1. #181
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ameen Ameen en nog Ameen!

    Hier ook een een link voor het memoriseren

    https://www.facebook.com/way2allah/v...5541743226226/

    Baarak Allaahoe feekie zus : )

    Islaam – It just makes…. sense!



  2. #182
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Salam alaikoem,

    Eindelijk Sora Al jinn gememoriseerd. Dit was echt heel moeilijk voor mij. Nadat ik de eerste bladzijde gememoriseerd heb, blijkt achteraf dat ik toch veel fouten maak. De tweede bladzijde was Alhamdoli Allah goed te doen. Ik heb toch besloten om deze weekend nog aantal keer te herhalen. De angst zit er nog steeds in dat ik weer fouten ga maken. Misschien inscha Allah maandag beginnen met een nieuwe sora.

    Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

  3. #183
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ik heb ook iets ontdekt, de woorden die ik dus niet begrijp, zijn uitgelegd aan de zijkanten van de bladzijde hahaha. Echte Dombo ben ik ook zeg

  4. #184
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Salam alaikoem,

    Eindelijk Sora Al jinn gememoriseerd. Dit was echt heel moeilijk voor mij. Nadat ik de eerste bladzijde gememoriseerd heb, blijkt achteraf dat ik toch veel fouten maak. De tweede bladzijde was Alhamdoli Allah goed te doen. Ik heb toch besloten om deze weekend nog aantal keer te herhalen. De angst zit er nog steeds in dat ik weer fouten ga maken. Misschien inscha Allah maandag beginnen met een nieuwe sora.

    Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
    Wa Aleykoem assalaam sis,

    Goed van je Allaahoema Baarek. Is het niet handig om eerst jouw recitatie voor te dragen aan je broer, vervolgens vinkt hij al jouw fouten aan en ga je aan de slag met het memoriseren. Zo doe ik het ook en maak uiteraard nog steeds fouten, maar weet dan wel wat mijn zwakte punten zijn. Herhalen is altijd goed. En de angst om fouten te maken is een trucje van de shaytaan om ons te ontmoedigen.

    Soms zit ik klem of vast met bepaalde verzen, ik moet mezelf vermanen tot geduld en ben heel streng voor mezelf en zeer kritisch. Het beste is om dua te verrichten en Allaah te smeken om gemak. Moge Allaah jou en ons allen helpen en het voor ons vergemakkelijken ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!



  5. #185
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Wa alaikoemoe asalaam beste zuster en zusters

    Sorry voor de late reactie Ameen Ameen! En voor ieder moslims inscha Allah!
    Sora Al jinn was een sora waar ik veel moeite had om te memoriseren, ook al tijdens het verhoor, maakte ik maar 1 foutje, maar ik moest 2 keer nadenken voordat ik verder ging bij het verhoor. Dat heeft mij wel onzeker gemaakt dat ik dus het weekend alleen meer ging oefenen

    Maar nu komt het, ben weer begonnen met nietwe sora. Sora Al muzammil. En ik begrijp jouw volledig beste zuster. Jij bent echt een zuster die een andere zuster helpt om door te gaan. Ongelofelijk dat ik nu bijna 1 jaar aan het memoriseren ben? Dat gaat echt slecht en de liefde voor de Quraan stijgt en stijgt!

    Moge Allah jouw vergeven Ameen.

  6. #186
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wa alaikoemoe asalaam beste zuster en zusters

    Sorry voor de late reactie Ameen Ameen! En voor ieder moslims inscha Allah!
    Sora Al jinn was een sora waar ik veel moeite had om te memoriseren, ook al tijdens het verhoor, maakte ik maar 1 foutje, maar ik moest 2 keer nadenken voordat ik verder ging bij het verhoor. Dat heeft mij wel onzeker gemaakt dat ik dus het weekend alleen meer ging oefenen

    Maar nu komt het, ben weer begonnen met nietwe sora. Sora Al muzammil. En ik begrijp jouw volledig beste zuster. Jij bent echt een zuster die een andere zuster helpt om door te gaan. Ongelofelijk dat ik nu bijna 1 jaar aan het memoriseren ben? Dat gaat echt slecht en de liefde voor de Quraan stijgt en stijgt!

    Moge Allah jouw vergeven Ameen.
    Assalaamoealeykoem sis,

    Geeft helemaal niet. We hebben ook nog real life naast m.nl : P
    Ja sommige suwar zijn wat moeilijker om te memoriseren dan andere. Moge Allaah jou belonen voor jouw inspanningen en het vergemakkelijken ameen. Soms zijn het ook de zenuwen bij het overhoren, ik heb vroeger echt last gehad van trillende handen en een bonkend hart als ik aan de beurt was.... Nooit onzeker zijn, is onze nafs en shaytaan, we gaan in sha Allaah het uiterste uit ons zelf halen. We zijn er om te leren en dat gaat niet zonder slag of stoot.

    Ik moet djuzz Tabarak Helemaal opnieuw gaan leren, als kind heb ik het gememoriseerd, echter zonder tajweed en moet nu alle fouten eruit gaan halen. Dat is in sha Allaah mijn streven als de lessen weer gaan beginnen. Surah al Muzammil is best pittig, niet wat onthouden betreft, maar meer de regels zelf goed toepassen. En iedereen ondervindt bepaalde moeilijkheden bij het memoriseren wa Allaahoe Ahlem. Ik hoop het in sha Allaah, ik wil ten eerste altijd mezelf blijven motiveren en dat doe jij andersom ook zeer zeker door alle reacties die jij hier hebt geplaatst. Moge Allaah jou hier rijkelijk voor belonen ameen. Een jaar gaat snel voorbij, en zoals je mooi zegt de liefde voor de Qoraan stijgt alhamdulilah. Moge Allaah ons altijd laten zwoegen om Zijn woord te memoriseren, praktiseren en over te dragen Ameen ya Rabb.

    Ameen!

    Islaam – It just makes…. sense!



  7. #187
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    De profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) heeft gezegd (Nederlandstalige interpretatie):*“Hij die toegestaan maakt wat de Qor-aan verboden heeft verklaard, gelooft totaal niet in de Qor-aan.”*(Overgeleverd door at-Tirmidzie, op gezag van Soehayb ar-Roemie.) (Uit*Tefhiem al-Qor-aan, Sayyid Aboe al-A’laa Mawdoedie.)

    Islaam – It just makes…. sense!



  8. #188
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Assalaamoealeykoem sis,

    Geeft helemaal niet. We hebben ook nog real life naast m.nl : P
    Ja sommige suwar zijn wat moeilijker om te memoriseren dan andere. Moge Allaah jou belonen voor jouw inspanningen en het vergemakkelijken ameen. Soms zijn het ook de zenuwen bij het overhoren, ik heb vroeger echt last gehad van trillende handen en een bonkend hart als ik aan de beurt was.... Nooit onzeker zijn, is onze nafs en shaytaan, we gaan in sha Allaah het uiterste uit ons zelf halen. We zijn er om te leren en dat gaat niet zonder slag of stoot.

    Ik moet djuzz Tabarak Helemaal opnieuw gaan leren, als kind heb ik het gememoriseerd, echter zonder tajweed en moet nu alle fouten eruit gaan halen. Dat is in sha Allaah mijn streven als de lessen weer gaan beginnen. Surah al Muzammil is best pittig, niet wat onthouden betreft, maar meer de regels zelf goed toepassen. En iedereen ondervindt bepaalde moeilijkheden bij het memoriseren wa Allaahoe Ahlem. Ik hoop het in sha Allaah, ik wil ten eerste altijd mezelf blijven motiveren en dat doe jij andersom ook zeer zeker door alle reacties die jij hier hebt geplaatst. Moge Allaah jou hier rijkelijk voor belonen ameen. Een jaar gaat snel voorbij, en zoals je mooi zegt de liefde voor de Qoraan stijgt alhamdulilah. Moge Allaah ons altijd laten zwoegen om Zijn woord te memoriseren, praktiseren en over te dragen Ameen ya Rabb.

    Ameen!
    Salam Alaikoem beste zuster

    Ameen! Heb vroeger ook Juz Tabaraka geleerd, maar ongelooflijk, wat is een pittig als je met Tajweed doet. Dus begrijp jouw helemaal.
    Jij motiveert mij wel segg Baraka Allahoe feeki.

    Was begonnen bij sora Muzammil, maar ik weet niet hoe en wat. Maar ben nu spontaan de tien verzen van Sora Alkaf aan het memoriseren. Als ik dat kan inscha Allah, ga ik weer terug.

    En klopt, ieder ervaart een sora anders bij het memoriseren.

    Allahoema Barik!

  9. #189

  10. #190

  11. #191
    MVC Lid

    Reacties
    575
    01-11-2013

    Mooie topic

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Baraka Allaho fiki, erg leerzaam!

  13. #193
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Baraka Allaho fiki, erg leerzaam!
    Wa feeki Baraka Allah. Deze is echt heel goed. Iedereen zo die moeten bekijken en effe checken of ze sora Al fatiga goed kunnen memoriseren

  14. #194
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Update

    De 10 verzen van Sora Al Kahf heb ik gememoriseerd. 1 fout maakte ik tijdens mijn overhoring.
    Ben sinds vandaag weer begonnen met Sora Al Muzammil.

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    اللهم جعلنا من اهل القرآن