Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : voor de getrouwde werkende dames

Pagina's : [1] 2 3 4 5

alhoceimawomen
14-06-2006, 11:20

hoi ladys ik wil vragen of jullie je mannen helpen met iets boodschapen vaste lasten. of is jou salaris echt alleen voor jou zelf. of hebben jullie afspraaken gemaakt over wie wat uitgeeft. vertel op ben benieuwd ik ben pas getrouwd en werk ook dus wil het weten

Jasmina
14-06-2006, 11:23
Wij hebben ook een gezamenlijke rekening waar we alle2 een deel van ons loon opstorten en waar de rekeningen en boodschappen mee betaald worden. De rest van me loon blijft op mijn rekening staan en doe ik leuke dingen mee of ik koop iets leuks voor ons huis of een cadeautje voor hem e.d. jasmina :zwaai:

Mysticalia
14-06-2006, 11:24
Wij hebben één rekening waarop alles binnenkomt en buitengaat. Zo wilde ik het, en zo doen we het. Ik beheer de rekening omdat mn man een grote gat in zijn hand heeft :jammer:

gelderse
14-06-2006, 11:25
Vanaf dat ik getrouwd ben hebben we een gezamelijke rekening. Alles wat in komt komt daarop. En alles wat betaalt moet worden wordt er vanaf geschreven. We doen dus alles samen.:goedzo:

Ghatar_tangawia
14-06-2006, 11:27

Mijn stagevergoeding en mijn studiefinanciering is gewoon voor mezelf, ik koop dingen voor ons huisje..kleren voor mezelf en mijn man.. Mjin man betaalt alles, ook mijn ziekenfonds, mijn collegegeld en mijn telefoonrekening!

nbt
14-06-2006, 11:32
hallo wij hebben de kosten gedeeld en maandelijks gaat ieder zijn vaste kosten betalen en de rest is voor sparen en de rest is zakgeld en hoe doe jij het eigenlijk nu je net getrouwd bent? wij hebben dit wel op voorhand afgesproken

alhoceimawomen
14-06-2006, 11:33
o wat lief van je vent ghatar tangawia

hartstocht
14-06-2006, 11:35
Ik blijf me verbazen over het feit dat vrouwen zeggen "helpen met boodschappen en vaste lasten". Als je samen leeft dan zijn het jullie vaste lasten en jullie boodschapen enhoor je dat niet als iets afzonderlijks te zien, vind ik. wij gooien alles op een enof rekening. en daarvan gaan alle vaste lasten af wij sparen daarvan en we krijgen beiden een vast bedrag in de maand dat we zelfs mogen uitgeven, dus aan onze persoonlijke spulletje of uit eten of wat dinken en ik natuurlijk aan mijn dure verzorgings prodcuten. Dat werkt perfect in ons geval. en ik vind het onzin dat sommige vrouwen de regel hanteren dat het geld van de vrouw alleen voor de vrouw is en dat de man alles moet betalen. dan vind ik ook dat ze consequent moeten zijn en alle regels in de islaam moeten handhaven.

alhoceimawomen
14-06-2006, 11:35
ik weet dus niet hoe ik dit ga doen daarom deze topic, tot nu toe doe ik alle boodschapen en mijn eigen rekeningen ziekefonds tel rekening,, en hij vaste lasten dus ik zie wel hoe en wat

Mysticalia
14-06-2006, 11:38
Ik blijf me verbazen over het feit dat vrouwen zeggen "helpen met boodschappen en vaste lasten". Als je samen leeft dan zijn het jullie vaste lasten en jullie boodschapen enhoor je dat niet als iets afzonderlijks te zien, vind ik. wij gooien alles op een enof rekening. en daarvan gaan alle vaste lasten af wij sparen daarvan en we krijgen beiden een vast bedrag in de maand dat we zelfs mogen uitgeven, dus aan onze persoonlijke spulletje of uit eten of wat dinken en ik natuurlijk aan mijn dure verzorgings prodcuten. Dat werkt perfect in ons geval. en ik vind het onzin dat sommige vrouwen de regel hanteren dat het geld van de vrouw alleen voor de vrouw is en dat de man alles moet betalen. dan vind ik ook dat ze consequent moeten zijn en alle regels in de islaam moeten handhaven. In de islaam, is het geld van de vrouw haar geld. En moet de man haar onderhouden en haar voorrzien van kledij, eten en onderdak. Het wordt juist als soort sadaqa gezien als de vrouw beslist om met haar geld haar man te helpen.

alhoceimawomen
14-06-2006, 11:40
er zij ook mannen die gemeen zijn ken ze persoonelijk laten hun vrouwen alles bijna betallen. hij spaart zijn geld en en als ze naar marokko gaan geeft hij duizende euro,s uit in restaurantjes op het strand en niet met ze vrouw nee met zijn vrienden

gelderse
14-06-2006, 11:40
In de islaam, is het geld van de vrouw haar geld. En moet de man haar onderhouden en haar voorrzien van kledij, eten en onderdak. Het wordt juist als soort sadaqa gezien als de vrouw beslist om met haar geld haar man te helpen. Dan draag ik graag mijn steentje bij.;)

nbt
14-06-2006, 11:41
och zuster het komt wel inorde, gewoon moet je een afspraak maken hoe jullie jullie geld samen gaan beheren of hij de ene kost betaalt of jij, hoe je het draait of keert het komt toch samen gewoon eerlijk zijn en niet egoistich zijn, het is net als een kind grootbrengen de ene geeft melk de andere doet een schone luier en zo gaat het leven verder inchallah!

nbt
14-06-2006, 11:44
In de islaam, is het geld van de vrouw haar geld. En moet de man haar onderhouden en haar voorrzien van kledij, eten en onderdak. Het wordt juist als soort sadaqa gezien als de vrouw beslist om met haar geld haar man te helpen. dat is waar als de vrouw gaat werken dan beslist zij zelf over haar eigen geld en daarom heb ik gezegd dat je niet egoistich moet zijn want aan de andere kant je gaat een hele of halve dag werken en kom je je huisplichten niet na en is het van zelfsprekend dat je je man helpt in het leven

alhoceimawomen
14-06-2006, 11:47

maar wat ik soms niet begrijp is mijn man zeg he lieverd als je geld wil pak het uit mijn potemenee en soms legt hij geld bij het nacht kasje maar hij weet toch dat ik werk en zelf geld heb waarom doet hij dat nouw ik durf het niet te vragen stom he van hem

Pagina's : [1] 2 3 4 5