1. #1
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium

    Ze is thuisgekomen met een niet Marokkaan.

    We zitten in de familie een beetje vast: de dochter van mijn broer wil trouwen met een jongen van niet-Marokkaanse komaf. Hij is wel Arabisch (Tunesisch) maar zijn familie is best vrij (echt van die Franse Tunesiërs).
    In beginsel zou dit een dikke nee zijn, ware het niet dat mijn broer de jongen kent. Hij heeft vroeger rijles bij hem gehad en hij kent hem als een rustige jongen (je weet het natuurlijk nooit).

    Diep van binnen wil mijn broer dit absoluut niet. Ik merk echter wel dat hij veel moeite heeft met weigeren. Mijn nichtje heeft mij ingeschakeld om te bemiddelen mijn broer te overtuigen terwijl mijn broer mij heeft benaderd om het uit haar hoofd te praten. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen en stiekem vind ik eigenlijk dat mijn nichtje gewoon met hem hoort te trouwen (hij is moslim).

    De hele familie lijdt er onder want de sfeer is om te snijden. Mijn ouders maken zich ook zorgen en zijn ook redelijk tegen het huwelijk (oude generatie he).
    -

    True.


  2. #2
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_Tashel7it Bekijk reactie
    is het alleen omdat die jongen geen Marokkaan is? belachelijk hoor. wat is zijn probleem met die Tunesiër dan?
    Het enige probleem is omdat hij niet Marokkaans is en zijn familie liberaal is. Dat laatste vindt hij niet zo erg maar dat eerste houdt hem nachten wakker.
    -

    True.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    dat zijn familie liberaal is, is totaal niet belangrijk! De Profeet vrede zij met hem,zijn hele familie,
    waren Afgodenaanbidders,dus,.... je moet niet kijken naar familie,maar naar de persoon,en daarbij, het gaat om je nichtje.niemand heeft daar wat over te zeggen.is haar leven.haar man,als jullie dit huwelijk weigeren.niet van opkijken,als ze ongelukkig gaat worden,en straks de Slet gaat uithangen.laat haar trouwen,nu ze heeft gevonden ,wie zij wil.en hij is ook nog eens moslim,dus geen reden om hem te kunnen weigeren op islamitisch punt.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Onbegrijpelijk en bizar dat een hele familiesfeer verpest kan worden door iemands afkomst

    Belangrijkste vraag die hij zich moet stellen is hij moslim en is hij goed voor mijn dochter.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    dat zijn familie liberaal is, is totaal niet belangrijk! De Profeet vrede zij met hem,zijn hele familie,
    waren Afgodenaanbidders,dus,.... je moet niet kijken naar familie,maar naar de persoon,en daarbij, het gaat om je nichtje.niemand heeft daar wat over te zeggen.is haar leven.haar man,als jullie dit huwelijk weigeren.niet van opkijken,als ze ongelukkig gaat worden,en straks de Slet gaat uithangen.laat haar trouwen,nu ze heeft gevonden ,wie zij wil.en hij is ook nog eens moslim,dus geen reden om hem te kunnen weigeren op islamitisch punt.

    Wat zeg jij allemaal ?


    Wat een vergelijking. Echt een cyber-imama die iets van toegevoegde waarde wil zeggen maar de plank volledig mis slaat.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Onbegrijpelijk en bizar dat een hele familiesfeer verpest kan worden door iemands afkomst

    Belangrijkste vraag die hij zich moet stellen is hij moslim en is hij goed voor mijn dochter.
    Dat is niet de belangrijkste vraag !!!!!!!!

    Er zijn genoeg moslims op de wereld maar ook die een kerstboom thuis hebben staan !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Dat is niet de belangrijkste vraag !!!!!!!!

    Er zijn genoeg moslims op de wereld maar ook die een kerstboom thuis hebben staan !
    er zijn ook genoeg moslims,maar die toch Drugsdealer zijn!!! En laat dat nou net,heel vaak de Marokanen zijn!!! Iedereen moet gewoon trouwen met wie ze willen,.ieder zijn eigen zondes.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Dat is niet de belangrijkste vraag !!!!!!!!

    Er zijn genoeg moslims op de wereld maar ook die een kerstboom thuis hebben staan !
    Correctie is hij een goede moslim dan. Chill man weirdo

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Onbegrijpelijk en bizar dat een hele familiesfeer verpest kan worden door iemands afkomst

    Belangrijkste vraag die hij zich moet stellen is hij moslim en is hij goed voor mijn dochter.
    Geen goed signaal idd,

    Heeft vast weer te maken met dat de eer van de hele familie afhankelijk is van een meisje hahaha.
    Ach ach ach soms zoeken mensen zelf problemen op en vragen zich af waarom ze in ellende leven.

    @ topicstarter wat zijn de tegenargumenten van de familie? Het verhaal mist vveel details om je te kunnen voorzien van advies.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Correctie is hij een goede moslim dan. Chill man weirdo
    Ik ben niet weirdo, jullie antwoorden zijn wierdo.......zomaar wat roepen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Ik ben niet weirdo, jullie antwoorden zijn wierdo.......zomaar wat roepen.
    Zomaar wat roepen???? ga joh aub
    belangrijkste is of hij moslim is en je weet heus wel wat ik daarmee bedoel. Niet een moslim die zn kerstboom op zet en drugs verkoopt dus voortaan niet zo debiel reageren. Zijn afkomst is in ieder geval NIET het belangrijkste

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Zomaar wat roepen???? ga joh aub
    belangrijkste is of hij moslim is en je weet heus wel wat ik daarmee bedoel. Niet een moslim die zn kerstboom op zet dus voortaan niet zo debiel reageren doei
    \

    Hij kan wel moslim zijn maar als zijn familie er niks mee doet dan heb ik medelijden met haar. Het werkt niet.

    doei
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    \

    Hij kan wel moslim zijn maar als zijn familie er niks mee doet dan heb ik medelijden met haar. Het werkt niet.

    doei
    Dus de man moet worden afgerekend op zijn familie?
    Had hij ook zo gereageerd als de familie van een Marokkaanse man wat losser was? Zie je ook hoor.
    Dit is gewoon pure discriminatie, meer niet

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    \

    Hij kan wel moslim zijn maar als zijn familie er niks mee doet dan heb ik medelijden met haar. Het werkt niet.

    doei
    En waarom werkt het niet?
    EN trouwens waarom mogen we geen vergelijkingen trekken met mensen uit de tijd van de profeet ( saws) of van de profeet ( saws) zelf. Is hij niet degene die ons vroeg hem na te doen, voorbeeld te nemen van hem en zijn sunnah?

  15. #15
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Citaat Geplaatst door miss_Tashel7it Bekijk reactie
    is het alleen omdat die jongen geen Marokkaan is? belachelijk hoor. wat is zijn probleem met die Tunesiër dan?
    Inderdaad. Belachelijk
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden