1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.322
    26-12-2014

    Citaat Geplaatst door Fleuri. Bekijk reactie
    Liefde op het eerste gezicht is puur fysieke aantrekkingskracht. Of die aantrekkingskracht er nog is nadat je iemand beter leert kennen, is dan nog maar de vraag.
    Ja precies dit. Soms is het mooier als je de persoon niet kent. Elke keer als je de persoon weer ziet dan heb je tenminste iets positiefs om naar uit te kijken... maar als je diegene leert kennen en ze blijkt 1 schele tand te hebben, een straattuig-taal of ze stinkt heel erg... wat voor beeld zal je hebben over andere vrouwen?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    974
    27-05-2009

    Het bestaat wel, alleen niet voor iedereen
    Het boeit mij... welloh

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Mensen kijken teveel bollywood films. Ja het eerst waar vele nar kijken is het uiterlijk, want het oog wil ook wat, maar daarna heb je niks aan het uiterlijk als het karakter totaal niet klikt. Want dan knap je alsnog af. Eerste blik is pure lust, want je kent de persoon niet, dus gaat puur uit op het uiterlijk. Ik heb onwijs trek in een dikke vette plak kerststol met spijs, waar zij trouwens veel te weinig in doen, en dan hebben we het hier over nep amandelspijs ook nog.....What is this world coming to

    Nu het trouwens toch over liefde hebben......Amandelspijs........... Das pas liefde!!!
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    56
    19-01-2016

    Mee eens. Liefde op eerste gezicht bestaat niet. Dat is geen liefde dat is gwn aantrekkingskracht. Liefde bestaat nooit alleen uit een blik die je op iemand hebt geworpen. Het moet ontwikkelen door karaktereigenschappen en gedragingen van mensen met elkaar.

  5. #20
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Bestaat wel degelijk.
    HAGENEESJE

  6. #21
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Fleuri. Bekijk reactie
    Liefde op het eerste gezicht is puur fysieke aantrekkingskracht. Of die aantrekkingskracht er nog is nadat je iemand beter leert kennen, is dan nog maar de vraag.
    Het is een combi van uiterlijk en gedrag.
    HAGENEESJE

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    als een van de 2 te veel zeurt om de kleinste dingen zal je zien dat het liefde vergaat dan mag je er nog zo leuk uitzien.

    gauw genoeg zeg je salaam aleykoum het beste verder

  8. #23
    00

    Reacties
    1.090
    19-09-2010

    Liefde is een emotie dat gestuurd wordt door hormonen en verbindingen in de hersenen. Trust me, wanneer diezelfde hormonen stoppen met het verzenden van informatie naar de hersenen, dan zal die verliefdheid meteen weggaan.
    Liefde op het eerste gezicht is discutabel, het is inderdaad meer lust op het eerste gezicht. Na het zien (uiterlijk) van een potentiële partner dan zal het lichaam hormonen en neurotransmitters aanmaken. Dit wordt zogenaamd gezien als ''liefde'', terwijl het gewoon een mechanisme is om het lichaam voor te bereiden op voortplanting lol.

  9. #24
    00

    Reacties
    1.090
    19-09-2010

    Genoeg onderzoeken tonen aan dat verstandshuwelijken het langst volhouden, terwijl huwelijken die gebaseerd zijn op ''liefde'' vaak stranden.

  10. #25
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Misz_Nadoria21 Bekijk reactie
    Genoeg onderzoeken tonen aan dat verstandshuwelijken het langst volhouden, terwijl huwelijken die gebaseerd zijn op ''liefde'' vaak stranden.
    Lijkt me logisch. Als je met die intentie een huwelijk aangaat, ga je ook niet scheiden. Maar of de partners happy zijn is maar de vraag.
    HAGENEESJE

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    153
    30-08-2012

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Het is een combi van uiterlijk en gedrag.
    Nog steeds fysiek, als je het mij vraagt. Natuurlijk kan dat overeen komen met hoe iemand is, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn.

    'Walhamdulillah.. ❤


  12. #27
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Fleuri. Bekijk reactie
    Nog steeds fysiek, als je het mij vraagt. Natuurlijk kan dat overeen komen met hoe iemand is, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
    Het kan zo zijn dat iemand helemaal je type niet is, maar zodra je in gesprek gaat ontstaat er een klik waardoor je die persoon ook ineens aantrekkelijk vind.
    HAGENEESJE

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    200
    24-01-2016

    Je hebt met iemand een klik of niet, daar let je als eerst op en is belangrijk. En of je merendeels op een lijn zit en dezelfde visie hebt.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    153
    30-08-2012

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Het kan zo zijn dat iemand helemaal je type niet is, maar zodra je in gesprek gaat ontstaat er een klik waardoor je die persoon ook ineens aantrekkelijk vind.
    Uiteraard, dat kan inderdaad.

    Mijn punt was dat liefde op het eerste gezicht vooral gebaseerd is op iemands fysieke verschijning. Als je iemand ziet lopen en er leuk uit vindt zien, betekent dit niet per se dat je die persoon ook nog leuk vindt nadat je hem hebt leren kennen.

    'Walhamdulillah.. ❤