn man zulke zaken moest zeggen over zijn ouders met dien verstande dat die ouders niet het onmogelijke vragen.

    Ook al hebben je ouders, schoonouders de nodige middelen, ten gepaste tijden moet je wat voor hen betalen, boodschappen doen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door zotte_ik Bekijk reactie
    Walou lhayat : jou mening deel ik inderdaad ook. Tenzij de ouders echt moeilijk rondkomen. Dan is het een ander verhaal en vind ik dat kosten tickets verdeeld moeten worden onder het aantal kinderen. Iedereen moet bijleggen. Inderdaad veel ouders komen hmdl makkelijk rond maar leggen extra kosten op de kinderen die zelf nog vanalles moeten opbouwen en soms zelf moeilijk rondkomen met 1 inkomen bv.
    Ts : kun je dit bespreken met jou man of gaat hij de tickets sowieso betalen? Heeft hij nog meer broers/zussen?
    jou ouders hebben zich zelf weg gecijferd zodat ze hun kinderen alles kunnen en konden geven,,,,,,ze vhsren zich zelf zodat de kinderen er op en top bij lopen,,,,,,dat is wat je vergeet a o dankbare stink trutje dat je bent ,,,,,,,,,hij hele leven hebben ze jou alles gegeven en nu je met je dikke vieze stinkende koeien reet het huis uit bent m,,zeg je ze kunnen makkelijk rond komen,,,,dus dat extra wat ze jou je hele leven hebben geven dat mogen zij niet terug verwachten ,,,,,tfoe spuug op je rot kop

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Jouw gedachtegang is de typische westerse mentaliteit.

    Het is normaal en verplicht ya3ni wajieb dat je zorg draagt voor de ouders.

    Ik zou weglopen als mijn man zulke zaken moest zeggen over zijn ouders met dien verstande dat die ouders niet het onmogelijke vragen.

    Ook al hebben je ouders, schoonouders de nodige middelen, ten gepaste tijden moet je wat voor hen betalen, boodschappen doen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    neeeee neeeee nee ze kunnen rondkomen ,,,dus extra luxe is nergens voor nodig ,,,,,,,,

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Jouw gedachtegang is de typische westerse mentaliteit.

    Het is normaal en verplicht ya3ni wajieb dat je zorg draagt voor de ouders.

    Ik zou weglopen als mijn man zulke zaken moest zeggen over zijn ouders met dien verstande dat die ouders niet het onmogelijke vragen.

    Ook al hebben je ouders, schoonouders de nodige middelen, ten gepaste tijden moet je wat voor hen betalen, boodschappen doen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    zeker is dit westerse mentaliteit,,,,ik zeg je nu,,,,,,de volgende 2 generaties zullen ons in bejaardentehuizen stoppen,,,want ue ziet nu al wat een zieke gedachtengangen ze hebben

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Jouw gedachtegang is de typische westerse mentaliteit.

    Het is normaal en verplicht ya3ni wajieb dat je zorg draagt voor de ouders.

    Ik zou weglopen als mijn man zulke zaken moest zeggen over zijn ouders met dien verstande dat die ouders niet het onmogelijke vragen.

    Ook al hebben je ouders, schoonouders de nodige middelen, ten gepaste tijden moet je wat voor hen betalen, boodschappen doen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Hou toch op haha, westerse gedachtegang?
    Er is helemaal niets wadjieb als ouders prima en zelfs luxe leven. Haal alsjeblieft geen onwaarheden naar boven mbt het geloof.
    Eenmalig een keer een ticket, boodschappen of cadeaus is niets mis mee.
    Maar je kan als zoon niet het hele jaar door uitjes en reisjes gaan ophoesten voor je ouders die zelfs beter rondkomen dan jij met startend een gezinnetje.
    Wees even realistisch.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Hou toch op haha, westerse gedachtegang?
    Er is helemaal niets wadjieb als ouders prima en zelfs luxe leven. Haal alsjeblieft geen onwaarheden naar boven mbt het geloof.
    Eenmalig een keer een ticket, boodschappen of cadeaus is niets mis mee.
    Maar je kan als zoon niet het hele jaar door uitjes en reisjes gaan ophoesten voor je ouders die zelfs beter rondkomen dan jij met startend een gezinnetje.
    Wees even realistisch.
    Ridaa alwalidien mien ridaa Allah.

    Je mag bij hoog en laag beweren dat het niet wajieb is, maar zorg voor je ouders dragen is een verplichting.

    Als dit onwaar is voor jou, gelieve dit dan aan te tonen.

    Waarom verzin jij fabeltjes erbij waar topic starter het niet eens over heeft? Ze ergert zich aan de schoonzus en niet zozeer haar echtgenoot die zorgt voor zijn ouders.

    Normale ouders vragen niet het onmogelijke van hun kinderen, sterker nog, ze schamen zich.

    Conclusie ofwel maak jij jezelf blaasjes wijs ofwel zijn Marokkaanse ouders veeleisend dat ze het onmogelijke vragen van hun kinderen en met name zoons (volgens jou dan).

    Dit lijkt mij onwaarschijnlijk daar diezelfde ouders juist alles hebben gedaan om succesvolle kinderen te hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol