Poll resultaten: Wie is Glenn in het verhaal?

Stemmers
14. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Fred?

    10 71,43%
  • Fatima?

    2 14,29%
  • Aad?

    0 0%
  • Eric?

    2 14,29%
  • of een ander personage in het verhaal?

    0 0%
Meerkeuze vragen
  1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door alhaqq Bekijk reactie
    ja ik vond het al leuk begonnen, ermee dat ik het ook vroeg of het waargebeurd is of niet? omdat in het echte leven ook werkelijk zo is.
    en als jij nu niet antwoord dan ga je huilen, maar niet door het lachen!

    GRAPJE.

    Maar zeg nu maar..
    Nou, ik wilde het tegen je zeggen, maar je wilt mij aan het huilen maken, tja eigen schuld dikke bult, je moet maar even wachten tot het verhaal zijn einde nadert, en dat duurt nog een tijdje hoor..hahahaha, tja, ik wil je aan het verhaal binden, dus kan ik nu niet gaan zeggen of het waar of nep is...toch?
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  2. #17
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Dank je wel Tranen!

    Ik ben al zo'n drie weken lid, voel me hier al thuis en weet al wat 'kaf van het koren ' te scheiden. Er zit hier heel veel jong publiek en sommigen hebben korte lontjes, logisch allemaal, dat komt wel goed.

    Maar waar ik wel even aan heb moeten wennen is het 'psychologische' voordeel, kan er op dit moment geen andere omschrijving van geven, die gelovigen hebben op niet-gelovigen. Sommige gelovigen beschuldigen de niet gelovigen van alle ellende en onheil in de wereld, en hopen en wensen vol passie haast, dat de niet gelovigen voor eeuwig zullen branden en zwaar gestraft zullen worden. Een niet gelovige gelooft niet in een hel en eeuwig branden, dus die zal en kan geen straffen toewensen aan wie dan ook...

    Maar je hebt gelijk Tranen, ik moet me ook vanuit het perspectief van de gelovige verplaatsen, om te begrijpen waarom hij/zij bepaalde dingen gelooft en zegt...pfff, ik zou verder aan het verhaal moeten werken, doe dat straks wel hoor!
    Ewa ja Glenn, haha je spreek vooruitzicht je begrijpt wat ik bedoel. Ik wens je veel succes hier op m.nl en alsjeblieft! Maar geloof me wanneer jeeen vraag hebt en het vraagt aan iemand bijvoorbeeld onzinhoekje, zal je een wel gemanierde antwoord krijgen , hoop ik.
    Hahaha indd up zied ga snel verder!
    "Esse quam videri."

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    ‘Hoi Fatima, hoe gaat ie?,’zei ik met een vriendelijke lach. ‘Ja , het gaat wel,’zei ze kalm, maar zonder een uitdrukking van een glimlach of andere emotie. Tja, ik kreeg even het gevoel of ik niet gewenst was toen ik met haar meeliep naar haar kamer, toch zette ik door. ‘En, al wat gewend hier? Is het wennen met Sonja?’ Ze keek mij nu wat doordringend aan, ik voelde haast haar achterdocht, of ze dacht of ik haar kwam uithoren over iets. En toen floepte ik het er zomaar uit: ‘Zit je wel lekker in je vel hier Fatima?’ Ze zuchtte: ‘Ik moet hier wennen aan de kamer, aan de nieuwe mensen hier, sommigen zijn erg luidruchtig, ik ben dat niet gewend.’ Uitgerekend op dat moment hoorden we Monique, een onvervalste amsterdamse over de gang gillen: ‘Kelere hé! Zijn ze hier helemaal van de pot gerukt! Wat een tyfus bende hieroo!’ Ik begon spontaan te lachen, maar Fatima vond dat helemaal niet leuk. ‘Je bent toch wel die amsterdamse uitdrukkingen en humor gewend?’zei ik met mijn lachen moeilijk inhoudend. ‘En Monique klaagt altijd over alles en nog wat, ze klaagt over de rommel die sommige mensen achterlaten bij de koffieautomaat, sommigen morsen daar koffie en ruimen het niet op, dus ze heeft ergens wel gelijk, toch? ’ Ze keek me aan met een lichte pruillip, en leek daarmee te zeggen dat ik het niet begreep wat er aan de hand was. Pas veel later kreeg ik te horen dat Sonja over Fatima geklaagd had tegen Monique. Fatima hoorde dat via via, tja het roddelcircuit was destijds erg levendig. Fatima vertrouwde niemand op dat moment, logisch dat ze mij dus op afstand hield. Maar ik wilde doorzetten, dat heb ik nou eenmaal bij sommige mensen…
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Net op het moment dat ik haar iets wilde vragen over het ‘communiceren’, kwam Yasmina binnen. Yasmina is haar collega waar ze voor de reorganisatie mee samen heeft gewerkt, Yasmina is een traditionele moslima, met hoofddoek om en ‘gepast’ gekleed, is getrouwd en heeft al grote kinderen. ‘Nou, ik spreek je nog wel,’zei ik en wilde terug naar mijn kamer lopen. ‘Je hoeft helemaal niet weg te gaan voor mij hoor,’zei Yasmina vriendelijk. Ik wilde opdat moment eigenlijk zeggen dat Sonja elk moment binnen kon komen, maar dat kon dan door beide dames verkeerd opgevat worden, ‘Nee hoor, je hebt me niet weggejaagd ofzo, see you!’ zei ik gehaast. Yasmina was een tijdje de steun en toeverlaat voor Fatima, als Fatima het allemaal even niet meer zag zitten, dan ving Yasmina haar op. Ik wist toen nog niet van de problemen waar Fatima in verkeerde, dat hoorde ik pas later. Nou, ik praat wel een andere keer met haar over het ‘communiceren’ dacht ik, en een lange tijd heb ik eigenlijk vrij oppervlakkig contact met Fatima gehad.

    Het wordt nu tijd voor de introductie van de ‘Christen’ in dit verhaal. De christen is een man van ver boven de 50 jaar, een nederlander, altijd keurig gekleed en als je hem niet kent een vrij norse en zeer direct persoon. Een man van weinig woorden, en de woorden die hij bezigt komen raak en direct aan! Hij heet Aad, keurig getrouwd, heeft een zoon en dochter en zijn vrouw Ida, de ideale huisvrouw, zoals hij dat altijd zegt, draagt hij op handen.(jaja…) Ook Aad kwam vanwege de reorganisatie op onze afdeling terecht, vanwege zijn werkzaamheden, misschien ook vanwege zijn status, had hij een kamer helemaal voor hemzelf. Hij had op zijn bureau en op de vensterbank altijd bloeiende orchideeën staan. Dat was de aanleiding voor een gesprekje met hem en zowaar het klikte direct tussen ons, ondanks dat we hemelsbreed verschilden in allerlei zaken, wat in de loop der jaren zou blijken. We hadden behoorlijke discussies over en weer, waar we echt lijnrecht tegenover elkaar konden staan, hij was soms koppig! En dan druk ik me zachtjes uit. Maar goed, ik kon vreselijk met hem lachen, hij had een soort humor wat ik wel kon waarderen, beetje grof soms en wat seksueel getint, ja dat soort humor was op zijn lijf geschreven. Maar wat ik toch het meeste van hem bewonderde waren rake en eerlijke uitspraken:’Fred jongen, ga nooit met ruzie de deur uit, kus je vrouw, vriendin en je kind of kinderen altijd, want stel je voor dat er iets met hen of met jou gebeurd, dan hebben zij of jij altijd spijt van het laatste moment dat ze jou nog zagen,’ zei hij vaak. ‘Hou van je kind of kinderen, knuffel ze, geef ze liefde, zorg ervoor dat ze niet zenuwachtig van je worden want dan zullen ze nooit met hun problemen naar je toekomen, ‘zei hij eens. Aad geloofde in God, hij was gedoopt en was in zijn jeugd misdienaar geweest, maar hij was volgens mij niet een streng gelovige, in de zin van vaak bidden en regelmatig naar de kerk gaan. Ik sprak eigenlijk weinig met hem over het geloof, hij wist dat ik niet geloofde en deed daar niet moeilijk over. Hij had wel kennis over geestverschijningen en zwarte magie, ik zei dat ik daar totaal niet in geloofde en dat het gewoon bangmakerij was. ‘Fred, zei hij en keek me met grote ogen aan,’ik heb dingen gezien en meegemaakt waarvan jij huilend en gillend voor naar je moeder zou rennen!’ Tja, ik liet hem maar uitpraten en ik bleef maar volhouden dat als je gelooft in spoken en geesten, je dan bevattelijk bent en die dingen dan ook zal zien, ook al zijn ze er niet. We hadden vaak meningsverschillen, maar respecteerden en vertrouwden mekaar. Dat vertrouwen zou na een tijdje wel blijken, toen hij mij dingen vertelde waarvan ik dacht: wow! onze Aad! De mensen hier moesten eens weten!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-12-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Nou, ik wilde het tegen je zeggen, maar je wilt mij aan het huilen maken, tja eigen schuld dikke bult, je moet maar even wachten tot het verhaal zijn einde nadert, en dat duurt nog een tijdje hoor..hahahaha, tja, ik wil je aan het verhaal binden, dus kan ik nu niet gaan zeggen of het waar of nep is...toch?
    moeilijk mens! maar jah jij wint!! tevreden?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door alhaqq Bekijk reactie
    moeilijk mens! maar jah jij wint!! tevreden?
    haha, nee nee beste alhaqq, ik zie dit niet als winnen, ik vind het gewoon leuk om jou wat in het ongewisse te laten of wat ik hier geschreven heb waar of niet waar is, ik moet wel veel nadenken bij het verhaal opschrijven...maar is dat het gevolg van 'verzinnen' of het 'verleden' oprakelen?...

    Ik ga straks wel weer een stukje schrijven...voor de liefhebbers...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-12-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    haha, nee nee beste alhaqq, ik zie dit niet als winnen, ik vind het gewoon leuk om jou wat in het ongewisse te laten of wat ik hier geschreven heb waar of niet waar is, is dat het gevolg van 'verzinnen' of het 'verleden' oprakelen?...ik moet wel veel nadenken bij het verhaal opschrijven...maarIk ga straks wel weer een stukje schrijven...voor de liefhebbers...

    hahahahahaha ik heb het toch al opgegeven, zal het wel op het einde van het verhaal weten.
    ik laat me niet gek maken hoor!

    ik wacht op vervolg...

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Nou, vers van de pers:


    Aad was op een gegeven moment nieuwsgierig geworden naar Fatima, hij wist dat zij in de kamer werkte die recht tegenover mijn kamer gelegen was, en zodoende begon hij vragen te stellen over haar.
    ‘Ze is een moslima toch? Maar ze draagt geen hoofddoek, echte moslima’s dragen een hoofddoek!’ zei hij resoluut.
    ‘Dus jij denkt dat ze geen echte moslima is?’ zei ik verbaasd.
    ‘Weet ik niet, misschien draagt ze wel een hoofddoek, maar niet op het werk, ik ken hun gebruiken niet. Ik vind sowieso dat hele hoofddoeken gebeuren maar raar, het mag niet van hun geloof, de haren van een vrouw mogen slechts zichtbaar zijn voor de man waarmee ze is getrouwd, het zou mannen seksueel opwinden als ze de haren van een vrouw zonder hoofddoek zouden zien!’ zei hij op een wat lacherige toon.
    ‘En heb je die vrouwen in zo’n boerka weleens gezien Fred, sommigen zijn helemaal bedekt, je ziet geen stukje blote huid, hun ogen zie je ook niet, daar zit een soort gaasje voor! Dat is toch te gek dat die mensen zo leven! Het zou verboden moeten worden, ze wekken bij sommige mensen angst op! Dat is toch zo Fred, kom op man, die mensen doen echt niet normaal!’ Ik zag nu voor het eerst het fanatisme bij Aad, hij probeerde mij dan in een hoekje te drukken met zijn argumenten om zijn gelijk te krijgen. Ik zou nog vele, vele, vele van dit soort momenten met hem meemaken, maar ik hield voet bij stuk, net zoals hij.
    ‘Aad, we hebben in nederland een grondwet die bepaalt dat iedereen mag geloven wat hij/zij wilt, en zich mag kleden zoals hij/zij dat wilt. We hebben een recht van meningsuiting, gelukkig maar, toch? ‘
    ‘Wat Geert Wilders wilt daar ben ik het mee eens,’ zij hij zonder blikken of blozen.
    ‘Meen je dat nou Aad? Wilders is een oproerkraaier, die heeft een hekel aan de Islam, hij gebruikt de vreemdelingenhaat om zijn partij sterk en groot te maken, als deze man aan de macht komt zou dat een schande zijn voor nederland en voor de mensheid!’ zei ik nog net niet boos. Er ontstond een pittige discussie, waarbij onderwerpen als terrorisme, geweld, criminaliteit, profiteren van de nederlandsestaat en nog veel meer , de revue passeerden. Hij hield voet bij stuk, maar ik ook.
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Daar zaten we dan. Als twee mannetjes die zich niet het kaas van het brood lieten eten. ‘Laten we dit onderwerp maar rusten Fred, je zal ter zijner tijd zien dat ik gelijk krijg en dat we straks tegen die zogenaamde vredelievende moslims het onderspit gaan delven!’
    Pffff, dacht ik, en ik liet een hele lange diepe zucht. Onze Aad is een latente PVV’er en een Telegraaf lezer, tja… Ik schudde met mijn hoofd en trok een wat minachtende blik.
    ‘Ik wil het over Fatima hebben,’zei hij opeens om het gesprek een wat luchtigere wending te geven.
    Nou, zo luchtig werd het dus echt niet...


    Het is nu even niet zoveel, maar genoeg om jullie wat 'warm'te houden...(ik moet zo voor uren de keuken in i.v.m. oliebollen en appelflappen bakken)
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  10. #25
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Bedankt voor je groen Glenn!
    "Esse quam videri."

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-12-2012

    en nu een xxxxl vervolg

  12. #27
    Malcolm X

    Reacties
    2.752
    30-05-2011

    Insch'Allah wordt je moslim
    Mystery Babylon Hour 1 - The Dawn of Man (Full Length)
    https://www.youtube.com/watch?v=o__D464kGyY
    It's a big club and you ain't in it! George Carlin.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    alhaqq en ga3ga3zoubida, dank jullie wel voor de reacties.

    ga3ga3zoubida, dat zou een behoorlijke verandering in mijn leven worden als ik mij tot welk geloof dan ook zou bekeren...Ik observeer, leer en leef daarmee. Ik probeer mijn moslim-marokkaanse medemens te begrijpen, dat houdt in dat ik observeer en leer, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mij ga bekeren. Ik heb daar teveel mijn vraagtekens bij, en heus niet enkel bij de Islam, maar met vele geloofsstromen. Maar zeg nooit nooit, misschien kom ik ooit tot de conclusie dat er wel 'iets' moet zijn wat het allemaal in gang heeft gezet, dat kan de 'Bigbang' theorie zijn, maar ook het werk van een opperwezen...evolutietheorie of scheppingsverhaal. Ik zeg eerlijk dat ik de evolutietheorie aannemelijker vind dan het scheppingsverhaal. De rationalist in mij is eenmaal groter dan dat van de gemiddelde gelovige...denk ik...

    Ik moet eigenlijk weer wat schrijven, maar de feestelijkheden en de vermoeidheid van het nieuwe jaar inluiden zitten nog wat in mijn hoofd en lichaampje...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  14. #29
    Malcolm X

    Reacties
    2.752
    30-05-2011

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    alhaqq en ga3ga3zoubida, dank jullie wel voor de reacties.

    ga3ga3zoubida, dat zou een behoorlijke verandering in mijn leven worden als ik mij tot welk geloof dan ook zou bekeren...Ik observeer, leer en leef daarmee. Ik probeer mijn moslim-marokkaanse medemens te begrijpen, dat houdt in dat ik observeer en leer, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mij ga bekeren. Ik heb daar teveel mijn vraagtekens bij, en heus niet enkel bij de Islam, maar met vele geloofsstromen. Maar zeg nooit nooit, misschien kom ik ooit tot de conclusie dat er wel 'iets' moet zijn wat het allemaal in gang heeft gezet, dat kan de 'Bigbang' theorie zijn, maar ook het werk van een opperwezen...evolutietheorie of scheppingsverhaal. Ik zeg eerlijk dat ik de evolutietheorie aannemelijker vind dan het scheppingsverhaal. De rationalist in mij is eenmaal groter dan dat van de gemiddelde gelovige...denk ik...

    Ik moet eigenlijk weer wat schrijven, maar de feestelijkheden en de vermoeidheid van het nieuwe jaar inluiden zitten nog wat in mijn hoofd en lichaampje...
    Ik kan je de boeken van Harun Yayha (Adnan Oktar) aanbevelen. De evolutie theorie heeft deels gelijk, maar niet helemaal. Er is geen missing link gevonden en het is eigenlijk in tegenstrijd met de basis principe van de natuurwetenschap, aangezien een werkend systeem altijd intelligentie en kracht nodig heeft om het te laten werken. A Einstein heeft het over een kosmische intelligentie en ik heb het over de absolute god (Allah soebhunallah wa ta ala) Allah swt is niet tijds of ruimte gebonden, dus het is onafhankelijk van materie, dat is mijn geloofsovertuiging en als je de quran leest kun je ook zien dat de relativiteit theorie van Einstein gewoon klopt. Tijd en ruimte is relatief.
    Mystery Babylon Hour 1 - The Dawn of Man (Full Length)
    https://www.youtube.com/watch?v=o__D464kGyY
    It's a big club and you ain't in it! George Carlin.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    937
    28-09-2006

    Ik ben benieuwd naar je verhaal, ga snel verder
    Groetjes Typetje


    lees ook mijn persoonlijke blog http://khadijahschrijft.blogspot.com/