Bekijk originele versie : Miskraam..
Tot wanneer kun je een miskraam krijgen? Tot hoeveel weken/maanden? En wanneer komt het het meest voor?
Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven :goedzo:
OemShahid
14-06-2006, 12:17
De regel is tot 12 weken, maar het kan later ook evengoed mis gaan hoor.
bedankt voor je reactie OemShahid.
Een andere vraag, wat is vaak de oorzaak van een miskraam? of kan het ook gewoon zomaar gebeuren, zonder enige aanleiding??
Vaak is het vruchtje niet goed. Je lichaam voelt het dan aan en stoot het op een natuurlijke manier af. Maar ook veel stress kan een gezonde vruchtje schade toebrengen en tot een miskraam leiden.
Ben je zwanger en maak je je ongerust.
bedankt voor je reactie OemShahid.
Een andere vraag, wat is vaak de oorzaak van een miskraam? of kan het ook gewoon zomaar gebeuren, zonder enige aanleiding??
Een sebab kan zijn als je te zwaar getild, stress zoals eerder verteld door houda99.
verder wens ik je veel sterkte, ik hoop dat Allah je snel zal verblijden met een gezond kindje...
Groetjes
Fat
Houda:
Ja en Ja :(
leuk gefeliciteerd. :sjans:
Nou elke zwangere kunnen er over meepraten, zorgen maken hoort erbij.
Het maakt je daardoor ook een beter moeder. Je weet dat je nu iets kostbaars hebt waar je goed voor moet zorgen. Door die bezorgdheid let je ook extra op met wat je eet en doet. Iedere zwangere wacht met spanning af tot de grens van 12 weken is gepaseerd. Daarna wordt het wel minder.
Ga van het goede uit en inschaAllah komt het allemaal goed :sjans:
OemShahid
14-06-2006, 13:04
Ja inderdaad meid, probeer je geen zorgen te maken. Heb je al een echo gehad?
Houda99: Dankje voor je lieve woorden
Oemshahid: nee nog niet, dat is toch pas rond de 3e maand?
nou stress maakt je kind niet dood hoor. wel kun je daardoor een moeilijker kind krijgen. heb een reportage gezien erover op national geo...
als je strest krijgt je kind de stresshormonen. je kind kan er wel wat van hebben, maar als je extreem veel gestrest bent dan krijg je kind zoveel van het hormoon dat ze vaak ook onrustig zijn na de geboorte. je kind kan zelfs op oudere leeftijd een gestresst kind zijn.
enne tot 12 weken is de kans op miskraam het grootst. volgens mijn huisarts is er dan iets mis. de handicap is zo extreem dat het vruchtje zich niet kan ontwikkelen en dat voelt je lichaam en stoot het af.
OemShahid
14-06-2006, 13:10
Houda99: Dankje voor je lieve woorden
Oemshahid: nee nog niet, dat is toch pas rond de 3e maand?
Nee, lieve schat, je kunt nu ook al eerder bij de verloskundige terecht. Ik ben ook net 4 weken en 3 dagen zwanger en ik mag 30 juni al komen voor een inwendige echo.
Ik zou snel een afspraak maken met een verloskundige bij jou in de buurt.
maar de meeste doen het niet zomaar hoor, je moet wel echt wat hebben. ik heb van mensen gehoord dat ze soms overbezorgd zijn maar toch niet krijgen.
Ooh gefeliciteerd!! Is het je tweede?
Inwendig echo klinkt zo eng...
isra1979
14-06-2006, 13:23
Gefeliciteerd, het is trouwens per verloskundige afhankelijk of je al zo vroeg een echo krijgt. Bij mijn verloskundige kreeg ik automatische met 12 weken een echo. Ze adviseren met ongeveer 9 weken een eerste afspraak te maken bij de verloskunige...
OemShahid
14-06-2006, 13:32
Dank jullie wel meiden, is inderdaad mijn 2de insha allah.
Het klopt wat je zegt Isra, iedere vk gaat er anders mee om, maar het kan geen kwaad om te bellen. Alleen zo kom je erachter wat hun beleid is.
Inwendige echo klinkt enger als dat het is hoor, het valt heel erg mee (doet geen pijn ofzo). Ik heb het ook al een keer eerder gehad tijdens de zwangerschap van Shahid.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.