Bekijk originele versie : please help!!!
xxamiraxx
14-06-2006, 19:39
lieve dames, ik heb een vraag en zou graag antwoord hierop willen. dus als je het weet reageer dan aub
ik zou graag willen weten of het is toegestaan om het geslacht van je kindje te bekijken via de echo. veel mensen zeggen dat dit harram is, maar uiteraard zonder daliel. dus als iemand weet of dit wel of niet mag, reageer dan. en graag antwoord met daliel.
djazakallah oe ghairan:goedzo:
liefs amira:kus:
al7oub3adab
14-06-2006, 20:35
sorry heb daar geen verstand van
maar ik ken heel veel vrouwen(moslimse vrouwen)die dat wel hebben laten doen
veel succes
Moslima22
14-06-2006, 20:42
Het is in principe niet haram wanneer je er geen bijbedoelingen bij hebt. Het is haram verklaard omdat vrouwen op die manier abortussen laten plegen wanneer ze weten dat het een meisje is. De tijd van onze profeet sws was natuurlijk anders. Maar kijk naar jezelf ... als je het weet zal je gevoel dan veranderen tov het geslacht ja of nee? dat is volgens mij doorslaggevend.
Mensen zeggen veel te snel dat dingen haram zijn maar tijden zijn anders en je moet gewoon logisch nadenken... je hebt niet voor alleen een djaliel helaas Succes:goedzo:
xxamiraxx
14-06-2006, 20:55
Het is in principe niet haram wanneer je er geen bijbedoelingen bij hebt. Het is haram verklaard omdat vrouwen op die manier abortussen laten plegen wanneer ze weten dat het een meisje is. De tijd van onze profeet sws was natuurlijk anders. Maar kijk naar jezelf ... als je het weet zal je gevoel dan veranderen tov het geslacht ja of nee? dat is volgens mij doorslaggevend.
Mensen zeggen veel te snel dat dingen haram zijn maar tijden zijn anders en je moet gewoon logisch nadenken... je hebt niet voor alleen een djaliel helaas Succes:goedzo:
dankje wel voor je antwoord. het gaat mij meer om het inrichten van de slaapkamer. ik ben zowel blij met een jongen als met een meisje. als het maar gezond is inshallah. ik moet nog bij nul beginnen met het kopen en inrichten voor de slaapkamer van mijn kleine. en als ik weet wat het is zou het veel nadenken schelen. vandaar. maar ik wil ook niet iets doen wat volgens de islam niet mag. snap je.
in ieder geval bedankt, liefs amira
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=6201&dgn=4
Question :
Ruling on finding the sex of the baby in the mother's womb before its birth by doing ultrasound and other medical equipments.
Answer :
Praise be to Allaah.
We put this question to Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen, may Allaah preserve him, who answered as follows:
There is nothing wrong with that, unless it involves great expense. It could be said that it is a waste of money because there is no need to know the sex of the baby except for the purposes of merely feeling happy because one knows whether it is a boy or a girl. If finding out could not be achieved without spending a lot of money then it is a waste of money and is not permitted. And Allaah knows best.
Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen (www.islam-qa.com)
xxamiraxx
14-06-2006, 21:17
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=6201&dgn=4
Question :
Ruling on finding the sex of the baby in the mother's womb before its birth by doing ultrasound and other medical equipments.
Answer :
Praise be to Allaah.
We put this question to Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen, may Allaah preserve him, who answered as follows:
There is nothing wrong with that, unless it involves great expense. It could be said that it is a waste of money because there is no need to know the sex of the baby except for the purposes of merely feeling happy because one knows whether it is a boy or a girl. If finding out could not be achieved without spending a lot of money then it is a waste of money and is not permitted. And Allaah knows best.
Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen (www.islam-qa.com)
djazakallah oe ghairan oeghtie.
ik kan hier dus uit concluderen dat het mag. dankjewel
liefs amira:kus:
oemromaysa
14-06-2006, 22:11
ik heb ook altijd van mijn ouders geweten dat het beter was om het niet te weten maar zonder daliel ik zou wel mijn vader over vragen maar de lef heb ik niet ik weet het niet opzich.......
Is het je eerste kindje of heb je al andere kinderen en als je andere hebt hoe heb je dan gedaan toen??
ja het is je eigen keuze denk ik......veel succes
boyengirl
14-06-2006, 22:19
ik vindt het zo onzin voor het kamertje of voor de kleerdjes
zeg gewoon eerlijk ik ben neiuwschierig en kan niet meer w8
je hebt zo veel spullen wat voor een jonge en meisje kan
en de meeste kleerdjes in het begin krijg je van kraam vizte ik hoefde voor allebij mijn kids pas na 1 jaar kleeren tekopen
zo veel had ik gekregen tot maatje 80
en in het begin koop ik van die cream kleurige pakjes
maar ja iedereen is anders net als mijn 2 ling zus die kon het ook niet laten om tegaan kijken hahaha zo nieuwschierig
het zal niet haraam zijn denk ik allah oe allam
maar zo zonde bij alle 2 de bevallingen was het eenigste waar ik aan kon denken wat komt er nu uit een jongen een meid
was zo appart
inschallah zal je een goede zwangerschap hebben en een snelle en makklijk bevalling
ethalla
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.