Bekijk originele versie : kinderen
X__prinses__X
16-06-2006, 23:08
ik vroeg me af wat jullie zouden doen.
we weten allemaal hoe de meisjes en jongens zijn tegenwoordig.(NIET ALLEMAAL)
sex voor het huwelijk, afspereken met elkaar, drinken, de meisjes hun hoofdoek af doen,enz
het is allemaal HARAM maar dat kunnen ze niks schelen!!!
nu wilde ik weten als jullie later kinderen hebben hoe gaan jullie dat voorkomen???
hoe weten jullie zo zeker dat ze het niet doen??
als jullie er achter komen als ouders wat zullen jullie doen??
dit wou ik ff weten:D
:hadj:
rose_girl
16-06-2006, 23:48
Goeie vraag meid !
Ik ben benieuwd wat ze hierop gaan antwoorden.
sex voor het huwelijk, afspereken met elkaar, drinken, de meisjes hun hoofdoek af doen,enz
nu wilde ik weten als jullie later kinderen hebben hoe gaan jullie dat voorkomen???
Ik denk dat je zoiets niet kan voorkomen en eigenlijk accepteren dat het kan gebeuren, zeker weten dat ze het niet doen dat kan je al helemaal niet weten tenzij je iemand inhuurt om constant je kinderenen in de gaten te houden maar dat kan je niet maken. Het enige wat je kan doen denk ik met je kinderen is ze zo goed mogelijk PROBEREN op te voeden en HOPEN dat jij en je vrouw het goed doen en ze naar je luisteren, en ja al kom je ergens achter wat kan je eigenlijk doen? Wat je tegenwoordig ziet is al zegt een ouder tegen z'n kind uit boosheid 'ik maak je af' zonder het natuurlijk te menen, wat doet het kind dan ze gaan aangifte wegens bedreiging en dan mag jij op de bureau gaan uitleggen waarom je zoiets zei. Het enige wat je kan doen denk is tot allah bidden en vragen je kinden op het goede pad te houden.
niemand zal het weten..allah jahdie wa safi....
fatima1978
17-06-2006, 00:36
Je hebt het niet in de hand kijk maar om je heen wat er allemaal gebeurt met die jonge marokkaanse meiden,je treft ze overal aan.Ik vind dit erg schandalig en de meeste nog wel met een hoofddoek.
Je hebt het niet in de hand kijk maar om je heen wat er allemaal gebeurt met die jonge marokkaanse meiden,je treft ze overal aan.Ik vind dit erg schandalig en de meeste nog wel met een hoofddoek.
leven en laten leven....
discussie
17-06-2006, 00:39
het ligt meestal puur aan de opvoeding, je hebt altijd nog wel uitzonderingen..
maar daar gaat het niet altijd om.
als je je kind later insallah leert om vrees te krijgen voor allah (swt) en duidelijk te maken wat de gevolgen zijn als hij/zij niet luistert. dan komt insallah alles goed.
laat islaam altijd en aan iedereen overdagen op de mooiste manier..
nooit commanderen ,want dat helpt noooit.
zoete woorden , zijn wonder daden
het ligt meestal puur aan de opvoeding, je hebt altijd nog wel uitzonderingen..
maar daar gaat het niet altijd om.
als je je kind later insallah leert om vrees te krijgen voor allah (swt) en duidelijk te maken wat de gevolgen zijn als hij/zij niet luistert. dan komt insallah alles goed.
laat islaam altijd en aan iedereen overdagen op de mooiste manier..
nooit commanderen ,want dat helpt noooit.
zoete woorden , zijn wonder daden
Das een fabeltje, wat je nu zegt....de meest goed opgevoedde kinderen zijn het ergste..
discussie
17-06-2006, 00:47
Das een fabeltje, wat je nu zegt....de meest goed opgevoedde kinderen zijn het ergste..
Het kind moet gevoelens krijgen en zijn grenzen herkennen..
zolang de ouders alles toe laten,, zal het kind zijn grenzen niet kunnen vinden..
en ja je kan altijd geluk hebben.
het is pas een fabeltje als je zegt dat kinderen goed zullen zijn indien ze geen goed opvoeding krijgen...
by the way : de goed opgevoedde kinderen hebben meestal strenge ouders die vast staan op hun antwoord en op geen andere manier dan commanderent antwoord geven, hierdoor kan het kind zich terug trekken en het tegenovergestelde zijn van wat je hebt aangeleerd.
dus
leer je kind het goede aan met liefde. zo krijg je het beste opgevoede kind.
en ja zoals ik al eerder zei , je hebt altijd uitzonderingen.
Het kind moet gevoelens krijgen en zijn grenzen herkennen..
zolang de ouders alles toe laten,, zal het kind zijn grenzen niet kunnen vinden..
en ja je kan altijd geluk hebben.
het is pas een fabeltje als je zegt dat kinderen goed zullen zijn indien ze geen goed opvoeding krijgen...
by the way : de goed opgevoedde kinderen hebben meestal strenge ouders die vast staan op hun antwoord en op geen andere manier dan commanderent antwoord geven, hierdoor kan het kind zich terug trekken en het tegenovergestelde zijn van wat je hebt aangeleerd.
dus
leer je kind het goede aan met liefde. zo krijg je het beste opgevoede kind.
en ja zoals ik al eerder zei , je hebt altijd uitzonderingen.
daar zit wat in...
discussie
17-06-2006, 01:01
daar zit wat in...
ik ben pshygoloog daarom :o
ik ben pshygoloog daarom :o
Ik heb zelf ook HBO SPH gedaan, dus weet ook wel het een en ander....
miss_hoograve
17-06-2006, 13:05
Het gaat ook niet alleen om de opvoeding.Het kind moet ook met de juiste vrienden omgaan.Als tie van die bshities tegenkomt dan gaat het vanzelf de slechte kant op.Vrienden maken wie je bent...(dit denk k gwn k heb niks gestudeert ofso)
Het gaat ook niet alleen om de opvoeding.Het kind moet ook met de juiste vrienden omgaan.Als tie van die bshities tegenkomt dan gaat het vanzelf de slechte kant op.Vrienden maken wie je bent...(dit denk k gwn k heb niks gestudeert ofso)
Daar zit ook wat in..omgevingsfactoren spelen ook een grote en een belangrijke rol.
discussie
17-06-2006, 20:26
het ligt per individu, de 1 word makkelijker beinvloed dan de ander..
maar het wil dus niet zeggen dat iedereen die 'omgaat' met slechte vrienden , ook slecht zal zijn..
hierbij wil ik dus zeggen dat er zat mensen zijn die duidelijk hem of haar grenzen kent.
alatif: ik maakte maar een grapje , ik ben nog maar 16.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.