Bekijk originele versie : Arabische en Berberse jongens....
Is het waar dat Arabische jongens liever een arabisch meisje willen en dat Berberse jongens liever een berbers meisje hebben?
chicamaroquia
04-06-2003, 22:44
Ik weet niet of het waar is, maar ik weet wel dat veel mensen denken dat het handiger is vanwege de taalbarrière en cultuurverschillen...
Origineel gepost door Ghizzy
Is het waar dat Arabische jongens liever een arabisch meisje willen en dat Berberse jongens liever een berbers meisje hebben?
Een Turkse jongen wil liever een Turks meisje, dan een Egyptisch meisje. Zo ook met berbers en Arabieren. Lijkt mij logisch gezien de taal en gebruiken.
salimma19
04-06-2003, 22:46
Ik weet ook niet of het waar is.........maar je weet nooit op wie je verliefd word. Ik denk dat als een jongen echt gek op een meisjes is....het dan niet meer boeit of ze nou berbers/arabisch spreekt.
Origineel gepost door salimma19
Ik weet ook niet of het waar is.........maar je weet nooit op wie je verliefd word. Ik denk dat als een jongen echt gek op een meisjes is....het dan niet meer boeit of ze nou berbers/arabisch spreekt.
Dat denk ik haast ook.
Bovendien Marokkaan is marokkaan.
De een gaat heus niet naar berberland op vakantie en de andere niet naar Arabland of zoiets.
raar voorbeeld, maar je begrijp wel wat ik bedoel.
Hindaatje
04-06-2003, 22:48
Origineel gepost door Najib26
Een Turkse jongen wil liever een Turks meisje, dan een Egyptisch meisje. Zo ook met berbers en Arabieren. Lijkt mij logisch gezien de taal en gebruiken.
Turkije en egypte dat zijn 2 aparte landen..Berbers en arabieren wonen in 1 hetzelfde land.. :rolleyes:
Origineel gepost door Hindaatje
Turkije en egypte dat zijn 2 aparte landen..Berbers en arabieren wonen in 1 hetzelfde land.. :rolleyes:
:goedzo:
het zijn wel twee aparte volkeren, met twee aparte talen en de culturen die niet helemaal dezelfde zijn.
het zijn wel twee aparte volkeren, met twee aparte talen en de culturen die niet helemaal dezelfde zijn.
Wat zijn dan de verschillen in de culturen??
Mijn moeder is arabisch en mijn vader berbers, maar naar mijn mening hebben ze dezelfde cultuur....
Hindaatje
04-06-2003, 22:52
Sorry maar zo denk ik er niet over..we hebben dezelfde koning,en meestal hetzlefde geloof..we wonen in hetzelfde land..Dus ik zie het verschil niet,behalve dat de 1 berbers praat en de ander arabisch...
Origineel gepost door temsamni
Ik wil het liefst een meisje dat niet praat en doet wat ik zeg! :) Wat kan mij het nou schelen of ze arabisch of berbers is! :)
Kan je lang zoeken!
Tegenwoordig zijn we opstandig en komen we op voor onze rechten en oja, shit ook de plichten: EL COUSINA :D
Sorry maar zo denk ik er niet over..we hebben dezelfde koning,en meestal hetzlefde geloof..we wonen in hetzelfde land..Dus ik zie het verschil niet,behalve dat de 1 berbers praat en de ander arabisch...
Een Koerd trouwt ook liever met een Koerdische vrouw. Hoewel zij ook in Turkije wonen, met dezelfde premier. Maar hun taal is anders, de cultuur is wat anders.
Maar er is veel verschil tussen de Rif en Casablanca hoor.
Hindaatje
04-06-2003, 22:57
Een Koerd trouwt ook liever met een Koerdische vrouw. Hoewel zij ook in Turkije wonen, met dezelfde koning. Maar hun taal is anders, de cultuur is wat anders.
Verschil zal er altijd zijn..Maar wat ik wil zeggen is dat arabieren en berbers 1 volk zijn,de marokkaanse volk..Ondanks de verschillen want die heb je ook tussen de arabieren berbers onderling..Jij mij begrijp? :D
Een Koerd trouwt ook liever met een Koerdische vrouw. Hoewel zij ook in Turkije wonen, met dezelfde premier. Maar hun taal is anders, de cultuur is wat anders.
Over welke verschillen afgezien van de taal uiteraard heb jij het dan?
:confused:
salimma19
04-06-2003, 23:00
ahum.........weet je wat........als het een moslim(a) is en je wilt haar/hem trouw er dan lekker mee. De Islam kent geen nationaliteiten. een moslim kan Arabisch zijn, Turks, surinaams, chinees enz. Who cares.......je trouwt uit liefde niet omdat die persoon toevallig jouw taal spreekt en jouw gebruiken kent. Dat kan allemaal later geleerd worden..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.