Bekijk originele versie : Marokaanse jongens die met Nederlandse meiden gaan
KwebbelTante
05-06-2003, 16:21
Hallo allemaal,
Mijn broertje die heeft een Nederlandse vriendin. Ze hebben al 3 jaar met elkaar. Mijn ouders zijn daar tegen en ze hebben elke keer weer ruzie daarover. Maar hij beweert heel veel van haar te houden.
Ik denk dat stel dat ze eens gaan trouwen die huwlijk toch uiteindelijk stuk loopt en dan kijk ik naar de cultuur verschillen .
Wat denken jullie??
mimi_tangaouia
05-06-2003, 16:37
ik geloof er in dat als je liefde sterk genoeg is voor elkaar dat je alles kunt overwinnen
KwebbelTante
05-06-2003, 16:45
Origineel gepost door Jorginho
Wat is de kritiek van je ouders eigenlijk. Wat is hun reden om er tegen te zijn?
Zij horen vaak verhalen van jongens die met nederlandse meiden trouwen en die dan kinderen krijgen en op het laatst gaat het mis. Verder zien ze hem gewoon liever met een marokaanse meid. Vinden het vreemd om straks half nederlands half marokaanse kleinkinderen te hebben.
Origineel gepost door Jorginho
Wat is de kritiek van je ouders eigenlijk. Wat is hun reden om er tegen te zijn?
Ik denk dat de reden is dat ze geen moslima is. Ze zijn volgens de islam verplicht om hun zoon dat te verbieden. Anders zullen daarvoor ter verantwoording worden geroepen door Allah. Als hij toch doorzet, dan hebben zij tenminste hun plicht gedaan. En zal alles op de schouders van die jongen komen.
KwebbelTante
05-06-2003, 16:52
Origineel gepost door Najib26
Ik denk dat de reden is dat ze geen moslima is. Ze zijn volgens de islam verplicht om hun zoon dat te verbieden. Anders zullen daarvoor ter verantwoording worden geroepen door Allah. Als hij toch doorzet, dan hebben zij tenminste hun plicht gedaan. En zal alles op de schouders van die jongen komen.
Ja dat klopt maar hij zegt dat ze wel Moslima wil worden als ze eenmaal getrouwd zijn.
Origineel gepost door KwebbelTante
Ja dat klopt maar hij zegt dat ze wel Moslima wil worden als ze eenmaal getrouwd zijn.
Klinkt niet echt overtuigend. Ze moet nu moslima worden, zonder een huwelijk met hem in het vooruitzicht. Dan ben je pas echt overtuigd.
KwebbelTante
05-06-2003, 16:58
Origineel gepost door Najib26
Klinkt niet echt overtuigend. Ze moet nu moslima worden, zonder een huwelijk met hem in het vooruitzicht. Dan ben je pas echt overtuigd.
Maar denk je dat als ze Moslima zou worden dat die huwlijk kans van slagen zou hebben?
npu........dat is tog goed??
als ze moslima wil worden,
en ik heb ook 2 buren die met nederlandse vrouwens zijn getrouwed.
ewa ze zijn gelukkig samen en leven goed,ze gaan ieder naar marokko.
en die vrouw doet aan de ramadan........
ze hebben geen problemen...majah het is verschillend.........
Origineel gepost door KwebbelTante
Maar denk je dat als ze Moslima zou worden dat die huwlijk kans van slagen zou hebben?
Nogmaals het LIJKT erop dat ze hem gewoon wil trouwen en DAAROM moslima wil worden. Omdat de islam haar zo aanspreekt. Dat is mijn indruk, alhoewel ik vanaf hier de situatie niet goed kan beoordelen. Allahoe 3alem.
En als een man en vrouw geen sterke imaan hebben, dan is de kans behoorlijk groot dat hun kinderen zich van de islam gaan keren.
Miss_mandalinna
05-06-2003, 17:24
ALLAH hie zjieb li fieh el gheer in sha ALLAH
Woe ALLAH hie ba3ad mena lie ma fieh gheer
mocro_souhaila
05-06-2003, 17:27
HmM je ouders hebben groot gelijk...ze is geen moslima....maar je zegt dat ze moslima wilt worden als ze getrouwd zijn.....nou als ze egt gelooft moet ze nu moslima worden......althans zo denk ik erover
kus souhaila
Ik ken ook genoeg nederlandse meiden die getrouwd zijn met marokaanse jongens, en het gaat perfect, maar komt geloof ik doordat ze muslim zijn. Ik ken ook wel een stel waarvan de nederlnadse vrouw geen muslim is, maar dan zie je toch dat de man ook ver is afgedwaalt :(
italiaanse
05-06-2003, 17:34
Inshallah gaat het goed.
Allah swt. kijkt niet naar onze afkomst, kleur en ras, maar naar onze hartjes. Weet je het kwade van het goede te onderscheiden...ben je op de goede weg.
misshananne
05-06-2003, 17:46
ik heb ook een neefen en nichten die getrouwd zijn met niet moslims,maar je hebt een helle grote kans dat ze niet lang bij elkaar blijven.heb een nicht ze heeft 2 kinderen met een nderlander en ze is nu gescheiden met hem,nu zegt ze als een marokaanse jongen om me hand komt vrage dan trouw ik daarmee nederlanders zijn niks.ik heb ook een neef hij heeft een nederlandse vriendin en ze is expres van hem zwanger geworden zodat hij haar nit verlaat,maar ze is wel aardig en wil haar wel verdiepen in de islam als ze getrouwt zijn.ewa ja als ik om een jonegn gaf niet ook niet moslim was dan had ik ook doorgezet,dus ja ik hoop dat het allemaal goed gaat.
rania1515
05-06-2003, 18:43
Ik was laats naar beverwijk geweest en zag daar heel wat kopels en dat waren dan marokaanse jongens/mannen tussen de 18/25 die met hun nederlandse vriendin liepen te wandelen.Ik vind dat ze het zelf moeten weten maar ik vind dan niet dat die marokaanse jongens dan moeten zeggen ik wil met en marokaanse vrouw trouwen dat maagd want dat verdient zo'n man gewoon helmaal niet vind ik maar dat is gewoon in het algemeen.
Ik denk gewoon dat die jongens/mannen verliefd zijn ik weet het eigenlijk ook niet.
Maar ik zou niet willen dat mijn broertje en nederlandse vriendin krijgt hij mag zo ie zo niet met en meisje verkering hebben tot hij gaat trouwen en dat is zo omdat dat hoort.Maar in bepaalde gezinnen is de cultuur gewoon zo en dat zal altijd zo blijven en marokaanse jongen moet net zo veel vrijheid hebben als en marokaanse meisje.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.