1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Wie is er getrouwd met een tweede vrouw in Marokko?

    Salaamoe alaikoem. Een serieuze topic met een serieuze vraag aan serieuze broeders die een tweede vrouw hebben in Marokko. Mij een pm sturen is ook oke in sha Allaah. Hoelang duurde het bij jullie om toestemming te krijgen van de rechtbank en was het makkelijk om toestemming te krijgen of was het moeilijk. Wat is jullie ervaring?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    Non-conformist

    Reacties
    11.062
    14-04-2009

    Vast wel allemaal. Aangezien de Islamitische richtlijnen niemand meer wat lijken te schelen heb je ze genoeg en het is makkelijk. Marokko heeft geen normale rechtstaat, gooi er wat geld tegenaan en je mag er zelfs 12.
    Een voor iedere maand. Wie de kinderen gaat verzorgen en opvoeden? De straten.

    Variables are the only constants in the world..


  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door controversy Bekijk reactie
    Vast wel allemaal. Aangezien de Islamitische richtlijnen niemand meer wat lijken te schelen heb je ze genoeg en het is makkelijk. Marokko heeft geen normale rechtstaat, gooi er wat geld tegenaan en je mag er zelfs 12.
    Een voor iedere maand. Wie de kinderen gaat verzorgen en opvoeden? De straten.
    Je hebt het mis. Het is moeilijk geworden om een tweede te trouwen. Om deze reden gaan velen trouwen doormiddel van een huwelijkscontract op te stellen tussen de wali en getuigen zonder te trouwen volgens de Marokkaanse wet. Het moeilijk maken van polygynie zorgt niet voor het tegengaan van polygynie want mensen gaan gewoon trouwen zonder te trouwen volgens de Marokkaanse wet en dit geeft juist vrijbrief aan slechte mannen om misbruik te maken van vrouwen want vrouwen hebben geen rechten gezien ze niet getrouwd zijn volgens de Marokkaanse wet.

    Wat het beste zou zijn is dat die onrechtplegende regel wordt afgeschaft waarin de man toestemming moet hebben van de eerste. Vervolgens moet de man die een tweede wil, het financieel aankunnen en bewijzen hiervoor leveren en twee huizen heben als hij een tweede wil enz. Kan hij dit duidelijk aantonen, en hij is van mening dat hij rechtvaardig zal zijn dan dient hij toestemming te krijgen. Mannen met taqwa vrezen de bestraffing van Alaah die staat op het niet rechtvaardig zal zijn tussen ze vrouwen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    waarom zou je een tweede vrouw nemen.
    In de tijd van de profeet saws oke, er waren teveel vrouwen voor het aantal mannen en vroeger waren de vrouwen afhankelijk van een man. De man zorgde voor eten, kledij, onderdak.
    Maar de tijden zijn verandert. Nu is de vrouw vaak financieel onafhankelijk van de man en als dat niet zo is zorgen de ouders voor haat tot ze trouwt
    Genoeg ongetrouwde mannen die ook willen trouwen.
    En dan heb ik het nog niet over 2x huur betalen, 2x kinderen + vrouw onderhouden. evenveel tijd met vrouw 1 als vrouw 2 spenderen

  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    waarom zou je een tweede vrouw nemen.
    In de tijd van de profeet saws oke, er waren teveel vrouwen voor het aantal mannen en vroeger waren de vrouwen afhankelijk van een man. De man zorgde voor eten, kledij, onderdak.
    Maar de tijden zijn verandert. Nu is de vrouw vaak financieel onafhankelijk van de man en als dat niet zo is zorgen de ouders voor haat tot ze trouwt
    Genoeg ongetrouwde mannen die ook willen trouwen.
    En dan heb ik het nog niet over 2x huur betalen, 2x kinderen + vrouw onderhouden. evenveel tijd met vrouw 1 als vrouw 2 spenderen
    Ik zou maar naar de statistieken kijken over hoeveel mannen er zijn en hoeveel vrouwen in een land. Het huwelijk is niet enkel financieel inafhankelijk. Een vrouw is altijd afhankelijk van een man en andersom ookal zijn ze de rijkste op aarde. Ze hebben een man nodig en een man vrouwen. Wat ik juist zie is dan men veel gaat voor verboden relaties en voordat een vrouw of manntrouwd, ze tig verboden relaties achter de rug hebben. Ze zeggen zogezegd vaak, all good men are "gay" or married. Wat weerhoud een vrouw om te trouwen met een goede man die al getrouwd is? Niet de Islaam maar de westerse gedachtegoed en angst voor wat mensen zeggen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ja maar hoeveel die een 2de vrouw nemen doen het ook echt volgens de regels van de islam? Meestal was het in het begin een verboden relatie
    En hoeveel vrouwen gaan nog akkoord dat hun man een tweede vrouw huwt?

  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ja maar hoeveel die een 2de vrouw nemen doen het ook echt volgens de regels van de islam? Meestal was het in het begin een verboden relatie
    En hoeveel vrouwen gaan nog akkoord dat hun man een tweede vrouw huwt?
    Als antwoord op je vraag zuster: hetzelfde als de aantal mannen die een eerste vrouw nemen. Hoeveel van hen gaan het huwelijk aan volgens de richtlijnen van de Islaam? Bij 99 van de 100 gaat het bij de walima al mis vanwege muziek, mix mannen met vrouwen, en ga zo maar door. Laat staan in het huwelijk, hoeveel mannen en vrouwen behandelen elkaar in het huwelijk volgens de Islam? Heel weinig. Dus een tweede huwelijk is geen uitzondering. Als de man en vrouw de Islaam kennen en ernaar leven dan slagen 4 huwelijken in plaats van enkel 1.

    Antwoord op je tweede vraag: sinds wanneer is de instemming van de eerste een voorwaarde in de Islaam om een tweede te mogen nemen? Een moslima accepteerd het recht dat haar man een tweede derde of vierde kan nemen sinds zij de Islaam heeft aanvaard.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Als antwoord op je vraag zuster: hetzelfde als de aantal mannen die een eerste vrouw nemen. Hoeveel van hen gaan het huwelijk aan volgens de richtlijnen van de Islaam? Bij 99 van de 100 gaat het bij de walima al mis vanwege muziek, mix mannen met vrouwen, en ga zo maar door. Laat staan in het huwelijk, hoeveel mannen en vrouwen behandelen elkaar in het huwelijk volgens de Islam? Heel weinig. Dus een tweede huwelijk is geen uitzondering. Als de man en vrouw de Islaam kennen en ernaar leven dan slagen 4 huwelijken in plaats van enkel 1.

    Antwoord op je tweede vraag: sinds wanneer is de instemming van de eerste een voorwaarde in de Islaam om een tweede te mogen nemen? Een moslima accepteerd het recht dat haar man een tweede derde of vierde kan nemen sinds zij de Islaam heeft aanvaard.
    Ik dacht altijd dat de 1e vrouw op de hoogte moest zijn?

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik dacht altijd dat de 1e vrouw op de hoogte moest zijn?
    Is niet zo zuster, het is absoluut geen voorwaarde. De enige voorwaarde om een tweede te trouwen volgens de Kitab en Sunnah is fysiek, mentaal en financieel instaat zijn om meerdere vrouwen te trouwen en rechtvaardig zijn.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    *****

    Reacties
    1.805
    28-11-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Is niet zo zuster, het is absoluut geen voorwaarde. De enige voorwaarde om een tweede te trouwen volgens de Kitab en Sunnah is fysiek, mentaal en financieel instaat zijn om meerdere vrouwen te trouwen en rechtvaardig zijn.
    Dus een man mag zomaar een tweede vrouw binnenhalen zonder toestemming van noch kennisgeving aan eerste vrouw? Straf ik had het altijd anders begrepen namelijk dat de eerste vrouw daar toch inspraak heeft. Tweede vrouw in huis halen is niet niks.
    En wat als eerste vrouw hier niet mee akkoord gaat, wat moet ze dan doen? Polygamie is maar een recht van de man en geen plicht.

  11. #11
    *****

    Reacties
    1.805
    28-11-2010

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Marokko dient te moderniseren. Slavernij was ook iets dat heel normaal was ten tijde van de profeet saw. Maar daar hebben we nu alhmadoelilah een einde aan gemaakt. Ik zie niemand die nu nog slavinnen heeft. Behalve IS die jezidivrouwen als slavinnen heeft.

    Zo dient dat ook met polygamie te gebeuren. Een polygaam huwelijk is niet van deze tijd. Het polygaam huwelijk is een instelling die er kwam om in die tijd een oplossing te bieden aan een sociaal maatschappelijk probleem. Polygamie werd in een vers opgenomen die is neergedaald net na een slag die plaatsvond. Er waren vele vrouwen die zonder man gingen leven omdat hun mannen waren gesneuveld tijdens die slag. Vrouwen werkten niet in die tijd dus men wilde voorkomen dat vrouwen zich gingen prostitueren om in hun basisbehoeften te voorzien.

    Ook was het voor de komst van de islam toegelaten voor mannen om met een onbeperkt aantal vrouwen te trouwen. Dus met de komst van de islam heeft men dat teruggebracht op vier vrouwen omdat dit anders een te grote verandering zou zijn voor de mannen. Van een onbeperkt aantal naar 1. Dus een geleidelijke aanpassing is waar ons geloof voor staat. Het huwen van meerdere vrouwen is de uitzondering op de regel en niet omgekeerd.


    Ik heb dit onlangs gehoord van een vriendin (het ontstaan en reden van polygamie).
    Recent heb ik een soortgelijke tekst als jou geplaatst in een topic en vroeg om bevestiging (ik was namelijk niet zeker of het 100% waar was wat die vriendin tegen me zei).
    Helaas reageerde toen niemand. Dankzij jou, weet ik nu dat die vriendin volledig correct was. Shokran pezia

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Marokko dient te moderniseren. Slavernij was ook iets dat heel normaal was ten tijde van de profeet saw. Maar daar hebben we nu alhmadoelilah een einde aan gemaakt. Ik zie niemand die nu nog slavinnen heeft. Behalve IS die jezidivrouwen als slavinnen heeft.

    Zo dient dat ook met polygamie te gebeuren. Een polygaam huwelijk is niet van deze tijd. Het polygaam huwelijk is een instelling die er kwam om in die tijd een oplossing te bieden aan een sociaal maatschappelijk probleem. Polygamie werd in een vers opgenomen die is neergedaald net na een slag die plaatsvond. Er waren vele vrouwen die zonder man gingen leven omdat hun mannen waren gesneuveld tijdens die slag. Vrouwen werkten niet in die tijd dus men wilde voorkomen dat vrouwen zich gingen prostitueren om in hun basisbehoeften te voorzien.

    Ook was het voor de komst van de islam toegelaten voor mannen om met een onbeperkt aantal vrouwen te trouwen. Dus met de komst van de islam heeft men dat teruggebracht op vier vrouwen omdat dit anders een te grote verandering zou zijn voor de mannen. Van een onbeperkt aantal naar 1. Dus een geleidelijke aanpassing is waar ons geloof voor staat. Het huwen van meerdere vrouwen is de uitzondering op de regel en niet omgekeerd.
    Wat zeg jij allemaal? Het is een onderdeel van de islam en dat blijft het ook!!
    Ga kennis opdoen voordat je uitspraken doet over de islam. Levensgevaarlijk dit!

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Ze mogen er vier en 1 indien ze niet aan de voorwaarden voldoen. Soubhana Allaah, hoe kunnen mensen zeggen dat het niet meer is van deze tijd. Dan zou het toch met alles zijn? Neem de islam in zijn geheel en vrees Allaah als je zonder kennis over zijn religie spreekt!

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bloemie Bekijk reactie
    Wat zeg jij allemaal? Het is een onderdeel van de islam en dat blijft het ook!!
    Ga kennis opdoen voordat je uitspraken doet over de islam. Levensgevaarlijk dit!
    Die lid kan geen moslim zijn, en zo wel dan valt diegene in kufr en vrees ik ongeloof voor haar/hem

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Bloemie ik raad jou aan om meer boeken te lezen. Ik zeg dingen niet zo maar. Dit zijn allemaal dingen die ik namelijk heb gelezen.

    En abdars wees eens nuttig voor onze Ummah en ga eens beginnen prediken bij shab Ain Zohra over hun drugshandel. Dat is iets dat een heel groot probleem is in mijn ogen. Wat is dat met ibdarsen en drugs dealen?
    Achja, beter drugs dealen dan wetten van Allaah willen afschaffen en in kufr vallen pezia.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”