1. #76
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Dat houd ik niet bij.
    Ken je de uitdrukking : doe wel en zie niet om ?
    Als mijn pessimisme, realiteit wordt, is het dan nog pessimisme of is het dan realiteit...

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Als mijn pessimisme, realiteit wordt, is het dan nog pessimisme of is het dan realiteit...
    Pessimisme is de neiging om slechte verwachtingen te hebben. Aan realiteit kun je afmeten of aan een verwachting is voldaan.
    Je kunt de pech hebben dat de realiteit een negatieve verwachting bevestigd.

  3. #78
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Pessimisme is de neiging om slechte verwachtingen te hebben. Aan realiteit kun je afmeten of aan een verwachting is voldaan.
    Je kunt de pech hebben dat de realiteit een negatieve verwachting bevestigd.
    Ik heb medelijden met al die mensen die uit wrok en vanuit racistische aard hun knip dicht hebben gehouden.

    Het is triest dat mijn pessimisme, Nederlands realiteit is. Niet alleen is het Nederlands voetbal de komende jaren verdoemt, de samenleving gaat een nog zwaardere tijd tegemoet.

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    lol op hoeveel staat de teller al
    Zeven en een beetje schijnbaar?

    Overigens geen peil op te trekken hoeveel een giro actie oplevert.
    https://giro555.nl/acties/
    De 1 verrassend weinig, de ander verrassend veel.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Ik heb medelijden met al die mensen die uit wrok en vanuit racistische aard hun knip dicht hebben gehouden.

    Het is triest dat mijn pessimisme, Nederlands realiteit is. Niet alleen is het Nederlands voetbal de komende jaren verdoemt, de samenleving gaat een nog zwaardere tijd tegemoet.
    Onverschilligen zullen er altijd zijn. Verbetering is een wisselwerking. Die moet vanuit het individu komen, maar moet ook gevoed worden met positieve feedback.
    Je gaf zelf aan waardering te hebben voor diegenen die werkelijk hebben meegedaan.
    Met zo'n opmerking in het openbaar kun je zomaar iemand attent maken die dan ook een bijdrage levert. Daarmee heb je dan indirect ook meegeholpen.
    De pessimistische visie, hoe gerechtvaardigd misschien ook, zal dat effect denk ik niet zo snel hebben.

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Als mijn pessimisme, realiteit wordt, is het dan nog pessimisme of is het dan realiteit...
    Blijkbaar 13 miljoen nog wat.
    Iets minder pessimisme?

  7. #82
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Blijkbaar 13 miljoen nog wat.
    Iets minder pessimisme?
    Kan je er wat mee?

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Kan je er wat mee?
    Ik niet.
    Ik heb het dan ook niet nodig.

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Ik geef geen cent. NL is rijk genoeg en ze willen graag kolonisatortje blijven spelen dus trek die flappen maar. Ik doneer het beter aan Birmese moslims of Syriërs die geterroriseerd worden door amerikanen of boeddhistische extremisten en die met miljoenen tegelijk in modderpoelen moeten overleven zonder genoeg water , voedsel of kleding

    Zij krijgen niks

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Ik geef geen cent. NL is rijk genoeg en ze willen graag kolonisatortje blijven spelen dus trek die flappen maar. Ik doneer het beter aan Birmese moslims of Syriërs die geterroriseerd worden door amerikanen of boeddhistische extremisten en die met miljoenen tegelijk in modderpoelen moeten overleven zonder genoeg water , voedsel of kleding

    Zij krijgen niks
    Nederland speelt geen 'kolonisatortje' meer. Die eilanden hebben zelf gekozen om hun eigen land te hebben, maar dan wel binnen het Koninkrijk. Als ze het hadden gewild waren ze niet langer onderdeel van het Koninkrijk.

    Maar goed, hoe corrupt en incompetent de registratie op o.a. Sint Maarten ook mag zijn. De rijke broer helpt, zal blijven helpen. Ze willen hun eigen gang gaan, snap ik, maar als het mis gaat moet Nederland de boel weer opbouwen omdat ze het zelf niet kunnen.

    Dat gezegd hebbende, vind je het gek dat Nederland de prioriteit legt op die eilanden? Het is lastiger dan dit maar die eilanden zijn Nederlands.

  11. #86
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik niet.
    Ik heb het dan ook niet nodig.
    Ben benieuwd wat lui als de Mol en andere superrijken zullen doneren en bedrijven als unilever etc.

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Nederland speelt geen 'kolonisatortje' meer. Die eilanden hebben zelf gekozen om hun eigen land te hebben, maar dan wel binnen het Koninkrijk. Als ze het hadden gewild waren ze niet langer onderdeel van het Koninkrijk.

    Maar goed, hoe corrupt en incompetent de registratie op o.a. Sint Maarten ook mag zijn. De rijke broer helpt, zal blijven helpen. Ze willen hun eigen gang gaan, snap ik, maar als het mis gaat moet Nederland de boel weer opbouwen omdat ze het zelf niet kunnen.

    Dat gezegd hebbende, vind je het gek dat Nederland de prioriteit legt op die eilanden? Het is lastiger dan dit maar die eilanden zijn Nederlands.
    Dus ze wilden onafhankelijk zijn maar wel geld ontvangen als het even tegenzit...

    gewoon terug laten betalen die handel

  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Ben benieuwd wat lui als de Mol en andere superrijken zullen doneren en bedrijven als unilever etc.
    Rijken worden in het algemeen niet rijk door zoveel voor anderen over te hebben.

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Ben benieuwd wat lui als de Mol en andere superrijken zullen doneren en bedrijven als unilever etc.
    Die zijn te druk met hun macht en invloed te vergroten voor persoonlijk gewin naast hun dagelijkse bezigheid, belasting ontduiken.

    Die hebben daar een kunst van gemaakt, hadden ze dat niet gedaan zouden we ze beschuldigen van fraude en corruptie

  15. #90
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Rijken worden in het algemeen niet rijk door zoveel voor anderen over te hebben.
    Idd een aai over een bol heeft nog nooit wat opgeleverd.