Bekijk originele versie : Doe wat nuttigs met je geld in Marokko!
Het is bijna zover....
Iedereen neemt zijn hard gespaarde centjes naar Marokko om het daar in een paar weken uit te geven..en achteraf gezien is het meeste eigelijk een overbodige uitgave geweest (leert mij de ervaring)...
We kijken daarbij vaak daarbij dwars door de grote armoede die in vrijwel in elke hoek van Marokko wel heerst....
Het is echt triest om te zien hoeveel weeskinderen en baby's zonder ouders in de ziekenhuizen zitten waar ze niet echt kindvriendelijk worden behandeld en zonder enige vorm van liefde opgroeien...
Je kan al door 5 euro aan danoontjes of melk een paar kinderen heel blij maken of nog beter is om een vertrouwenspersoon een geldbedrag te overhandigen die het dan nuttig kan besteden...
Hoeveel geld wordt er niet besteed aan onzin?
Tuurlijk moet je van je hard verdiende geld kunnen genieten, maar kijk daarnaast ook naar degenen die een deel van je geld harder nodig hebben.....omwille van Allah (swt)...
Wa alaikom salam :zwaai:
nour_el_3oejoen
08-06-2003, 00:20
jah je hebt helemaal gelijk meid..:D.................................
ps: ik ben moe....ik ga niet leren voor morgen>>:p
Imenrotterdam
08-06-2003, 11:26
Origineel gepost door MarocPassion
probleem is dat sommige bedelaars (lees: de meeste!!) de boel bedriegen......bij mij in taza zijn veel bedelaars opgepakt omdat ze bedelen terwijl ze huizen bouwen en verkopen.....
en dan kan je zeggen, maar kinderen zijn anders...hoeft niet perse...zijn genoeg kinderen die worden ingehuurd...ZELFS IN MEKKA A MENSEN ZIJN ER ZULKE GESTOORDE MENSEN DIE DAT DOEN!!!!
Je hebt gelijk, maar over hoeveel % van de bevolking heb jij het dan? 10% 20% misschien.
we moeten niet naar redenen zoeken om ons geld niet aan de armen te schenken.
En bedenkt 1 ding. Met 10 euro kunnen ze in marokko 5 dagen eten.
En nog iets... dure auto's, goud, onnodig dure spullen, huizen en ga zo maar door... Die neem je niet mee als je dood gaat. Alleen je goede daden.
Origineel gepost door gooja
Het is bijna zover....
Iedereen neemt zijn hard gespaarde centjes naar Marokko om het daar in een paar weken uit te geven..en achteraf gezien is het meeste eigelijk een overbodige uitgave geweest (leert mij de ervaring)...
We kijken daarbij vaak daarbij dwars door de grote armoede die in vrijwel in elke hoek van Marokko wel heerst....
Het is echt triest om te zien hoeveel weeskinderen en baby's zonder ouders in de ziekenhuizen zitten waar ze niet echt kindvriendelijk worden behandeld en zonder enige vorm van liefde opgroeien...
Je kan al door 5 euro aan danoontjes of melk een paar kinderen heel blij maken of nog beter is om een vertrouwenspersoon een geldbedrag te overhandigen die het dan nuttig kan besteden...
Hoeveel geld wordt er niet besteed aan onzin?
Tuurlijk moet je van je hard verdiende geld kunnen genieten, maar kijk daarnaast ook naar degenen die een deel van je geld harder nodig hebben.....omwille van Allah (swt)...
Wa alaikom salam :zwaai:
:goedzo: :goedzo:
Origineel gepost door MarocPassion
probleem is dat sommige bedelaars (lees: de meeste!!) de boel bedriegen......bij mij in taza zijn veel bedelaars opgepakt omdat ze bedelen terwijl ze huizen bouwen en verkopen.....
en dan kan je zeggen, maar kinderen zijn anders...hoeft niet perse...zijn genoeg kinderen die worden ingehuurd...ZELFS IN MEKKA A MENSEN ZIJN ER ZULKE GESTOORDE MENSEN DIE DAT DOEN!!!!
IK heb het eigelijk niet specifiek over de bedelaars op straat (al zouden er vast mensen tussen zitten die echt niet anders kunnen)....
Ik doelde eigelijk meer op weeskinderen en bejaarden die niemand meer hebben....
Die bedelaars in Taza ken ik ook ja....alleen Allah (swt) weet of het ook hun enige mideel is om te overleven....
:goedzo:
Ik geef elk jaar toch wel geld uit aan mensen die bedelen...niet veel maar toch wel wat :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.