1. #16
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Deze mensen doen Dawaa. Zij verspreiden informatie over hun eigen geloof zodat mensen het kunnen horen. Zij weerleggen visies van andere geloven zodat die mensen meer gaan nadenken over hen geloof.

    Islam eindigt niet bij jou met alle respect. Je verwacht volgens mij dat iedereen een plotse openbaring krijgt en opeens moslim word. Islam moet je leren en hoe meer mensen over Islam horen hoe meer ze open zullen staan en interesse tonen.

    Ga me alsjeblieft niet vertellen dat we niet ons geloof mogen verspreiden. Degene die het zullen horen staan ervoor open en degen die het verwerpen hun harten zal verzegeld zijn. Ga jij maar even langs iedereen en kijken of die een zegel op zijn of haar hart heeft.
    Da3wa moeten ze bij ons moslims zelf gaan doen en ipv meegaan met die kuffar en op hen manier te gaan discussiëren. Discussies zijn weggelegd voor grote geleerde en zelf die doen dat niet zomaar. Laat staan arme zielen zoals jij en ik. Waarom? Omdat wij niet voldoende imaan en kennis beschikken. Voor je het weet dwaalt men zelf af. En daar zijn ons een hoop in voorgegaan.
    Umm Hurairah.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Da3wa moeten ze bij ons moslims zelf gaan doen en ipv meegaan met die kuffar en op hen manier te gaan discussiëren. Discussies zijn weggelegd voor grote geleerde en zelf die doen dat niet zomaar. Laat staan arme zielen zoals jij en ik. Waarom? Omdat wij niet voldoende imaan en kennis beschikken. Voor je het weet dwaalt men zelf af. En daar zijn ons een hoop in voorgegaan.
    Ten eerste is speakers corner gevuld met ook moslims die meeluisteren. Het is ten slotte gewoon een groot bekend park in Londen. Ten tweede word dit uitgezonden op Youtube waar onder andere ook moslims naar kunnen kijken.

    Ten derde laat het gewoon zitten aub. Je keurt broeders af zonder bewijs van onwaarheden noch dwaling. Moge Allah hen belonen voor de moeite die ze ondergaan. Hun intentie zal vast en zeker goed zijn, toch Romais?

  3. #18
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Ik zeg niet dat men geen da3wa mag gaan doen ik zeg dat discussiëren met ongelovigen niet toegestaan is. Beetje mee lopen filosoferen met de kufar terwijl de waarheid jou al bereikt heeft? Sorry ik zie daar het nut niet van in.. Zelf de profeet deed dat bij zijn oom en kon hem hart niet bereiken daar zou men lering uit moeten trekken..
    Umm Hurairah.

  4. #19
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    De islam is overigens al wijdversreid. Met een klik op de muisknop kun je er alles over gaan lezen. Het is niet dat we in de middeleeuwen leven...
    Umm Hurairah.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ik zeg niet dat men geen da3wa mag gaan doen ik zeg dat discussiëren met ongelovigen niet toegestaan is. Beetje mee lopen filosoferen met de kufar terwijl de waarheid jou al bereikt heeft? Sorry ik zie daar het nut niet van in.. Zelf de profeet deed dat bij zijn oom en kon hem hart niet bereiken daar zou men lering uit moeten trekken..
    Laat ik het discussiëren uitleggen. De broeders zijn moslim en ze gaan een gesprek aan over een onderwerp waar ze zich in hebben verdiept. Dit zijn geen domme jongens dit zijn mensen die leren op islamitische scholen.

    Zij geloven in Islam, Allah, Koran enzovoort. Mensen vragen hun dan over het geloof en zij antwoorden met de kennis die ze bezitten. Alles wat ze zeggen kan je terugvinden in bronnen en als ze iets niet weten dan halen ze er een broeder bij die het wel weet. Dit zijn geen mensen die dwaling willen verspreiden maar puur mensen die spreken over Islam en Allah.

    Je mag zeggen wat je wilt maar spreken over Islam en de onwaarheden over Islam van tafel vegen met bewijs. Dat is een nobele daad dat zeker gerespecteerd mag worden.

    Tegelijkertijd heb je anders gelovigen. Bijvoorbeeld de christenen. Zij exposen dan zaken zoals corrupties en onwaarheden in de bijbels. Dit zet Christenen serieus aan het denken over hen geloof. Wie weet insha Allah zullen zij ook Islam accepteren als ware geloof.

    Ik begrijp je punt wollah, maar bekijk niet alles zo negatief.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Djazak Allah ou khayran voor het maken van de topic. Voor mij zijn dit de fijnste filmpjes op youtube.
    If you 'don't know', Allah knows.

  7. #22
    anti-hero

    Reacties
    1.228
    15-09-2016

    Met alle respect, ze hebben allebei goede punten, dus ik ben niet overtuigd dat de ene visie beter is dan de andere. Maar ik ben wel blij dat ze het beschaafd houden en met goed onderbouwende argumenten komen. Ik persoonlijk denk dat religie zo verklaard kan worden (let wel, religie)

    http://science.howstuffworks.com/lif...-religion1.htm

    De ene mens heeft het en een andere weer niet...

    Grote vragen des levens zijn overigens ook interessant voor atheïsten, alleen atheïsten zien het niet puur als een "god" of een "religie"... Creatie uit "iets"en van daaruit evolutie wellicht. Dat "iets" is juist wat nog niet bewezen is wat het precies is... Iemand kan claimen dat het bewezen is maar dan heeft men alsnog een keiharde, tastbare bewijs nodig.
    Divide and rule (or divide and conquer, from Latin dīvide et īmpera) in politics and sociology is gaining and maintaining power by breaking up larger concentrations of power into pieces that individually have less power than the one implementing the strategy. The concept refers to a strategy that breaks up existing power structures, and especially prevents smaller power groups from linking up, causing rivalries and fomenting discord among the people.[1]

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Pharaoh Bekijk reactie
    Met alle respect, ze hebben allebei goede punten, dus ik ben niet overtuigd dat de ene visie beter is dan de andere. Maar ik ben wel blij dat ze het beschaafd houden en met goed onderbouwende argumenten komen. Ik persoonlijk denk dat religie zo verklaard kan worden (let wel, religie)

    http://science.howstuffworks.com/lif...-religion1.htm

    De ene mens heeft het en een andere weer niet...

    Grote vragen des levens zijn overigens ook interessant voor atheïsten, alleen atheïsten zien het niet puur als een "god" of een "religie"... Creatie uit "iets"en van daaruit evolutie wellicht. Dat "iets" is juist wat nog niet bewezen is wat het precies is... Iemand kan claimen dat het bewezen is maar dan heeft men alsnog een keiharde, tastbare bewijs nodig.
    Links of rechtsom geloven ze vaak in een entiteit die iets gecreeerd heeft.
    Dat is prachtig aan dit soort discussies, wanneer ze beschaafd dit soort zaken bespreken.

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Christen vs Moslim
    Zijn de vrijmetselaars betrokken bij de Bijbel?


    https://www.youtube.com/watch?v=sNsJDwxSbmI
    https://www.youtube.com/watch?v=sNsJDwxSbmI


  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Moslim vs Atheist
    Is de Koran wettenschappelijk accuraat?


    https://www.youtube.com/watch?v=MRIPoRbLqIU
    https://www.youtube.com/watch?v=MRIPoRbLqIU


  11. #26

  12. #27

  13. #28
    anti-hero

    Reacties
    1.228
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Links of rechtsom geloven ze vaak in een entiteit die iets gecreeerd heeft.
    Dat is prachtig aan dit soort discussies, wanneer ze beschaafd dit soort zaken bespreken.
    Ja he? En toch apart dat er zoveel verschillende ideeën zijn over wat het precies is... Maakt het wel zeer interessant
    Divide and rule (or divide and conquer, from Latin dīvide et īmpera) in politics and sociology is gaining and maintaining power by breaking up larger concentrations of power into pieces that individually have less power than the one implementing the strategy. The concept refers to a strategy that breaks up existing power structures, and especially prevents smaller power groups from linking up, causing rivalries and fomenting discord among the people.[1]

  14. #29
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    [CENTER]Moslim vs Atheist
    Logica
    Wat is dit?
    De logica van de veronderstellingen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Wat is dit?
    De logica van de veronderstellingen?
    Ik zou zeggen kijken en beoordelen.