Bekijk originele versie : Is dit toegestaan??
salam moe aleikoem
ik weet wel dat het voor een vrouw niet toegestaan is om te gaan reizen zonder een mahram, maar bedoelen ze hiermee ook de korte afstanden?
wie weet het antwoord. graag me daliel
alvast bedankt
just_curious
14-06-2006, 12:06
ik wil dit ook gewoon weten :)
ik wil dit ook gewoon weten :)
hahah sorry meid, ik dacht dat je je verveelde bij mijn topic
maar heb jij erover iets gehoord of gelezen. ik hoorde gisteren dat een vrouw niet naar buiten mag zonder haar man. nu vraag ik me af of dat wel zo is.
just_curious
14-06-2006, 12:14
hahah sorry meid, ik dacht dat je je verveelde bij mijn topic
maar heb jij erover iets gehoord of gelezen. ik hoorde gisteren dat een vrouw niet naar buiten mag zonder haar man. nu vraag ik me af of dat wel zo is.
haha neej hoor helemaal niet
maar ja ik herinner me nog wel iets vaags van dat je als vrouw eenbepaalde aantal kilometers ofzo wel alleen mag reizen maar daar verder niet ofzo maar allahuwa3lam daliel hiervan heb ik nietmeer :( ik hoop iemand anders wel inshaAllah
jammer dat er niemand een antwoord hierop heeft
just_curious
14-06-2006, 12:21
geduld is een schone zaak oegtie :) gewoon een beetje geduld inshAllah
Mo7aarabatANafs
14-06-2006, 13:09
Het islamitische oordeel over reizen van ene stad naar de andere...
Vraag:
Er zijn veel vrouwelijke leraressen en studenten die in verband met hun studie van de ene stad naar de andere moeten reizen, en soms betreft het een grote afstand, wat is het islamitische oordeel hierover?
Antwoord:
Mijns inziens kan het heen en weer gaan van deze vrouwelijke leraressen en studenten van de ene stad naar de andere op dezelfde dag niet als reizen worden aangemerkt. Want zij bereiden zich hier niet op voor zoals zij doen voor het reizen gaan, nemen geen afscheid als zij weggaan en worden niet verwelkomd als zij terugkeren en aangezien dit niet als een reis kan worden beschouwd, zou het voor hen toegestaan zijn om van de ene stad naar de andere stad te gaan.
Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
Pas als er een vorm van afscheid is, dan is het alleen reizen voor vrouwen niet toegestaan. Dus winkelen en een dagje pretparken is wel toegestaan.
Flamenca
14-06-2006, 14:42
Het gaat om een reis van 24 uur of langer. Je hebt echter wel een toestemming van je man nodig om een korte reis te maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.