1. #436
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Geen deen gebruiken tegen je haat richting ahl al rif dat zijn ook moslims

  2. #437
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door Nobele Bekijk reactie
    Feiten zijn: Abdelkarim el khattabi is door samenwerking van Marokkaanse 400.000 leger, 150.000 Spaanse en 250.000 Franse soldaten aangevallen. Zelfs gifgas hebben ze gedropt op riffijnse bergen waardoor de riffijnse bevolking meeste getroffen word door kanker. 70% procent van kanker patiënten in Marokko zijn rifijnen. Ze willen alleen ziekenhuizen, universiteiten en goede wegen. Ze willen helemaal geen eigen staat. Ze willen rechtvaardigheid en geld die hun steden winst maken willen ze in hun eigen steden investeren.
    kom met bron van die 70%, en niet een bron van iemand die het uit zijn duin zoog, er is nooit een onderzoek gedaan naar kanker in rif gebied gedaan,

  3. #438
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Geen deen gebruiken tegen je haat richting ahl al rif dat zijn ook moslims
    er is geen haat, gewoon reacties , arabieren worden vaak beledigd en feiten verdraait hier op marokko.nl dat wordt gedoogd,en als je wat terug zegt wordt je van alle kanten aangevallen.heb geen 1 reactie gelezen waarin iemand het veroordeeld .

  4. #439
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    er is geen haat, gewoon reacties , arabieren worden vaak beledigd en feiten verdraait hier op marokko.nl dat wordt gedoogd,en als je wat terug zegt wordt je van alle kanten aangevallen.heb geen 1 reactie gelezen waarin iemand het veroordeeld .
    Ik ben arabisch, maar voel me niet verheven ten opzichte van een ander.

    Gun elkaar aghi. Meer zeg ik niet. Haat is nergerns goed voor

  5. #440
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    kom met bron van die 70%, en niet een bron van iemand die het uit zijn duin zoog, er is nooit een onderzoek gedaan naar kanker in rif gebied gedaan,
    Niet alleen Spanje heeft dingen gedropt, ook die kut fransen hebben van alles gebruikt van gifgas tot radioactieve bommen. tegen Algerijnen bijv... er is dan ook fall out waar je te maken mee hebt. Dus ik denk dat het best waar kan zijn dat bepaalde regios een hogere percentage kanker patienten hebben.

  6. #441
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Ik ben arabisch, maar voel me niet verheven ten opzichte van een ander.

    Gun elkaar aghi. Meer zeg ik niet. Haat is nergerns goed voor
    Je daden en achterlijkheid zijn arabisch maar qua bloed ben je een ethnische amazigh
    Axel

  7. #442
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Kenshiro Bekijk reactie
    Je daden en achterlijkheid zijn arabisch maar qua bloed ben je een ethnische amazigh
    Al zou ik etnisch chinees zijn, boeien..

    Ga je tijd besteden aan iets nuttigs. Bijvoorbeeld tanden poetsen of werken

  8. #443
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    lafaard , je staat niet achter je woord en vraagt me om bewijs, ik ga geen serieus discussie aan met lafaards als jij,
    Welk woord, waar heb je het allemaal over?

    Je zit gewoon muurvast a doctora, je hebt helemaal geen bewijs voor je uitspraak want het is een grote leugen tegen een 3alim.

    Malek 3la had lekdoub asahbi malek?

  9. #444
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    pappa: nee kind wij zijn geen shmetta ,,,die vieze rwaffa die VOLGDEN hun BEGEERTE ,,,wij volgen onze PROFEET MOHAMMED VREDE ZIJ MET HEM,,,want onze profeet zei,,,,,,



    In een lange overlevering zegt de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam, aan de metgezel 'Hudhaifa bnu Alyamaan, radia Allahu 'anhuma:
    "er zullen na mij leiders komen die niet leiden volgens mijn leiding en niet mijn sunna praktiseren, en er zullen mannen van hen zijn wiens harten als die van de duivels zijn in lichamen van mensen. 'Hudhaifa vroeg toen wat hij dan moet doen wanneer hij dat nog zal meemaken? toen zei de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam:
    "luister naar de leider en gehoorzaam hem, ook al slaat hij jou op je rug en pakt hij jou geld af, luister naar hem en gehoorzaam hem."
    [moeslim; 3/1476]
    sheich Burdjis zegt: "en deze 'hadith is een van de duidelijkste 'hadith betreft de gehoorzaamheid aan een onrechtvaardige leider. Deze leiders worden beschreven als dwalend en dat ze dwalingen en verderf brengen, en toch geeft de profeet salla Allahu 'aleihi wasallama aan om hun te gehoorzamen, ook al slaan ze je en pakken ze je geld af..."
    [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 93-94]


    Dese vieze smerige rwaffa zijn vieze ratten.

    Subhana Allah en wij hebben nog wel een leider die keihard z'n best doet....alleen deze vieze ondankbare rwaffa ratten die demonstreren zijn uit op fitna en verderf
    Nogmaals er is geen sprake van khuruj tegen de koning/regering, jij hebt een hadith gelezen en denk dat je die kan toepassen wanneer het jou uitkomt...valse beschuldigingen dus. Het zijn legitieme dingen die de mensen in Arif vragen. Je kan zeggen ja in heel Marokko zijn er dat soort problemen, klopt...die mensen hebben ook het recht om voor hun rechten op te komen. Maaar de keuze is uiteindelijk aan hun of ze dat doen of niet.

  10. #445
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Nogmaals er is geen sprake van khuruj tegen de koning/regering, jij hebt een hadith gelezen en denk dat je die kan toepassen wanneer het jou uitkomt...valse beschuldigingen dus. Het zijn legitieme dingen die de mensen in Arif vragen. Je kan zeggen ja in heel Marokko zijn er dat soort problemen, klopt...die mensen hebben ook het recht om voor hun rechten op te komen. Maaar de keuze is uiteindelijk aan hun of ze dat doen of niet.
    weet jji het beter dan de geleerden a riffi

  11. #446
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Gehoorzamen van onrechtvaardige leiders

    Allah de Verheven zegt in soerat Annisa, aayah 59:

    "O, jullie die geloven, gehoorzaam Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder jullie gezag hebben..."

    De profeet salla Allahu 'aleihi wasallama zegt:

    "het is een verplichting voor een moslim om naar de leider te luisteren en hem te gehoorzamen, of hij het nu leuk vindt of niet, behalve als hem wordt opgedragen (door de leider) om een zonde te begaan,als hij wordt opgedragen omdat te doen dan moet hij er geen gehoor aan geven en dat niet gehoorzamen."
    [bouchari: 13/121. moeslim 3/1469]
    sheich Almubarkfori zegt: "het is niet toegestaan om de leider te bestrijden ook al beveelt hij je een zonde te begaan"
    [tu'hfatu-l-a'hwazi.5/365]

    Een metgezel vroeg de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam: O profeet van Allah, als er leiders zullen zijn die om hun rechten vragen maar onze rechten niet geven, wat beveelt u ons dan? de profeet negeerde hem, en de metgezel vroeg het weer en de profeet negeerde hem en de metgezel vroeg hem weer. toen zei de boodschapper van Allah:
    "luister naar de leider en gehoorzaam hem. Want zij zijn verantwoordelijk voor wat hen opgedragen is en jullie zijn verantwoordelijk voor wat jullie opgedragen is."
    [moeslim;3/1474]
    sheich Burdjes zegt: "het betekent dat Allah de leiders opgedragen heeft om rechtvaardig te zijn onder de mensen, en als zij dat doen worden zij beloont en als zij dat nalaten dan zijn zij in zonde. En het volk is opgedragen om de leiders te gehoorzamen, als zij dat doen dan worden zij beloont en als zij dat nalaten dan zijn zij in zonde."
    [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 92]

    In een lange overlevering zegt de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam, aan de metgezel 'Hudhaifa bnu Alyamaan, radia Allahu 'anhuma:
    "er zullen na mij leiders komen die niet leiden volgens mijn leiding en niet mijn sunna praktiseren, en er zullen mannen van hen zijn wiens harten als die van de duivels zijn in lichamen van mensen. 'Hudhaifa vroeg toen wat hij dan moet doen wanneer hij dat nog zal meemaken? toen zei de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam:
    "luister naar de leider en gehoorzaam hem, ook al slaat hij jou op je rug en pakt hij jou geld af, luister naar hem en gehoorzaam hem."
    [moeslim; 3/1476]
    sheich Burdjis zegt: "en deze 'hadith is een van de duidelijkste 'hadith betreft de gehoorzaamheid aan een onrechtvaardige leider. Deze leiders worden beschreven als dwalend en dat ze dwalingen en verderf brengen, en toch geeft de profeet salla Allahu 'aleihi wasallama aan om hun te gehoorzamen, ook al slaan ze je en pakken ze je geld af..."
    [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 93-94]

    De profeet salla Allahu 'aleihi wasallama zegt:

    "als er iemand leider over jullie wordt en jullie zien dat hij iets slechts doet dan moet hij datgene wat die leider voor slechts doet haten, maar jullie mogen dan niet ongehoorzaam worden aan de leider."
    [moeslim: 3/1481]

    De profeet salla Allahu 'aleihi wasallama zegt:

    "wie van jullie iets ziet wat hij afkeurt van zijn leider die moet sabr hebben, want degene die, al is het maar een klein beetje, ongehoorzaam is aan zijn leider en sterft in die staat die sterft in een staat van zonde."
    [albouchari; 13/5, moeslim; 3/1477]

    De profeet salla Allahu 'aleihi wasallama zegt:

    "[...] wie de leider gehoorzaamt die gehoorzaamt mij, en wie ongehoorzaam is aan de leider die is ongehoorzaam aan mij."
    [albouchari: 13/111, moeslim: 3/1466]
    imam ibn 'Hadjar zegt: "en in deze 'hadith staat dat men verplicht is de leiders te gehoorzamen, zolang het niet gehoorzaamheid is in zaken die niet toegestaan zijn. De wijsheid van het gehoorzamen van de leider is; het bewaken van de eenheid, omdat verdeeldheid zorgt voor verderf ."
    [Fat'h albari, de uitleg bij deze 'hadith]

    De profeet salla Allahu 'aleihi wasallama zegt:

    "wie advies wil geven aan de leider die moet het niet in het openbaar doen maar moet hem bij zijn hand nemen en zich afzonderen waar niemand hen ziet. Als de leider van hem aanneemt dan heeft hij zijn doel bereikt en als de leider niet van hem aanneemt dan heeft heeft hij zijn plicht gedaan."
    [ahmad;3/403, ibn abi 'Aaseem; 2/521: sa'hi'h verklaard door Al-albaani]

    De metgezel 'Umar bnu algattab, radia Allahu 'anhu zegt: "[...] luister dus en gehoorzaam je leider, ook al slaat hij jou; heb dan sabr, ook al ontneemt hij jou iets; heb dan sabr..."
    [Almusannaf; 12/544; met een goede keten van overleveraars]

    Toen er fitna was tijdens de khalifaat van 'de metgezel Uthmaan bnu 'Afaan, radia Allahu 'anh, werd aan de metgezel Usaama bnu Zayd, radia Allahu 'anhuma, gezegd: "waarom ga je niet naar binnen bij 'Utmaan om met hem te praten?" toen zei Usaamah: "denken jullie dat ik met hem ga praten pas als jullie het kunnen horen? Bij Allah ik heb hem gesproken onder 4 ogen zonder dat ik een deur open waar ik niet wil dat ik de eerste ben die het open."
    [albouchari; 6/330, moeslim; 4/2290]
    imam ibn 'hadjar zegt in zijn uitleg op deze woorden: "dat hij de deur van het in het openbaar bekritiseren van leider niet wil openen uit vrees voor de verdeeldheid die zal ontstaan."
    [Fat'h albari; 13/52]

    Er werd aan de metgezel ibn 'Abbaas radia Allahu 'anhuma gevraagd of men de leider moet aansporen om het goede te doen, waarop hij antwoordde: "als je bang bent dat hij je zal doden dan niet, en als je hem gaat adviseren doe dat dan tussen jou en hem, en ga niet roddelen over je leider."
    [authentieke uitspraak, almusannaf; 15/75]

    De metgezel Anas bnu Malik, radia Allahu 'anh, zegt: "de groten onder ons van de metgezellen hebben ons verboden om de leiders uit te schelden, hen te bedriegen en ongehoorzaam te zijn aan hen..."
    [Assunna van ibn abi 'Aaseem; 2/488, met een goede keten]

    Al-fudail bnu 'Iyaad, ra'himahu-Allah, zegt: "als ik een smeekbede mocht doen die verhoord wordt dan zou ik smeekbede doen voor de leider." toen hem gevraagd werd hoezo dat? antwoordde hij: "als ik voor mezelf deze smeebede zou doen dan blijft het goede alleen bij mij, maar als ik deze smeekbede verricht voor de leider dan zal het goede voor iedereen zijn, want als ik Allah vraag om de leider goed te laten zijn dan zal zijn goedheid resulteren in de goedheid van de mensen en van het land..."
    [Al'hilyah; 8/91; met een authentieke keten]

    imam Ahmad zegt: "ik verricht dag en nacht smeekbede voor de leider, dat Allah hem standvastig laat zijn en hem succes brengt . En ik zie dat als een verplichting."
    [Assunna van Al-gallaal;1/83]

    En in al de bekende grondteksten van 'aqida en sunna zoals al'qidah atta'hawiyyah, al'aqida alqairawaniyyah, 'aqidat assalaf as'haab al-'hadith enz, staat dat de mensen van ahl assunna wa aldjamaa'a de goede en slechte leiders gehoorzamen en het verboden is om in opstand tegen hen te komen en smeekbede voor hun verrichten en geen smeekbede tegen hen verrichten.
    en er is hieromtrent consensus (overeenstemming) onder de moslims. zoals de geleerden dat hebben aangegeven o.a: imam albouchari, imam annawawi, imam ibn 'hadjar, imam ibn 'hazm, imam ibn abi zayd alqayrawani, imam alqurtubi en nog veel meer.

    sheich Burdjis zegt: "dat de geleerden bij het opnoemen van de wijsheden uit deze heilige teksten, zeggen dat het ongehoorzaam zijn van de leiders en in opstand komen tegen hen een zonde is en tegenstrijdig is met waarop de mensen van ahl assunna zijn."
    [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 101]

    sheich al-islaam ibn Taymiyyah zegt: "geen een van de mensen van kennis staat het toe dat men de leiders bedriegt en in opstand tegen hun komt op wat voor manier dan ook. Want zoals het bekend is, was dat niet de gewoonte van de mensen van sunna van toen en nu."
    [Madjmoo' fatawa ibn Taymiyyah:35/12]
    en hij zegt ook: "[...] want het in opstand komen tegen de leiders brengt nog meer onrecht en verderf dan het onrecht van de leiders, dus dient men sabr te hebben in het onrecht wat zij verrichten [...]"
    [Madjmoo' fatawa ibn Taymiyyah:28/179]

    ibn Al-azraq zegt: "want sabr hebben in het onrecht van de leiders, behoort tot de vastberadenheid van de religie en tot de adviezen die oprechte geleerden geven"
    [Badaa-i' assulki fi tabaa-i' almulki: 1/76]

    Al-hasan al-basriy zei: "weet, moge Allah jullie beschermen, dat een onrechtvaardige leider een straf is van Allah op jullie, en dat de straf van Allah niet geweerd kan worden met zwaarden, maar met smeekbeden, berouw tonen en terugkeren naar Allah en het verlaten van zonden."
    [ashari'a van imam Al-adjoori: 38]

    sheich Burdjis zegt: "dit is hoe de mensen van ahl assunna wa aldjamaa'a omgaan met de onrechtvaardige leiders. ze gaan ermee om door sabr te hebben en hoop te hebben in Allah. en zoeken naar oplossingen voor dit probleem door te kijken naar de oorzaken; de zonden die zij zelf hebben begaan, zoals Allah de Verhevene zegt: "en wat jullie treft aan rampen/problemen komt door wat jullie eigen handen hebben verricht en Allah vergeeft vele zonden."{Ashura; 30}. dus zij haasten zich naar berouwtoning en vergeving en vragen Allah om hen uit deze benarde situatie te halen."
    [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 136]

    En Allah weet het beste.


    وصلى الله على نبينا محمد وعلى ءاله وصحبه

  12. #447
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Gehoorzaam de LEIDER a rwaffa ,,,,,gehoorzaam de leider rwaffa ,,,onze profeet zei gehoorzaaam de leider a rwaffa ,,,,,,gehoorzaam onze profeet,,,,,,

  13. #448
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Gehoorzaam de LEIDER a rwaffa ,,,,,gehoorzaam de leider rwaffa ,,,onze profeet zei gehoorzaaam de leider a rwaffa ,,,,,,gehoorzaam onze profeet,,,,,,
    4:135

    O you who have believed, be persistently standing firm in justice, witnesses for Allah , even if it be against yourselves or parents and relatives. Whether one is rich or poor, Allah is more worthy of both. So follow not [personal] inclination, lest you not be just. And if you distort [your testimony] or refuse [to give it], then indeed Allah is ever, with what you do, Acquainted.

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  14. #449
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Welk woord, waar heb je het allemaal over?

    Je zit gewoon muurvast a doctora, je hebt helemaal geen bewijs voor je uitspraak want het is een grote leugen tegen een 3alim.

    Malek 3la had lekdoub asahbi malek?
    woord, je hebt je reacties verwijderd, lafaard ,nu ga dingen omdraaien of het niet gebeurt is, leugens zitten in je bloed

  15. #450
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Niet alleen Spanje heeft dingen gedropt, ook die kut fransen hebben van alles gebruikt van gifgas tot radioactieve bommen. tegen Algerijnen bijv... er is dan ook fall out waar je te maken mee hebt. Dus ik denk dat het best waar kan zijn dat bepaalde regios een hogere percentage kanker patienten hebben.
    dat spanje gas bommen in rif liet vallen is waar, maar daar gaat het niet om, gaat om die 70% hoe komen ze op die aantal ?? er is nooit in rif onderzoek naar gedaan .

    nta rifia bedlat lek ra2y, je zegt je bent arab maar laat je wel vernederden door rwafa li may swawsh pesseta