1. #46
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Je ziet zelf wie er begonnen is en niet eens beledigen maar letterlijk door riool halen.

    Ik heb twee dingen hoog te houden, mijn moeder en mijn geloof. Daarom praat ik nog heel netjes ik wil serieus met deze man eens afspreken, als het echt een man is tenminste.
    Wie heeft het over je moeder? of je geloof?

    Ik hoef niet alles te lezen om te weten dat jij ze naar boven haalt..

    Immers actie=reactie..

    Ging hier over Angels...of kan ik niet meer lese so...??

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Waarom verlaag je!?
    Geloof me ik kan veel hebben maar je hebt ook zo iets als principes en grenzen.

    En weet je wat nog het ergste is, dat mijn moeder erbij word betrokken en ik met een kafir word vergeleken omdat ik notabene opkom voor de woorden van Allah?

    Snap jij het nog, omdat ik leugens over de Koran verwerp! - dus het is niet eens zo dat ik hem heb beledig of iets dergelijk!

    Ik kan ze nog zelfs echte en sterk onderbouwde wetenschappelijke miracels geven uit de koran, die zij niet kennen en ook niet worden tegengesproken door andere verzen, zoals met dit het geval is! maar ze kiezen liever voor valsheid; hele aparte types ongelooflijk

    Maar omdat ik tegen een leugen in opstand kom ben ik een Kafir? Esprite kan mij PMen en de rest mag zich verantwoorden tegenover Allah.

  3. #48
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Geloof me ik kan veel hebben maar je hebt ook zo iets als principes en grenzen.

    En weet je wat nog het ergste is, dat mijn moeder erbij word betrokken en ik met een kafir word vergeleken omdat ik notabene opkom voor de woorden van Allah?

    Snap jij het nog, omdat ik leugens over de Koran verwerp! - dus het is niet eens zo dat ik hem heb beledig of iets dergelijk!

    Ik kan ze nog zelfs echte en sterk onderbouwde wetenschappelijke miracels geven uit de koran, die zij niet kennen en ook niet worden tegengesproken door andere verzen, zoals met dit het geval is! maar ze kiezen liever voor valsheid; hele aparte types ongelooflijk

    Maar omdat ik tegen een leugen in opstand kom ben ik een Kafir? Esprite kan mij PMen en de rest mag zich verantwoorden tegenover Allah.
    Niemand heeft het recht om je moeder erbij te halen..en zelfs een kaffir heeft recht van respect..

    Wie hier ook iets tegen heeft ..
    Heeft een persoonlijke issue met me..so be warned en zet een move!!

    Neemt niet weg dat je moet leren relativeren..heeft geen zin om continu je gelijk te halen..
    Er lopen nu eenmaal betweterige mtfr rond hier die zelfs je frontaal bewijs laat zien dat er zoiets bestaat als H20..
    Ze nog niet opgeven..

    Ma van sommige kan je leren..andere zijn verloren..interesseert me niet wat ze weten..

    Kunst is je eigen erboven te zetten..

    Daarom hou ik het kort en simpel..

  4. #49
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Welke spelletjes Koran werd altijd al geinterperteerd dmv Koran en Hadith.

    Ga jij maar iemand volgen die zomaar dingen uit zijn duim zuigt en claimt dat De Opdracht/The Command staat voor Licht op basis van wat?

    De geleerden onderbouwde dat altijd dmv Koran of Hadith, maar volgen jullie maar de moderne geleerden, waarvan jullie niet eens weten wie er achter zit.

    Pm je nummer maken we wel even afspraak, kijken of je die dingen over me moeder ook in me gezicht gaat zeggen. PM als je man bent, achter je toetsenbord is makkelijk yek, PM voor afspraak je speelt met eer van mij moeder en mij ook nog met een Kafir vergelijken? Ik garandeer je ik kom al neem je al je vriendjes mee.

    Saffi deze discussie met jou is afgelopen na deze reactie, PM mij en we handelen het af als mannen onder elkaar. JouW PM is dicht stuur mij bericht, je gaat echt paar vingers en een hand inleveren voor wat je getypt
    Sinds wanneer betekent zeb3a je moeder?
    Ik zei geen mies an kehba maar mies an zeb3a. Is zoon van een zeven op zn Marokkaans.
    Dat betekent gewoon dat je een zero bent. Een zoon van niks.
    Dat ik tegen jou mies an kehba ga zeggen wat hoerenzoon betekent heb je nog niet verdiend dus houden zo als je slim bent.
    Je loopt met de Qur'an te narren heb ik de laatste tijd van jou opgepikt.
    Je kiest snel de kant van de atheïsten that's all
    Je raakt gefrustreerd om niks, ga gauw je pampers verschonen want nu ga je nog aardig stinken ook.
    Pm gedoe is kleutergedrag dus ga me niet uitlokken want ik lust je rauw.

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Sinds wanneer is een andere zijn mening niet toegelaten..?
    Heb ik gezegd dat het verboden is dan?
    Liegen over Allah Subhana Wa Ta 'ala is verboden en Zijn Woorden omdraaien ook maar dat is toch algemeen bekend of niet?
    Zapdoz verdraait graag de Woorden is me opgevallen en dat moet niet kunnen.

  6. #51
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Mayhem in de Tafsir take-away topic.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #52
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Je moet leren begrijpen wat een vers wil vertellen en niet als een kip zonder kop tegenstrijdigheden proberen te vinden want die ga je niet kunnen vinden mits je denkvermogen verschrikkelijk slecht achtergesteld is.

    De eerste vers heeft het over tellen/berekenen wat overeenkomt met 1000 jaar aan de hand van de maankalender. Dat bedoelen ze met tellen.
    Want als jij nu gaat tellen met de zon kalender die de westerlingen gebruiken kom je er ook niet uit.
    Dit gaat specifiek over telling conform de maankalender


    Tweede vers gaat over een loopafstand van 50.000 jaar
    Is totaal niet vergelijkbaar en totaal niet hetzelfde

    Eerste gaat over afstand middels de maankalender
    Tweede gaat over de afstand dat men lopend moet afleggen.
    Als je van A naar B moet en je doet er lopend 50 000 jaar over, dan noemen ze zo'n afstand 50 000 jaar gebaseerd op loopafstand
    50.000 jaar in dit vers wordt ermee bedoeld dat het een loopafstand is van 50.000 jaar.



    Jij begrijpt nu?
    Leg het even uit aan Esperite. Hij/zij lijkt het niet te begrijpen wat jij zegt over die 'loopafstand in 50.000 jaar'.
    http://forums.marokko.nl/showthread....#post133186738

    Vanwege surah ma3aarij

    1 dag zal 50000 zijn op de de dagdesoordeels
    Dag des Oordeels - Yawm al Qiyamah zou 50 000 jaar lang gaan duren om iedereen Rechtvaardig te beoordelen conform het Boek waar alles is bijgehouden.
    Ondervragen en beoordelen van elk individu zal 50 000 jaar duren
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Dag des Oordeels - Yawm al Qiyamah zou 50 000 jaar lang gaan duren om iedereen Rechtvaardig te beoordelen conform het Boek waar alles is bijgehouden.
    Ondervragen en beoordelen van elk individu zal 50 000 jaar duren
    Deze stelling klopt niet. De 50.000 jaar is niet de duur van het proces zelf maar het wachten totdat het proces van start gaat. Daarna gaat het als een flits. Lees als je wilt surah 51: in sura 13 ra'd en aya 68 in surah 39 A zumar,

    Pas na die 50.000 jaar zal uiteindelijk de profeet vzmh Allah vragen om te komen het proces te starten. Tot die tijd zullen mensen Allah smeken om het proces te starten al is het naar de hel.

  9. #54
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Dus je zegt duidelijk dat ik een atheist ben en zodoende een Kafir. Die Takfir staat genoteerd, ga vooral je gang doe maar nog meer Takfir op mij, des te beter voor mij op een dag kom ik deze schuld innen bij je
    Ik kan ergere beledigingen bedenken.

    En als het jou kan geruststellen, deze verbale scheet was niet aan jou gericht beste Zapdoz maar aan mij.
    Dat is nl deze jongedame haar modus operandi : eerst de stok in het hoenderhok gooien, stiekem genieten van de commotie om vervolgens de kiekens die het eerste weer gaan zitten de kop in te slaan.
    Om maar te zeggen, verwacht van haar geen intelligente deelname. Dat zou teveel inspanning vergen.
    Maar ze is bijwijlen wel grappig en lief. Daarom mag ze blijven.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #55
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Deze stelling klopt niet. De 50.000 jaar is niet de duur van het proces zelf maar het wachten totdat het proces van start gaat. Daarna gaat het als een flits. Lees als je wilt surah 51: in sura 13 ra'd en aya 68 in surah 39 A zumar,

    Pas na die 50.000 jaar zal uiteindelijk de profeet vzmh Allah vragen om te komen het proces te starten. Tot die tijd zullen mensen Allah smeken om het proces te starten al is het naar de hel.
    Ik zou voorstellen : praat es met elkaar. Of met een expert.
    En bedank deleukstuu voor de verwarring tussen 32 en 70 icm dat artikel in de initiële post (verwijderde topic).

    Ik had hier al een tafsir gepost die iets in die zin verduidelijkte. Maar aangezien Arabische woorden zoveel betekenissen hebben, en de betekenis van dezelfde woorden in andere verzen naar believen kunnen ingewisseld worden, blijken de meest wonderbaarlijke betekenissen schuil te gaan achter potentieel elk vers.
    Tafsir á la carte, creatief met Koranverzen, ayaat en hadeeth pick&mix, ... anything goes voor de mirakelzoekers.

    Maar mij maakt het niet uit wat het theologisch dan wel betekent.
    Het is echter allang duidelijk dat het niet betekent dat de lichtsnelheid in de Koran verborgen staat, noch dat de lichtsnelheid de snelheid is van engelen (met vleugels ... in een vacuüm ... hm?)
    Het is herinterpretatie met heel veel rek op, dat creëert een valse basis waarop vervolgens wetenschap wordt losgelaten, waarvan enkele premissen twijfelachtig zijn en het begrip en de toepassing van relativiteitstheorie om tot een corrigerende factor te komen (om het toch min of meer te laten kloppen) ronduit onzin.

    Hopen dat de VSL hypothese deze pseudowetenschap gaat redden is ijdel. De 'bewijsvoering' in het artikel zelf benadrukt namelijk dat de mirakeluitkomst constant is.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik zou voorstellen : praat es met elkaar. Of met een expert.
    En bedank deleukstuu voor de verwarring tussen 32 en 70 icm dat artikel in de initiële post (verwijderde topic).

    Ik had hier al een tafsir gepost die iets in die zin verduidelijkte. Maar aangezien Arabische woorden zoveel betekenissen hebben, en de betekenis van dezelfde woorden in andere verzen naar believen kunnen ingewisseld worden, blijken de meest wonderbaarlijke betekenissen schuil te gaan achter potentieel elk vers.
    Tafsir á la carte, creatief met Koranverzen, ayaat en hadeeth pick&mix, ... anything goes voor de mirakelzoekers.

    Maar mij maakt het niet uit wat het theologisch dan wel betekent.
    Het is echter allang duidelijk dat het niet betekent dat de lichtsnelheid in de Koran verborgen staat, noch dat de lichtsnelheid de snelheid is van engelen (met vleugels ... in een vacuüm ... hm?)
    Het is herinterpretatie met heel veel rek op, dat creëert een valse basis waarop vervolgens wetenschap wordt losgelaten, waarvan enkele premissen twijfelachtig zijn en het begrip en de toepassing van relativiteitstheorie om tot een corrigerende factor te komen (om het toch min of meer te laten kloppen) ronduit onzin.

    Hopen dat de VSL hypothese deze pseudowetenschap gaat redden is ijdel. De 'bewijsvoering' in het artikel zelf benadrukt namelijk dat de mirakeluitkomst constant is.
    We zijn allemaal experts HoBBiT en met elkaar proberen te praten doen we ook maar jullie komen er steeds tussen en brengen de rest in verwarring. De experts hier willen niks anders dan hun expertise delen met elkaar en van elkaar leren.

    Wat betreft de lichtsnelheid… wat doet dat toe bij een Heer die tot alles in staat is? En lichtsnelheid is niet het snelst van wat er is, zelfs niet van wat de mens ontdekt heeft. Binnen de kwantummechanica bereiken de kwantumverstrengelingen hogere snelheden tot zelfs 10.000 sneller dan het licht. Vanwege de beperkte voorstellingsvermogen spreekt de profeet vzmh ook niet in termen van snelheden maar in termen van tijd wat het vergt om bepaalde afstanden af te leggen. Tussen de ene hemel en de andere is een afstand van 500 jaar maar waarschijnlijk niet in lichtjaren aangezien met 14 miljard lichtjaren een grens van de hemel nog niet bereikt is. En het licht waaruit de engel gemaakt is en ermee reist is waarschijnlijk ook niet het licht dat wij kennen. Er is een licht die zichtbaar is met het oog, die wij dus kennen, het licht waarvan de engelen gemaakt zijn en een licht waarmee Allah de gelovigen leidt… zoals het vuur ook uit verschillende soorten en kleuren bestaat, wit, blauw, geel, oranje, rood, paars, groen tot zwart. Anyway, deze materie gaat ieder voorstellingsvermogen te boven.

    Laten we ons dus vooral niet beperken door natuurlijke wetten als het gaat om zaken die niet natuurlijk zijn… en zelfs als ze natuurlijk zijn, er zijn dus hogere snelheden gemeten dan van het licht dat wij kennen


    PS: die 50.000 jaar gaat overigens niet alleen over de dag des oordeel maar ook wanneer iemand overlijdt en met de engelen wordt meegenomen naar daar waar hij te horen krijgt in welk boek hij genoteerd mag worden,

  12. #57
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    We zijn allemaal experts HoBBiT en met elkaar proberen te praten doen we ook maar jullie komen er steeds tussen en brengen de rest in verwarring. De experts hier willen niks anders dan hun expertise delen met elkaar en van elkaar leren.

    Wat betreft de lichtsnelheid… wat doet dat toe bij een Heer die tot alles in staat is? En lichtsnelheid is niet het snelst van wat er is, zelfs niet van wat de mens ontdekt heeft. Binnen de kwantummechanica bereiken de kwantumverstrengelingen hogere snelheden tot zelfs 10.000 sneller dan het licht. Vanwege de beperkte voorstellingsvermogen spreekt de profeet vzmh ook niet in termen van snelheden maar in termen van tijd wat het vergt om bepaalde afstanden af te leggen. Tussen de ene hemel en de andere is een afstand van 500 jaar maar waarschijnlijk niet in lichtjaren aangezien met 14 miljard lichtjaren een grens van de hemel nog niet bereikt is. En het licht waaruit de engel gemaakt is en ermee reist is waarschijnlijk ook niet het licht dat wij kennen. Er is een licht die zichtbaar is met het oog, die wij dus kennen, het licht waarvan de engelen gemaakt zijn en een licht waarmee Allah de gelovigen leidt… zoals het vuur ook uit verschillende soorten en kleuren bestaat, wit, blauw, geel, oranje, rood, paars, groen tot zwart. Anyway, deze materie gaat ieder voorstellingsvermogen te boven.

    Laten we ons dus vooral niet beperken door natuurlijke wetten als het gaat om zaken die niet natuurlijk zijn… en zelfs als ze natuurlijk zijn, er zijn dus hogere snelheden gemeten dan van het licht dat wij kennen


    PS: die 50.000 jaar gaat overigens niet alleen over de dag des oordeel maar ook wanneer iemand overlijdt en met de engelen wordt meegenomen naar daar waar hij te horen krijgt in welk boek hij genoteerd mag worden,
    De verwarring is aanwezig van bij het begin van de topic. Dit eigenste onderwerp is een klassevoorbeeld van opperste verwarring waarin het - paradoxaal genoeg - enigszins 'vrijgevochten' moslimse denken (althans op dit forum) doorslaat in een headrush van wensdenken, mirakels, complottheorieën, numerologie, parapsychologie ...
    Je kan het niet gek genoeg bedenken of men weet het op een of andere manier wel aan de Koran, de Hadith, ... te relateren, te verklaren.
    Wentel het dus niet op 'jullie' af aub.

    En jij doet precies dat. Gooi er nog wat kwantummechanica bij (waar noch jij noch ik de ballen van begrijpen), een ajuintje, peper zout, ... tadaaa! En het recept werkt ... ? Nah, denk het niet. Al wat je krijgt is een onverteerbare brij en een indigestie.

    Dus neen, beperk je niet tot natuurwetten/natuurkunde , want dan ben je al veel te ver gegaan. Beperk je tot de theologie van jouw religie, tot de exegese, tot de praxis, ... (als je het dan toch gezellig vertrouwd wil houden en geen interesse hebt in wat de buren geloven, prima). Lijkt mij al een behoorlijke kluif.
    Misschien is dat niet interessant of spectaculair genoeg en nemen velen daardoor hun toevlucht tot indianenverhalen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    De verwarring is aanwezig van bij het begin van de topic. Dit eigenste onderwerp is een klassevoorbeeld van opperste verwarring waarin het - paradoxaal genoeg - enigszins 'vrijgevochten' moslimse denken (althans op dit forum) doorslaat in een headrush van wensdenken, mirakels, complottheorieën, numerologie, parapsychologie ...
    Je kan het niet gek genoeg bedenken of men weet het op een of andere manier wel aan de Koran, de Hadith, ... te relateren, te verklaren.
    Wentel het dus niet op 'jullie' af aub.

    En jij doet precies dat. Gooi er nog wat kwantummechanica bij (waar noch jij noch ik de ballen van begrijpen), een ajuintje, peper zout, ... tadaaa! En het recept werkt ... ? Nah, denk het niet.

    Dus neen, beperk je niet tot natuurwetten/natuurkunde , want dan ben je al veel te ver gegaan. Beperk je de theologie van jouw religie, tot de exegese, tot de praxis, ...
    Misschien is dat niet interessant of spectaculair genoeg en nemen velen daardoor hun toevlucht tot indianenverhalen?

    heb ik dan ongelijk over kwantummechanica?

  14. #59
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    heb ik dan ongelijk over kwantummechanica?
    Geen idee. Leg mij kwantummechanica eens uit.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    yeah right