1. #1
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    ~~~*De shajatien*~~~

    Dag lieve mensen,

    Over twee weken begin ik met een verhaal over een jongen van twaalf jaar en een meisje van zestien jaar, die allerlei hilarische momenten meemaken. Zowel in Nederland als in Marokko als hij en zij op vakantie gaan.

    Ik heb veel verhalen gelezen op Marokko.nl. De meeste verhalen gaan over pijn, tranen, verkrachting, liefdesverdriet enz. Maar er zijn meer dingen waar je over kan schrijven. Die iedereen wel herkent. Een verhaal hoeft niet altijd over pijn te gaan. Een verhaal hoeft niet altijd zielig te zijn. Je kan ook verhalen schrijven over lachen, gezelligheid, humor.
    Wij ( Marokkanen) houden in het algemeen veel van lachen en gezelligheid. We maken hilarische momenten mee. Momenten die je zovaak aan denkt wanneer je met vrienden of vriendinnen bent.

    Lach, geniet en brul met Bader en Lobna de shajatien

  2. #2
    '

    Reacties
    978
    14-12-2004

    hier je eerste fan succes met je nieuwe verhaal

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.073
    11-08-2004

    Lykt Me Leuk Meid!!
    Ik Ben Alvast Een Fan!

    Thalla fraskom..

  4. #4
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    Zib du zebibido dhr. Van meer,

    Hierbij wil ik u vragen of mijn zoontje, mijn lieve zoontje, mijn schat van een zoontje, de mooiste en de liefste jongen op aarde Bader morgen vrij mag, want ik ga samen met mijn mooie zoontje naar Kahaab-show, ja dat is zo'n Marokkaanse traditionele show dat elk jaar wordt gegeven in Amsterdam. Je kent het niet, omdat er op dit moment weinig belangstelling voor is.

    Alvast bedankt voor u begrip a zammel.

    met vriendelijk groet o asalaamo alyekom warahmato Allah wabarakatoh,

    Mohammed B ( de vader van Bader B)

    "Zo nou ik denk dat mijn leraar mij gelooft als ik deze brief geef" Bader vouwde de brief dubbel en stopte hem in zijn schooltas.
    Lobna kwam vrolijk aangelopen. Ze legde haar schoolspullen klaar en ging vervolgens een boterham smeren. Bader keek zijn zus vragend aan " Waarom ben jij zo vrolijk vandaag?"
    Lobna reageerde niet en ging verder met haar boterham smeren. Bader bleef haar steeds vragend aankijken..." Lobna ik vroeg je wat!" Zei hij dit keer boos met zijn kleine donkere ogen.
    Dit keer keek ze hem wel aan lachte iets harder " Bader ik ga vandaag een onderzoek houden" Ze liep vervolgens naar haar tas en haalde een paar briefjes uit. Langzaam overhandigde ze de brieven aan Bader...Bader keek behoorlijk geintresseerd naar de brieven, alsof hij begreep wat zijn zus bedoelde met een onderzoek houden. Maar in werkelijkheid begreep hij geen moer.
    " Mooi Lobna, je komt ver mijn slimme zus" Zei hij hoogmoedig en greep ook naar zijn tas en liet haar zijn brief lezen.
    Nadat Lobna de brief had gelezen schoot ze in de lach. Na enige tijd kon ze weer fatsoenlijk praten " Oh Bader je bent net zo gek als een deur, dit gaat je leraar nooit geloven"
    Bader trok zijn brief uit haar handen " Jawel man, mijn leraar gelooft het meteen. Maar watvoor onderzoek ga je houden lob?"
    Leila ging recht opstaan, duwde haar kin omhoog en pakte de leesbril van haar vader. Ze deed hem op en keek haar broertje serieus aan " Ik ga een onderzoek houden: Hoeveel racisten zijn er in Nederland?"
    Bader schoof zijn wenkbrauwen bij elkaar en sloot zijn ogen steeds dichter bij elkaar. Hij liep naar Lobna en bekeek haar hoofd onderzoekend. Hij legde zijn hand op haar voorhoofd en knikte teleurstellend met zijn hoofd " Lobna raki segoena a gti ( je bent heet zus). Je moet je zelf gaan onderzoeken, anders gaat het niet goed"
    Lobna duwde Bader weg en keek hem met een dodelijke blik aan. Ze pakte haar tas en sloot de deur hard achter zich dicht. Bader zocht zijn schooltas ook snel op en rende schreeuwend achter Lobna aan " Wacht op mij el masgoeta"

    Eenmaal op school namen ze afscheid van elkaar en gingen ze naar hun klas.
    Als eerst gaf Bader zijn brief aan zijn leraar " Deze is van mij vader meester" van Meer las de brief aandachtig, hij leek het niet helemaal te snappen. Vervolgens vroeg hij of Bader even mee kon komen. Samen liepen ze naar een kantoortje " Bader ik ga je ouders even opbellen, om te vragen wat die kahaab-show betekent" Bader werd blauw...daarna..rood en vervolgens paars. Hij snakte naar adem. Hij begon te happen naar de overtuigende woorden, zodat zijn leraar zijn ouders niet ging bellen " Maar meneer, kahaab-show heeft te maken met onze godsdienst en zoals u weet is verboden om vragen te stellen over godsdienst. In de Islam moet je alleen doen wat daar staat geschreven en geen vragen gaan stellen, snap je man, mijn ouders zouden kwaad worden op u"
    Van meer begon meer te twijfelen aan het hele verhaal, des te meer aanwijzingen om naar het huis van Bader te bellen.
    " Bader het spijt me jongen, maar ik moet echt weten wat dat precies is"
    Hij toetste het nummer van Bader's ouders in en bleef wachten totdat iemand opnam. Bader ging op een stoel zitten en begon alvast te fantaseren met wat hij vandaag klappen zal krijgen " Volgens mij krijg ik vandaag el kasria ( een schaal voor couscous) tegen mijn hoofd van mijn moeder en mijn vader zal mij onthoofden. Ja man, mijn vader lijkt ook wel een beetje op die man, die mensen onthoofd...Vandaag word ik dus onthoofd" Hij raakte zijn nek even aan en begon zijn nek zachtjes te strelen " Ja, daar ga je Bader..." Zei hij even hardop toen hij zijn leraar goedemorgen mevrouw hoorde zeggen.
    " Mevrouw ik bel u naar aanleiding van een brief die u zoon mee had. Er staat er in dat uw man samen met uw zoontje Bader naar een kahaab-show gaat. Klopt dat?"

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    14.935
    20-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Leuk begin meissie....





    Ga je je vervelen deze vakantie ofso..dat je zoveel verhalen hebt lopen..??..
    Maar leuk meissie..
    heb zin om verder te lezen..

    Ga gauw weer verder..!!


    Dikke kus leila..

    Peace. It does not mean to be in an place where there is no noice, trouble or hard work. It means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart.


  6. #6
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    Citaat Geplaatst door leila_sweety
    Leuk begin meissie....





    Ga je je vervelen deze vakantie ofso..dat je zoveel verhalen hebt lopen..??..
    Maar leuk meissie..
    heb zin om verder te lezen..

    Ga gauw weer verder..!!


    Dikke kus leila..
    Hahahah Ik ga me zeker vervelen dit jaar
    Nee joh gekkie... Die andere verhalen zijn al geschreven ( sex, Drugs en Marokkanen; Nog eenmaal mijn kind zien...; Achterlijk cultuur) Ik heb ze allemaal al klaar en de twee nieuwe verhalen zijn meer verhalen om mijn vrije tijd te vullen ( verveling dus )

    Maar ik stop nu even...Mijn hoofd begint te draaien

    Tot straks en anders tot morgen lieverd

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    14.935
    20-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nassimatje


    Hahahah Ik ga me zeker vervelen dit jaar
    Nee joh gekkie... Die andere verhalen zijn al geschreven ( sex, Drugs en Marokkanen; Nog eenmaal mijn kind zien...; Achterlijk cultuur) Ik heb ze allemaal al klaar en de twee nieuwe verhalen zijn meer verhalen om mijn vrije tijd te vullen ( verveling dus )

    Maar ik stop nu even...Mijn hoofd begint te draaien

    Tot straks en anders tot morgen lieverd

    Wahahaa..je hoofd begint te draaien..ewaa wat dacht jij..

    Nog een fijne avond lieverd..

    Spreek je later weer es..!!
    Dikke kus leila...

    Peace. It does not mean to be in an place where there is no noice, trouble or hard work. It means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart.


  8. #8
    Cute & Adorable

    Reacties
    1.638
    11-04-2005

    whahahah
    grappig kahaab-show
    willie wat gaat die moeder wel niet denke
    wel mohim ik wil weten
    muah sara grootste fan

  9. #9
    La~Ilaha~Illa~Allah

    Reacties
    292
    10-04-2005

    Nieuwe Fan Hierzo!
    Whahahahahahaha Dit Verhaal Is Echt Gek
    Straks Gaat Die Moeder Denken Dat Die Vader En Haar Zoontje Echt Naar Zo'n Show Gaan Whahahahah Yeh Ziek Verhaal
    Ga Snel Verder

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    778
    31-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    hey hey nieuwe fan gearriveerd

    Je verhaal is echt grappig ga snel verder

    XxX
    Mijn hart is een puzzel, maar er ontbrak een stukje tot ik jou vond, jij was het stukje. Nu is mijn hart volledig en onze liefde voor eeuwig.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    255
    09-09-2004

    Ziekkkkk hahahaha
    ga gauw verder
    Puur en Uniek ..

  12. #12
    La~Ilaha~Illa~Allah

    Reacties
    292
    10-04-2005

    Gek Verhaal
    Maar Ga Snel Verder
    Ik Ben Echt Benieuwd Naar Wat Er Komen Zal

    Gekkemoessie

  13. #13
    Subhana'Allaah

    Reacties
    977
    05-12-2004

    heey nassimma ben je nieuwe fan van je nieuwe verhaal ga aguw weer verder
    Lghira thedder, lghira tweddar o l3a9el ifakker.

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    14.935
    20-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Uuuuupp..!!

    Peace. It does not mean to be in an place where there is no noice, trouble or hard work. It means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart.


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    145
    06-03-2002

    heeey meid ga snel door met je verhaal dit wordt echt een topverhaal ik voel het gewoon ik heb hier echt om zitten lachen man kuzies nassira