Bekijk originele versie : dames die in marokko geboren zijn en getrouwd zijn ff een vraagje !!!
whiterose18
10-06-2006, 16:59
salaam alaikoem :)
we willen binnenkort op nederlandse wet gaan trouwen maar ik ben in marokko geboren maar ik hoor van velen dat je een geboorteakte moet hebben die niet ouder is dan 6 maanden. klopt dat??? ik heb er wel 1 maar die is een paar jaar oud die had ik gehaald toen ik nederlandse paspoort had aangevraagd. ik wil ook weten of je voor ondertrouwen een afspraak moet maken of dat je met de juiste documenten gewoon naar binnen kan lopen :hihi: .
alvast bedankt :goedzo:
Volgens mij kan het met de geboorte akte die je nu hebt. althans die van mij hadden ze ook goed gekeurd en die was ook al jaren oud. Een geboorte akte is een geboorte akte.
Ik raad je wel aan om het wel eerst te overleggen met het gemeente of stad huis, waar je woont, Elke gemeente heeft andere regels.. Je moet eerst in ondertrouw, dus eerst moeten alle documenten kloppen en dan pas de rest..
Succes
marocgirl20
10-06-2006, 17:40
Hallo meid,
Ik ben ook in Marokko geboren en ben een maand geleden bij de consulaat getrouwd. Mijn geboorteakte was van 1998 en men heeft het gewoon geaccepteerd. Wel moet eje er eentje hebben die weleens uit Rabat is verzegeld.. DUs met alle die stikkers en zegels erop. Je wordt toch maar 1 keer geboren!!! een geboorteakte is een geboorteakte en als je een trouwboekje hebt dan gaat alles bij de consulaat makkelijkker!!! Mij hadden mensen ook gek gemaakt over die papieren... Het beste kun je naar de consulaat bellen en zij vertellen jou precies wat je moet hebben...
Succes
Chirihen
10-06-2006, 18:19
hey meid als eerst wens ik je alle geluk van de wereld en hoop inshallah dat je heel gellukig word.
het is gewoon puur geluk, de meeste doen er niet moeilijk over als het ouder is dan 6 maanden bij mijn zus was tie ook veel ouder en die was ook gewoon geacepteert.
en voor onder trouw moet je eerst een afspraak maken.....
groetjes, chirihen
whiterose18
10-06-2006, 22:10
ow hartsikke bedankt!!! meiden heb echt wat aan jullie gehad moge allah swt jullie belonen :sjans: :sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.