1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Ik heb niks geleerd

    Ik heb niks geleerdOpeens realiseer ik me, dat ik al jaren tegen dezelfde problemen aanloop. Ik wil al jaren vanalles bereiken, maar op de een of andere manier, blijf ik dezelfde domme fouten maken. Het lijkt net of ik niet volwassen wil worden, een paar voorbeelden (willekeurige volgorde):

    1. Streven:- elke dag zeg ik dat ik vroeg ga slapen zodat ik fit op werk ben de volgende dag
    Realiteit: - elke dag slaaptekort en leven op cafeïne

    2. Streven: - om de dag sporten om fit te worden
    Realiteit: -ik ben al blij als ik 1 keer in de maand sport

    3. streven - gezond eten
    Realiteit:- ik hou gezond eten 1 week in de maand vol, de rest van de maand prop ik mezelf vol met alle zoetigheid die je je maar kan bedenken

    4. Streven:- alle kleding strijken bij het opruimen van de was
    Realiteit: - op het moment dat ik de deur uitmoet, ga ik last minute alles strijken

    5. Streven:- ik probeer elke dag vroeg op werk te komen
    Realiteit - 1 keer in de week begin ik op tojd, de rest niet:/

    6. Streven:- elke dag op tijd bidden (ook op werk)
    Realiteit: - 1 dag in de week lukt het

    7. Streven: - af van mijn mobiel verslaving
    Realiteit:- leg pas mijn tel weg wanneer deze uitvalt

    8. Streven:- niet praten over anderen
    Realiteit:- ik hou het even vol, en dan begin je toch weer over het werk van die en die te praten

    9. Streven: - elke dag supernetjes eruit zien
    Realiteit:- ik ga altijd netjes de deur uit, maar vanaf het moment dat ik op bestemming ben, komen vlekken of wat dan ook op mijn kleren, altijd

    10. Streven: - in mezelf geloven en mijn dromen najagen
    Realiteit:- ik laat me weerhouden door werk/familie/vrienden om te doen wat ik ECHT wil...

    Ik heb deze tien problemen (en meer) al iets van 10 jaar -_- En nog niks geleerd. Wel vanalles zogenaamd bereikt, maar ook weer niet (snap je?) Het voelt alsof ik op nul sta. Naja, het is alweer bijna middernacht, ik heb natuurlijl niet mijn kleding gestreken, ben morgen vast heel moe en zal me weer als een slons voelen op werk. Maar goed alhamdolilah voor mijn rizq, gezondheid, familie en vrienden
    "He is with you wherever you are" 57:4

  2. #2
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Hahahaha, wees Allaah dankbaar voor alles.

    Zoek de tevredenheid van Allaah door datgene te doen waar Allaah van houdt en dat is het gebed op zijn tijd verrichten zowel thuis als op werk, verricht extra inspanning omtrent het gebed, jou gebed is jou alles.

    Praten over andere mensen gewoon achterwege laten, je schaad jezelf hiermee alleen door.

    De rest is een kwestie van discipline en de wil om iets te doen, gewoon doen en minder nadenken,
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  3. #3
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Je bent gewoon een mislukkeling, daar kun je niks aan doen en doe vooral geen moeite. Wie voor een stuiver geboren is zal nooit een dubbeltje worden haha
    Wat een kinderachtige reactie, help elkaar in plaats van hoogmoedig te doen, je bereikt hier niks mee
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Hahahaha, wees Allaah dankbaar voor alles.

    Zoek de tevredenheid van Allaah door datgene te doen waar Allaah van houdt en dat is het gebed op zijn tijd verrichten zowel thuis als op werk, verricht extra inspanning omtrent het gebed, jou gebed is jou alles.

    Praten over andere mensen gewoon achterwege laten, je schaad jezelf hiermee alleen door.

    De rest is een kwestie van discipline en de wil om iets te doen, gewoon doen en minder nadenken,

    Hahha erg he... Gair insha allah
    Thanks voor je advies, dus gewoon doen!

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Je bent gewoon een mislukkeling, daar kun je niks aan doen en doe vooral geen moeite. Wie voor een stuiver geboren is zal nooit een dubbeltje worden haha
    Weetje, ik dacht dat ik niks geleerd had, maar nu ik erover nadenk, kan ik me toch wel iets bedenken...
    Namelijk dat ik mensen zoals jij nooit serieus moet nemen thanks for the reminder
    "He is with you wherever you are" 57:4

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Huilie huilie hahaha. Nou kijk eens aan, heb je toch nog wat geleerd!! Get the fuck out of my face tering mislukkeling.
    Mij raak je niet hoor Het trieste is dat je het zelf niet inziet. Wat een taalgebruik. Allah i HdiekIk ben alhamdolilah tevreden, inclusief de (fixable) mankementjes
    "He is with you wherever you are" 57:4

  6. #6
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Je bent een held!! Maar dan op sokken haha. Ga voordat ik je moeder kom ****** en steek voortaan je vingertje op voor je mij citeert.
    Hoe oud ben je eerlijk ?
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Slaap lekker allemaal!

    Peace <3
    "He is with you wherever you are" 57:4

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Blijf streven in sha Allah
    Dat is het leven slagen en falen
    En van het falen leer je. Dus als je het positief wilt bekijken, kun je in sha Allah alleen maar beter worden in het leven

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Met andere woorden lui en geen doorzettingsvermogen.....maar als je echt wilt lukt het wel !

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    459
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Thats_Life Bekijk reactie
    Ik heb niks geleerdOpeens realiseer ik me, dat ik al jaren tegen dezelfde problemen aanloop. Ik wil al jaren vanalles bereiken, maar op de een of andere manier, blijf ik dezelfde domme fouten maken. Het lijkt net of ik niet volwassen wil worden, een paar voorbeelden (willekeurige volgorde):

    1. Streven:- elke dag zeg ik dat ik vroeg ga slapen zodat ik fit op werk ben de volgende dag
    Realiteit: - elke dag slaaptekort en leven op cafeïne

    2. Streven: - om de dag sporten om fit te worden
    Realiteit: -ik ben al blij als ik 1 keer in de maand sport

    3. streven - gezond eten
    Realiteit:- ik hou gezond eten 1 week in de maand vol, de rest van de maand prop ik mezelf vol met alle zoetigheid die je je maar kan bedenken

    4. Streven:- alle kleding strijken bij het opruimen van de was
    Realiteit: - op het moment dat ik de deur uitmoet, ga ik last minute alles strijken

    5. Streven:- ik probeer elke dag vroeg op werk te komen
    Realiteit - 1 keer in de week begin ik op tojd, de rest niet:/

    6. Streven:- elke dag op tijd bidden (ook op werk)
    Realiteit: - 1 dag in de week lukt het

    7. Streven: - af van mijn mobiel verslaving
    Realiteit:- leg pas mijn tel weg wanneer deze uitvalt

    8. Streven:- niet praten over anderen
    Realiteit:- ik hou het even vol, en dan begin je toch weer over het werk van die en die te praten

    9. Streven: - elke dag supernetjes eruit zien
    Realiteit:- ik ga altijd netjes de deur uit, maar vanaf het moment dat ik op bestemming ben, komen vlekken of wat dan ook op mijn kleren, altijd

    10. Streven: - in mezelf geloven en mijn dromen najagen
    Realiteit:- ik laat me weerhouden door werk/familie/vrienden om te doen wat ik ECHT wil...

    Ik heb deze tien problemen (en meer) al iets van 10 jaar -_- En nog niks geleerd. Wel vanalles zogenaamd bereikt, maar ook weer niet (snap je?) Het voelt alsof ik op nul sta. Naja, het is alweer bijna middernacht, ik heb natuurlijl niet mijn kleding gestreken, ben morgen vast heel moe en zal me weer als een slons voelen op werk. Maar goed alhamdolilah voor mijn rizq, gezondheid, familie en vrienden

    streven : wees gelukkig
    realiteit: depressie, bedroefd en nutteloos

    enige streef wat nooit haalbaar voor mij lijkt

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Begin stap voor stap en stel in het begin geen hoge eisen aan jezelf. Geen stad is in 1 dag gebouwd. Ook al reageert iedereen hier kinderlijk, vergeet niet dat het heel moeilijk is jezelf/ je gedrag te veranderen. Maar vooral wees tevreden met minder.

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    4.026
    26-04-2015

    Je hebt nefs problemen. Pak het aan bij de wortel en voed je imaam, pak je gebed als eerst op, dan volgt de rest vanzelf. En voedt jouw geest.

  13. #13
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Je moet jezelf niet gek maken. Je bent zoals je bent. Probeer bepaalde dingen te verbeteren, maar als het niet lukt, accept het en move on.

    Alleen het gebed, daar zou ik wel aandacht aan schenken als ik jou was. De rest is niet van levensbelang.
    HAGENEESJE

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Je wilt heel veel. Ben je toevallig een perfectionist?

    Je wilt heel veel, je wilt het goed en je bent resultaatgericht niet proces gericht. Je kunt enkel iets volhouden, als je ook kunt genieten van het proces. Iets wat niet leuk is, laat je snel los. Ze zeggen dat het 21 dagen duurt om van iets een gewoonte te maken.

    Neem als voorbeeld de ramadan. ER zijn mensen die de iebadat, het vasten al opbouwen als voorbereiding voor de lange dagen. De extra gebeden bouwen ze langzaam op. Elke dag twee rak3aat meer. Ze lezen over het gebed en over het contact maken met Allah. Ze doen kennis op over het met gevoel bidden....
    Deze mensen maken de ramadan anders mee en zijn sterker. Ze krijgen power en willen steeds meer. Andere mensen die op dag 1 van de ramadan hardcore beginnen zijn na een week uitgeput.

    Dus langzaam opbouwen
    Genieten van het proces en minder resultaatgericht zijn....
    Ontdek hoe je deze taken kunt doen op een leuke manier. Als je geniet doe je het met plezier. Dan is het leven niet overleven
    En vraag jezelf af, mag het ook minder? Moet het zo veel? Moet het zo goed? Zo perfect?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Je wilt heel veel. Ben je toevallig een perfectionist?

    Je wilt heel veel, je wilt het goed en je bent resultaatgericht niet proces gericht. Je kunt enkel iets volhouden, als je ook kunt genieten van het proces. Iets wat niet leuk is, laat je snel los. Ze zeggen dat het 21 dagen duurt om van iets een gewoonte te maken.

    Neem als voorbeeld de ramadan. ER zijn mensen die de iebadat, het vasten al opbouwen als voorbereiding voor de lange dagen. De extra gebeden bouwen ze langzaam op. Elke dag twee rak3aat meer. Ze lezen over het gebed en over het contact maken met Allah. Ze doen kennis op over het met gevoel bidden....
    Deze mensen maken de ramadan anders mee en zijn sterker. Ze krijgen power en willen steeds meer. Andere mensen die op dag 1 van de ramadan hardcore beginnen zijn na een week uitgeput.

    Dus langzaam opbouwen
    Genieten van het proces en minder resultaatgericht zijn....
    Ontdek hoe je deze taken kunt doen op een leuke manier. Als je geniet doe je het met plezier. Dan is het leven niet overleven
    En vraag jezelf af, mag het ook minder? Moet het zo veel? Moet het zo goed? Zo perfect?
    Ik vind mezelf niet echt perfectionistisch maar ik ben ook nooit 100 tevreden, het kan altijd beter zeg maar.
    Wat ik wel heb is alles of niets mentaliteit, wat me wel helpt wanneer ik onder druk word gezet, maar ja niet in de dagelijkse dingen:/
    "He is with you wherever you are" 57:4