1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ja, tuurlijk weet je dat, maar weet je hoe het is om een moslim te zijn?
    ik stelde jou eerst een vraag..
    waarom die aannames over ongelovigen..?
    omdat jij zelf een zuipende ongelivige bent geweest?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    en ja ik heb er een indicatie van hoe een moslim, christen of jood leeft..
    En nee dat heb ik voor mij persoonlijk niet nodig .
    ieder zijn ding..

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    ik stelde jou eerst een vraag..
    waarom die aannames over ongelovigen..?
    omdat jij zelf een zuipende ongelivige bent geweest?
    ik heb nooit gezopen maar werk en leef met ongelovigen, ik leef in een land met ongelovigen om mij heen. hoe zo kan ik niet weten wat zij weten? Er valt niks te verbergen.


    Een doelloos bestaan zeg maar...

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik heb nooit gezopen maar werk en leef met ongelovigen, ik leef in een land met ongelovigen om mij heen. hoe zo kan ik niet weten wat zij weten? Er valt niks te verbergen.


    Een doelloos leven zeg maar...
    voor jouw doelloos voor een ander een leven vol levensvreugde

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    jij ziet jouw levensstijl als superieur das al een grote fout die je maakt

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    jij ziet jouw levensstijl als superieur das al een grote fout die je maakt
    ik leg mijn levensstijl niemand op en het is alles behalve superieur.... het is maar wat je superieur vindt.. ik heb wel rust in mijn hart omdat ik gerust ben, maakt mij dat superieur ten opzichte van iemand die achter zijn leven holt om daar iets van te maken maar uiteindelijk er niks van gekregen heeft dan grijshaar?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    wil je echt dat ik hier op in ga?
    Je kan het ook voor waar aannemen. Lijkt me logischer.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik heb nooit gezopen maar werk en leef met ongelovigen, ik leef in een land met ongelovigen om mij heen. hoe zo kan ik niet weten wat zij weten? Er valt niks te verbergen.


    Een doelloos bestaan zeg maar...
    Wat is jouw doel in het leven en waarom is dat doel zoveel mooier en beter dan de doelen die ongelovigen zichzelf stellen?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik leg mijn levensstijl niemand op en het is alles behalve superieur.... het is maar wat je superieur vindt.. ik heb wel rust in mijn hart omdat ik gerust ben, maakt mij dat superieur ten opzichte van iemand die achter zijn leven holt om daar iets van te maken maar uiteindelijk er niks van gekregen heeft dan grijshaar?
    wie zegt jou dat ongelovigen geen rust hebben in hun hart ..
    wat zijn dat toch voor vreemde aannames..
    als ik morgen dood ga heb ik een goed besteed en mooi leven gehad met al zijn upps en downs die een gelovige ook heeft.

    wie goed doet goed ontmoet..

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik heb nooit gezopen maar werk en leef met ongelovigen, ik leef in een land met ongelovigen om mij heen. hoe zo kan ik niet weten wat zij weten? Er valt niks te verbergen.


    Een doelloos bestaan zeg maar...
    Doelloos leven volgens jou vanuit de aanname dat het leven op aarde slechts bedoelt is om een plaatsje in het paradijs te kunnen verdienen.

    Dat houdt in, dat als die aanname fout is de bewering dat het leven van ongelovigen doelloos is, er volledig naast zit.
    Juist de gelovigen door die aanname op aarde een onnodig moeilijk leven hebben geleid. Zich veel onnodig hebben onzegd en dan doel ik niet op seks, drugs and rock and roll.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je kan het ook voor waar aannemen. Lijkt me logischer.
    nee want dat maakt zijn lijden nutteloos..

  12. #27
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    typisch m.nl topic. er wordt nooit inhoudelijk op het artikel zelf gereageerd

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Wat is jouw doel in het leven en waarom is dat doel zoveel mooier en beter dan de doelen die ongelovigen zichzelf stellen?
    Mijn eerste doel was uitzoeken waarom ik besta, en zo komt van het een het ander totdat je overtuigd bent van wat het doel is van jouw bestaan.

    Het kan toch niet zo zijn dat je zonder doel bent gaan bestaan toch? en ook niet eens uit jezelf of dankzij je ouders.


    Maar om terug te komen op je vraag... een moslim heeft tot doel zijn leven in het hiernamaals veilig te stellen om van een straf te ontkomen die hem stellig beloofd is, even als een beloning.


    nou, in een scenario waarin een hiernamaals bestaat is dit verloren aardse leven van een moslim niks vergeleken met wat hij anders zou verliezen vanaf het moment dat hij is heengegaan.

    thats all...

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Doelloos leven volgens jou vanuit de aanname dat het leven op aarde slechts bedoelt is om een plaatsje in het paradijs te kunnen verdienen.

    Dat houdt in, dat als die aanname fout is de bewering dat het leven van ongelovigen doelloos is, er volledig naast zit.
    Juist de gelovigen door die aanname op aarde een onnodig moeilijk leven hebben geleid. Zich veel onnodig hebben onzegd en dan doel ik niet op seks, drugs and rock and roll.

    nee, doelloos is die stomme aanname van jullie dat alles door toeval netjes op zijn poten terecht is gekomen. toeval kan toch nooit een doel dienen? maar jullie vinden dus van wel....


    ik zeg niet dat het leven van een ongelovige doelloos is, integendeel... jullie zeggen dat het doelloos is, althans daar komt het op neer want je kwam uit het niets zonder eigen keus en je doet maar wat totdat het vanzelf ophoudt... dat is toch doelloos? wat heb je dan bereikt?

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    wie zegt jou dat ongelovigen geen rust hebben in hun hart ..
    wat zijn dat toch voor vreemde aannames..
    als ik morgen dood ga heb ik een goed besteed en mooi leven gehad met al zijn upps en downs die een gelovige ook heeft.

    wie goed doet goed ontmoet..
    ik ben meer gerust over een kans dat er niks is na de dood dan dat een ongelovige is over een kans dat er wel iets is na de dood... die rust, daar heb ik het over...

    Blijf jij kalm wanneer je luistert en leest over alle ellende in het hiernamaals dat de ongelovige te wachten staat zoals dat in de koran staat beschreven? nee, want zelfs ik als moslim en gelovige ben daar niet gerust op, laat staan degene om wie het gaat.


    Als je morgen dood gaat dan weet je het of weet je het niet.... volgens jullie theorie weet je niet dat je een mooi leven gehad hebt met upps en downs want je bestaat immers niet meer... maar als je welk komt te bestaan dan weet je wat voor leven je hebt gehad, maar of je het dan ook nog mooi kunt noemen is dan nog maar de vraag.



    Dit is niet meer dan pure logica en dat weet je zelf wel, hoef ik je niet te vertellen.