Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    @topicstarter:
    ameen op jouw dua.
    Hoe dit komt?

    De seculiere maatschappij heeft gezorgd dat we een sociaal geïsoleerde leven leiden, waarbij de kinderen teveel zijn beïnvloed geweest door de seculiere gedachtengang en vandaar dat men schaamte en goed gedrag heeft verloren.

    Wat denk jij? Wat is de oorzaak volgens jou.

  2. #17
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Allahu a3lam

    Ik kan alleen voor mezelf spreken... ik ben 24 jaar maar heb nooit de kans gehad om te trouwen. Ik heb nog nooit iemand moeten afwijzen... (ik heb mannen moeten afwijzen omdat diegene de slechte pad bewandelt of niet-moslim is) maar nooit de kans gehad om een moslimman zo af te wijzen (er is nooit om mijn hand gevraagd).. ik denk sowieso dat je na een aantal keer een oprechte moslimman afwijst, je jouw kansen verspeelt en voor de rest van je leven alleen blijft. Allah geeft en jij wijst een persoon af?!. Hoe vaak hoor je dat een goede jongen bij een meisje aanklopt, maar het meisje wil niet omdat zij bijvoorbeeld bindingsangst heeft? Of dat een jongen een goed meisje op zijn pad treft, maar omdat hij altijd maar 'meer' en 'beter' wil, zijn kans op een goede vrouw verspilt? Ik denk serieus dat je op een gegeven moment de zegeningen die je van Allah krijgt verspeelt. Als ik om me heen kijk, zie ik mensen spelen met mannen of vrouwen en zie ik mensen kieskeurig zijn... ik denk dat men naar perfectie streeft? een bepaalde ideaalbeeld heeft hoe zijn of haar toekomstige partner eruit moet zien, kunnen, zijn etc. etc. Altijd maar beter en mooier willen.

    P.s: sorry voor mijn taal, beetje laat
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  3. #18
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    @topicstarter:
    ameen op jouw dua.
    Hoe dit komt?

    De seculiere maatschappij heeft gezorgd dat we een sociaal geïsoleerde leven leiden, waarbij de kinderen teveel zijn beïnvloed geweest door de seculiere gedachtengang en vandaar dat men schaamte en goed gedrag heeft verloren.

    Wat denk jij? Wat is de oorzaak volgens jou.
    Maar laten we het hebben over die grote groep mensen die wel schaamte kennen en niets liever willen dan op een beschaafde manier hun levenspartner te ontmoeten.

    Ik weet het echt niet. Er heerst veel wantrouwen, men durft niet zo snel meer. Soms lijkt het dat juist die groep die liever op de 'oldschool' manier wil trouwen langzaam alleen oud worden.

    Als het aan mij lag gingen de mannen wat meer initiatief nemen en werken de vrouwen meer mee. Gewoon zoals het ooit ging en in mijn fantasie nog steeds.

    Scenario 1:
    Man ziet vrouw bij tankstation in zijn stad, er ontstaat een bizarre aantrekkingskracht hij ziet in haar de moeder van zijn kinderen de rust in zijn leven. Hij volgt haar tot aan huis. Dagen neemt hij de wacht, informeert over haar en laat navragen of ze interesse heeft in een huwelijk. Zij denkt neee joh dit bestaat toch allang niet meer??? Stiekem vind ze het wel iets hebben haar intentie is zuiver en denkt een kennismaking kan nooit kwaad. Het heeft niet langer geduurd en een dappere stap werd een prachtig huwelijk.

    Scenario 2: Man werkt bij een groot bedrijf. Hij op afdeling 3 en op afdeling 1 een jonge dame waarin hij zijn toekomstige ziet. Ze werken niet samen maar zo nu en dan komen ze bij elkaar voor werkbesprekingen. Hij wil graag een huwelijk zonder teveel poespas vooraf, maar hoe zit zij eigenlijk in elkaar. Via een collega met wie hij nauw samenwerkt en mevrouw van afdeling 1 goed kent informeert hij. Hij raapt alle moed bij elkaar na deze info en vraagt haar hoogstpersoonlijk of hij thuis langs zou mogen komen voor een kennismaking. Zij waardeert deze moed en gaat akkoord.

    hahah zo kan ik er nog veel bedenken
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  4. #19
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Allahu a3lam

    Ik kan alleen voor mezelf spreken... ik ben 24 jaar maar heb nooit de kans gehad om te trouwen. Ik heb nog nooit iemand moeten afwijzen... (ik heb mannen moeten afwijzen omdat diegene de slechte pad bewandelt of niet-moslim is) maar nooit de kans gehad om een moslimman zo af te wijzen (er is nooit om mijn hand gevraagd).. ik denk sowieso dat je na een aantal keer een oprechte moslimman afwijst, je jouw kansen verspeelt en voor de rest van je leven alleen blijft. Allah geeft en jij wijst een persoon af?!. Hoe vaak hoor je dat een goede jongen bij een meisje aanklopt, maar het meisje wil niet omdat zij bijvoorbeeld bindingsangst heeft? Of dat een jongen een goed meisje op zijn pad treft, maar omdat hij altijd maar 'meer' en 'beter' wil, zijn kans op een goede vrouw verspilt? Ik denk serieus dat je op een gegeven moment de zegeningen die je van Allah krijgt verspeelt. Als ik om me heen kijk, zie ik mensen spelen met mannen of vrouwen en zie ik mensen kieskeurig zijn... ik denk dat men naar perfectie streeft? een bepaalde ideaalbeeld heeft hoe zijn of haar toekomstige partner eruit moet zien, kunnen, zijn etc. etc. Altijd maar beter en mooier willen.

    P.s: sorry voor mijn taal, beetje laat
    Nee hoor is hartstikke duidelijke taal. En ik denk dat je bij sommige punten zeker gelijk hebt. Alleen het kan heel moeilijk zijn. Stel je bent 28 goed bezig in je leven zowel met dounja als met Deen en altijd eigenlijk vrij rustig geweest en netjes. Er komen aanzoeken maar de meeste hebben of al een kind uit ander huwelijk of jaren samengewoond met vriendin en nu tegen de 40 en wil trouwen. Kijk dan heb je wel aanzoeken gehad, maar is het veeleisend als je dat niet in je straatje vind passen.

    Ieder heeft natuurlijke andere maatstaven. De een wil graag iemand die bv zijn best doet het juiste pad te bewandelen terwijl het voor een anders als verstikkend wordt gezien. De een wil veel vrijheid in een huwelijk terwijl een ander daarvan afknapt. De ene vrouw vind dat ze moet krijgen wat ze verdient terwijl anderen denken mens je bent bijna 30 wat heb jij nog eisen.

    Wij mensen zijn ingewikkeld en wij Mgharba al helemaal.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  5. #20
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Nee hoor is hartstikke duidelijke taal. En ik denk dat je bij sommige punten zeker gelijk hebt. Alleen het kan heel moeilijk zijn. Stel je bent 28 goed bezig in je leven zowel met dounja als met Deen en altijd eigenlijk vrij rustig geweest en netjes. Er komen aanzoeken maar de meeste hebben of al een kind uit ander huwelijk of jaren samengewoond met vriendin en nu tegen de 40 en wil trouwen. Kijk dan heb je wel aanzoeken gehad, maar is het veeleisend als je dat niet in je straatje vind passen.

    Ieder heeft natuurlijke andere maatstaven. De een wil graag iemand die bv zijn best doet het juiste pad te bewandelen terwijl het voor een anders als verstikkend wordt gezien. De een wil veel vrijheid in een huwelijk terwijl een ander daarvan afknapt. De ene vrouw vind dat ze moet krijgen wat ze verdient terwijl anderen denken mens je bent bijna 30 wat heb jij nog eisen.

    Wij mensen zijn ingewikkeld en wij Mgharba al helemaal.
    Wij mgharba zijn inderdaad ingewikkeld Allah yehdina
    Als wij ons meer zouden richten op ons geloof en niet op cultuur zouden we veel verder komen.
    Als wij meer zouden kijken naar de karakter en geloof van een persoon, dan zouden wij de 'mindere kanten' zoals bv. een kind uit eerder huwelijk of een man van 40 (leeftijd zijn maar cijfertjes) voor lief nemen.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  6. #21
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Wij mgharba zijn inderdaad ingewikkeld Allah yehdina
    Als wij ons meer zouden richten op ons geloof en niet op cultuur zouden we veel verder komen.
    Als wij meer zouden kijken naar de karakter en geloof van een persoon, dan zouden wij de 'mindere kanten' zoals bv. een kind uit eerdere huwelijk of een man van 40 (leeftijd zijn maar cijfertjes) voor lief nemen.
    Jawel maar naast geloof heb je toch ook wel te maken met gevoel en dan ook nog je verstand. En dat alles maakt het moeilijk.
    Oplossing om huwelijkspartner WEL te treffen?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  7. #22
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Jawel maar naast geloof heb je toch ook wel te maken met gevoel en dan ook nog je verstand. En dat alles maakt het moeilijk.
    Oplossing om huwelijkspartner WEL te treffen?
    Zeker, gevoel en verstand hebben we niets voor niets. Allah heeft ons die geschonken en die moeten we gebruiken.

    Maar bijvoorbaat een persoon afwijzen omdat diegene een kind uit een eerder huwelijk heeft, een vrouw afwijzen omdat ze eerder getrouwd is geweest, een weduwe afwijzen etc. etc. is gewoon bekrompen en heeft niets meer met gevoel of verstand te maken. Kunnen dit geen goede partners zijn? "NEE" zegt de Marokkaanse gemeenschap. Waarom niet? nou, omdat het niet aan perfectie voldoet. Daarom zeg ik ook "men wil meer en meer, beter en beter".
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    505
    28-12-2012

    Ieder zijn of haar situatie denk ik, allahua3lam.

    Ik ben zelf 22 jaar alhamdoulilah en ben ook opzoek naar een praktiserende Allahvresende man, die op de juiste manier om mijn hand komt vragen zonder afspraakjes etc van te voren.
    Maar het feit dat ik een gescheiden dame ben schrikt veel mensen denk ik af, waardoor ze denken nee liever een nooit getrouwde meisje.
    Mocht ik nu de juiste man vinden dan zou ik meteen instemmen met de wil van Allah soubhanahu wa ta3ala, maar mijn tijd is nog niet gekomen en zal gewoon geduld moeten hebben, Mijn vertrouwen ligt in de handen van Allah.

    Moge Allah soubhanahu wa ta3ala ons allen de juiste huwelijkspartner schenken, Allahouma Ameen!

    Zeggen dat de Islam in je hart zit, is het zelfde als een examenblaadje leeg terug geven en zeggen dat kennis in de hersenen zit.

    Klik, -> The Holy Quran recitation.


  9. #24
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Zeker, gevoel en verstand hebben we niets voor niets. Allah heeft ons die geschonken en die moeten we gebruiken.

    Maar bijvoorbaat een persoon afwijzen omdat diegene een kind uit een eerder huwelijk heeft, een vrouw afwijzen omdat ze eerder getrouwd is geweest, een weduwe afwijzen etc. etc. is gewoon bekrokumpen en heeft niets meer met gevoel of verstand te maken. Kunnen dit geen goede partners zijn? "NEE" zegt de Marokkaanse gemeenschap. Waarom niet? nou, omdat het niet aan perfectie voldoet. Daarom zeg ik ook "men wil meer en meer, beter en beter".
    Je moet het kunnen. Bv man met kind uit vorige relatie. Kun jij het aan om mede opvoeder te zijn, kun jij het aan dat je man contact onderhoudt met ex vrouw omwille van kind, kun jij het aan om mogelijk steeds vergeleken worden met ex door man of familie. Als je bij voorbaat weet dat je dat niet kunt of niet gelukkig van wordt dan denk ik begin er niet aan.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  10. #25
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Ik denk serieus dat we het moeilijker maken dan het is. En dat we in een vicieuze cirkel blijven hangen. We zouden eens een voorbeeld aan de eerste generatie moeten nemen.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  11. #26
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Faith___ Bekijk reactie
    Ieder zijn of haar situatie denk ik, allahua3lam.

    Ik ben zelf 22 jaar alhamdoulilah en ben ook opzoek naar een praktiserende Allahvresende man, die op de juiste manier om mijn hand komt vragen zonder afspraakjes etc van te voren.
    Maar het feit dat ik een gescheiden dame ben schrikt veel mensen denk ik af, waardoor ze denken nee liever een nooit getrouwde meisje.
    Mocht ik nu de juiste man vinden dan zou ik meteen instemmen met de wil van Allah soubhanahu wa ta3ala, maar mijn tijd is nog niet gekomen en zal gewoon geduld moeten hebben, Mijn vertrouwen ligt in de handen van Allah.

    Moge Allah soubhanahu wa ta3ala ons allen de juiste huwelijkspartner schenken, Allahouma Ameen!
    Amin op je dua.

    Ik ken een zuster die na 3 maanden is gescheiden omdat hij haar vanaf dag 1 iedere dag total los sloeg. Alhamdoulilah is ze na een paar jaar, 2 maanden terug getrouwd. Dus het kan gewoon. Moge Allah jou de juiste man schenken voor deze dunya wa aghiera.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  12. #27
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Faith___ Bekijk reactie
    Ieder zijn of haar situatie denk ik, allahua3lam.

    Ik ben zelf 22 jaar alhamdoulilah en ben ook opzoek naar een praktiserende Allahvresende man, die op de juiste manier om mijn hand komt vragen zonder afspraakjes etc van te voren.
    Maar het feit dat ik een gescheiden dame ben schrikt veel mensen denk ik af, waardoor ze denken nee liever een nooit getrouwde meisje.
    Mocht ik nu de juiste man vinden dan zou ik meteen instemmen met de wil van Allah soubhanahu wa ta3ala, maar mijn tijd is nog niet gekomen en zal gewoon geduld moeten hebben, Mijn vertrouwen ligt in de handen van Allah.

    Moge Allah soubhanahu wa ta3ala ons allen de juiste huwelijkspartner schenken, Allahouma Ameen!
    Amien!!

    Gescheiden zijn is niet makkelijk in onze gemeenschap als je wil hertrouwen. Maar je bent nog erg jong en met de juiste intentie en de hulp van Allah is niets onmogelijk.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #28
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Ik denk serieus dat we het moeilijker maken dan het is. En dat we in een vicieuze cirkel blijven hangen. We zouden eens een voorbeeld aan de eerste generatie moeten nemen.
    Wat zou daarvoor moeten gebeuren?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  14. #29
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Je moet het kunnen. Bv man met kind uit vorige relatie. Kun jij het aan om mede opvoeder te zijn, kun jij het aan dat je man contact onderhoudt met ex vrouw omwille van kind, kun jij het aan om mogelijk steeds vergeleken worden met ex door man of familie. Als je bij voorbaat weet dat je dat niet kunt of niet gelukkig van wordt dan denk ik begin er niet aan.
    Ja, je hebt een punt.. als ik naar onze Marokkanen kijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.... maar aan de andere kant, ik kijk naar het totaalplaatje en naar een individuele scenario. Daarom eerst goede research doen voor je een huwelijk stapt. Wie weet heeft je man geen familie hier of is zijn ex-vrouw hertrouwd.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  15. #30
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Ja, je hebt een punt.. als ik naar onze Marokkanen kijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.... maar aan de andere kant, ik kijk naar het totaalplaatje en naar een individuele scenario. Daarom eerst goede research doen voor je een huwelijk stapt. Wie weet heeft je man geen familie hier of is zijn ex-vrouw hertrouwd.
    Zowieso research doen, maar dan moet wel eerst iemand zich aankondigen en dit blijkt het grootste probleem te zijn. Men treft elkaar niet!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her