1. #961
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ik had eerst cinababy dat hielp niet.. die van kruidvat wel. Elk kindje ook anders dus even kijken of t helpt of iets anders proberen..

    @hidaya.. geen dank inshAllah helpt t bij je kleine..die krampjes zijn niet fijn!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  2. #962
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door badrinou Bekijk reactie
    Salam dames, ik ben inmiddels paar dagen terug spontaan bevallen van een gezonde zoon Hamdulilah. Ik zou deze week eigenlijk ingeleid worden. Ik begrijp Hidaya nu beter betreft de kraamtijd. Ik vind het zwaar, emotionele achtbaan, borstvoeding is ook zwaar maar wil volhouden. Natuurlijk super blij met de kleine ondanks de zware bevalling.
    Mabrouk met de geboorte van je zoontje! Geniet ervan.
    Hoe gaat het nu met borstvoeding? Zo dacht ik ook is idd zwaar maar zolang het kan zeker proberen vol te houden.
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  3. #963
    MVC Lid

    Reacties
    90
    19-04-2016

    De mijne had ook heel erg last van krampjes, had zelf ook de dr brown flessen maar vond niet helpen. Infacol trouwens hier ook niet, wat de pijn een beetje verlichtte was haar op mijn arm vasthouden en dan met haar buikje om mijn arm. Ppft was wel een heftige periode dat met krampjes, maar de eerste 3 maanden zijn gewoon pittig. Daarna wordt het echt een stuk beter, het is even doorbijten.

  4. #964
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Is echt zielig om te zien dat ze pijn hebben. Maar ik weet eigenlijk nooit of het dan krampjes zijn. Gister bijvoorbeeld ging ze echt krijsen tijdens de flesvoeding en steeds gulzig drinken alsof haar leven ervan af hangt hihi en daarna stoppen en schreeuwen meskina en dan weer verder drinken. Ze ging haar lichaampje helemaal stijf maken enzo was echt zielig. Maar zijn dit dan krampjes?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  5. #965
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Nad_ Bekijk reactie
    De mijne had ook heel erg last van krampjes, had zelf ook de dr brown flessen maar vond niet helpen. Infacol trouwens hier ook niet, wat de pijn een beetje verlichtte was haar op mijn arm vasthouden en dan met haar buikje om mijn arm. Ppft was wel een heftige periode dat met krampjes, maar de eerste 3 maanden zijn gewoon pittig. Daarna wordt het echt een stuk beter, het is even doorbijten.
    Ja dat hoor ik vaker dat ze op het buikje op je arm kunnen liggen. Heb vandaag die fles gebruikt. Hoop dat het werkt.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #966
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    En dames nog iets... ik had eerst echt supergoede melkproductie maar ik zag er steeds tegenop om te kolven omdat het veel tijd kostte en aanleggen lukte niet altijd dus geef nu veel vaker flesvoeding. Nu is mijn productie superlaag gewoon en heb echt spijt. Kan dit terugkomen of heb ik pech? Ik vind het echt een mooi moment wanneer ze bij me drinkt en wil vaker geven nu.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #967
    *Gelukkig getrouwd*

    Reacties
    2.934
    20-07-2008

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    En dames nog iets... ik had eerst echt supergoede melkproductie maar ik zag er steeds tegenop om te kolven omdat het veel tijd kostte en aanleggen lukte niet altijd dus geef nu veel vaker flesvoeding. Nu is mijn productie superlaag gewoon en heb echt spijt. Kan dit terugkomen of heb ik pech? Ik vind het echt een mooi moment wanneer ze bij me drinkt en wil vaker geven nu.
    Het is alsof ik mijn verhaal lees. Ik heb ook spijt, maar t breekte me echt. Eerst kolven, dan geven. Na een uur weer kolven. Ik haatte dat ding zo erg. Ik denk dat je melkproductie wel omhoog kan krikken door om de 3 uur 20 min te kolven. De mijne drinkt nu alleen uit flesvoeding, ben er uiteindelijk mee gestopt.
    Prachtige zoon L. van januari 2017♡
    Prachtige dochter O. van juli 2019 ♡

  8. #968
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    En dames nog iets... ik had eerst echt supergoede melkproductie maar ik zag er steeds tegenop om te kolven omdat het veel tijd kostte en aanleggen lukte niet altijd dus geef nu veel vaker flesvoeding. Nu is mijn productie superlaag gewoon en heb echt spijt. Kan dit terugkomen of heb ik pech? Ik vind het echt een mooi moment wanneer ze bij me drinkt en wil vaker geven nu.
    Dan zou je haar heel vaak moeten aanleggen zovaak mogelijk en daarna nog kolven al komt er bijna niets uit. Beste is wel haar echt zoveel mogelijk aanleggen.. proberen geen fles te geven als je dat wel doet dan kolven.

    Ik heb de eerste 2 maanden alleen maar zitten voeden en daarna ook nog extra kolven voor extra melk op gang te laten komen. Mijn man gaf wel eens een flesje en dan deed ik niet kolven omdat ik dan sliep maar dat is dus echt niet goed..altijd kolven als je flesje geeft. Ze heeft ook wel eens kv gehad maar nu ook al 2 maanden niet meer en borstvoeding is nu zo gemakkelijk. Eerste maanden is echt doorzetten!!

    Ik moest trouwens extra na kolven elke x omdat ik geopereerd ben aan mm borsten en de kans klein was dat ik überhaupt bv kon geven..en genoeg zou hebben maar zo zie je maar weer tis gelukt alhamdoulah. Nu al 4 maandjes bv. Succes!!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  9. #969
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Is echt zielig om te zien dat ze pijn hebben. Maar ik weet eigenlijk nooit of het dan krampjes zijn. Gister bijvoorbeeld ging ze echt krijsen tijdens de flesvoeding en steeds gulzig drinken alsof haar leven ervan af hangt hihi en daarna stoppen en schreeuwen meskina en dan weer verder drinken. Ze ging haar lichaampje helemaal stijf maken enzo was echt zielig. Maar zijn dit dan krampjes?
    Kan zijn dat er een boertje dwars zit of idd krampjes..zo sneu! Krampjes merk je vaak dat ze met de beentjes gaan trappelen of stijf maken.. je kan ook fiets bewegingen maken met de beentjes of iets warm.. of idd buikje op je arm.. hoop dat de dr brown fles wat helpt!


    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  10. #970
    MVC Lid

    Reacties
    90
    19-04-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Is echt zielig om te zien dat ze pijn hebben. Maar ik weet eigenlijk nooit of het dan krampjes zijn. Gister bijvoorbeeld ging ze echt krijsen tijdens de flesvoeding en steeds gulzig drinken alsof haar leven ervan af hangt hihi en daarna stoppen en schreeuwen meskina en dan weer verder drinken. Ze ging haar lichaampje helemaal stijf maken enzo was echt zielig. Maar zijn dit dan krampjes?
    Mijn dochter deed precies ook zo en dronk dan ook heel gretig. Volgens mijn huisarts willen baby's met krampjes dan juist meer drinken wat dan weer kan zorgen voor krampjes. Vicieuze cirkel zeg maar. Want hoe oud is jouw dochtertje nu? Ze zeggen dat de piek zo rond de 6 weken ligt.

    En wat betreft je melkproductie, zo veel mogelijk aanleggen en clusterkolven.

  11. #971
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Salaam dames, hoest met jullie

    @badrino van harte gefeliciteerd meid.

    Mn prinsesje is alweer 6 weken Allahoema barak... ik ben ook gestopt met borstvoeding.. heb het na een maand opgegeven.. het kwam niet echt opgang.. het is precies hetzelfde als toen bij mn oudste... subhanaAllah .

  12. #972
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Nad_ Bekijk reactie
    Mijn dochter deed precies ook zo en dronk dan ook heel gretig. Volgens mijn huisarts willen baby's met krampjes dan juist meer drinken wat dan weer kan zorgen voor krampjes. Vicieuze cirkel zeg maar. Want hoe oud is jouw dochtertje nu? Ze zeggen dat de piek zo rond de 6 weken ligt.

    En wat betreft je melkproductie, zo veel mogelijk aanleggen en clusterkolven.
    Jaa echt heel gretig drinkt ze dan en ze drinkt dan heel veel en dat maakt het weer erger. Maar ik geef haar nu een speen want ze heeft veel zuigbehoefte vooral wanneer ze krampjes heeft of slaap. Ze is nog geen 6 weken, bijna 4 dus ik hou mn hart vast als het erger wordt.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #973
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    Hallo dames...ben even afwezig geweest. Kleine wordt snachts bijna elke anderhalf uur wakker vr borstvoeding. Het gaat goed alleen lijkt het alsof ie honger blijft hebben ook al heb ik goede productie. Ik geef als laatste fles dus kunstvoeding met johannes broodpitmeel soort pap en dat lest zijn honger wel. Verder geef ik bv hele dag door, best vermoeiend maar hmdlh. Nachten breken me wel haha. Ben moe en hij s heel aanhankelijk maar meskin maar 2 weken oud logisch. Het is wel zwaar vind ik. Difrax s fles helpt tegen gretig drinken en krampjes en eige merk kruidvat tegen krampjes ook!

  14. #974
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    Mijne wil helaas geen speen

  15. #975
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    badrinoe met bv weet je nooit hoeveel ze binnen krijgen. Dus als hij elke 1,5 uur wil moet je dat geven. Het is echt hard werken bv maar er komen betere tijden inshaAllah en bv is de allerbeste start voor je kleine! Ik gebruikte de eerste weken avent fles omdat het lijkt op de borst. Kramp is zo zielig maar die druppels zijn de allerbeste. Hier was het na een week al echt wereld van verschil.