Bekijk originele versie : Rook Jezelf Niet Ziek A.u.b.
Salaam Iedereen...
Ik heb 15 jaar gerookt ong. 1 pakje van 20 sig./dag...alhamdu'lilaah ben ik nu reeds 5 jaar ex-roker...ik ben fier op mijzelf dat ik ondanks herhaaldelijk proberen te stoppen...toch na de 3de keer...eindelijk in geslaagd ben om difinitief te breken met het slechtste, vieze en ziekteverwekkende verslaving...die het roken eigenlijk in werkelijkheid ook is.
Ik weet dat de meeste mensen die roken ook daadwerkelijk weten dat het zeer ongezond is...maar door afhankelijkheid van sigaretten niet kunnen of willen ermee stoppen...spijtig...spijtig...spijtig...
Maar diegenen die écht mee willen stoppen...zoeken naar mogelijkheden...om zich eindelijk te verlossen van het pakje of roltabak-zakje...deze mensen wens ik alle succes op slagen...
De enige voorwaarde om te stoppen met roken is...dat je het zelf wil om te stoppen...motivatie hebben om te stoppen...
Geloof mij...je zal je beter en gezonder voelen en worden (alleen een beetje letten op je eten, niet te veel eten)...je familie zal je dankbaar zijn...je kinderen hebben minder kans op ziektes (door niet meer passief mee te roken)...je kan geen slechte voorbeeld meer zijn voor je kinderen of anderen...enz...enz...
Nu mijn vraag aan jullie...eigenlijk een persoonlijke vraag...je bent volkomen vrij om op te antwoorden...of je kan je stem op de enquete hierboven plaatsen...
Wie rookt hier van jullie...zou je ermee willen stoppen?
Wie wil met roken beginnen...en waarom?
Chokran...wie van jullie bruikbare suggesties heeft om het roken af te leren...graag hier plaatsen...je zal een heel goede daad verrichten...
Nee ik rook niet.
Ik heb het ook nog nooit geprobeerd.
En ik wil het ook niet !
Maar mensen pas op he..als je met mij in de buurt bent met een sigaretje..Dan pak ik die sigaret gelijk en gooi ik hem op de grond neer..En stamp er op tot hij helemaal KAPOT IZZ duzz BEWARE !
Ciao Baby ;)
hallo,
ik rook zelf niet en zal het ook nooit doen. ik ben er echt allergisch voor. als ik erge rooklucht ruik dan kan ik nauwelijks ademen....maar ja, ik vind het ook echt stinken en ik kan me niet voorstellen dat mensen dat lekker vinden.
ik heb wel een tip voor rokers die er van af willen. de moeder van een vriendin van mij die rookte altijd twee pakjes per dag. nu heeft ze een kuur ondergaan (een soort acupunctuur). ze kreeg eerst een week een soort naaldje bij haar oor om van het roken af te komen en nu heeft ze voor twee weken een naaldje om niet te gaan snoepen enzo. er wordt gegarandeerd dat je van het roken afkomt als je alles doet wat zij zeggen ( je moet ook een aantal persoonlijke vragen beantwoorden). als je er niet vanaf komt krijg je geloof ik zelfs je geld terug, moet je nagaan hoe zeker ze van zichzelf zijn.
die moeder van die vriendin van mij is nu pas geleden gestopt, dus ik weet niet zeker of zij er vanaf komt, maar zij had weer een vriendin en die is al een aantal jaren gestopt, dus waarschijnlijk helpt het wel.
als het goed is kost het stoppen je dan €150,-- maar dan ben je er wel voorgoed vanaf. het geld verdien je dus dubbel en dwars terug!
oh en nog even dit: mijn vader heeft vroeger ook gerookt en wilde ook dolgraag stoppen, maar telkens als hij het probeerde, begon hij weer. op een gegeven moment heeft hij wallah ik ga stoppen gezegd: dus tot allah swt gezweerd dat hij nooit meer een sigaret aan zou raken en guess what: sindsdien heeft hij echt nooit meer gerookt! als je het echt wilt, lukt het dus ook denk ik.
voor degenen die willen stoppen: veel succes!
Zelf rook ik niet of nooit geprobeerd en kan me niet voorstellen
dat ik op mijn leeftijd er nog mee ga beginnen.
Meest verbaasd ben ik dat er mensen nog op oudere leeftijd
beginnen roken. Kan ik niet begrijpen. Maar ok, het is verslavend
en ze kunnen niet zonder en zeker na het eten... voor mij erg
onbegrijpelijk.
Meesten willen ook niet stoppen omdat ze anders vele kilo's
bijkomen.
Tip: ga sporten en let goed op je voeding als je stopt met roken.
:zwaai:
Ik dank jullie...
Op deze site kun je een "RookTest" afleggen...die zal je helpen om je verslaving en motivatie voor het stoppen in kaart te brengen...
http://www.medischnet.nl/rooktest/
Veel succes...
oeps...niet gelukt...zo dan proberen...
http://www.medischnet.nl/rooktest/
Selmaatje
09-06-2002, 17:22
Nou ik ben een heeeel nieuwsgierig persoontje, dat graag wil weten hoe alles is en inmekaar zit en werkt...dus ik heb het wel geprobeerd maar dat was ook meteen een afschrikkinggg dus noooooit meer...heb me verrot gehoest..Ik begrijp echt niet dat mensen het lekker vinden want het is echt viesss....Voor mij dus nooooit meer..1 keer was welletjes...
Ciaaaaaokes :zwaai:
SweetRose
09-06-2002, 17:58
Roken?
Jakkes...alleen die geur al...iwwwww
xxx
Origineel gepost door Emshoom
hmm, gelukkig ben ik al gestopt met tabak, nu nog enkel kappen met ; hash ,wiet, zuipen, spuiten, lijm snuiven en ben terug zo fit als een hoentje :D
Die Emshoom toch, een zwaar verslaafde !!!
:zwaai:
Origineel gepost door Emshoom
hmm, gelukkig ben ik al gestopt met tabak, nu nog enkel kappen met ; hash ,wiet, zuipen, spuiten, lijm snuiven en ben terug zo fit als een hoentje :D
Salaam
Vandaar die grijns op je gezicht :D
Beslama
Salem mohammed justice!
ik heb je vaker gezegd dat je altijd over goede onderwerpen praat waarbij de meeste jongeren wakker worden, zoals deze topic!
Wat ik me vaak afvraag is waarom beginnen ze aan roken??
ze weten toch dat het slecht is, of niet dan????
ik heb nog nooit een trek genomen en ik zal die rotzooi ook nooit gebruiken!
1.je stinkt uit je mond en je kleren
2.geldverspilling
3.je gezondheid schaad je er nog erger mee!
4. geen respect voor je lichaam!
Volgens mij moeten de meeste jongeren gewoon vaker de gevolgen ervan zien!
Laatst was op de sateliet een man in het zieken huis en hij waarschuwde alle mensen van die troep af te blijven!!
Hijzelf had door roken een gat in zijn keel en kon moeilijk praten!!!
Jammer heel erg jammer, ik hoop dat de jongeren dat ooit eens inzien!!
doeg veel liefs jullie zuster soekran! :zwaai:
Origineel gepost door soekran
Salem mohammed justice!
ik heb je vaker gezegd dat je altijd over goede onderwerpen praat waarbij de meeste jongeren wakker worden, zoals deze topic!
Wat ik me vaak afvraag is waarom beginnen ze aan roken??
ze weten toch dat het slecht is, of niet dan????
ik heb nog nooit een trek genomen en ik zal die rotzooi ook nooit gebruiken!
1.je stinkt uit je mond en je kleren
2.geldverspilling
3.je gezondheid schaad je er nog erger mee!
4. geen respect voor je lichaam!
Volgens mij moeten de meeste jongeren gewoon vaker de gevolgen ervan zien!
Laatst was op de sateliet een man in het zieken huis en hij waarschuwde alle mensen van die troep af te blijven!!
Hijzelf had door roken een gat in zijn keel en kon moeilijk praten!!!
Jammer heel erg jammer, ik hoop dat de jongeren dat ooit eens inzien!!
doeg veel liefs jullie zuster soekran! :zwaai:
Triest dat zoveel jongeren op een zeer jonge leeftijd mee beginnen..amper 10 jaar en roken..gevaarlijk en niet aanvaarbaar..de grote multi-nationals vinden het fantastisch, het betekent toekomst verzekerd..
Ja ik zag dat kinderen ook begonnen te roken vanafjongs af aan..toen was ik ook jong.Nou ik kon daar dus echt niet tegen..ik heb ze zoveel preken gegeven over hoe slecht het wel is..en heb zelfs sigaretten uit hun monden gepakt kapot gemaakt..Maar ja het helpt niet..Ze roken nu nog steeds en ik hoor ze alleen maar kuchen en hoesten..!!
Ciao Baby ;)
sousia_amal
16-06-2002, 16:23
ik rook zelf niet
ik kan er niet tegen
en ik vindt het vies bah bah
ey mohammed_justsice ofzo
op welke leeftijd begon je te roken?
ik hoop fat je mn vraag beantwoord
beslama :zwaai:
Origineel gepost door sousia_amal
ik rook zelf niet
ik kan er niet tegen
en ik vindt het vies bah bah
ey mohammed_justsice ofzo
op welke leeftijd begon je te roken?
ik hoop fat je mn vraag beantwoord
beslama :zwaai:
Het is Mohammed Justice..
Ik ben nu 37 jaar..heb 15 jaar gerookt..en nu reeds 5 jaar ex-roker
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.