1. #16
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik snap niet dat mensen zomaar dingen blind gaan volgen en niet eens verifiëren
    of de woorden van deze massin wel kloppen en of het is hoe hij het brengt.

    Lees mijn eerste paar reacties.
    Deze man geeft zn eigen interpretatie AllahuMusta'an.

    En dat mensen het zomaar aannemen. SubhanAllah!!

    klopt

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Die geitje vraagt da zelf. Die liegt over mn tante en zei da hij haar wou verkrachte enzo. Moge ALLAH u straffe ah geit

  3. #18
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Kan beide Hadiths niet vinden, denk dat je ze niet goed vertaald heb.
    Kan je me specifieke bron geven, heb in Abu Dawud, Bukhari etc.
    gezocht maar kan ze niet vinden
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Als ik ze niet goed heb vertaald, help me dan een handje en vertaal ze dan letterlijk beter dan mij.

    De overleveringen zijn zeer authentiek.

    Wat betreft de eerste Hadith die is als eerste overgeleverd aan ons door de Muhadith, Faqih, Imam in Jarh & Ta3diel en
    betrouwbare Tabi3i al Qasim ibn Sallaam. Bij hem is de keten het kortst en iedereen in de keten is betrouwbaar.
    De Hadith is authentiek bij Al Qasim ibn Sallam.

    Aboe Dawud kwam later...en hij heeft ook de Hadith in zijn sunan toegevoegd.

    Wat betreft de tweede Hadith die staat in Adab al mofrad van al Bukhari.

    رواه البخاري في الأدب المفرد (739)، وصححه الألباني في صحيح الأدب المفرد(551)

    Het kan zijn dat je de boeken niet online kunt zien, dan raad ik jou naar de bibliotheek te gaan om onderzoek te
    doen of navraag te doen bij de Hadith geleerden zoals ik doe.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  4. #19
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik snap niet dat mensen zomaar dingen blind gaan volgen en niet eens verifiëren
    of de woorden van deze massin wel kloppen en of het is hoe hij het brengt.

    Lees mijn eerste paar reacties.
    Deze man geeft zn eigen interpretatie AllahuMusta'an.

    En dat mensen het zomaar aannemen. SubhanAllah!!
    Beste broeder,

    Wees oprecht met je zelf en tussen jou en Allah.

    Het zijn niet mijn woorden noch de woorden van geleerden.
    Het enige wat ik heb gedaan zijn de woorden van de Profeet 3alaihi Assalaam met jullie delen.

    Jouw sekte beweert het volgende:
    "als je de wet van mensen / geleerden liever hebt dan de wet van Allah en Zijn Profeet dan ben je kaafir."

    Daarom vraag ik jou één vraag.

    Als ik naar de dokter ga en hem vraag of smeek om mij te genezen ben ik dan een Kaafir of niet?

    Volgens jouw sekte wel!

    Haal dan een vers uit de Koran of een Hadith waarin letterlijk staat dat het vragen ( of wel Douae)
    bij iemand doen ( behalve Allah) is kufr.

    Als jij dat niet kan en je zul het nooit kunnen.
    Weet dat jij slechts de woorden van de Takfiri geleerden zit te volgen, aan te moedigen en als geloof neemt.

    Als je met iets anders komt dan wat ik je vroeg, dan weet je goed dat je gefaald bent en leugenaar bent.

    Veel zoekplezier en moge Allah ons allen leiden naar de Waarheid en daarop standvastig houden tot we Hem ontmoeten.
    Ameen.

    Zeg Ameen!
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste broeder,

    Wees oprecht met je zelf en tussen jou en Allah.

    Het zijn niet mijn woorden noch de woorden van geleerden.
    Het enige wat ik heb gedaan zijn de woorden van de Profeet 3alaihi Assalaam met jullie delen.

    Jouw sekte beweert het volgende:
    "als je de wet van mensen / geleerden liever hebt dan de wet van Allah en Zijn Profeet dan ben je kaafir."

    Daarom vraag ik jou één vraag.

    Als ik naar de dokter ga en hem vraag of smeek om mij te genezen ben ik dan een Kaafir of niet?

    Volgens jouw sekte wel!

    Haal dan een vers uit de Koran of een Hadith waarin letterlijk staat dat het vragen ( of wel Douae)
    bij iemand doen ( behalve Allah) is kufr.

    Als jij dat niet kan en je zul het nooit kunnen.
    Weet dat jij slechts de woorden van de Takfiri geleerden zit te volgen, aan te moedigen en als geloof neemt.

    Als je met iets anders komt dan wat ik je vroeg, dan weet je goed dat je gefaald bent en leugenaar bent.

    Veel zoekplezier en moge Allah ons allen leiden naar de Waarheid en daarop standvastig houden tot we Hem ontmoeten.
    Ameen.

    Zeg Ameen!
    Je bent een leugenaar. Als je naar de dokter gaat, ben je geen kafir.
    Je bent wel een mushrik ALS je gelooft dat hij degene is die jou beter maakt en niet Allah.

    Maar dat gelooft iedereen.

    Niet stiekem doen en woorden verdraaien als een slang.
    Ik trap er niet in zoals met die 'eigen interpretaties van jou van die Ahadith.
    Ameen

  6. #21
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Je bent een leugenaar. Als je naar de dokter gaat, ben je geen kafir.
    Je bent wel een mushrik ALS je gelooft dat hij degene is die jou beter maakt en niet Allah.

    Maar dat gelooft iedereen.

    Niet stiekem doen en woorden verdraaien als een slang.
    Ik trap er niet in zoals met die 'eigen interpretaties van jou van die Ahadith.
    Ameen
    Jij snapt je selefia sekte niet eens.

    Ik ga het nog makkelijker maken voor jou...

    Wat zeg je tegen een moslim die de doden smeekt en hen bemiddelt?

    Is hij dan kafir of niet?

    Kijk terug naar 2de tenietdoener die 200 jaren geleden door ibn Abdelwahhab bedacht is en die jij "zonder te weten" bevoorrecht boven
    de Profeet 3alaihi Assalaam.

    Volgens je sekte is hij Kafir.

    Sterker nog, als je aan twijfelt ( zie tenietdoener 3) dan ben jij ook Kafir.

    Mijn vraag is waar is heldere duidelijke bewijs uit de Koran of Hadith dat het bemiddelen van doden door moslim hem afvallig maakt.
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik snap niet dat mensen zomaar dingen blind gaan volgen en niet eens verifiëren
    of de woorden van deze massin wel kloppen en of het is hoe hij het brengt.

    Lees mijn eerste paar reacties.
    Deze man geeft zn eigen interpretatie AllahuMusta'an.

    En dat mensen het zomaar aannemen. SubhanAllah!!

    Masisin durani en espirite zijn kufar. Daarom liege hullie over mn tante. Hullie aanbidde dode

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Deze hoek is gestoord man daarom geen aandacht voor deze mensen.
    Zelfs de mensen van onzinhoekje zijn stuk gezonder bij hun verstand.
    Mensen zoals deze gehandicapt hierboven mij en soort gelijke hebben het verpest. Ik raad iedereen hier af om kennis aan te nemen betreft Islam doe ik namelijk ook niet meer.
    Heavy

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Jij snapt je selefia sekte niet eens.

    Ik ga het nog makkelijker maken voor jou...

    Wat zeg je tegen een moslim die de doden smeekt en hen bemiddelt?

    Is hij dan kafir of niet?

    Kijk terug naar 2de tenietdoener die 200 jaren geleden door ibn Abdelwahhab bedacht is en die jij "zonder te weten" bevoorrecht boven
    de Profeet 3alaihi Assalaam.

    Volgens je sekte is hij Kafir.

    Sterker nog, als je aan twijfelt ( zie tenietdoener 3) dan ben jij ook Kafir.

    Mijn vraag is waar is heldere duidelijke bewijs uit de Koran of Hadith dat het bemiddelen van doden door moslim hem afvallig maakt.
    Voor jou heb ik een vraag.
    Is Dua doen een daad van aanbidding? Gwn ja of nee en niet te veel praten.

  10. #25
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Voor jou heb ik een vraag.
    Is Dua doen een daad van aanbidding? Gwn ja of nee en niet te veel praten.
    Wees niet bang voor mijn vragen en heb lef om te beantwoorden
    of toe te geven dat je geen bewijs hebt gevonden.

    Wat betreft jouw vraag zeg ik "Douae is de aanbiding", klopt.

    Nogmaals, ik wil uit de woorden van Allah of Zijn profeet zien dat douae doen
    bij de doden een moslim afvallig maakt.

    Of waar zei Profeet 3alaihi Assalaam dat bemiddeling vragen
    bij de doden shirk is?

    Ik hoef geen woorden te zien van je sekte geleerden, want daar is
    98% van de oemma
    het niet met hun eens.

    Ik hoop dat jij ook genoeg hebt aan enkel kitaab en sunnah ( zonder je eigen mening).
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Deze hoek is gestoord man daarom geen aandacht voor deze mensen.
    Zelfs de mensen van onzinhoekje zijn stuk gezonder bij hun verstand.
    Mensen zoals deze gehandicapt hierboven mij en soort gelijke hebben het verpest. Ik raad iedereen hier af om kennis aan te nemen betreft Islam doe ik namelijk ook niet meer.

    Ge moet stoppe met schelde en peste ah Kindje

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Pffff mushrikin in the house

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Ge moet stoppe met schelde en peste ah Kindje
    Niet praten tegen mij gehandicapt jou meld ik gewoon.
    Heavy

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Niet praten tegen mij gehandicapt jou meld ik gewoon.

    Gij poept elke dag in uw broek. Ga melde ah baby ga huile ga poeperd

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Wees niet bang voor mijn vragen en heb lef om te beantwoorden
    of toe te geven dat je geen bewijs hebt gevonden.

    Wat betreft jouw vraag zeg ik "Douae is de aanbiding", klopt.

    Nogmaals, ik wil uit de woorden van Allah of Zijn profeet zien dat douae doen
    bij de doden een moslim afvallig maakt.

    Of waar zei Profeet 3alaihi Assalaam dat bemiddeling vragen
    bij de doden shirk is?

    Ik hoef geen woorden te zien van je sekte geleerden, want daar is
    98% van de oemma
    het niet met hun eens.

    Ik hoop dat jij ook genoeg hebt aan enkel kitaab en sunnah ( zonder je eigen mening).
    Kijk. Jij hebt in een eerdere reactie gezegd dat diegene die iemand anders aanbidt naast Allah Shirk pleegt.

    Dus, aangezien een Dua een daad van aanbidding is, mag die alleen gericht worden aan Allah en alleen hem mag je vragen voor bemiddeling. Dus, diegene die de dode voor bemiddeling vraagt is een mushrik.

    Uitleg volgt hieronder.


    Als eerst Allah heeft ons bevolen om met bewijzen te komen als iemand waarachtig is en de haqq beweert te spreken:

    “Zeg (o Mohammed): “Breng jullie bewijzen als jullie waarachtig zijn.”
    (Soerat al-Baqarah: 111)


    Alle lof zij Allah.



    Er zijn twee soorten van bidden bij graven.

    1. De eerste soort is het bidden naar de bewoner van het graf. Dit is grote Shirk waarmee iemand zich buiten de oevers van de Islam plaatst. Het gebed is namelijk een daad van aanbidding en het is niet toegestaan een daad van aanbidding te richten aan een ander dan Allah. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En aanbidt Allah en kent Hem in niets een deelgenoot toe.”
    (Soerat an-Nisaa’: 36)

    En (interpretatie van de betekenis):

    “Zeker, Allah vergeeft niet dat Hem deelgenoten worden toegekend, maar Hij vergeeft daarbuiten aan wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allah toekent, is zeker ver afgedwaald.”
    (Soerat an-Nisaa’: 116)

    2. De tweede soort is het aanbidden van Allah op de begraafplaats. Dit gebeurt in bepaalde gevallen.
    Dat is nu niet het onderwerp en niet van toepassing, daarin tegen geef ik wel wat erover:
    De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “De gehele aarde is een moskee, behalve de begraafplaatsen en de wasruimten.”
    (at-Tirmidhi en Ibn Maadjah)

    Het verrichten van het gebed op de begraafplaatsen kan leiden tot het aanbidden van graven of het imiteren van degenen die dit doen.
    Daarom is het voor ons verboden. Net zoals het ons verboden is om het gebed te verrichten als de zon opkomt of ondergaat.
    Dit is om te voorkomen dat dit zou leiden tot het aanbidden van de zon in plaats van Allah. De ongelovigen knielen namelijk neer voor de zon als deze opkomt en ondergaat.

    Aboe Marthad al-Ghanawi heeft gezegd: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Zit niet op graven en verricht het gebed niet richting hen.”
    (Moeslim)

    Wat betreft de kwestie van bemiddeling: ik zeg niet dat niemand zal bemiddelen op de Dag der Opstanding behalve de Profeet (vrede zij met hem). De Profeet zal namelijk bemiddelen en ook anderen behorende tot de gelovigen.

    Ik zal hier nog iets aan toevoegen, namelijk dat er voorwaarden zijn verbonden aan bemiddeling.

    1. Allah moet toestemming verlenen aan de bemiddelaar om te kunnen bemiddelen.
    2. Allah moet de bemiddeling, voor degene voor wie dit verricht wordt, goedkeuren.

    Het bewijs voor deze twee voorwaarden zijn de verzen waarin Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En hoeveel engelen zijn er niet in de hemelen wiens voorspraak niets baat, behalve nadat Allah toestemming geeft voor wie Hij wil en
    voor wie Hem behaagt?”
    (Soerat an-Nadjm: 26)

    En (interpretatie van de betekenis):

    “En zij zijn niet van voorspraak, behalve voor wie Hem welgevallig zijn.”
    (Soerat an-Anbiyaa’: 28)

    De denkbeeldige bemiddeling, waarvan de beeldenaanbidders denken dat hun goden dit zullen verrichten, is een ongeldige bemiddeling. Allah geeft namelijk geen toestemming voor bemiddeling als Hij niet tevreden is met de bemiddelaar en degene voor wie bemiddeling wordt verricht.


    In principe kunnen de doden de woorden van de levenden niet horen, want Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

    “…en jij kunt degenen in de graven niet laten horen.”
    (Soerat Faatir: 22)

    En ook (interpretatie van de betekenis):

    “Voorwaar, jij kunt de doden (het geroep) niet laten horen…”
    (Soerat an-Naml: 80)

    Zo zijn er nog meer bewijzen, (dit is geen algemeen antwoord, maar specifiek op het het onderwerp De doden vragen en als
    tussenpersoon nemen)

    Dan bij het punt Bemiddeling vragen is Duaa doen en is Duaa aanbidding of niet?

    Dua is zeker een aanbidding

    De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:
    “De smeekbede is aanbidding.” 1

    Hierna reciteerde hij:
    En jullie heer zei: “Roept Mij aan, Ik zal jullie verhoren. Voorwaar, degenen die te hoogmoedig zijn om Mij te dienen, zullen de Hel binnengaan als vernederden.” 2
    ___________________
    1. At-Thirmidhi en Aboe Dawoed
    2: Soerah Ghafir 40:60

    En SubhanAllah Zoals Allah zegt! “En de meesten van hen geloven niet in Allah, zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen.” (Qoer'aan 12:106) weet je dan niet dat het volk van Quraish geloofde in Allah en zijn Heerschappij, maar vanwege het aanbidden (vragen) van andere dan allah (afgoden) zijn ze ongelovige geworden, omdat ze niet de Recht van Allah op zijn aanbidding accepteerde en subhanallah is het niet allah die dit soort mensen 1400 jaar geleden heeft ontmaskert?? Subhnallah hun smoezen en excuses die toen werden gezegt en nu Weer hahah dan kunnen wij toch inzien dat het slecht is !! Allah zegt :

    “Zeg: “Roep degenen aan waarvan u beweert dat zij Goden zijn buiten Allah. Zij hebben zelfs geen macht over het gewicht van een atoom in de hemelen of op aarde noch hebben zij enig aandeel aan beiden, noch heeft Hij een enkele helper onder hen. Geen voorspraak geldt bij Hem, behalve voor degenen aan wie Hij het toestaat.”

    [Suurat Saba; 22-23]

    ik zal de rest gewoon engels doen kost me teveel tijd om die verzen te vertalen of op te zoeken in het nederlands

    "And when they embark on a ship, they invoke Allâh, making their Faith pure for Him only, but when He brings them safely to land, behold, they give a share of their worship to others." (29:65) Allah (azza wajal) talks about mushrikeen: "And the mosques are for Allâh (Alone), so invoke not anyone along with Allâh." (72:18)


    "And invoke not besides Allâh, any that will neither profit you, nor hurt you, but if (in case) you did so, you shall certainly be one of the Zâlimûn (polytheists and wrong-doers)." (10:106)
    "And those, whom you invoke or call upon instead of Him, own not even a Qitmîr (the thin membrane over the datestone)." (35:13)
    Allah (azza wajal) called it kufur.
    "And whoever invokes (or worships), besides Allâh, any other ilâh (god), of
    whom he has no proof, then his reckoning is only with his Lord. Surely! Al- Kâfirûn (the disbelievers in Allâh and in the Oneness of Allâh, polytheists, pagans, idolaters, etc.) will not be successful." (23:117)

    hoe duidelijk is het geen volgt :

    "And invoke not besides Allâh, any that will neither profit you, nor hurt you, but if (in case) you did so, you shall certainly be one of the Zâlimûn (polytheists and wrong-doers)." (10:106)
    "And those, whom you invoke or call upon instead of Him, own not even a Qitmîr (the thin membrane over the datestone)." (35:13)
    Allah (azza wajal) called it kufur.
    "And whoever invokes (or worships), besides Allâh, any other ilâh (god), of
    whom he has no proof, then his reckoning is only with his Lord. Surely! Al- Kâfirûn (the disbelievers in Allâh and in the Oneness of Allâh, polytheists, pagans, idolaters, etc.) will not be successful." (23:117)
    Allah (azza wajal) called them liars and kafiroon.
    "Surely, the religion (i.e. the worship and the obedience) is for Allâh only. And those who take Auliyâ' (protectors and helpers) besides Him (say): "We worship them only that they may bring us near to Allâh." Verily, Allâh will judge between them concerning that wherein they differ. Truly, Allâh guides not him who is a liar, and a disbeliever." (39:3)

    Allah (azza wajal) heeft ons getoond dat diegene die iemand buiten Allah (azza wajal) kiest dat die persoon hem in niets kan helpen. De mensen die shirk plegen hebben niets, zelfs geen dunne huid die de dadelzaad omhult.
    Dit soort shirk is populair geworden en de mushrikeen van vroeger en nu vallen in dezelfde val.
    Tegenwoordig is het gebruikelijk om bij begraafplaatsen mensen te vinden die de woorden te uiten zoals: "Oh zo en zo, geef mij die en die." Ze vragen om shifa3a (bemiddeling) of ze vragen om hulp bij het verbeteren van hun ellende. Degene die dit doet is een mushrik kafir . die persoon begaat shirk akbar.

    Sommige gemeenschappelijke dua'a van degenen die shirk in hun dua'a plegen, is "Madad, madad Ya Hussein", Ya ibn Alwan, Ya Nafseesah, Ya Abdelkader Jailany. Ya Dasooky, Ya badawy, etc. Betekenis, "meer kracht en kracht oh Hussein" enzovoort.
    Als iemand een levend persoon oproept iets te doen binnen zijn menselijke vermogens, is het toegestaan. Bijvoorbeeld, een goede vriend vragen om een ​​auto te repareren, of om een ​​lening te krijgen, of om gered te worden van een schijnbaar ongeluk, deze zijn allemaal acceptabel. Ze zijn acceptabel omdat de persoon die de ander kan helpen in leven is, in staat is om te helpen en de middelen om geholpen
    te worden en helpen duidelijk is.!!!

    ik heb nog geen enkele uitspraak geciteerd van de geleerden, en weinig Overleveringen. als wij dit bericht zouden willen versterken dan zijn er genoeg uitspraken van de geleerden van vroeger waaronder, Ibn Taymiyyah, ibn qayyim de geleerden van Najd dit dit duidelijk en duidelijk hebben uitgelegd en Takfir hebben gedaan op de Graven aanbidders!