Bekijk originele versie : Zwaart haar
Guadaloupe
04-06-2003, 21:50
Mag je je haar zwart verven?
ik heb discussie met me moeder!
k meen me te herinneren dat alle kleuren mogen behalve zwart
maar hee, mn geheugen laat me vaker in de steek
Dus wie weet het?
shokran
chicamaroquia
04-06-2003, 21:57
Ik dacht van niet...
laboudanda
04-06-2003, 21:57
Ik dacht dat elke marokkaan zwart haar heeft?
Hey je hebt mijn toestemming..
VERF ZE!
Voor mijn PART verf je je OKSEL haren!
P.S: Dit was een geimperteerde begeleidende bericht, dus u bent gewaarschuwd.
Blah!
YAY!
NEXT!
Lady_moi
04-06-2003, 21:58
Ik heb da ook gehoord dat da nie mag int zwart maar alahou alam
Guadaloupe
04-06-2003, 21:59
lijkt er meer op mensen
maar heeft iemand van jullie ook biewaais vor maain jemma
chicamaroquia
04-06-2003, 22:03
Hier heb je het bewijs...
Het haar zwart verven
De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de Profeet de gewoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Abu Quhafaah, wiens haar en baard zo wit was als thughaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka zei de Profeet , “Verander dit met iets, maar vermijdt zwart.” [2]. Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen: ze zijn niet toegestaan om enig haar zwart te verven wat niet zwart is.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] overgeleverd door Abu Dawud, 4/419); zie ook Saheeh al-Jaami’, 8153
[2] overgeleverd door Muslim, 3/1663
Waarom zwart laat je eigen kleur die is zeker mooi..;)
Lady_moi
04-06-2003, 22:09
Sarah :goedzo:
Guadaloupe
04-06-2003, 22:13
Origineel gepost door chica*******a
Hier heb je het bewijs...
Het haar zwart verven
De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de Profeet de gewoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Abu Quhafaah, wiens haar en baard zo wit was als thughaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka zei de Profeet , “Verander dit met iets, maar vermijdt zwart.” [2]. Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen: ze zijn niet toegestaan om enig haar zwart te verven wat niet zwart is.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] overgeleverd door Abu Dawud, 4/419); zie ook Saheeh al-Jaami’, 8153
[2] overgeleverd door Muslim, 3/1663
thanks.... k had ook een inmiddels gevonden...in t arabisch..begrijpt mn moeder ;)
Guadaloupe
04-06-2003, 22:14
Origineel gepost door SarahCi
Waarom zwart laat je eigen kleur die is zeker mooi..;)
tis nie voor mij...mn moeder wil dr grijze haartjes die werkelijk te tellen zijn...ijdel....zwart verven en dan rode highlights verven :D
maar k zei tegen dr dat zwart nie mag
k laat mn kleur ook gewoon zo :D
bint_duh_bledie
04-06-2003, 22:15
ok maar rood en oranje en groen enzo mag ofniet?????
ik weet echt niet
Guadaloupe
04-06-2003, 22:21
Origineel gepost door bint_duh_bledie
ok maar rood en oranje en groen enzo mag ofniet?????
ik weet echt niet
dat mag wel, behalve zwart :)
chicamaroquia
04-06-2003, 22:27
Origineel gepost door mimmie
Oeps, ik heb mijn haren net een paar dagen geleden zwart geverfd, ik wist niet dat dat niet mocht.
Dan had je naar je ondertekening moeten luisteren... :p
Gebeurd is gebeurd, laat het gewoon uitgroeien of kleur het met een andere kleur... ;)
Gewoon henna opdoen. Is veel gezonder voor je haar :)
chicamaroquia
04-06-2003, 22:32
Ik maakte maar een geintje, ik geloof je wel hoor... :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.