Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Demonstreer mee en steun Ali Lmrabet

Damaghrabi
05-06-2003, 19:36

Ali Lmrabet, een journalist afkomstig uit Arif die zich niet laat intimideren door de Makhzen in zijn berichtgeving, is veroordeeld tot 5 jaar gevangenis voor een serie kritische artikelen en karikaturen over het koningshuis en de regering. Kom allen Donderdag 12 Juni 2003 Den Haag om 1300 uur Steun de internationale campagne voor solidariteit en vrijlating van Ali Lamrabet. Steun Vrijheid van meninguiting in Marokko Steun onafhankelijke pers in Marokko

Damaghrabi
05-06-2003, 19:38
http://www.abin.nu/home/images/upimages/lamrabata.jpg

an3sdej
05-06-2003, 19:41
Als het geen fundamentalist is, wil ik wel komen :-)

K_Prone
05-06-2003, 21:47
Origineel gepost door an3sdej Als het geen fundamentalist is, wil ik wel komen :-) an3sdej je moet sowieso opkomen voor de vrijheid van meningsuiting. Of het nou fundamentalist,jood,christen,ongelovige etc is. Wat is fundamentalist, fundamenteel in zijn geloof want dan ben ik het volledig met je oneens of bedoel je extremeist. In ieder geval is steun hem, weg met die koning.

an3sdej
05-06-2003, 21:50

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Maar ik weet dat fundamentalistische islamitische landen niet uitblinken in vrijheid van meningsuiting, dus ik zie niet graag dat zo'n maatschappij ontstaat in Marokko!

K_Prone
05-06-2003, 22:07
Origineel gepost door an3sdej Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Maar ik weet dat fundamentalistische islamitische landen niet uitblinken in vrijheid van meningsuiting, dus ik zie niet graag dat zo'n maatschappij ontstaat in Marokko! Er zijn geen islamitische landen je bedoelt dictoriale regimes. Maar in MArokko mag je niet schrijven wat je wil daar gaat het over vooral als je een amazigh ben moet je niet het koningshuis bekritiseren. Maar jou verhaal daar kun je allerlei knopen van maken hij klopt inhoudelijk van geen kant.

an3sdej
05-06-2003, 23:34
Nee Misant, alleen jouw redeneringen kloppen, je hebt helemaal gelijk hihihih

Tamza_N_Rif
10-06-2003, 21:28
Oh oeps, ik had deze topic niet gezien. En, wie gaat er demonstreren?

Grietje
11-06-2003, 01:36
Vandaag, woensdag, om 13.00 uur is er een picket-line voor de Marokkaanse Ambassade in Den Haag (Oranjestraat 9). Demonstranten steunen zo de internationale campagne voor vrijlating van de journalist Ali Lamrabet. Hij is sinds 9 mei in hongerstaking en kreeg 21 mei 4 jaar celstraf wegens belediging van de koning. Lamrabet is de Marokkaanse vertegenwoordiger van de internationale journalistenorganisatie Reporters Sans Frontières en hoofdredacteur van twee satirische bladen. Vele internationale politieke en vak-organisaties hebben Marokko gekapitteld voor deze schending van de persvrijheid. De NVJ steunt de actie.