Bekijk originele versie : Heb jij de Koran gelezen?
Safira75
09-06-2002, 11:56
Ik had deze topic al ergens anders neergezet, maar toen zag ik dat het de verkeerde catgorie was...dus nog een poging:
Wie van jullie heeft de Koran gelezen. Ik bedoel dan niet gewoon stukjes eriuit, maar echt de algehele Koran-of wie is daarmee bezig
En zo ja, heb je ook getracht het te begrijpen?
En zo ja, is dat gelukt?
Safira75
09-06-2002, 13:26
Niemand???????????????
Origineel gepost door Safira75
Niemand???????????????
hee Safira,
volgens mij geeft niemand graag toe dat ze de koran niet gelezen hebben...daar schamen ze zich voor.. :zwaai:
Safira75
09-06-2002, 13:36
Origineel gepost door nadia81
hee Safira,
volgens mij geeft niemand graag toe dat ze de koran niet gelezen hebben...daar schamen ze zich voor.. :zwaai:
Nou wijsheid is toe kunnen geven dat je niet alles weet....
Dus als ze daar nou 's mee beginnen :)
safira als je voor het slapen gaat
3 x de sourat quoelhouallah ou ahad zegt
dat is dat gelijkgesteld aan de hele koran lezen!!!!!!
Safira75
09-06-2002, 14:54
Origineel gepost door fatimab
safira als je voor het slapen gaat
3 x de sourat quoelhouallah ou ahad zegt
dat is dat gelijkgesteld aan de hele koran lezen!!!!!!
Thanks, maar dat was de vraag niet.....
Jammer genoeg ken ik nie arabisch lezen........maar dat weerhoudt me er dus niet van om de nederlandse vertaling te lezen........Ik heb hier thuis dus Koran liggen, die in het arabisch staat met Nederlandse vertaling ernaast..........dus ik lees het.........
GreetingZz, Missje
Kempoeman
09-06-2002, 17:13
Assalaam aleikum,
Ja, ik heb inderdaad een poging gedaan om te bestuderen wat er nou daadwerkelijk in de koran staat. Met een goede nederlandse vertaling natuurlijk. Ik ben daar nog steeds mee bezig, omdat ik het zorgvuldig en bestuderend wil gaan lezen. Dus dat kost nog wel even tijd en dat heb ik niet altijd helaas.
Het is echt voor iedere moslim een aanrader om een goede vertaald versie te lezen. Het is belangrijk om te begrijpen wat je nou precies gelooft. Het is echt de moeite waard. Mijn persoonlijke ervaring is, dat zodra ik de koran begin te lezen ik maar door blijf lezen. Het houdt me als het ware vast omdat ik het zo mooi vind.
Let op! Als je een vertaalde versie leest moet je letten op wie de vertaler is. Is dit een betrouwbaren bron? Bijvoorbeeld een islamitische geleerde in samenwerking met een geleerde in de arabische taal, dan is dat natuurlijk inorde.
Verder wil ik jullie er op wijzen dat hoe vaak je de koran ook zult lezen, vermoedelijk is elke keer dat je het opnieuw leest weer een ontdekking. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat één soerha (vers) meer dan duizend verschillende betekenissen kan hebben.
Ik hoop er snel weer mee aan de gang te gaan. Jullie ook hoop ik, want het is echt de moeite waard!!!
Salaam Safira
Het verbaast me eerlijk gezegd dat er zo weinig jongeren lezen, vooral zo'n belangrijk boek als de Koran
Ik zelf heb hem 2x gelezen en ben nu halverwege de derde keer.
Soms lees ik het hoofdstuk in gedeeltes omdat ik het te moeilijk vind en mijn hersenen exploderen van de inspanning.
Begrijpen ?????? denk dat je het nooit kan begrijpen hoe hard je ook studeerd, wel tracht ik stukje voor stukje te begrijpen en ben daar al meer dan gelukkig mee.
Beslama
soennia83
09-06-2002, 19:20
Assalaam mu3alaikom
Ik ben sinds een aantal maanden bezig met het lezen van de koran el karim, ik had me voorgenomen het voor de zomervakantie uit gelezen te hebben, en inshAllah lukt dat.
Ik ben op dit moment bij Soerah At Taubah(het berouw) En ik moet je eerlijk zeggen, als je eenmaal begint aan het lezen van elkoran elkarim, dat je echt uren achter elkaar aan het lezen bent en hoopt dat je het meteen uitgelzen hebt, maar dat gaat helaas niet.
en het is inderdaad de moeite waard, wij zijn toch moslims, we moeten de koran lezen, maar lezen is niet genoeg, we moeten het begrijpend lezen.
Dus sla de eerste bladzijde open en ETMENE dat je de tijd krijgt om het uitgelezen te hebben, voordat je dood gaat!!!
mensen ik raad jullie aan het te lezen en te begrijpen, ik heb zelf een versie "DE Edele Koran, die is in het arabisch met er naast de nederlandse vertaling! erg handig!
en voor de berberse mensen, die geen arabisch kunnen ik raad jullie echt aan arabisch te gaan leren, het is de taal van de Islam.
Ik ben zelf BERBERS, maar alhamdolilah heb ik van mijn ouders arabisch geleerd, en voor degene die geen arabisch geleerd hebben er zijn veel cursussen, die je kunnen helpen de arabische taal onder de knie te krijgen.
Dit wou ik nog even zeggen(IK hoop dat ik geen negatieve reacties krijg, want ik heb het beste met mijn broeders en zusters voor)
wasalaam mu3alaikom wr wb
soennia83
09-06-2002, 21:18
assalaam mu3alaikom 100%
ik ben blij dat je wat toegevoegd hebt, je hebt volkomen gelijk er zijn mensen die arabisch kennen, maar toch niet begrijpen wat het inhoudt. En zoals je weet is het arabisch in elkoran elkarim, lo3a algharabia, dat spreekt ook niet iedereen.
Maar inshAllah zullen we alles begrijpen, met alle middelen die we nu hebben en in de toekomst komen komt alles goed.
Alles ligt in de handen van Allah
Sadaka allaho el3adiem
Salaam ou aleikoum,
Ook ik probeer de koran te lezen. Ik doe er wel wat langer over omdat het arabisch lezen niet zo heel vlotjes gaat. Vroeger gingen wij altijd naar de koranschool en daar kregen we dan les in het arabisch. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet altijd leuk vond om te gaan, maar ik heb er nu zeker profijt van. Ook kregen wij van mijn vader zondags ook nog een les uit de koran. Hierdoor ken ik alhamdoelilah 1 7isb uit mijn hoofd, alleen er zijn er nog zo veel. Eerlijk gezegd is het lezen uit de koran het mooist in het arabisch. In het nederlands veliest het zijn schoonheid, maar soms kan het gewoon niet anders. Ik raad het wel aan om het te leren, je zult verbaasd staan dat het niet eens zo moeilijk is.
Ma3a salama
Safira75
09-06-2002, 22:47
Denken jullie dat het enkel gaat om het lezen- of zoals iemand hier al eerder zei...om het begrijpend lezen.
Want als je erin gelooft, zou je het dan ook niet moeten begrijpen?
Ik zelf ben het ook aan het lezen. In het engels. Het is inderdaad mooi, maar inderdaad tegelijkertijd ook moeilijk te begrijpen. Ik heb ook een versie in het arabisch, die ziet er echt prachtig uit, maar die kan ik niet LEZEN jammergenoeg.....
islamietje
09-06-2002, 23:08
ik lees zelf ook de koran en ik leer er ook van!ik ben nu klaar met mijn eerste hzib en begin nu met de 2e en ik heb echt gemerkt dat het leren beter gaat als je weet wat je zegt!! en het is soms ook heel moeilijk te begrijpen!! enne safira je kan gewoon les volgen binnen 3 maandjes heb je het onder de knie en kun je lezen hoor!! gewoon doen is heel leuk en ook erg handig!!! thallaw!! xxxx
Safira75
09-06-2002, 23:34
Origineel gepost door islamietje
ik lees zelf ook de koran en ik leer er ook van!ik ben nu klaar met mijn eerste hzib en begin nu met de 2e en ik heb echt gemerkt dat het leren beter gaat als je weet wat je zegt!! en het is soms ook heel moeilijk te begrijpen!! enne safira je kan gewoon les volgen binnen 3 maandjes heb je het onder de knie en kun je lezen hoor!! gewoon doen is heel leuk en ook erg handig!!! thallaw!! xxxx
Ja ben het al aan het leren lezen. hoop gauw aan de slag te kunnen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.