1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Arrogantie zal niet tot het Paradijs leiden
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: woensdag 20 augustus 2008 15:36:19
    Aan:
    Titel: Arrogantie zal niet tot het Paradijs leiden

    Abdoellah ibn Mas'oed verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Wie er ook maar het kleinste deeltje arrogantie in zijn hart heeft, zal het Paradijs niet binnengaan." Een man zei: "En als iemand ervan houdt om mooie kleren en mooie sandalen te hebben?" Hij antwoordde: "Voorwaar, Allah is Schoonheid en Hij houdt van het schone; arrogantie betekent op de waarheid neerkijken en mensen verachten."

    Overlevering: Muslim

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Goud en zijde
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: vrijdag 25 juli 2008 15:00:52
    Aan:
    Titel: Goud en zijde

    'Alie verhaalt: Ik zag de profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) een lap zijde in zijn rechterhand en een stuk goud in zijn linkerhand nemen, en daarop zei hij: "Het dragen hiervan is verboden voor de mannen onder mijn volgelingen."

    Overlevering: Aboe Dawoed

  3. #93
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium

    Hadith die ik ook even wilde laten zien

    Titel: Paradijs en Hel

    Aboe Huraira verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) werd gevraagd: "Wat zal de meeste mensen in het Paradijs brengen?" Hij antwoordde: "Vrees voor Allah en een goed karakter." Hij werd gevraagd: "Wat zal de meeste mensen in de Hel brengen?" Hij zei: "De mond en de geslachtsdelen."

    Overlevering: Tiemiedie

  4. #94

    Reacties
    4.447
    03-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb wel goed karakter

    Maar heb ook een mond.

    en geslachtsdelen.

    Dus vrezen voor Allah

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    85
    02-09-2007

    Meld je hier aan en ontvang dagelijks de Hadith van de dag
    Heb respect voor de vrouw zoals de profeet (vzmh) respect had voor de vrouwen!

  6. #96
    Stranger.

    Reacties
    1.855
    14-06-2006

    Ik heb me ervoor aangemeld en Alhamdolilah kryg elke dag een Hadith en t is er leerzaam!

    Dankjulliewel! Moge Allah jullie hiervoor belonen en de mensen die de mails sturen Amien

    It's about making new memories.


  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    85
    02-09-2007

    Amien djazak allaho gayran ougtie. Een verzoek om het door te geven aan zoveel mogelijk mensen
    Heb respect voor de vrouw zoals de profeet (vzmh) respect had voor de vrouwen!

  8. #98
    Stranger.

    Reacties
    1.855
    14-06-2006

    Citaat Geplaatst door mr_faksher Bekijk reactie
    Amien djazak allaho gayran ougtie. Een verzoek om het door te geven aan zoveel mogelijk mensen
    Wa ieyaki khayri lzjazaa Ik heb het verteld aan mn vriendinnen,, buurmeisjes en ben net begonnen met mn familie dus komt goed insha Allah

    It's about making new memories.


  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    38
    19-02-2007

    Thumbs up

    assalaamoe 3alaykom whbt,

    zazaka allahoe gairan voor het plaatsen van je topic.

    ik zal jullie wat vertellen.ik wist vroeger niet wat fiqh was,tot dat ik een hele speciale droom had gehad.ik was samen met me man en liepen naar een man toe die op de grond zat .hij had een baard maar ik herkende zijn gezicht niet.hij zij wat, het enigste wat ik verstond was fiqh en hij gaf me een boek gairan INSHA ALLAH .later had ik het verteld aan me broer en vroeg wat fiqh was en hij legde het uit.

    en nu ik zie dat jij ermee bezig bent ben ik echt blij mee ga zo door

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    85
    02-09-2007

    We zijn verplicht om ons kennis te delen
    Heb respect voor de vrouw zoals de profeet (vzmh) respect had voor de vrouwen!

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Soerah al-Ikhlaas
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: dinsdag 11 november 2008 13:00:13
    Aan:
    Titel: Soerah al-Ikhlaas

    Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Het reciteren van soerah al-Ikhlaas staat gelijk aan (het reciteren van) één derde van de Koran."


    Overlevering: Muslim

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Drinkmanieren
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: maandag 10 november 2008 15:43:58
    Aan:
    Titel: Drinkmanieren

    Ibn Abbaas verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Drink niet in een teug zoals een kameel drinkt, maar drink in twee of drie keer. Spreek de naam van Allah uit wanneer jullie beginnen te drinken en prijs Hem wanneer jullie klaar zijn."

    Overlevering: Tiermiedie

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Een derde voor voedsel, een derde voor drinken en een derde voor adem
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: vrijdag 7 november 2008 9:00:35
    Aan:
    Titel: een derde voor voedsel, een derde voor drinken en een derde voor adem

    Aboe Kariemah al Miqdaad ibn Ma'diekarib verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) hoorde zeggen: 'Geen mens vult een erger vat dan zijn maag. Een paar happen zouden voor de zonen van Adam voldoende zijn om zijn rug recht te houden, maar als hij meer moet eten, laat hem dan een derde met zijn voedsel vullen, een derde met zijn drinken en een derde leeg te laten om gemakkelijk adem te kunnen halen.

    Overlevering: Tiermiedie

  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: donderdag 6 november 2008 12:21:07
    Aan:
    Titel: Twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn

    Ibn Mas'oed verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Er zijn maar twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn: een persoon die van Allah voorzieningen geschonken krijgt en hij gebruikt ze voor een rechtvaardig doel; en een persoon die van Allah wijsheid krijgt waarmee hij oordeelt en anderen onderwijst,"

    Overlevering: Al-Bucharie & Muslim

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Pijn genezen
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: donderdag 24 juli 2008 9:19:50
    Aan:
    Titel: Pijn genezen

    Aboe 'Abdoellah 'Oethman verhaalt dat hij bij de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) klaagde over pijn die hij in zijn lichaam voelde. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Leg je hand op de pijnlijke plaats van je lichaam en zeg driemaal 'Bismillah' (in naam van Allah), en herhaal dat zeven maal: Ik zoek bescherming bij de eer en de kracht van Allah tegen het kwaad dat ik ondervind van de pijn die ik voel."

    Overlevering: Muslim