1. #1
    Redactie

    Reacties
    72.977
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Omstreden columniste weg bij AD

    Columniste Hanina Ajarai vertrekt bij het AD. Dat bevestigt hoofdredacteur Hans Nijenhuis na een bericht in NRC.



    In het jaar dat ze voor de krant schreef is er "onvoldoende klik gegroeid tussen haar en de lezer", aldus de hoofdredacteur.

    Ajarai kreeg in juli veel kritiek over zich heen na een column waarin ze bekende dat de nasleep van de MH17-ramp haar niets deed, terwijl de ineenstorting van voetballer Abdelhak Nouri haar juist wel raakte.

    Volgens Nijenhuis was dat niet de enige column die stof deed opwaaien. Kort tijd na de MH17-column schreef Ajarai een kritisch stuk over het plan om kinderen uit Haagse minimagezinnen een gratis smartphone te geven. Ook over die column bleken lezers te vallen.

    "We hebben het een jaar de tijd gegeven, maar in die tijd is de liefde tussen Hanina en de lezers niet zo opgebloeid als we hadden gehoopt. Dan moet je consequenties trekken", zegt Nijenhuis. Wie Ajarai opvolgt is nog niet bekend, wel dat het iemand zal zijn met "een nieuwe stem, een andere kijk op dingen".

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    08-02-2016

    Het woordje omstreden is te veel van het goede.

    Het was gewoon een troep mens die nu zelfs is uitgekotst door haar eigen werkgever.

    Ik ben benieuwd of zij ooit is aan de bak komt. Nadat haar naam gegoogled is door een eventuele werkgever zal ze meteen afgewezen worden.

    Ik wil bijna zeggen, laat afgelopen jaar maar een wijze les voor haar zijn geweest maar afgelopen jaar is vooral tekenend op de rest van haar leven.

    Wat een troep wijf zeg.
    Hala Madrid y nada mas

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    404
    06-05-2007

    Vrijheid van meningsuiting is alleen weggelegd voor onze Germaanse broeders.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8
    13-05-2008

    Ik vind dat zij mag uiten wat zij denkt en voelt en dat valt allemaal onder vrijheid vanmeningsuiting. Weet je wat Jort Kelder gisteren bij Pauw programma heeft gezegd precies hetzelfde als deze meid.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door paasje1 Bekijk reactie
    Ik vind dat zij mag uiten wat zij denkt en voelt en dat valt allemaal onder vrijheid vanmeningsuiting. Weet je wat Jort Kelder gisteren bij Pauw programma heeft gezegd precies hetzelfde als deze meid.
    Alleen is Jort geen Moslim dus wordt er geen ophef om gemaakt

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    8
    13-05-2008

    Hoezo wordt zij ontslagen? Alleen, omdat zij geen binding heeft met de lezer. Wat een zwakke argument en slaat werkelijk nergens op!
    Blanke tuig kunnen gewoon niet de eerlijke waarheid van andere minderheidsgroep waarderen en dat is het voornaamste probleem in dit kutland.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    8
    13-05-2008

    Zij denken werkelijk, dat zij alles kunnen zeggen behalve minderheden, en dan maar beweren dat zij democratisch land zijn. Hoe lachwekkend zijn ze?
    Vrijheid van meningsuiting is alleen voor de blanke tuig bedoeld, en niet voor minderheden, ik begrijp er niets van!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    8
    13-05-2008

    Volgens mij moeten we de blanke Nederlandsebevolking voor het Internationaal Hof van Justitie berechten dat zijn ongeveer 16 miljoen mensen, want moslims tellen niet mee.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door paasje1 Bekijk reactie
    Zij denken werkelijk, dat zij alles kunnen zeggen behalve minderheden, en dan maar beweren dat zij democratisch land zijn. Hoe lachwekkend zijn ze?
    Vrijheid van meningsuiting is alleen voor de blanke tuig bedoeld, en niet voor minderheden, ik begrijp er niets van!

    Probeer het eens zo te zien: dat jij hier lekker kunt gaan zitten schelden, mopperen, generaliseren, rascistisch doen, klagen, domme Pietje spelen.... Nou, dat geeft toch al een behoorlijke mate van Vrijheid van meningsuiting aan, toch?
    En verder heeft het ontslag van een werkneemster omdat ze volgens de baas niet voldoet niets met democratie of zo te maken. Ook niet als die werkneemster toevallig een moslima is. Maar goed, je kan weer lekker los.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door paasje1 Bekijk reactie
    Volgens mij moeten we de blanke Nederlandsebevolking voor het Internationaal Hof van Justitie berechten dat zijn ongeveer 16 miljoen mensen, want moslims tellen niet mee.
    Nou, begin eens met een klacht in te dienen op het politiebureau.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Als er iemand hetzelfde zou schrijven, maar dan over Rohyngias, zou je op dit forum ook een ban krijgen denk ik.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door paasje1 Bekijk reactie
    Hoezo wordt zij ontslagen? Alleen, omdat zij geen binding heeft met de lezer. Wat een zwakke argument en slaat werkelijk nergens op!
    Blanke tuig kunnen gewoon niet de eerlijke waarheid van andere minderheidsgroep waarderen en dat is het voornaamste probleem in dit kutland.

    Wat vond jij trouwens van haar columns?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Als er iemand hetzelfde zou schrijven, maar dan over Rohyngias, zou je op dit forum ook een ban krijgen denk ik.
    Als ik zoiets over Turken en Erdogan zou zeggen dan kon ik op zoek naar een andere zonvakantiebestemming!
    Mooi scrabblewoord!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #14
    -

    Reacties
    2.254
    11-11-2012

    Ze had ook nooit moeten aanschuiven bij Pauw.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.658
    24-04-2014

    doet me niks, ze likte zich omhoog bij pedo landers voor een columpje bij nazi blad AD, maar deed dat blijkbaar niet goed genoeg & nu mag ze oprotten

    haar carriere is voorbij, tenzij ze hoofdoek afdoet & nog meer haar best doet met anti islam teksten, dan wordt ze weer geknuffeld & aangenome door zionazis