1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Viering van Chinees nieuwjaar in Casablanca (video)

    Een leuke primeur voor de stad Casablanca!



    Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar organiseerden de Chinese ambassade afgelopen zondag een grote optocht. Een primeur in de stad!

    Honderden Chinezen (en enthousiaste Marokkanen) doorkruisten de steegjes van de wijk Derb Omar in Casablanca om het 'jaar van de hond' te vieren.

    Er waren ook enkele vooraanstaande persoonlijkheden aanwezig, zoals de minister van Toerisme Mohamed Sajid, zoals blijkt uit onderstaande video die is gepubliceerd door Hespress.



    YouTube link

    Videocredit: Hespress

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    ik heb er totaal geen problemen mee dat chinezen hun nieuwjaar vieren in Marokko

    wat mij wel dwarszit is dit wanneer imazighen hun nieuwjaar wat je er ook van vind dat laten we even in het midden meteen te horen krijgt haram memnoeh dit dat maar aan de chinese nieuwjaar nemen shaab darija deel aan mee en dan hoor je niemand

    oh china investeert veel dus Marokko moet kromstaan

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    ook imazighen vieren yanayar , heeft vorige maand nog plaats gevonden en overal waren wel feestjes....kijk jij niet naar het marokkaanse nieuws? er bestaat ook een versie in verstaanbare taal, wat voor de rest niet haram is

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    ook imazighen vieren yanayar , heeft vorige maand nog plaats gevonden en overal waren wel feestjes....kijk jij niet naar het marokkaanse nieuws? er bestaat ook een versie in verstaanbare taal, wat voor de rest niet haram is
    ik zeg niets alleen over sommige reacties hier en daar negatief terwijl over de chinese zero voor zover ik heb kunnen inzien

    daar heb ik het over

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Niks mis mee om de atheistische azul flink te bestrijden. Van mij mogen er zelfs lijfstraffen der tegen aan gegooid worden
    ja nu weet ik het zeker

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Verschil tussen een azul en een chinees is dat de chinees zijn levenswijze niet aan de staat opdringt middels atheistische wetgeving.
    chinese kan Marokko moreel niet claimen een amazigh wel daar zit het hem in

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Verschil tussen een azul en een chinees is dat de chinees zijn levenswijze niet aan de staat opdringt middels atheistische wetgeving.
    Hij heeft wel gelijk, moslims in China mogen niet eens hun feestdagen vieren en worden vermoord.
    Plus het feit dat de Chinese nieuwjaar geesten worden vereerd en dergelijke.
    Probleem van Marokko en de koning die ik steeds minder mag is dat ze te tollerant zijn voor anti-islamitische landen en hard voor de eigen bevolking.
    Zelfs joden met een Israelisch paspoort mogen Marokko in terwijl een Marokkaanse moslim niet in Israel komt.
    Mohammed V de idioot die de Joden beschermde dezelfde joden die de moslims nu uitmoorden.

    Marokko moet harder zijn maar met deze koning zie ik het niet gebeuren.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Van mij mogen alle feestjes buiten de islamitische kaders worden stopgezet.

    Het zou me niet verbazen dat de gayparade over een paar jaar in Marakesh is...
    ja marrakesh shaab darija die staan voor alles krom als het maar geld oplevert

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    wat claimen ya l gra

    al ard, ard Allah ta3ala

    Het is van iedereen
    oke dan moet je het ook niet erg vinden dat usa irak gaat claimen en olie gaat stelen etc.

    als jij op een stukje land leeft waar jij op leeft en er komt iemand die dat van je afpakt

    wie is fout de eerste of de tweede ?

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Hij heeft wel gelijk, moslims in China mogen niet eens hun feestdagen vieren en worden vermoord.
    Plus het feit dat de Chinese nieuwjaar geesten worden vereerd en dergelijke.
    Probleem van Marokko en de koning die ik steeds minder mag is dat ze te tollerant zijn voor anti-islamitische landen en hard voor de eigen bevolking.
    Zelfs joden met een Israelisch paspoort mogen Marokko in terwijl een Marokkaanse moslim niet in Israel komt.
    Mohammed V de idioot die de Joden beschermde dezelfde joden die de moslims nu uitmoorden.

    Marokko moet harder zijn maar met deze koning zie ik het niet gebeuren.
    jij snapt het

    Marokkaanse bevolking is altijd de lul alleen je hoort ze niet zeuren

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Van mij mogen alle feestjes buiten de islamitische kaders worden stopgezet.

    Het zou me niet verbazen dat de gayparade over een paar jaar in Marakesh is...
    Ik zeg het je eerlijk ik zie het wel gebeuren in 2 jaar dat buitenlanders homohuwelijken in Marrakesch organiseren en na een tijdje zullen de maharba het ook doen.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Het volk moet opstaan en als de koning niet luistert dan zal hij plaats maken, vrijwillig of onvrijwillig
    eens het belangrijkste zijn onze religie dan onze vrouwen en dan onze kinderen

    als de vrouwen niet meer van ons zijn dan zijn we waardeloos

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Het volk moet opstaan en als de koning niet luistert dan zal hij plaats maken, vrijwillig of onvrijwillig
    Ik wil een leider of koning op wie ik trots kan zijn, iemand waar je achter kan staan.
    Maar hij begint zich steeds raarder te gedragen.
    Ik ben anti-fitna dus voor mij is het belangrijk dat er geen bloed gaat vloeien.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Waarom gedraag jij je als een riffijnse wilders? Heb je dat van zebzefi geleerd of zo?
    ik ben de leermeester van zebbie want ik ben de zeb

    hoe is het met je tabbie ? wees tajieb en ga niet zo misdragen

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Ik zeg het je eerlijk ik zie het wel gebeuren in 2 jaar dat buitenlanders homohuwelijken in Marrakesch organiseren en na een tijdje zullen de maharba het ook doen.
    ik sterf nog liever dan dat ik dat zou toelaten