Bekijk originele versie : Vrijheid ....
Safira75
08-06-2002, 23:27
Vrijheid - een mooi begrip, maar wat betekent het voor jou in de praktijk?
Voel jij je wel vrij? Al wonen we in een deel van de wereld waar een vrijheid is waar mensen in sommige landen misschien jaloers op zouden kunnen zijn.
Wat maakt dat jij je vrij voelt?
En wat doe je met die vrijheid??
Ik ben gewoon weer 's benieuwd. Je hoeft uiteraard niet alle (geen zelfs:)) van mijn vragen te beantwoorden, maar ik ben wel weeeer 's erg nieuwsgierig.
hmmm safiraa leuk topic....ik begin welll
nou wat zie ik onder vrijheid..je goed voelen.. dat je niet met zo een naar gevoel zit dat j eergens aan vast zit zonder het zelf te willen ofzo....
ik heb vrijheid elhamdoulilah.... ik kan doen wat ik wil en gaan waar ik wil...maar ho er zijn grenzen.. ik bedoel ik maag niet gezellig een kroeg binnen hoepelen.. maar ja ook mijn grenzen zijn daarvoor....
wat zie ik oonder geen vrijheid hebben.. dingen stiekum doen... kijk iedereen doet dat wel eens.. maar heb het hier bijv.. over... liegen en met je vriendinnen weggaan.. ehh je kledingstijl veranderen als je naar buiten gaat.. je weet dat stiekume gedoe.. en geloof me gebeurt nog steeds heel vaak....
oke dan ga ik verderrr
wat maakt mij dat ik me vrij voel... hmm gewoon dat ik mezelf ben.. dat ik ga slapen met een gerust gevoel...... wetend dat ik gewoon lekker vrij ben ;)
wat doe ik met mijn vrijheid... hmm goed gebruiken... dus niet iets slechts meedoen zodat ik em kwijtraak.......
zo eerlijk mogelijk blijven tegen je ouders/ broers// en je komt er wel.... dan hou je je freedom ook wel.....
maar ja vertrouwen speelt ook een rol bij vrijheid he
;)
doeiii
Origineel gepost door Safira75
Vrijheid - een mooi begrip, maar wat betekent het voor jou in de praktijk?
Voel jij je wel vrij? Al wonen we in een deel van de wereld waar een vrijheid is waar mensen in sommige landen misschien jaloers op zouden kunnen zijn.
Wat maakt dat jij je vrij voelt?
En wat doe je met die vrijheid??
Ik ben gewoon weer 's benieuwd. Je hoeft uiteraard niet alle (geen zelfs:)) van mijn vragen te beantwoorden, maar ik ben wel weeeer 's erg nieuwsgierig.
Zo'n :duim: topic...
Iemand die beroofd is van zowel fysieke als psychische vrijheid is een gevangene in een gevangenis...
Iemand die alleen psychisch geen vrijheid krijgt...is psychisch gevangen...en zo ook fysiek...want het ene hangt samen met het andere...
Zolang deze twee bovenstaanden niet toepasbaar is op ons...kunnen we gerust zeggen dat we over een relatief vrijheidsgevoel beschikken...alhamdu lilaah wa incha'allah zullen we het ook zo houden...vrijheid moeten we koesteren...zolang we vrij zijn.
Camilla27
09-06-2002, 00:22
Nou ik heb in een huwelijk gezeten waar ik dus mijn vrijheid kwijt was…..ik kon doen e laten wat ik wou maar ik had toch geen vrijheid…….ik had de vrijheid niet van, mijn mening geven , mijn gevoelens te uiten, mensen zijden vaak tegen mij: zo jij hebt een goede man…je kunt laten en doen wat je wil,”had ik die vrijheid maar” zeiden ze dan…………..nou ik heb er achter gekomen dat er onder “vrijheid” meer is dan alleen dingen mogen,je moet de vrijheid hebben om jezelf te zijn ……………
groetjes,
shahzade
09-06-2002, 00:27
Vrijheid betekent voor mij: vrijheid van
1. meningsuiting
2. doe wat ik wil en kan
3. mijn eigen huisje
4. mijn ouders & broertjes en vriendin
5. mijn lieve hond Tyson
6. mijn favoriete muziek draaien
7. lekker werken met leuke collega's
8. uitgaan
9. het gezellig make met vrienden
10.mijn muziek-ideeen creeren
Kortom ik leef alleen maar in vrijheid.
Camilla27
09-06-2002, 00:31
Origineel gepost door shahzade
Vrijheid betekent voor mij: vrijheid van
1. meningsuiting
2. doe wat ik wil en kan
3. mijn eigen huisje
4. mijn ouders & broertjes en vriendin
5. mijn lieve hond Tyson
6. mijn favoriete muziek draaien
7. lekker werken met leuke collega's
8. uitgaan
9. het gezellig make met vrienden
10.mijn muziek-ideeen creeren
Kortom ik leef alleen maar in vrijheid.
shoowwwwwwwwww jij wilt alle vrijheid :rolleyes: :D
shahzade
09-06-2002, 00:32
Origineel gepost door sabje
Perfect als dat jou vrijheid is.............. geloof het graag, lekker leventje zo.............. maare behalve tyson............ lijkt mij ietsje eng :( !
doegie :zwaai:
Nee hoor, het is een jongkie zwarte labrador. Echt superlief, iedereen op straat zegt ooh wat een lief ding. Ik hou gewoon van honden, die begrijpen je tenminste!
Camilla27
09-06-2002, 00:33
Origineel gepost door shahzade
Nee hoor, het is een jongkie zwarte labrador. Echt superlief, iedereen op straat zegt ooh wat een lief ding. Ik hou gewoon van honden, die begrijpen je tenminste!
mmm op die manier de dames versieren :hihi:
shahzade
09-06-2002, 00:34
Origineel gepost door camilla27
mmm op die manier de dames versieren :hihi:
Nee joh, ik heb al bijna 1 jaar vaste vriendin.
Camilla27
09-06-2002, 00:38
Nee nee camilla nummertje 4 op zijn lijstje............... heeft al een vriendin of toch :rolleyes: ???
ja oke..maar vriendin hoeft niet altijd "vriendin" te zijn...toch........maar ja hij zei dat hij nu al een jaar verkering heeft..............nou dus om hem te versieren heeft ook geen zin meer.............he Sah....pak je spullen en weg wezen hihihihi :D
Selmaatje
09-06-2002, 01:58
Vrijheid is op de eerste plaats wat mijn ouders mij geven..En hun geven mijn best veel vrijheid, als ik ergens naar toe wil mag ik altijd gaan, mag buiten wanneer ik wil (eh jaaaa met grenzen)..Ik uit ook vaak mn mening, en zeg ook wat ik denk en voel bij hun...En ten tweede de vrijheid van wie je bent, ik ben gewoon mezelf zeg wat ik denk altijd eerlijk, die vrijheid heb ik ook, niks houd me tegen om dat niet te doen...Zit aan niks en niemand vast..Ik voel me best vrijjjj :D,, mohiem ik ben tevreden met de vrijheid wat ik heb.......
Ciaaaaaaokes :zwaai:
Safira75
09-06-2002, 09:39
Vrijheid is voor mij als ik kan en mag zeggen wat ik wil en wat ik denk!
Vrijheid is voor mij, het zijn van de persoon die ik ben!
Verder zit vrijheid in je hart!
( I'm backie trouwens weer hoor!)
ma'assalama
HEEEEEEEEEEEEEEEEY Sabje...Welcome back!!! :zwaai:
Safira75
09-06-2002, 09:42
Hoi,
bedankt iedereen voor de reacties.
Een ander punt dan, namelijk de andere kant van vrijheid --> Verantwoordelijkheid.
Vinden jullie niet dat mensen die kant van vrijheid vaak vergeten??
Kijk als andere mensen voor je beslissen, heb je ook geen verantwoorelijkheid, geen twijfel. Wanneer je zelf beslissingen kan nemen, moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor deze beslissingen.
Maar soms lijkt het alsof "vrije" mensen die kant vergeten....of niet??
Vrijheid is jezelf...
Er is geen vrijheid buiten ons zelf. We hoeven alleen maar in de spiegel te kijken om te beseffen dat het vrijheid van ons vrijheid in ons zelf ligt.
Benutten en omgaan van vrijheid is de sleutel tot geheim van succesvol leven.
Vrijheid is iets dat we al bezitten. Hoe vrijer we worden hoe groter ons zelf respect wordt.
Safira75
09-06-2002, 11:32
Origineel gepost door Mao
Vrijheid is jezelf...
Er is geen vrijheid buiten ons zelf. We hoeven alleen maar in de spiegel te kijken om te beseffen dat het vrijheid van ons vrijheid in ons zelf ligt.
Benutten en omgaan van vrijheid is de sleutel tot geheim van succesvol leven.
Vrijheid is iets dat we al bezitten. Hoe vrijer we worden hoe groter ons zelf respect wordt.
Maar de verantwoordelijkheid dan?
Is het dragen daarvan voor iedereen weggelegd? KAN iedereen dat?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.