Bekijk originele versie : Proces steniging Nigeria uitgesteld
Proces steniging Nigeria uitgesteld
Van onze correspondent
NAIROBI – Het proces tegen de jonge moeder Amina Lawal, die veroordeeld is tot steniging vanwege overspel, is gisteren uitgesteld. In een islamitische rechtbank in Noord-Nigeria werd besloten dat haar advocaten pas op 27 augustus tijdens een hoorzitting gelegenheid krijgen opnieuw bewijzen aan te voeren waarom het vonnis niet moet worden uitgevoerd.
Voor Amina, die een eenjarige dochter heeft die is voortgekomen uit een buitenechtelijke relatie, is in de westerse wereld de afgelopen maanden een massale handtekeningenactie op touw gezet.
Hoewel dit proces uitgesteld is, gaat dat van een ander Nigeriaans paar gewoon door. Fatima Usman en Ahmadu Ibrahim, die ook een relatie hadden ter wijl ze niet getrouwd waren, gaan ook in hoger beroep tegen hun doodvonnis. Hun oorspronkelijke straf was celstraf. Maar toen ze daartegen in beroep gingen, sprak de islamitische rechtbank een veel zwaardere straf uit: dood door steniging .
Voor velen is deze gang van zaken een voorbeeld van het willekeurige karakter van de sharia-rechtbanken in Nigeria, een land waar buitenechtelijke relaties bovendien niet ongewoon zijn.
Gelukkig dat er respijt is voor die dame, maar afschuwelijk dat er nu weer twee gestendigd dreigen te worden :kwaad:
Yahyah, je bent echt aandoenlijk naïef. Maar toen ik jong was, was ik dat ook geloof ik!
yahya heeft gelijk en hij is helemaal niet naief
het alleen zo dat je in je eentje niet veel kan beginnen tegen een machtig ( islamitisch ) overheidsorgaan die denken dat ze het beter weten
hhtWillem
05-06-2003, 09:20
Origineel gepost door sabryn
yahya heeft gelijk en hij is helemaal niet naief
het alleen zo dat je in je eentje niet veel kan beginnen tegen een machtig ( islamitisch ) overheidsorgaan die denken dat ze het beter weten
Overheidsorgaan? Overheids Barbaren bedoel je.! :kwaad:
:cool:
hhtWillem
05-06-2003, 13:37
Origineel gepost door ihsaan4u
Je mag de straf steniging pas uitvoeren bij een man of vrouw pas als de economische en maatschappelijke omstandigheden in een land redelijk optimaal zijn....
Steniging mag nooit in een land uitgevoerd worden waar veel werkloosheid, armoede en politieke instabiliteit is.
Ik ben voor steniging van mensen die overspel plegen, maar onder de omstandigheden die hierboven genoemd zijn.
I.Moayeri
Stenigen mag je helemaal NIET uitvoeren!!
wie zijn zij om een mens te stenigen???
barbaars en prehistorisch..
zijn die lui sinds de gouden eeuw niet meer buiten geweest ??
Origineel gepost door hhtWillem
Stenigen mag je helemaal NIET uitvoeren!!
wie zijn zij om een mens te stenigen???
barbaars en prehistorisch..
zijn die lui sinds de gouden eeuw niet meer buiten geweest ??
O en de doodstraf mag wel??
freemale
05-06-2003, 15:48
Origineel gepost door Robbie
Proces steniging Nigeria uitgesteld
Van onze correspondent
NAIROBI – Het proces tegen de jonge moeder Amina Lawal, die veroordeeld is tot steniging vanwege overspel, is gisteren uitgesteld. In een islamitische rechtbank in Noord-Nigeria werd besloten dat haar advocaten pas op 27 augustus tijdens een hoorzitting gelegenheid krijgen opnieuw bewijzen aan te voeren waarom het vonnis niet moet worden uitgevoerd.
Voor Amina, die een eenjarige dochter heeft die is voortgekomen uit een buitenechtelijke relatie, is in de westerse wereld de afgelopen maanden een massale handtekeningenactie op touw gezet.
Hoewel dit proces uitgesteld is, gaat dat van een ander Nigeriaans paar gewoon door. Fatima Usman en Ahmadu Ibrahim, die ook een relatie hadden ter wijl ze niet getrouwd waren, gaan ook in hoger beroep tegen hun doodvonnis. Hun oorspronkelijke straf was celstraf. Maar toen ze daartegen in beroep gingen, sprak de islamitische rechtbank een veel zwaardere straf uit: dood door steniging .
Voor velen is deze gang van zaken een voorbeeld van het willekeurige karakter van de sharia-rechtbanken in Nigeria, een land waar buitenechtelijke relaties bovendien niet ongewoon zijn.
Gelukkig dat er respijt is voor die dame, maar afschuwelijk dat er nu weer twee gestendigd dreigen te worden :kwaad:
hhtWillem
05-06-2003, 16:23
Origineel gepost door misantazaghin
O en de doodstraf mag wel??
Als je het over humaniteit hebt wel ja.
Ik ben zowieso zelf geen voorstander van de doodstraf maar als ik moest kiezen dan zou ik zeker " stenigen" niet kiezen als dood.
Een ander mens doden is al barbaars en dan nog de manier waarop is helemaal walgelijk !!
Iemand langzaam laten sterven in pijn.... en dan de reden waarom ze gestenigd word, overspel, die is helemaal vreselijk.
Alsof een mens "recht " heeft op een ander... en daarom mag beslissen dat er een moet sterven om overspel!!
Anno 2003..... om misselijk van te worden dit.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.