1. #54256

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Zijn er dan vragen die je niet zou stellen bij een bepaalde mahram?
    Haha.. ehm. De mahram die bij je is, kan best veel invloed hebben op het gesprek ja..
    Je kunt je voorstellen dat het voor je potentiële kandidaat ook super awkward kan zijn om naast de mahram van de dame open te zijn en zichzelf bloot te geven. Vaak praten mannen dan liever met elkaar over politiek, werk, auto's en andere ''veilige onderwerpen''. Ik zou dan ook een mahram meenemen waarbij ik me comfortabel voel en die mij halverwege het gesprek wat privacy zou kunnen geven door even een rondje te gaan maken..

  2. #54257
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Haha.. ehm. De mahram die bij je is, kan best veel invloed hebben op het gesprek ja..
    Je kunt je voorstellen dat het voor je potentiële kandidaat ook super awkward kan zijn om naast de mahram van de dame open te zijn en zichzelf bloot te geven. Vaak praten mannen dan liever met elkaar over politiek, werk, auto's en andere ''veilige onderwerpen''. Ik zou dan ook een mahram meenemen waarbij ik me comfortabel voel en die mij halverwege het gesprek wat privacy zou kunnen geven door even een rondje te gaan maken..
    Neejoh ze weten waarvoor ze er zitten. De mahram kan het ijs breken.
    Ik zou denk nooit met mijn broers gaan, die zouden mij aankijken en keihard in de lach schieten. Of het hele gesprek overnemen en zelf de man ondervragen.

    Is het niet normaal dat de mahram even een rondje gaat lopen? Mijn vader, ooms en broers zouden dat wel doen.
    Hebben ze trouwens ook een keer gedaan, bij een familielid. Maar welke vraag zou je absolute niet stellen in bijzijn van een mahram?

    ps. Overigens denk ik niet dat mijn broers ooit mee zullen gaan, die zouden zeggen hier is ze nummer. Ga maar afspreken en ik vertrouw erop dat je je hersens gebruikt.

  3. #54258

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Neejoh ze weten waarvoor ze er zitten. De mahram kan het ijs breken.
    Ik zou denk nooit met mijn broers gaan, die zouden mij aankijken en keihard in de lach schieten. Of het hele gesprek overnemen en zelf de man ondervragen.

    Is het niet normaal dat de mahram even een rondje gaat lopen? Mijn vader, ooms en broers zouden dat wel doen.
    Hebben ze trouwens ook een keer gedaan, bij een familielid. Maar welke vraag zou je absolute niet stellen in bijzijn van een mahram?

    ps. Overigens denk ik niet dat mijn broers ooit mee zullen gaan, die zouden zeggen hier is ze nummer. Ga maar afspreken en ik vertrouw erop dat je je hersens gebruikt.
    Een mahram kan zeker het ijs breken in die zin dat de man zich minder zenuwachtig gaat voelen. Maar een vragenreeks op hem afvuren in het bijzijn van je mahram kan best awkward voor hem zijn haha.

    Uhm.. denk dat niet iedereen hetzelfde begrip heeft en weggaat. Soms kan het vergeten worden of je mahram vindt het niet fijn om je daar alleen met hem te laten. Vandaar dat het belangrijk is om iemand mee te nemen waar je een open relatie mee hebt. Ik zou bijv. juist wel iemand van mijn broers meenemen i.p.v. mijn vader haha. Ik heb een hechte band met mijn vader, maar hij is van de eerste generatie.. dus ja. Voor hem is zo'n hele ''date'' overbodig. Zij kennen het handvragen. Mijn broers daarentegen kunnen me van advies voorzien en me ook wat ruimte bieden.

    Haha echt? Nee, denk echt nooit dat mijn broers het bij mij zelf zouden voorstellen om alleen met iemand af te spreken haha. Zijn ze een tikkeltje te conservatief voor. Ze kunnen het juist waarderen als ik ze erbij betrek..

    Heel eerlijk? Ik denk dat ik misschien net een of twee diepgaande vragen zou stellen op een eerste ontmoeting en vooral bezig zal zijn met ''contact maken''. Ik zou bijv. helemaal nog geen vragen gaan stellen over kinderen of een bruiloft. Denk dat zowel hij als mijn broer zoiets zouden hebben van: ''take it slow, je kent mij/hem nog maar net''. Alsof ik al helemaal verkikkerd op hem ben haha. Die vragen komen later wel..

    P.s. praat alsof ik nog vanalles ga meemaken, maar eigenlijk spreek ik uit ervaring.

  4. #54259
    7

    Reacties
    9
    25-02-2017

    Gewoon relaxen en lachen rest komt later wel.
    P&L

  5. #54260
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Een mahram kan zeker het ijs breken in die zin dat de man zich minder zenuwachtig gaat voelen. Maar een vragenreeks op hem afvuren in het bijzijn van je mahram kan best awkward voor hem zijn haha.

    Uhm.. denk dat niet iedereen hetzelfde begrip heeft en weggaat. Soms kan het vergeten worden of je mahram vindt het niet fijn om je daar alleen met hem te laten. Vandaar dat het belangrijk is om iemand mee te nemen waar je een open relatie mee hebt. Ik zou bijv. juist wel iemand van mijn broers meenemen i.p.v. mijn vader haha. Ik heb een hechte band met mijn vader, maar hij is van de eerste generatie.. dus ja. Voor hem is zo'n hele ''date'' overbodig. Zij kennen het handvragen. Mijn broers daarentegen kunnen me van advies voorzien en me ook wat ruimte bieden.

    Haha echt? Nee, denk echt nooit dat mijn broers het bij mij zelf zouden voorstellen om alleen met iemand af te spreken haha. Zijn ze een tikkeltje te conservatief voor. Ze kunnen het juist waarderen als ik ze erbij betrek..

    Heel eerlijk? Ik denk dat ik misschien net een of twee diepgaande vragen zou stellen op een eerste ontmoeting en vooral bezig zal zijn met ''contact maken''. Ik zou bijv. helemaal nog geen vragen gaan stellen over kinderen of een bruiloft. Denk dat zowel hij als mijn broer zoiets zouden hebben van: ''take it slow, je kent mij/hem nog maar net''. Alsof ik al helemaal verkikkerd op hem ben haha. Die vragen komen nog wel..

    P.s. praat alsof ik nog vanalles ga meemaken, maar eigenlijk spreek ik uit ervaring.
    Ja ik heb nu makkelijk praten. Denk dat het in echt wel super eng zou zijn en ik eerder stil zou zijn.
    Maarja je ziet er om vragen te stellen, dus ik neem gewoon mijn ipad mee

    Ja dat is waar, ligt net aan de persoon met wie je bent. Ik zou ook nooit met mijn vader gaan, mijn vader zou niet eens mee willen, lijkt mij super ongemakkelijk.(mijn vader snapt wel dat je elkaar moet zien, maar meegaan is voor hem weer stap te ver).
    Mijn broers gaan mij de heenweg en terug weg heletijd pesten en daar gaan ze dan van die blikken werpen. Je weet wel hoe broers zijn.

    Nee die van mij wel, wij hebben zo een open en sterke band. Zij zouden weten waar, wanneer en hoelaat etc.
    Ik denk dat ze het ongemakkelijk vinden om er bij te zitten.

    Ja maar je wil toch direct weten of je op 1 lijn zit. Dus het is overbodig om over koetjes en kalfjes te praten.
    Lijkt mij juist erger, dat ik na de derde mahram date er achter kom, ooh we passen niet bij elkaar.

    ps. Ik stuur je even een pm

  6. #54261
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Iemand zin om met mij blokken kaas weg te bunkeren?
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  7. #54262
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Ik mis nog steeds de beste vraag in alle lijstjes: “Waarom mij?”

    @Noenie: Y U Do Dis?

    @Pyth: depends. Welke kazen? Zeker shie kerstpakket-inhoud-wegvreet-sessie.

  8. #54263
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Die vraag stel ik al voordat hij uberhaupt met mij op date mag.

  9. #54264
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    @Pyth: depends. Welke kazen? Zeker shie kerstpakket-inhoud-wegvreet-sessie.
    Hahah, deze keer niet. Ik heb zin in een blok Parmezaanse, oude en jonge kaas. Gewoon een blok uit de supermarkt en daar happen uit nemen. Dit 26 keer of zo. Kaasschaven niet toegestaan. Pfff, heerlijk.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  10. #54265
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Vrije zielen; ya'll do me good.
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #54266
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Nu heb ik honger.

  12. #54267
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Noenie. Bekijk reactie
    Lekkerste kaas is toch echt wel de Old Amsterdam.
    Imagine. Je kan me wegrollen, hoor.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  13. #54268
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Imagine. Je kan me wegrollen, hoor.
    Ben je wel eens naar een kaasproeverij geweest?
    Hadden wij een keer op werk, was wel leuk. Er zijn zoveel soorten kaas, echt bizar.

  14. #54269
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Ben je wel eens naar een kaasproeverij geweest?
    Hadden wij een keer op werk, was wel leuk. Er zijn zoveel soorten kaas, echt bizar.
    Ik wilde dat ook heel graag, totdat we laatst op werk een kaasplankje kregen. Ik heb veel vieze dingen gegeten, maar je moet me geen blauwe kaas of komijnenkaas voeren. En ik word echt echt echt niet vrolijk van geitenkaas.

    (Ik zit op mijn mobiel en toen ik dat at, appte ik mijn vriendinnen dat ik geitenkaas gegeten had. They know. Ik werd zo kwaad dat ik alles typte met hoofdletters, dus elke keer als ik geitenkaas typ, komt het met hoofdletters. Dat even terzijde.)
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  15. #54270
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Ik wilde dat ook heel graag, totdat we laatst op werk een kaasplankje kregen. Ik heb veel vieze dingen gegeten, maar je moet me geen blauwe kaas of komijnenkaas voeren. En ik word echt echt echt niet vrolijk van geitenkaas.

    (Ik zit op mijn mobiel en toen ik dat at, appte ik mijn vriendinnen dat ik geitenkaas gegeten had. They know. Ik werd zo kwaad dat ik alles typte met hoofdletters, dus elke keer als ik geitenkaas typ, komt het met hoofdletters. Dat even terzijde.)
    Hahah en nu wil je niet meer?
    Hmm komijnenkaas, love it! Haha ik heb vanochtend nog Geitenkaas met honing gegeten