1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Dan is het goed
    Maar anders niet? En waarom deze uitzondering. Heeft Rabie3 daar iets over gezegd?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  2. #17
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Maar anders niet? En waarom deze uitzondering. Heeft Rabie3 daar iets over gezegd?
    Laat mij geen twijfels geven over de religie mouwaysie. We zijn toch vrienden ?
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Laat mij geen twijfels geven over de religie mouwaysie. We zijn toch vrienden ?
    Er is een man die Allaah heeft uitverkozen: Mohammad ibn 3abdillaah ibn 3abdil-Moettalib ibn Haashim, 3alayhi s-salaat wa s-salaam. Dit is een Boodschapper en Profeet die je blindelings dient te volgen. Vervolgens zijn er mensen geweest die hem hebben vergezeld. Al die mensen het eens over iets waren, dan is het een onderdeel van onze religie. Na hen kwamen er mensen met veel kennis, maar wiens uitspraken geen religie zijn. Maar als zij consensus hebben bereikt over iets, dan is dat een onderdeel van de religie. Dat kunnen we de mandhadjoe s-selef noemen.

    Rabie3 behoort niet tot de hen. Dus het nemen van Rabie3 of het laten van Rabie3 is geen onderdeel van de religie. Het gaat om het nemen wat overeenstemt met de selef en laten wat niet overeenkomt met de selef.

    En nee, we zijn geen vrienden.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  4. #19
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Oké dan zijn we maar geen vrienden. Jij wilt het blijkbaar niet goedmaken
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Oké dan zijn we maar geen vrienden. Jij wilt het blijkbaar niet goedmaken
    Het accepteren van je excuses maakt nog niet dat we vrienden zijn. Maar je moet niet op dezelfde weg doorgaan als je jaren op dit forum hebt gedaan.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    The dream is the real. The hustle is sold separately

  7. #22
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het moet niet gekker worden hier.
    Meeste moskeeën die ik ken word toch gebouwd, onderhoud etc door een stichting?

    Maar ik snap sowieso niet wat er met stichting word bedoelt in deze topic. Stichting moet je toch juist geld geven? Anders valt de stichting uit een.
    Terwijl de stichting juist voor goede zaken regelt? (Onderhoud moskee, lessen, lezingen, etc)

    Of is er een video die k niet zie?






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Zoals mijn geleerde dat heeft gezegd : shaykh rabee ibn hadi almadkhali
    Volg je hem ook in de irjaa die hij verspreid en waardoor de ladjna-toe daa'ima een fatwa tegen hem heeft uitgevaardigd ?

    Volg je hem ook im dat hij zegt dat de daden van de ledematen er shartoe kamaal is met betrekking tot imaan, wat shayk albani ook beweert ????

  9. #24
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het accepteren van je excuses maakt nog niet dat we vrienden zijn. Maar je moet niet op dezelfde weg doorgaan als je jaren op dit forum hebt gedaan.
    Ja weet ik maar jij ook niet
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Meeste moskeeën die ik ken word toch gebouwd, onderhoud etc door een stichting?

    Maar ik snap sowieso niet wat er met stichting word bedoelt in deze topic. Stichting moet je toch juist geld geven? Anders valt de stichting uit een.
    Terwijl de stichting juist voor goede zaken regelt? (Onderhoud moskee, lessen, lezingen, etc)

    Of is er een video die k niet zie?
    Ik betwijfel of Rabie3 dit zelfs heeft gezegd. En als hij het gezegd zou hebben dat zou het volgen van zijn uitspraak dom zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Ja weet ik maar jij ook niet
    Wees specifiek. Wat niet?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Ik betwijfel of Rabie3 dit zelfs heeft gezegd. En als hij het gezegd zou hebben dat zou het volgen van zijn uitspraak dom zijn.
    Dat heeft ie wel gezegd.

    Dit omdat an-nasieha.nl paar jaar geleden ook was begonnen met geld bedelen en er kritiek kwam op hen waarop ze daarna de shayk hadden gebeld.
    Ze wouden geld zamelen voor een gebouw om hun irjaa te verspreiden.
    Ze hadden al die geld terug moeten geven

  13. #28
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Ik betwijfel of Rabie3 dit zelfs heeft gezegd. En als hij het gezegd zou hebben dat zou het volgen van zijn uitspraak dom zijn.
    Heeft sheikh rabee3 geen stichting? Lijkt me sterk moet een groep zijn die zijn moskee onderhoudt, zijn lessen opneemt, zijn audio bewerkt, zijn lessen deelt op internet, zijn fatwa opschrijft, zijn boeken deelt uitprint etc... Dit kost allemaal veel moeite en tijd.

    En ze zeggen toch tijd is geld ( grapje....)






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik zie het geld vragen voor een islamitisch doel niet als bedelen, btw. Het is juist iets nobels om geld te verzamelen voor goede doeleinden waar je jezelf niet mee probeert te verrijken. Het zou volledig absurd zijn om mensen die tijd maken om anderen te helpen ten koste van zichzelf weg te zetten als bedelaars.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Hahahahahaha onzin mensen
    Heavy