1. #376
    MVC Lid

    Reacties
    80
    17-10-2010

    Wauww, super spannend.
    uppsss
    'A sincere heart will neither be flattered by praises nor be affected by insults because it knows Who it actually wants to please..'

  2. #377
    'n our inou.

    Reacties
    79
    19-04-2011

    Damn.. Dat Zakaria terug in het spel komt deed me wel even schrikken.
    Maar wat een onwijs goed vervolg. Plaats gauw weer een vervolg lieverd.
    'Je goud is je religie, je versiering is je morele houding en je rijkdom zijn je goede manieren.

  3. #378
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Upp!

  4. #379
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door MilaVanila Bekijk reactie
    Erg mooi vervolgje. Ben benieuwd wat Zakaria haar te vertelen heeft.

    xx mila
    Schoonheid!

    Dank je wel, erg lief bericht van je.
    Ik ben ook benieuwd.


    Citaat Geplaatst door crazygirl8291 Bekijk reactie
    Komt Zakaria nou voor problemen zorgen? Dat is niet de bedoeling nu zij net zo gelukkig zijn.
    Faatje, bedankt voor het vervolg. Jij houdt ook van Marokko he. En dan vooral van Al Hoceima? Dat is te merken aan al jouw verhalen
    Haha, misschien komt hij dat inderdaad wel doen.

    Ja absoluut, ik hou echt van Marokko, met name van mijn havenstadje.

    Liefs!


    Citaat Geplaatst door blubke12 Bekijk reactie
    super vervolgje! uh-oh, ben benieuwd naar de situatie waar zakaria zal voor zorgen..

    Haha, dank je voor je reactie.


    Citaat Geplaatst door Boswachtster Bekijk reactie
    Ik vind die Brahim maar niks. Hij schrijft gedichten. Please!

    Ik hoop dat Zakaria meer man is.


    Allergie voor smsende dichtende mannen.


    Citaat Geplaatst door khadija_87 Bekijk reactie
    Spannend wat zou ze gaan doen?
    Tja, dat blijft de vraag.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  5. #380
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Upp!


    Citaat Geplaatst door ayaha Bekijk reactie
    super


    Ben je inmiddels terug schat? Hoe was Marokko?
    Heb je het leuk gehad?


    Citaat Geplaatst door -Destination. Bekijk reactie
    Wauww, super spannend.
    uppsss


    Citaat Geplaatst door Themmant Bekijk reactie
    Damn.. Dat Zakaria terug in het spel komt deed me wel even schrikken.
    Maar wat een onwijs goed vervolg. Plaats gauw weer een vervolg lieverd.
    Dank je wel schat. InshaAllah vanavond of straks al een nieuw vervolg.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  6. #381
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie



    Haha, misschien komt hij dat inderdaad wel doen.

    Ja absoluut, ik hou echt van Marokko, met name van mijn havenstadje.

    Liefs!


    Hmm, ben benieuwd. Hij had betr weg kunnen blijven
    Ja, ik merk het. Al Hoceima is ook best leuk, hoor, dat moet ik je wel nageven

  7. #382
    .............

    Reacties
    867
    11-01-2006

    Ben je inmiddels terug schat? Hoe was Marokko?
    Heb je het leuk gehad?

    Ben jammer genoeg al terug, het was veel te goed daarzo
    xxx
    ...

  8. #383
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door crazygirl8291 Bekijk reactie
    Hmm, ben benieuwd. Hij had betr weg kunnen blijven
    Ja, ik merk het. Al Hoceima is ook best leuk, hoor, dat moet ik je wel nageven

    Haha, zal ik hem er maar uitkicken dan? Dan verpest je wel de enige wekkermoment dat je mag instellen.
    Weet je zeker dat je die joker nu wilt inzetten?

    Ik plaats zo een vervolg inshaAllah.


    Citaat Geplaatst door ayaha Bekijk reactie
    Ben jammer genoeg al terug, het was veel te goed daarzo
    xxx
    Helaas, ja kan ik me wel voorstellen ja.
    Ga je in de zomer niet dan?

    Ik denk dat ik dit jaar oversla, ik weet niet wat me bezielt, maar ik twijfel gewoon.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  9. #384
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Haha, zal ik hem er maar uitkicken dan? Dan verpest je wel de enige wekkermoment dat je mag instellen.
    Weet je zeker dat je die joker nu wilt inzetten?

    Ik plaats zo een vervolg inshaAllah.

    [/B]
    Haha, wat gemeen, Faatje! Nee, ik bewaar die joker. Zie je hoeveel vertrouwen in wel niet in je heb? Dus beter zorgt hij niet voor drama's

    Yes! Kan niet wachten
    h

  10. #385
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Hoofdstuk 9 Verdrongen gedachtes keren zich tegen je.

    Hoofdstuk 9 Verdrongen gedachtes keren zich tegen je.

    De zon scheen nog fel toen ik arriveerde op het landgoed van mijn grootouders. Ik liep het paadje op dat leidde naar de voordeur, vrijwel meteen kondigde de hond van de buren mijn komst aan. Ik deinsde achteruit en greep naar wat stenen die op de grond lagen. Mijn oma verscheen lachend bij de stallen, die zich rechts van het huis bevonden. Meteen verdween de hond en ik liet de stenen weer vallen.
    “Dag schoonheid, ben je al terug uit Tanger?” Ik lachte naar mijn grootmoeder en stapte direct op haar af.
    “Die hond heeft het wel altijd op mij gemunt. En ja ik ben sinds gisteren terug.” Ze knikte en ik drukte een kus op haar hoofd. Ik gaf haar een dikke knuffel alvorens ik haar weer losliet.
    “Hoe gaat het oma?” Ze knikte als antwoord op mijn vraag.
    “Ik heb net de schapen binnengehaald.” Ik volgde haar het huis in terwijl ze me ondertussen vertelde over haar dag. Op de binnenplaats lag mijn opa op een dun matras een middagdutje te doen.

    Het kleine huis waarin mijn grootouders woonde was niet groot, maar meer dan genoeg voor hen.
    De dorpelingen die om haar heen woonde, waren vrijwel allemaal familie. Dat was één van de grootste reden waarom mijn grootouders niet naar de stad wilde verhuizen.
    “Ben je niet klaar om te gaan?” Ze ontweek mijn vraag en porde mijn opa wakker.
    “Laat hem anders maar slapen, ik wacht wel hoor.” Ze wuifde me naar de keuken.
    “Ik wek hem en pak mijn spullen in, ga jij dan maar thee voor jezelf zetten.” Ik glimlachte.
    “Dat is niet nodig oma, ik doe wel een rondje buiten, is dat goed?” Ze knikte en voordat ze haar slaapkamer in verdween draaide ze zich nog kort naar me om.
    “En laat dat tuig je hoofd niet op hol brengen, ze kennen hier geen schaamte.” Ik lachte en bloosde door haar woorden. Ik kon er niet op reageren omdat ze al weg was.

    Buiten zocht ik de schaduw op en ging zitten op een kruk. Mijn blik reikte in de verte, naar het starre landschap en de kleine lemen huisjes die op grote afstand van elkaar lagen. Ik raakte in gedachten verzonken bij het mooie uitzicht.

    De terugkomst naar de stad was niet fijn, Brahim leek mijn slechte humeur niet te waarderen. Hij werd onzeker door mijn onverschilligheid en ik leek niet in te zien dat ik me laks en vreemd gedroeg na het beluisteren van mijn voicemail. Het was misschien verkeerd te verwachten dat Brahim mijn humeurwisselingen maar moest accepteren. Toch vond ik het moeilijk om dat toe te geven. Dat was dan ook de reden dat ik hem na onze terugkomst in Al Hoceima liever ontweek.

    Ik haalde mijn toestel uit mijn broekzak en keek kort op toen ik hoorde dat iemand van een afstand naar me floot. De jongeman zwaaide uitbundig naar me, maar ik zuchtte en draaide me om. Mijn grootmoeder maakte zich altijd oprecht zorgen, de jongens in de buurt waren immers altijd vrouwonvriendelijk geweest. Ik schudde de gedachtes van me af en richtte me op mijn telefoon. In mijn namenlijst zocht ik naar het nummer van Zakaria. Ik drukte op het belicoontje en leek geen moment spijt te krijgen van wat ik weer zou gaan oprakelen.
    “Hallo?” Hij nam vriendelijk maar wel vragend op.
    “Zakaria, sorry dat ik je nu pas bel. Hoe gaat het met je?” Hij was even stil.
    “Ja het gaat goed. Hoe gaat het met jou?”Ik knikte.
    “Ja, met mij gaat het ook goed.” Ik klakte even met mijn tong.
    “Dit is weer wat anders dan onpersoonlijke sms’jes en achtergelaten voicemailberichten.” Ik lachte kort om zijn opmerking.
    “Daar heb je zeker een punt. Het is weer eens een tijd geleden Zakaria.” Ik wist eigenlijk niet echt wat ik tegen hem moest zeggen.
    “Dat klopt Sarah. Waar ben je precies?” Ik was dankbaar dat hij me een open vraag stelde.
    “Ik ben buiten de stad, bij mijn grootouders. Waar ben jij?” Mijn oma verscheen in de deuropening en ik lachte haar toe.
    “Ik ben thuis, kan ik je vanavond zien?” Mijn oma wenkte me en ik probeerde het gesprek te beëindigen, toen ik begreep dat zij en mijn opa klaar waren voor vertrek.
    “Ja dat is goed, ik sms je wel over hoe laat en waar. Ik moet nu gaan.” Hij reageerde nuchter en nam snel afscheid.
    Zuchtend stopte ik mijn toestel weg en hielp mijn grootouders met hun spullen en zette deze ook in de auto.

    Onderweg naar de stad vertelde mijn grootvader die naast me op de passagiersstoel zat verhalen over vroeger. Hij sprak over mijn andere grootvader alsof het zijn beste vriend was. Hoe ze samen hebben gevochten voor hun land en hoe ze elkaar hielpen met het oogsten en zaaien van grote hectare grond. Hij vertelde me hoe gelukkig hij was toen hij hoorde dat mijn vader wilde langskomen, om mijn moeder, de dochter van mijn opa dus, te huwen. Hij vertelde in geuren en kleuren over de bruiloft die kort daarna had plaatsgevonden. Ik luisterde gefascineerd en raakte ontroerd toen hij met een duidelijke emotionele toon in zijn stem vertelde hoe hij mijn moeder had zien weggaan, op een mooi wit versierd paard. Opgehaald door de familie van haar bruidegom. Ik was stil en hoopte dat hij niet zou ophouden met praten. En hij sprak gelukkig verder. Over de verbondenheid die hij had gevoeld met de bergen die ook huilden. Hij wist me te vertellen, dat op het moment dat mijn moeder, verborgen onder traditionele kleden, gevolgd door de grote bruidsstoet verdween achter de bekende waterbron in het dorp, de bergen zijn verdriet deelde. Het regende, en mijn grootvader had zich omgedraaid naar zijn vrouw om te zeggen:

    “Dit zijn tranen van de bergen om ons heen. Zij huilen om het verlies van onze dochter aan een andere familie. Zij huilen net zoals wij in onze harten huilen om de afstand die er vanaf nu is gecreëerd tussen ouder en kind. Dit zijn goede tranen, tranen van geluk en voorspoed. Dit zijn de tranen van onze god, hij die het huwelijk voorschrijft als het volbrengen van de helft van ons geloof. Dus vrouwlief, we huilen niet alleen.”

    Mijn ogen vulde zich met tranen maar ik wist deze te bedwingen. Hij haalde diep adem en ik zocht in mijn binnenspiegel naar de blik van mijn grootmoeder die op de achterbank zat. Maar ze sprak niet en had haar blik zo afgewend dat ik niet kon zien hoe ze had gereageerd op zijn woorden. Ik haalde diep adem en de rest van de rit bleef het opvallend stil.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  11. #386
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door crazygirl8291 Bekijk reactie
    Haha, wat gemeen, Faatje! Nee, ik bewaar die joker. Zie je hoeveel vertrouwen in wel niet in je heb? Dus beter zorgt hij niet voor drama's

    Yes! Kan niet wachten
    h

    Haha, heb vertrouwen in me lieverd. Keep the faith, ik zorg er toch altijd voor dat het goedkomt met mijn hoofdpersonages?

    Ik zal niemand hier teleurstellen, maar ik moet wel zeggen dat je vaak gaat hopen dat je jouw verkregen joker mag inzetten.

    Geniet ervan schoonheid, en tot gauw!

    Kus!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  12. #387
    Etourich..!

    Reacties
    1.044
    14-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    GEWELDIG!! Vooral dit stukje.

    “Dit zijn tranen van de bergen om ons heen. Zij huilen om het verlies van onze dochter aan een andere familie. Zij huilen net zoals wij in onze harten huilen om de afstand die er vanaf nu is gecreëerd tussen ouder en kind. Dit zijn goede tranen, tranen van geluk en voorspoed. Dit zijn de tranen van onze god, hij die het huwelijk voorschrijft als het volbrengen van de helft van ons geloof. Dus vrouwlief, we huilen niet alleen.”


    I LOVE IT..

    xx

    Ping!

    Milavanila♥


  13. #388
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie

    Haha, heb vertrouwen in me lieverd. Keep the faith, ik zorg er toch altijd voor dat het goedkomt met mijn hoofdpersonages?

    Ik zal niemand hier teleurstellen, maar ik moet wel zeggen dat je vaak gaat hopen dat je jouw verkregen joker mag inzetten.

    Geniet ervan schoonheid, en tot gauw!

    Kus!
    Daarom heb ik hem ook niet ingezet. Ik heb alle vertrouwen in je!
    Haha en dan zal ik hem ook inzitten, is mij eloofd

    Ik heb genoten Mooi geschreven, bedankt!

  14. #389
    oujdiaaaa-fesssiiaaa

    Reacties
    175
    08-09-2010

    thanks voor de vervolgjes ga gauw verder!!
    HI, I'm Troy McClure... You may remember me from such educational films as: "Fuzzy Bunny's Guide To You-Know-What" ,"Here Comes The Metric System" ,"Lead Paint: Delicious But Deadly" or DO-IT yourselve videos as: "Dig Your Own Grave and Save" ......

  15. #390
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Upp!