Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse Terroristen in Nederland

Dwergje20
07-06-2003, 12:16

Een vriend van mijn vader is wat vroeger naar Marokko gegaan met zijn vrouw en kinderen dus hij trof de dounae best wel rustig aan. Eenmaal daar aangekomen blijken Marokkanen uit België en Nederland niet veilig te zijn want hij werd op verdenking van banden met terrorisme gearresteerd bij de douane in Tanger. Het is een nog niet zo oude man, ergens begin 40 denk ik. Hij ziet er best wel jong uit en is goed verzorgd. Hij rijdt in een dure auto maar hij heeft ook een goede baan want hij heeft wel gestudeerd in Nederland. Maar nu vraag ik me af of iedere jongen/man uit België/Nederland bij aankomst in Marokko beoordeeld gaan worden op hun uiterlijk vertoon en de auto waarin ze rijden. Of misschien dat die douaniers gewoon geld probeerden af te troggelen en hij niet meewerkte en daarom hem proberen dwars te liggen. Hij zit al 12 dagen vast en zijn vrouw ook. De kinderen zijn ondergebracht bij hun grootouders. Maar ik snap niet dat hij zomaar voor een terrorist wordt aangezien. Hij heeft ook verder geen familie in Marokko behalve zijn schoonfamilie en mijn vaders familie als kennissen/vrienden. Ik vind het echt zielig voor hem. Mijn vader heeft meerdere verhalen gehoord over zgn. razzia's die worden gehouden bij de douane omdat ze extra voorzichtig zijn na de aanslagen in Marokko. Dus naar alle jongens/mannen toe, die dit lezen, wees alsjeblieft voorzichtig als je binnenkort naar Marokko gaat en bij de douane vreemde vragen krijgt. Wou het alleen even mededelen. :(

Lella_EL_Habiba
07-06-2003, 12:19
Ik vind het goed dat ze zo streng zijn geworden....

Dwergje20
07-06-2003, 12:24
Origineel gepost door Lella_EL_Habiba Ik vind het goed dat ze zo streng zijn geworden.... Ja, maar ze kunnen toch wel alles natrekken naar het land waar je woont en daar de autoriteiten vragen om informatie? Hij zit al 12 dagen vast en ik weet dat hij niks met terrorisme doet. Hij is ook nog voetbaltrainer van een jeugdteam van PSV. Hij is echt alleen maar bezig met dat, met zijn werk en met zijn gezin. Dan heb je echt geen tijd meer over om nog eens met terrorisme bezig te zijn. Het is wel goed dat ze strenger zijn geworden maar ze moeten wel goed te werk gaan voordat ze iemand zo lang vasthouden. Ze hadden ook gewoon zijn paspoort in beslag kunnen nemen zodat hij het land niet uit kan en dan rustig alles kunnen uitzoeken. Waar moet hij nou heen vluchten zonder paspoort? :(

Lella_EL_Habiba
07-06-2003, 12:28
Ewa wat moeten ze anders...ze proberen Marokko veilig te maken... en tuurlijk is het niet leuk voor diegene die nu vast zit...maar zo is het nu eenmaal..

doc25
07-06-2003, 12:37

Origineel gepost door Lella_EL_Habiba Ik vind het goed dat ze zo streng zijn geworden.... tot ze je broer of vader onterecht pakken. Dan vind je het opeens niet meer goed :rolleyes:

GangstaLovin
07-06-2003, 12:39
Origineel gepost door Lella_EL_Habiba Ik vind het goed dat ze zo streng zijn geworden.... Ben je helemaal gek geworden. je kunt niet ZOMAAR iedereen arresteren die er verdacht UIT ZIET!! Je moet daar gegronde redenen voor hebben :kwaad:

Lella_EL_Habiba
07-06-2003, 12:41
ik zeg niet dat ze iedereen moeten aresteren!!! ik zei ik vind het beter dat ze strenger zijn geworden!!!!

doc25
07-06-2003, 12:46
Origineel gepost door Lella_EL_Habiba ik zeg niet dat ze iedereen moeten aresteren!!! ik zei ik vind het beter dat ze strenger zijn geworden!!!! het gevolg van die strengheid is dat ze iedereen kunnen oppakken die ze niet bevalt.